Acasa Eco Calcule pentru Volkswagen ID.3. Finanțare, costuri

Calcule pentru Volkswagen ID.3. Finanțare, costuri

de Adrian Mitrea

A venit momentul ca rezervările de 1.000 Euro pentru Volkswagen ID.3 1ST să se transforme în comenzi ferme, iar începând cu ultimele zile din Iulie 2020 clienții din România au putut merge la dealerul lor Volkswagen pentru a semna contractele de vânzare-cumpărare pentru ID.3. Iată cum arată soluțiile de finanțare propuse pe piața din România și oferta CASCO pentru Volkswagen ID.3.

Sunt disponibile finanțări în Euro (leasing) și Lei (leasing și credit), iar în funcție de soluția de finanțare aleasă și de avans, valoarea reziduală a mașinii poate fi cuprinsă între 1% și 40%.

Totodată, cotația CASCO este de 3,7% din valoarea mașinii.

Iată detaliat principalele sisteme de finanțare, dobânzi, cotație CASCO și valoare reziduală pentru Volkswagen ID.3:

  • 1,99% dobândă variabilă, finanțare în Euro (Perfect Leasing)
  • 2,49% dobândă fixă, finanțare în Euro (Perfect Leasing)
  • 5,49% dobândă fixă, finanțare în Lei (Leasing Financiar Clasic și Credit Auto)
  • 3,7% din valoarea mașinii cotație CASCO (Porsche Asigurări)

Acestea sunt principalele caracteristici financiare cu care Volkswagen ID.3 își începe cariera comercială pe piața din România. În ceea ce privește prețurile mașinii, ea este propusă în trei versiuni de echipare:

  • Volkswagen ID.3 1ST
  • Volkswagen ID.3 1ST Plus
  • Volkswagen ID.3 1ST Max

Toate cele trei versiuni de echipare ID.3 1ST vor fi echipate cu baterii de 58 kWh, adică varianta de mijloc dintre cele trei versiuni de baterii disponibile pentru acest model – 45 kWh, 58 kWh și 77 kWh – și motorul dezvoltă o putere maximă de 150 kW (204 CP), cu un cuplu maxim de 310 Nm, permițând modelului să atingă 60 km/h în 3,4 secunde.

În cadrul ofensivei sale electrice, marca Volkswagen plănuiește să ofere modele electrice pe toate segmentele de autovehicule până în 2022. Volkswagen dorește să devină liderul de piață la nivel mondial și, din acest motiv, investește 33 miliarde Euro la nivel de Grup până în 2024. Circa 11 miliarde Euro sunt alocați doar mărcii Volkswagen. Până în 2025 marca Volkswagen se așteaptă să producă anual 1,5 milioane de mașini electrice.


Citește și…


Realizarea acestui clip a fost posibilă cu sprijinul Volkswagen România, fără ca sponsorul să impună conținutul (mesajul).


25 comentarii

Naivu 26 august 2020 - 09:04

Salut Adrian!
Ma bucur ca nu ai fost afectat de evenimentele de anul acesta intratat incat sa renunti la ID.3.
La cat mai multe calatorii si articole frumoase cu ea!
3,7% cotatie CASCO inseamna ca vei plati la Casco in primul an 3,7%*43xxx, cam 1600 €, cam 8000 lei?

Reply
Adrian Mitrea 26 august 2020 - 10:12

Salut, Naivu!

Mulțumesc frumos pentru gândurile bune!
Am fost afectate de evenimente, chiar tare, însă prefer să nu pierd trenul și să merg mai departe, chiar dacă asta a însemnat să-mi reinventez firma și să cresc datoriile. Pe termen mediu și lung cred că voi fi mai câștigat așa, deși e mai greu acum.

În ceea ce privește cotația CASCO, ea se calculează la prețul mașinii DUPĂ ce a fost scăzut programul Rabla Plus din prețul de listă al mașinii.

Concret, CASCO, se calculează la valoarea de facturare a mașinii, nu la valoarea de listă.

De la caz la caz prețul lui ID.3 poate diferi, în sensul că unii pot cumula Rabla Plus cu Rabla Clasic, unii poate obțin și un discount de la dealer, și au un per total preț de facturare pentru mașină mai mic, ceea ce înseamnă CASCO mai mic.

Un CASCO pentru ID.3 1ST de la Porsche Asigurări poate fi cuprins între 4.000 și 7.500 Lei, în funcție de varianta aleasă, de discount, de Rabla Plus și de Rabla Clasic (dacă aceste componente există sau nu).

La contractele leasing, CASCO are aceeași valoare pe toată durata contractului, în cazul meu 48 luni. Deci CASCO din primul an va avea aceeași valoare cu CASCO din anul al patrulea.

Ceea ce poate fi un avantaj, că NU fluctează prețul anual al asigurării în funcție de accidentele din trecut.
Pe de altă parte, este și un dezavantaj, pentru că pe durata contractului plătești CASCO, în fiecare an, ca și cum mașina ar fi nouă în fiecare an.

Așa am și la BMW i3 (dar asigurat la OMNIASIG).

Sper că îți răspunde la întrebare comentariul meu, deși e mai lung. Am vrut să răspund astfel ca să fie de ajutor și altor persoane interesate de mecanismul de calcul pentru CASCO.

Reply
Adi 26 august 2020 - 13:48

Buna, Adrian
Cotațiile sunt pentru PF sau Firma?

Reply
Adrian Mitrea 26 august 2020 - 19:03

Salut!
Se aplică în ambele cazuri ce am expus, în cazul meu am ales finanțare pe firmă (S.R.L.), mașina urmând să fie folosită preponderent în interes profesional, iar ca PF eram oricum nefinanțabil pentru că am un credit ipotecar pentru casă.

Reply
Mihai Paraschiv 30 august 2020 - 22:09

ai casa sau apartament ? Cat la % din casa \ apartament reprezinta aceasta masina ? Fac un studiu si ma ajuta aceasta informatie. Multumesc

Reply
Adrian Mitrea 31 august 2020 - 02:08

Am mai multe proprietăți, iar prețul de listă al mașinii este irelevant.
Contează doar TCO și prețul per km parcurs.

Reply
Naivu 26 august 2020 - 18:21

Multumesc de raspuns, il apreciez cu atat mai mult cu cat ii poate invata si pe altii.
Auzisem ca e obligatoriu sa ai CASCO cat nu ai platit toata masina (leasing sau rate) ca sa nu ramana banca descoperita in caz de accident; de curiozitate, din valoarea de facturare dupa care a calculat CASCO a scazut si cei 15% dati avans?
Banuiesc ca ai reusit sa beneficiezi de Rabla Plus, ti-au rezervat tichetul in primavara cand s-a lansat programul sau cand ai semnat contractul?

Reply
Adrian Mitrea 26 august 2020 - 19:01

Cu plăcere!
Da, CASCO este obligatoriu la finanțare în leasing sau credit auto.
Și dacă n-ar fi fost obligatoriu, la o asemenea mașină orice avarie este scumpă, deci n-aș fi ținut-o neasigurată CASCO. Măcar de aș fi făcut un CASCO economic, la preț de RCA, tot aș fi făcut CASCO. În acea situație aș fi rămas descoperit doar în caz de daună totală (pentru că suma asigurată e mai mică la produsele CASCO economice), dar măcar aș fi asigurat incidente „semi-scumpe”, să zic așa, produse din vina mea.
La valoarea CASCO se ia în calcul prețul mașinii, minus Rabla Plus, minus Rabla Clasic și minus discount-ul, dar nu și avansul de 15%. Deci fără cei 15% scăzuți.
Am beneficiat de Rabla Plus, dar am făcut eu* demersurile pentru ecobonus (mașina fiind pe firmă) și am aplicat pentru mai multe ecotichete într-o singură sesiune. Cu unul dintre ecotichete am achiziționat un Volkswagen e-up!, în 9 Iulie livrat, și acest Volkswagen ID.3 (cu livrare așteptată în Septembrie).
*eu = am angajat o contabilă specializată în dosare Rabla Plus, ca să nu-mi bat capul cu birocrația.

Reply
Sebastian 27 august 2020 - 09:07

In ultimele luni, am studiat putin piata de asigurari CASCO. Una dintre variantele cele mai bune pt masini noi in cazul in care iti cumperi masina cash sau credit auto mi se pare asigurarea CASCO de la Groupama. Ei iti garanteaza pretul de lista al masinii timp de 3 ani. Cu alte cuvinte, daca din nefericire ai un accident si masina este dauna totala, primesti toti banii care i-ai achitat cand ai achizitionat automobilul.

Reply
Ioan Sava 28 august 2020 - 19:43

Groupama s-a retras unilateral din contractul de CASCO (cazul meu) după ce le-am plătit câțiva ani 1800 E/an. Fără pagube.
Cred că mai mult decât prețul cel mai bun ai nevoie de un asigurator real, nu ceva la marginea escrocheriei.

Reply
Bogdan 28 august 2020 - 07:06

Am o curiozitate.
Pentru serviciile de taxi, (UBER, taxi clasic, etc.) este rentabil să-ți schimbi mașina ICE cu una electrică? Sau, dacă trebuie să-ți cumperi o mașină pentru a presta servicii de taximetrie, ce este mai rentabil: 1) Mașina ICE, poate una la mâna a doua sau 2) Mașină nouă electrică.

Trebuie ținut cont de cheltuieli gen: carburant sau electricitate, costuri întreținere (revizii), prețul mașinii, etc. Personal nu am nici o informație din cele de mai sus, depind de câți km face un taximetrist zilnic. Dacă costurile ICE vs electric sunt similare, și singurul motiv pentru care nu avem taxi-uri electrice este lipsa infrastructurii, poate primăria va face un efort și va instala câte 2-3 stații de încărcare în stațiile de taxi-uri și atunci vom reduce un pic din poluarea din București. E un subiect destul de interesant pentru a face un articol din el?

Știu că sunt studii care demonstrează că long-term (gen 5 ani), mașina electrică e mai ieftină decât ICE-ul, sunt curios dacă pe servicii de taximetrie e la fel.

Reply
Adrian Mitrea 28 august 2020 - 10:00

Salut!
Motivul pentru care nu vezi prea multe mașini electrice pe taxi sau ride sharing ține de faptul că prețul per km este foarte mic, iar costul inițial al unei mașini electrice este mai mare. De aceea „rețeta Logan” câștigă întotdeauna la astfel de servicii de transport persoane.
Mașini de taxi electrice au început să apară, iar de ride sharing sunt deja de câțiva ani, în special la Uber (Uber Green în aplicație – ZOE Z.E., e-Golf, i3). În Pitești și Arad am văzut taxi cu LEAF și ZOE Z.E.
Problema nu este neapărat infrastructura de încărcare, ci autonomia mică (până la nivel de 2020 ca an de fabricație), prețul mare și costul mic per kilometru.

Reply
andrei 28 august 2020 - 11:28

cum sa faci zoe taxi? este foarte mica pentru un taxi. in strainatate orice taxi e o masina incapatoare, ca asta e ideea de taxi, dau un ban sa merg confortabil, si eu si bagajele. zoe e chiar de neacceptat ca taxi.

Reply
Adrian Mitrea 28 august 2020 - 11:31

Ok, atunci mergi cu unul și ai să vezi că este mai încăpător decât crezi. ZOE Z.E. 2019+, a doua generație, nu cel vechi (care nici el nu era prea mic).

Reply
Tudor 29 august 2020 - 14:06

Zoe 2019 are aceleasi dimensiuni cu modelul de la lansare 😁😁

Adrian Mitrea 29 august 2020 - 14:19

Vezi specificațiile producăturului. Noul ZOE Z.E. este puțin mai mare ca dimensiuni, iar organizarea arhitecturii este mai bună. Mașina este foarte spațioasă pentru categoria ei și în niciun caz nu intră la rubrica „mașini înghesuite”.

Naivu 29 august 2020 - 21:23

Nu ma pronunt daca e prea mica sa fie taxi sau nu, dau stiu ca deja sunt multe Zoe pe taxi. Esti totusi la Bucuresti, unde acum 10-15 ani erau nu stiu cate Matiz pe taxi!

Reply
Naivu 31 august 2020 - 19:59

Pt taxi, autonomia e intradevar importanta. Am o cunostinta, nu chiar fan electrice, care a fost iarna trecuta cam o luna taximetrist la Yango pe un eGolf. Ce il deranja cel mai mult era ca deseori i se termina bateria in mijlocul zilei si in loc sa preia comenzi trebuia sa stea la incarcat; dar probabil l-ar fi deranjat mult mai rar daca in loc de iarna ar fi fost vara si daca in loc de eGolf de 32kWh ar fi avut un Zoe de 40kWh (sau noul Zoe de 50kWh)!
@andrei, pt mult prea putine curse de taxi este nevoie de o masina mai mare decat clasa B (Clio, Polo, Sandero, …). Doar o comanda pt 2-3 persoane fiecare cu bagaje ar putea depasi capacitatea unui Zoe!

Reply
Adrian Mirrea 30 august 2020 - 12:45

De ce nu mai pui un pic si iti iei Tesla ?

Reply
Adrian Mitrea 31 august 2020 - 02:15

Pentru că la Tesla n-am service.
Pentru că n-am bani mulți (deci am nevoie de o finanțare leasing cu dobândă mică, de preferat).
Pentru că la Tesla CASCO e scump.
Pentru că vreau să beneficiez de ecobonus 10.000 Euro, ca suport al statului român pentru toate taxele pe care le plătesc în România ca salariat și ca firmă de ani de zile.
Pentru că n-am nevoie de performanțele de la Tesla Model 3.
Pentru că Tesla are încă multe probleme de calitate de rezolvat (vopsea, lufturi, finisaje – mai multe găsești pe YouTube).

Reply
Eu 3 septembrie 2020 - 07:44

„Volkswagen ID.3 Pours Across Germany, Ireland, Norway, & Elsewhere” (https://cleantechnica.com/2020/08/31/volkswagen-id-3-pours-across-germany-ireland-norway-elsewhere/amp/)

Prin Romania nu?

Reply
Claudiu 11 octombrie 2020 - 14:52

Hai cu impresiile…banuiesc ca a sosit ID.3
Cum e jucaria?

Reply
Naivu 12 octombrie 2020 - 15:04

Am urmarit #ElectricRomânia 2020 pe AM, anul asta au avut 8 masini inclusiv un ID.3. M-a contrariat un pic consumul: pe baza dimensiunilor si greutatii m-as fi asteptat la o ordine: Mini Cooper SE< Zoe< Kona< ID.3< Peugeot e-2008< e-Niro; in schimb a fost Zoe 13,7 kWh/100km (4087mm lungime, 1577 kg) < Kona 13,9 (4180, 1760) < Mini 14,1 (3845, 1440) < eNiro 14,9 kWh/100km (4375mm, 1812kg) < e2008 15,5 (4300, 1548) < ID.3 16,1 kWh (4261mm, 1794kg). Cu atat mai surprinzator cu cat anul trecut e-Golf-ul a scos cel mai bun consum dintre cei cinci participanti: 12,4kWh/100km! Ma asteptam ca un ID.3-ul, facut de cel mai mare producator auto din Europa, pe platforma dedicata BEV, sa performeze si la capitolul consum, nu sa fie depasit de un Kia, mai lung, cu baterie mai mare (64 fata de 58kWh), ceva mai greu si cu aerodinamica de SUV; de asemenea un consum bun si pt celalalt SUV coreean Kona.
Sunt convins ca sunt multe detalii unde VW ID.3 este superior Kia eNiro sau Hyudai Kona, dar la consumul asta nu va avea parte de dominatia pietei europene la care visa, va ceda bucati importante concernului coreean (daca acestia vor reusi sa faca fata cererii si sa onoreze comenzile intr-un interval rezonabil).

Reply
Claudiu 14 octombrie 2020 - 10:20

Poate au mers cu ID.3 mai turat :))
La eficeinta coreeni sunt intradevar foarte buni si au inceput sa reduca timpii de asteptare de cand au deschis fabrica din Cehia

Reply
Naivu 14 octombrie 2020 - 13:26

Pare-se ca se poate comanda deja Volkswagen ID.4 1st Edition. Sa ne asteptam la un articol pe 0-100.ro?

Reply

Lasa un comentariu