Acasa Eco Q&A din ID.3. Întrebări frecvente despre noul model 100% electric al Volkswagen

Q&A din ID.3. Întrebări frecvente despre noul model 100% electric al Volkswagen

de Adrian Mitrea

Rar se întâmplă ca o mașină să stârnească atâta curiozitate și interes, dar, cumva, Volkswagen ID.3 a reușit toate acestea. Mai mult decât atât, la Salonul Auto de la Frankfurt am stat de fiecare dată la coadă cel puțin 10 minute pentru a intra în măcar una dintre cele 8 exemplare ID.3 expuse. Situația s-a repetat atât în cele două zile rezervate presei, cât și în zilele deschise publicului. Am prins, totuși, câteva minute libere pentru a filma chiar dintr-un Volkswagen ID.3 răspunsurile pentru cele mai frecvente întrebări și curiozități legate de model.

La invitația Volkswagen, tot la Frankfurt, am realizat și un Live pe Facebook cu mașina, disponibil AICI. El completează, de la fața locului, review-ul static pe care l-am făcut anterior cu mașina – disponibil AICI.

De asemenea, alte articole pe subiectul ID.3 și despre electromobilitate în general sunt disponibile mai jos.


Citește și:


Realizarea acestui clip a fost posibilă cu sprijinul Volkswagen România, fără ca sponsorul să impună conținutul (mesajul).


0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Notifica-ma despre
guest
48 Comments
vechi
noi
Inline Feedbacks
View all comments
Popescu
Popescu
9 luni

40 000 euro ? pt o mașina de clasa 15-20 000 , personal mai aștept

Octavian
Octavian
9 luni
Reply to  Adrian Mitrea

La 40.000 euro cumperi un SUV compact cu toate dotarile pe care le mentionezi (si cu alte dotari in plus). Ba chiar te poti duce spre premium, cu un discount de la dealer.
El a exagerat cand a spus 20.000 euro, dar la 25.000 euro gasesti. Si nu un singur model ci mai multe (ai de unde alege) si, cel mai important, cu fiabilitate dovedita, certa. Aici cumperi niste promisiuni, de la un producator care are deja gena de trisor in sange (mie mi se pare de neinteles apetitul unora de a inghiti gogosi de marketing nemestecate).

andrei
andrei
9 luni
Reply to  Octavian

take it easy. masinile vw sunt de mult dovedite ca fiabile si bune. partea cu dieselgate nu a izvorat din faptul ca nu erau fiabile. a izvorat din noxe crescute. care noxe crescute oricum nu te afectau pe tine cand erai la volan, ca sofer, afecteaza restul populatiei insa. nu poti zice ca sunt promisiuni nedovedite. da, e model nou si sigur la inceput vor mai fi sincope. stim toti ca daca vrei o masina noua si sa nu ai probleme, mai bine astepti cateva luni, 1 an. dar tu asociezi eronat trisarea de la dieselgate (care apropo, e aproape… Citeste mai mult »

Cornel
Cornel
9 luni
Reply to  Octavian

Comparam mere cu pere. SUV-uri ca CR-V-ul sau RAV4 Hybrid sunt intr-adevar alegerea logica in acest moment, un motor de 2/2.5l aspirat in ciclu Atkinson cuplat cu unul electric. Undeva la 40.000 euro iei o echipare aproape full. De premium nu se pune problema, ca-s alte preturi. Totusi aici vorbim de o nisa de electrice 100% ca id3/i3/leaf care la pretul de 40k euro sunt mai degraba pentru pasionatii de tehnologie decat pentru oamenii de rand.

Florin Oprea
Florin Oprea
9 luni
Reply to  Adrian Mitrea

Exact asa, prostii care platesc impozite in tara asta iti fac cadou tie 10000 euro (prin statul roman tare generos cu banii altora) ca sa te dai cu electrica. Banii ajung de la cetateanul roman platitor de impozite la cei care isi permit sa mai dea 30000 desi ar fi putut plati si 40000. Exact ca ala care zice ca pe el nu-l afecteaza ca sofer ca masina polueaza pe altii nici pe tine nu te interseseaza ca electrica polueaza per total mai mult decit una cu motor cu ardere interna. Nu o zic eu, o zic niste nemti ca… Citeste mai mult »

Dan Pintilie
Dan Pintilie
8 luni
Reply to  Adrian Mitrea

Ca să vedeți cât mai avem până punem societatea noastră pe făgașul normal, în statele unite nu plătesc toți contribuabilii ca să îți iei tu mașină electrică, ci banii ăia, care diferă de la stat la stat, sunt creditați, sau ca să spunem mai ca la noi, deduși din impozitul tău pe profit. Adică ai reducere la mașină doar dacă ai contribuit pentru societate, dacă nu ai contribuit, nu ai ce deducere să ceri. Cum e și normal.

Dan Pintilie
Dan Pintilie
8 luni
Reply to  Florin Oprea

Un pas e eliminarea poluării la roata mașinii. Al doilea este eliminarea poluării la electrocentrală.
Deja în toată lumea civilizată au demarat proiecte ample de restructurare a producției de electricitate pentru a o ecologiza. Germania investește in parcuri solare in Asia centrală, unde e zi când e noapte in Germania, precum și în electrocentrale pe gaz. Ăștia chiar s-au apucat de treabă, doar noi ne facem că facem.

ciombe
ciombe
9 luni
Reply to  Adrian Mitrea

Si cand o sa inceapa sa fie taxata si energia necesara incarcarii, sa vedeti cum o sa dati din buze…
Cam cat credeti ca o sa va incarcati electricele pe banii altora?

florin
florin
9 luni
Reply to  Octavian

Mare dreptate ai. Pt cine nu stie VAG e implicat intr-un nou scandal, software-ul care elimina cheat-ul initial se pare ca contine un alt cheat care mascheaza emisiile.

https://www.teslarati.com/volkswagen-dieselgate-software-fix-cheat-device/

Dan Pintilie
Dan Pintilie
8 luni
Reply to  Octavian

Fiabilitatea motoarelor electrice este mult maidezvoltată decât a motoarelor cu combustie internă, fiind rezultatul a peste 100 de ani de experiență cu motoare electrice de toate dimensiunile și puterile imaginabile, de la motorul obiectivului aparatului foto sau a periutei de dinți, trecând prin fierăstrăul circular și tramvai până la cele ale macaralei sau platformei de lansare a rachetelor spațiale. Ca să îți dai seama de saltul tehnologic adus de motorul electric, felul in care merge Toyota mea Auris hybrid când e propulsată doar de motorul electric mă face să văd un Audi RS6 ca pe o banală mașină pe carbuni.… Citeste mai mult »

Alex
Alex
9 luni
Reply to  Adrian Mitrea

de 40.000 euro, mai bine imi iau Tesla. Uite si link: https://www.tesla.com/de_DE/model3/design?redirect=no#battery. Bate petarda asta de vW din orice pozitie.

andrei
andrei
9 luni
Reply to  Alex

mda, dar de fapt pretul e altul. la tesla nu ai discount de 10k. inca. si poate niciodata, daca nu isi vor face sucursala aici. deci tu compari 30k cu 43+. mda

andrei
andrei
9 luni
Reply to  Popescu

interiorul insa e urat. mult sub golf, ce sa vb de passat. tamburi pe spate….; da ofera dinamica buna, irelevanta cand stau bara la bara. dar de cate ori vezi interiorul ala slab iti vine sa te dai jos. aici am cea mai mare dezamagire, la interior.

pehash
pehash
9 luni
Reply to  Popescu

Daca o compari direct cu un automobil cu combustie interna, ai ratat esentialul. Pune pe hartie toate avantajele si dezavantajele la fiecare, costurile anuale, eventual subventiile pentru electrica, daca e cazul. Vei descoperi ca nu e chiar atat de mare diferenta la final.
Si daca mai adaugam un dram de optimism (sau idealism..), ca nu strica, imagineaza-ti cum o sa miroasa aerul de pe strada intr-o zi in care stai bara la bara doar cu alte masini electrice.

Cornel
Cornel
9 luni
Reply to  pehash

Corect, problema e ca momentan compromisurile sunt cam multe daca vrei 100% electric. M-am dat saptamana trecuta cu un i3 de la bmw absolut intamplator. Ce sa-ti spun, condusa back to back cu un 330i G20, diferenta e de la cer la pamant. Una e masina, cealalta nu m-as supara daca as primi-o cadou la achizitia primei. Nu e rau i3-ul, daca ma intrebi, e o jucarie pentru oameni mari. Singurul lucru premium pe care l-am observat la el e pretul.

Bogdan
Bogdan
9 luni
Reply to  Cornel

Doamneee… un adult ar trebui să gândească la rece prima dată. Contrar părerii tale, 330i este o jucărie de care te bucuri în extrem de rare cazuri, în timp ce o electrică e un mijloc de transport. Puțin mai scumpă de achizitionat, dar mai ieftină pe termen lung. Uite aici cost of ownership pentru un Tesla Model 3 vs 330i: https://cleantechnica.com/2019/06/04/tesla-model-3-vs-bmw-330i-tesla-nearly-half-the-cost/ Mai caută, informează-te și apoi te rog să ne zici cum stă treaba cu jucăriile cu motoarele muuuult prea puternice pentru „average joe”, ceea ce suntem cu toții în traficul de zi cu zi. Tesla Model S vor să… Citeste mai mult »

Cornel
Cornel
9 luni
Reply to  Bogdan

Ce-am scris eu si ce-ai raspuns matale…. La rece iti cumperi o masina decenta care sa-ti satisfaca nevoile de mobilitate si confort la un pret competitiv, cu alte cuvinte iei un Golf 2.0 TDI Highline la 30k si iti vezi linistit de treaba. Daca insisti sa complici lucrurile, te-as intreba mai degraba cat e valoarea reziduala pentru un i3 dupa 3-4-5 ani ? Nu stiu ce masina ai, dar dupa aprecierile pe care tocmai le-ai facut, imi dau seama ca traiesti cu impresia ca 200-300 de cai e ceva spectaculos, „mult prea puternic” pentru „average joe”, inutil in viata de… Citeste mai mult »

Bogdan
Bogdan
9 luni
Reply to  Cornel

2.0 TDI?! În ce an trăiești? 1900 toamna? la 30k la vară îți iei ID.3 – upfront cost. Dar se pare că nu ai înțeles absolut nimic din linkul pe care ți l-am dat (cât te costă să deții mașina pe termen lung).Nu mă informez de pe YT, tocmai ți-am trimis un articol. Nu trebuie să mi-l explice nimeni să-l înțeleg, sau să-l judec singur. BMW-ul poate merge singur la mare? Caută pe YT, probabil sunt o grămadă de videoclipuri despre ce poate Tesla pe autostrăzi. Ce mai citesc eu din știri, e câte unul care filmează oameni dormind Tesla… Citeste mai mult »

pehash
pehash
9 luni
Reply to  Cornel

Inteleg. Da, pentru multi, alegerea masinii tine in primul rand de gusturi si utilitatea este deseori pe plan secund, aspectele practice si economice undeva, uitate. De-aia merg unii cu X6 la cumparaturi la mall sau isi iau masini cu +250hp desi pe un circuit i-ar depasi un profesionist intr-o rabla data la casat. Plus ca Romania este inca la nivel de ev mediu in privinta eduatiei ecologice si a constientizarii impactului poluarii.

Florin Oprea
Florin Oprea
9 luni
Reply to  pehash

Imi imaginez in schimb cum miroase aerul acolo unde se produce curentul electric!

Bogdan
Bogdan
9 luni
Reply to  Florin Oprea

Muuult mai bine decât cel din jurul rafinăriilor. Presupun că ai fost la Vidraru… nu? Sau ai trecut pe lângă parcuri cu panouri fotovoltaice (e unul mare aproape de Sibiu, se vede de pe autostradă). Vezi că sunt și niște turbine eoliene prin Dobrogea. Despre Cernavodă, nu știu cum miroase acolo, nu am ajuns. Presupun că vrei să fii mai specific: CET-uri. Oh well… le avem pe aici prin București. Dar miroase mai bine decât la Năvodari, crede-mă.

pehash
pehash
9 luni
Reply to  Florin Oprea

ID3 consuma teoretic 0.14kWh/km. Sa zicem ca mergi in medie, zilnic, 50km. Deci consumi 7kWh/zi (3-4 lei daca nu incarci gratuit prin diverse locuri) si ai putea avea aceasta energie de la panouri fotovoltaice cu o putere instalata sub 3kW. Adica vreo 15 metri patrati de panouri ieftine sau 10mp daca nu te calicesti. ANRE raporteaza un mix zilnic cam 50:50 intre productia din hidrocarburi si tehnologii nepoluante (hidro, nuclear, eolian si solar). Daca guvernele nu ar fi cedat an de an sindicatelor din industria energetica, cu 2 reactoare in plus la Cernavoda si alte cateva proiecte hidro in conservare… Citeste mai mult »

Dan Pintilie
Dan Pintilie
8 luni
Reply to  pehash

Nu o să mai miroasă pe stradă ca la OMV, ci ca la Media Galaxy.

dodoi
dodoi
9 luni

Il cumperi sau e lease operatioal? Si cu BMW-ul ce faci? Banuiesc ca nu se inghesuie lumea sa cumpere un auto electric la mana a doua a si ca sa-l dai la schimb pierzi (mult) mai mult. Oricum cam riscanta decizia d.p.d.v. al fiabilitatii de a cumpara un model de abia lansat. Chiar la firmele cu fiabilitate mai ridicata as avea ceva indoieli in special daca nu e vorba de lease operational.

Adrian
Adrian
9 luni

Interiorul Golfului meu 4 Hihgline din 2001 e lux fata de asta.

geo
geo
9 luni

Salutare ADRIAN! Ai de ceva timp i3. Ce ne poti spune de costurile suplimentare in afara achizitiei[incarcare, consumabile etc].Multumesc.

geo
geo
9 luni
Reply to  Adrian Mitrea

Multumesc!

Costel
Costel
9 luni

Automobilul electric este fără nici o grija urătorul meu automobil. Poate mai aștept vreo 2 ani dar nu se compara unul electric cu unul cu ardere interna sub nici o forma. Si încă ceva: UE a pompat numai ea 10 miliarde euro in reactorul de fuziune din Franța. Germania are in dezvoltare un model special, propriu. China, si ea. Despre ce vorbesc cei cărora le pute curentul electric? Noi vorbim de viitor, chiar de unul foarte apropiat, ei se încăpățânează, spun doar „Batman, Batman!”….

Martianul
Martianul
9 luni
Reply to  Costel

S-ar putea sa nu apucam noi ziua în care fuziunea nucleara o sa producă energie comerciala din păcate. Masina electrica nu-i lcd. A apărut fix odată cu aia termica, ba chiar câteva zeci de ani a bătut-o la fund. Și de vreo 120 e tot la categoria „speranța”, ținuta in viata artificial de bani publici pompati în ea. Ma bucur ca macar Tesla a transformat-o într-o mașină la carte poți visa, nu ca penibilitatile dinainte. Eu aștept cu interes o ruptura tehnologica la baterii. Solid state, graphen, warp core, nu contează. Din păcate însă am început sa incaruntesc de când… Citeste mai mult »

Costel
Costel
9 luni
Reply to  Martianul

Poate da. Poate nu. Si cu acceleratorul de particule de la CERN a fost la fel. Multi nu au înțeles ca avansul tehnologic obținut merita banii. Europa importa 85% din materiile prime. Daca nu produce tehnologie, este out. Așa ca mai mult ca sigur in 20 de ani electricele vor ocupa piața si cele cu ardere interna vor merge pe piste, eventual. Chiar nu înțelegeți ca introducerea EURO1 pana la 6 a avut ca unic scop sa tina concurenta ieftina in afara pieței Europene? Acum China este liderul mondial si UE încearcă să recupereze, bateriile pentru Volkswagen de exemplu se… Citeste mai mult »

Costel
Costel
9 luni
Reply to  Martianul

https://www.iter.org/
Tocmai ce au aniversat prima bobina…

martian
martian
9 luni

Scuze, insa ma zgarie pe creier cand aud „se incarca cu 11kwh”. Se incarca cu 11kw, ok?

Costel
Costel
9 luni

Si ca o chestie suplimentara, ca vad ca prețul e cel ce atrage atenția in mod deosebit: in 2003 mi-am luat cu credit bancar primul meu monitor LCD de 17″, 11 milioane lei la un salariu lunar de 8 milioane… Si atunci ca si acum, sa-i fi citit pe CRT-isti, altora cărora tubul catodic nu le murea niciodată….După 3 ani in care am plătit creditul un monitor LCD de 19″ costa jumătate din cat dădusem eu pe 17″… si unde mai aveau la vânzare monitoare CRT? Pai la SH si … in Africa!

Alex
Alex
9 luni

Din fericire pentru cei care doresc si isi permit masini electrice, va exista din 2020 (din ce stiu, in a 2-a jumatate a anului ) reprezentanta Tesla si in Romania. Deci discounturile acordate de stat se vor acorda, si ce sa vezi, va fi cam pe cand vor intra la vanzare si ID3-urile in Romania. Deci …”mda”….compar,

Ninni Popescu
Ninni Popescu
9 luni

Mult zgomot pentru nimic. Toyota Mirai are 500 km autonomie.

Catalin
Catalin
9 luni

Noroc că Tesla nu produce încă în Europa și nu are încă o rețea decentă de dealeri și service. Când va produce în Europa(probabil în 2021 sau 2022), prețurile vor fi cu cel puțin 10% mai mici: Tesla Model 3 Long Range va fi cca 52.000 euro, TVA inclus. Va fi greu pentru VW să vândă cu ID3 77kW cu cel puțin 47.000 euro așa cum intenționează. Tesla are în plus multe: tracțiune integrală, materiale de mai bună calitate, update software OTA, autopilot – vor mai trece mulți ani până va avea VW așa ceva. Chiar dacă nu poate fi… Citeste mai mult »

florin
florin
9 luni
Reply to  Catalin

VAG nu vrea sa vanda masini electrice pt ca electricele n-au intretinere costisitoare. E o firma extrem de umflata cu foarte multi manageri, nepotisme, angajati si sindicat puternic, bonusuri si fonduri de pensii imense pe care trebuie sa le plateasca. Din cauza asta masinile VAG au intretinere extrem de scumpa si sunt atat de nefiabile, din cauza asta au avut si scandalul emisiilor. VAG tot declara ca vor investi zeci de miliarde in electrice, dar declara chestiile astea din anii 2000, hai sa-i vedem facand ceva concret. ID3 e un pas in directia buna dar e un pas foarte mic… Citeste mai mult »

unu
unu
9 luni
Reply to  Catalin

Tesla nu are nici pe departe capacitatea de productie a WV Group. Tesla va produce in 2019 maxim 0.4 milioane de masini la nivel global pe cand marca VW singura a produs in 2018 aproape 11 milioane de masini, adica „decat” de vreo 28 de ori mai mult. O sa zici ca da, dar alea de la VW nu erau electrice. VW Group vrea sa aiba 40% din productia a totala electrificata pana in 2029. Pana in 2022, vreo 5 fabrici VW la nivel mondial vor produce vehicule electrice exclusiv cu target de productie de 22 de mlioane de bucati… Citeste mai mult »