Acasa Eco Q&A din ID.3. Întrebări frecvente despre noul model 100% electric al Volkswagen

Q&A din ID.3. Întrebări frecvente despre noul model 100% electric al Volkswagen

de Adrian Mitrea

Rar se întâmplă ca o mașină să stârnească atâta curiozitate și interes, dar, cumva, Volkswagen ID.3 a reușit toate acestea. Mai mult decât atât, la Salonul Auto de la Frankfurt am stat de fiecare dată la coadă cel puțin 10 minute pentru a intra în măcar una dintre cele 8 exemplare ID.3 expuse. Situația s-a repetat atât în cele două zile rezervate presei, cât și în zilele deschise publicului. Am prins, totuși, câteva minute libere pentru a filma chiar dintr-un Volkswagen ID.3 răspunsurile pentru cele mai frecvente întrebări și curiozități legate de model.

La invitația Volkswagen, tot la Frankfurt, am realizat și un Live pe Facebook cu mașina, disponibil AICI. El completează, de la fața locului, review-ul static pe care l-am făcut anterior cu mașina – disponibil AICI.

De asemenea, alte articole pe subiectul ID.3 și despre electromobilitate în general sunt disponibile mai jos.


Citește și:


Realizarea acestui clip a fost posibilă cu sprijinul Volkswagen România, fără ca sponsorul să impună conținutul (mesajul).


48
Lasa un comentariu

avatar
10 Comment threads
38 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
21 Comment authors
Adrian MitreaDan PintilieunuflorinCatalin Recent comment authors
  Subscribe  
noi vechi
Notifica-ma despre
Popescu
Cititor
Popescu

40 000 euro ? pt o mașina de clasa 15-20 000 , personal mai aștept

andrei
Cititor
andrei

interiorul insa e urat. mult sub golf, ce sa vb de passat. tamburi pe spate….; da ofera dinamica buna, irelevanta cand stau bara la bara. dar de cate ori vezi interiorul ala slab iti vine sa te dai jos. aici am cea mai mare dezamagire, la interior.

pehash
Cititor
pehash

Daca o compari direct cu un automobil cu combustie interna, ai ratat esentialul. Pune pe hartie toate avantajele si dezavantajele la fiecare, costurile anuale, eventual subventiile pentru electrica, daca e cazul. Vei descoperi ca nu e chiar atat de mare diferenta la final.
Si daca mai adaugam un dram de optimism (sau idealism..), ca nu strica, imagineaza-ti cum o sa miroasa aerul de pe strada intr-o zi in care stai bara la bara doar cu alte masini electrice.

Cornel
Cititor
Cornel

Corect, problema e ca momentan compromisurile sunt cam multe daca vrei 100% electric. M-am dat saptamana trecuta cu un i3 de la bmw absolut intamplator. Ce sa-ti spun, condusa back to back cu un 330i G20, diferenta e de la cer la pamant. Una e masina, cealalta nu m-as supara daca as primi-o cadou la achizitia primei. Nu e rau i3-ul, daca ma intrebi, e o jucarie pentru oameni mari. Singurul lucru premium pe care l-am observat la el e pretul.

Bogdan
Cititor
Bogdan

Doamneee… un adult ar trebui să gândească la rece prima dată. Contrar părerii tale, 330i este o jucărie de care te bucuri în extrem de rare cazuri, în timp ce o electrică e un mijloc de transport. Puțin mai scumpă de achizitionat, dar mai ieftină pe termen lung. Uite aici cost of ownership pentru un Tesla Model 3 vs 330i: https://cleantechnica.com/2019/06/04/tesla-model-3-vs-bmw-330i-tesla-nearly-half-the-cost/ Mai caută, informează-te și apoi te rog să ne zici cum stă treaba cu jucăriile cu motoarele muuuult prea puternice pentru „average joe”, ceea ce suntem cu toții în traficul de zi cu zi. Tesla Model S vor să… Citeste mai mult »

Cornel
Cititor
Cornel

Ce-am scris eu si ce-ai raspuns matale…. La rece iti cumperi o masina decenta care sa-ti satisfaca nevoile de mobilitate si confort la un pret competitiv, cu alte cuvinte iei un Golf 2.0 TDI Highline la 30k si iti vezi linistit de treaba. Daca insisti sa complici lucrurile, te-as intreba mai degraba cat e valoarea reziduala pentru un i3 dupa 3-4-5 ani ? Nu stiu ce masina ai, dar dupa aprecierile pe care tocmai le-ai facut, imi dau seama ca traiesti cu impresia ca 200-300 de cai e ceva spectaculos, „mult prea puternic” pentru „average joe”, inutil in viata de… Citeste mai mult »

Bogdan
Cititor
Bogdan

2.0 TDI?! În ce an trăiești? 1900 toamna? la 30k la vară îți iei ID.3 – upfront cost. Dar se pare că nu ai înțeles absolut nimic din linkul pe care ți l-am dat (cât te costă să deții mașina pe termen lung).Nu mă informez de pe YT, tocmai ți-am trimis un articol. Nu trebuie să mi-l explice nimeni să-l înțeleg, sau să-l judec singur. BMW-ul poate merge singur la mare? Caută pe YT, probabil sunt o grămadă de videoclipuri despre ce poate Tesla pe autostrăzi. Ce mai citesc eu din știri, e câte unul care filmează oameni dormind Tesla… Citeste mai mult »

pehash
Cititor
pehash

Inteleg. Da, pentru multi, alegerea masinii tine in primul rand de gusturi si utilitatea este deseori pe plan secund, aspectele practice si economice undeva, uitate. De-aia merg unii cu X6 la cumparaturi la mall sau isi iau masini cu +250hp desi pe un circuit i-ar depasi un profesionist intr-o rabla data la casat. Plus ca Romania este inca la nivel de ev mediu in privinta eduatiei ecologice si a constientizarii impactului poluarii.

Florin Oprea
Cititor
Florin Oprea

Imi imaginez in schimb cum miroase aerul acolo unde se produce curentul electric!

Bogdan
Cititor
Bogdan

Muuult mai bine decât cel din jurul rafinăriilor. Presupun că ai fost la Vidraru… nu? Sau ai trecut pe lângă parcuri cu panouri fotovoltaice (e unul mare aproape de Sibiu, se vede de pe autostradă). Vezi că sunt și niște turbine eoliene prin Dobrogea. Despre Cernavodă, nu știu cum miroase acolo, nu am ajuns. Presupun că vrei să fii mai specific: CET-uri. Oh well… le avem pe aici prin București. Dar miroase mai bine decât la Năvodari, crede-mă.

pehash
Cititor
pehash

ID3 consuma teoretic 0.14kWh/km. Sa zicem ca mergi in medie, zilnic, 50km. Deci consumi 7kWh/zi (3-4 lei daca nu incarci gratuit prin diverse locuri) si ai putea avea aceasta energie de la panouri fotovoltaice cu o putere instalata sub 3kW. Adica vreo 15 metri patrati de panouri ieftine sau 10mp daca nu te calicesti. ANRE raporteaza un mix zilnic cam 50:50 intre productia din hidrocarburi si tehnologii nepoluante (hidro, nuclear, eolian si solar). Daca guvernele nu ar fi cedat an de an sindicatelor din industria energetica, cu 2 reactoare in plus la Cernavoda si alte cateva proiecte hidro in conservare… Citeste mai mult »

Dan Pintilie
Cititor
Dan Pintilie

Nu o să mai miroasă pe stradă ca la OMV, ci ca la Media Galaxy.

dodoi
Cititor
dodoi

Il cumperi sau e lease operatioal? Si cu BMW-ul ce faci? Banuiesc ca nu se inghesuie lumea sa cumpere un auto electric la mana a doua a si ca sa-l dai la schimb pierzi (mult) mai mult. Oricum cam riscanta decizia d.p.d.v. al fiabilitatii de a cumpara un model de abia lansat. Chiar la firmele cu fiabilitate mai ridicata as avea ceva indoieli in special daca nu e vorba de lease operational.

Adrian
Cititor
Adrian

Interiorul Golfului meu 4 Hihgline din 2001 e lux fata de asta.

geo
Cititor
geo

Salutare ADRIAN! Ai de ceva timp i3. Ce ne poti spune de costurile suplimentare in afara achizitiei[incarcare, consumabile etc].Multumesc.

Costel
Cititor
Costel

Automobilul electric este fără nici o grija urătorul meu automobil. Poate mai aștept vreo 2 ani dar nu se compara unul electric cu unul cu ardere interna sub nici o forma. Si încă ceva: UE a pompat numai ea 10 miliarde euro in reactorul de fuziune din Franța. Germania are in dezvoltare un model special, propriu. China, si ea. Despre ce vorbesc cei cărora le pute curentul electric? Noi vorbim de viitor, chiar de unul foarte apropiat, ei se încăpățânează, spun doar „Batman, Batman!”….

Martianul
Cititor
Martianul

S-ar putea sa nu apucam noi ziua în care fuziunea nucleara o sa producă energie comerciala din păcate.
Masina electrica nu-i lcd. A apărut fix odată cu aia termica, ba chiar câteva zeci de ani a bătut-o la fund. Și de vreo 120 e tot la categoria „speranța”, ținuta in viata artificial de bani publici pompati în ea. Ma bucur ca macar Tesla a transformat-o într-o mașină la carte poți visa, nu ca penibilitatile dinainte.
Eu aștept cu interes o ruptura tehnologica la baterii. Solid state, graphen, warp core, nu contează. Din păcate însă am început sa incaruntesc de când o aștept…

Costel
Cititor
Costel

Poate da. Poate nu. Si cu acceleratorul de particule de la CERN a fost la fel. Multi nu au înțeles ca avansul tehnologic obținut merita banii. Europa importa 85% din materiile prime. Daca nu produce tehnologie, este out. Așa ca mai mult ca sigur in 20 de ani electricele vor ocupa piața si cele cu ardere interna vor merge pe piste, eventual. Chiar nu înțelegeți ca introducerea EURO1 pana la 6 a avut ca unic scop sa tina concurenta ieftina in afara pieței Europene? Acum China este liderul mondial si UE încearcă să recupereze, bateriile pentru Volkswagen de exemplu se… Citeste mai mult »

Costel
Cititor
Costel

https://www.iter.org/
Tocmai ce au aniversat prima bobina…

martian
Cititor
martian

Scuze, insa ma zgarie pe creier cand aud „se incarca cu 11kwh”. Se incarca cu 11kw, ok?

Costel
Cititor
Costel

Si ca o chestie suplimentara, ca vad ca prețul e cel ce atrage atenția in mod deosebit: in 2003 mi-am luat cu credit bancar primul meu monitor LCD de 17″, 11 milioane lei la un salariu lunar de 8 milioane… Si atunci ca si acum, sa-i fi citit pe CRT-isti, altora cărora tubul catodic nu le murea niciodată….După 3 ani in care am plătit creditul un monitor LCD de 19″ costa jumătate din cat dădusem eu pe 17″… si unde mai aveau la vânzare monitoare CRT? Pai la SH si … in Africa!

Alex
Cititor
Alex

Din fericire pentru cei care doresc si isi permit masini electrice, va exista din 2020 (din ce stiu, in a 2-a jumatate a anului ) reprezentanta Tesla si in Romania. Deci discounturile acordate de stat se vor acorda, si ce sa vezi, va fi cam pe cand vor intra la vanzare si ID3-urile in Romania. Deci …”mda”….compar,

Ninni Popescu
Cititor
Ninni Popescu

Mult zgomot pentru nimic. Toyota Mirai are 500 km autonomie.

Catalin
Cititor
Catalin

Noroc că Tesla nu produce încă în Europa și nu are încă o rețea decentă de dealeri și service. Când va produce în Europa(probabil în 2021 sau 2022), prețurile vor fi cu cel puțin 10% mai mici: Tesla Model 3 Long Range va fi cca 52.000 euro, TVA inclus. Va fi greu pentru VW să vândă cu ID3 77kW cu cel puțin 47.000 euro așa cum intenționează. Tesla are în plus multe: tracțiune integrală, materiale de mai bună calitate, update software OTA, autopilot – vor mai trece mulți ani până va avea VW așa ceva. Chiar dacă nu poate fi… Citeste mai mult »

florin
Cititor
florin

VAG nu vrea sa vanda masini electrice pt ca electricele n-au intretinere costisitoare. E o firma extrem de umflata cu foarte multi manageri, nepotisme, angajati si sindicat puternic, bonusuri si fonduri de pensii imense pe care trebuie sa le plateasca. Din cauza asta masinile VAG au intretinere extrem de scumpa si sunt atat de nefiabile, din cauza asta au avut si scandalul emisiilor. VAG tot declara ca vor investi zeci de miliarde in electrice, dar declara chestiile astea din anii 2000, hai sa-i vedem facand ceva concret. ID3 e un pas in directia buna dar e un pas foarte mic… Citeste mai mult »

unu
Cititor
unu

Tesla nu are nici pe departe capacitatea de productie a WV Group. Tesla va produce in 2019 maxim 0.4 milioane de masini la nivel global pe cand marca VW singura a produs in 2018 aproape 11 milioane de masini, adica „decat” de vreo 28 de ori mai mult. O sa zici ca da, dar alea de la VW nu erau electrice. VW Group vrea sa aiba 40% din productia a totala electrificata pana in 2029. Pana in 2022, vreo 5 fabrici VW la nivel mondial vor produce vehicule electrice exclusiv cu target de productie de 22 de mlioane de bucati… Citeste mai mult »