Acasa Eco Așa arată Volkswagen ID.3. Iată primul review, static

Așa arată Volkswagen ID.3. Iată primul review, static

de Adrian Mitrea

Volkswagen ID.3 a fost dezvăluit oficial, acesta fiind modelul prin care marca germană pune piatra de temelie pentru viitorul său electric, planul fiind să renunțe la a dezvolta noi motoare pe combustie până în 2030. ID.3 însumează calitățile tuturor celorlalte mașini electrice de pe piață și propune prețuri mai mici decât concurența. În clipul asociat acestui articol puteți vedea un prim review cu mașina, static, pe care l-am filmat în 20 August 2019 la Wolfsburg (totul fiind sub embargo până acum – momentul dezvăluirii oficiale, pentru public).

ID.3 înseamnă pentru marca Volkswagen cam tot același lucru precum primul Beetle și primul Golf. Practic, ID.3 este mașina-piatră de temelie pe care se construiește noul Volkswagen. Este primul automobil Volkswagen dintr-o nouă generație de vehicule – toate 100% electrice.

Design-ul este complet nou, arhitectura de vehicul de asemenea. Mașina e permanent conectată la Internet și poate face actualizări „over the air”. Roțile motrice sunt cele din spate, asigurând o conducere dinamică și sigură, fără pierderile de aderență specifice mașinilor electrice cu roți motrice față.

Platforma tehnică se numește MEB, iar ID.3 este primul model care o adoptă. Sunt disponibile baterii de 45 kWh (330 km), 58 kWh (420 km) și 77 kWh (550 km), iar în primul an de producție va fi fabricată și livrată doar versiunea de 58 kWh.

Mulțumită conectorului CCS, mașina poate fi încărcată la stații de mare putere (până la 100 kW, curent continuu) și poate câștiga autonomie 260 km în 30 de minute de încărcare.

La stațiile de putere mai mică, 22 kW, mașina se va putea încărca cu 11 kWh, aceasta fiind puterea maximă a încărcătorului de bord al mașinii.

Volkswagen oferă o garanție de 8 ani sau 160.000 km pentru pachetul de acumulatori al lui ID.3.

Prețul de bază, 30.000 Euro cu tot cu TVA și fără niciun fel de subvenții, va face ca ID.3 (45 kWh) să ofere un raport imbatabil între dimensiuni, autonomie, performanțe și preț.

Varianta care se va vinde în primul an de comercializare (2020), cu baterie de 58 kWh, are un preț de pornire de circa 40.000 Euro cu TVA și fără niciun fel de subvenții.

Probabil că versiunea cu baterie mare, 77 kWh, va costa circa 50.000 Euro cu TVA și fără niciun fel de subvenții, însă aceasta, la fel ca și varianta de 45 kWh, va fi disponibilă pe piață din 2021.

Din cele 30.000 de unități Volkswagen ID.3 care vor fi produse în primul an, 450 de exemplare sunt alocate României – un număr însemnat ce reflectă interesul deosbit al mărcii de a promova această mașină în țara europeană care acordă cel mai mare ecobonus pentru mașini electrice: 10.000 Euro.

Modelul ID.3 va fi oferit în două versiuni de putere, 110 kW (150 CP) și 150 kW (204 CP), existând posibilitatea de a modifica puterea motorului și după achiziție, contra-cost, la dealerii Volkswagen. Cuplul maxim dezvoltat de motorul electric este 310 Nm, iar viteza maximă este 160 km/h.

Mașina este gândită să aibă amprentă de CO2 neutră, ceea ce înseamnă că materialele folosite și procesele de fabricație de la furnizori și marcă sunt la cele mai înalte standarde de eficiență.

ID.3 are 4.261 mm lungime, 1.809 mm lățime, 1.552 mm înălțime, iar ampatamentul măsoară 2.765 mm.

Roțile pot fi de 18, 19 sau 20 inch, iar pentru caroserie există patru tipuri de vopsea (culori). Coloristica de la interior este și ea personalizabilă.

Volkswagen Group vrea să producă și să vândă trei milioane de automobile electrice pe an, până în 2025. Asta înseamnă că într-un timp foarte scurt colosul auto german va crește capacitatea de producție pentru automobile electrice, precum și numărul de modele pur electrice ale fiecărei mărci din portofoliul său.

Mai concret, până în 2025, Volkswagen Group va lansa nu mai puțin de 50 de modele pur electrice. Pe lângă acestea vor fi introduse pe piață și 30 de mașini hibride și plug-in hibride. Așadar, un total de 80 de modele electrificate.


Citește și…

43
Lasa un comentariu

avatar
16 Comment threads
27 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
23 Comment authors
geoAdrian MitreaNaivuMariusRazvan A Recent comment authors
  Subscribe  
noi vechi
Notifica-ma despre
andrei
Cititor
andrei

foarte misto, dar te cam dau banii afara din casa. dupa i3 sa iei si o din asta….OAU! e bine ca le si cumpara cineva, poate le mai scade pretul, insa sa tot ceri inca 10k in plus doar pt 100km in plus autonomie e cam hotie.

Mihai
Cititor
Mihai

Meh..
In comparatie cu Tesla Model3 e prea putin, prea tarziu.
Lasand la o parte handicapul imens la capitolul imagine, vw nu incearca macar sa lupte cu tesla. Probabil tinta lor e Nissan Leaf si cam atat. Am indoieli ca vor fi la nivelul Kia cu e-niro macar. Miza lor ramane capitalizarea motoarelor termice, inclusiv diesel. De asta inca mizeaza pe hibride pentru ca vor exploata la maximum expertiza pe termice.
Cat despre tehnologii self driving.. Tesla e la ani-lumina în fața..

ggg
Cititor
ggg

HAHAHAHAHA Tesla e deja depasita tehnologic.

mip
Cititor
mip

self driving … ploaia ei … pai de ce e asa importanta ? nu vrei sa conduci ? ia trenul, busul, metroul, etc … din poze, mi se par ceva materiale mai „cheap” la interior … dar asa ceva am vazut si pe Leaf si Model3 … mai demult am citit ca VW vrea sa scoata EV la pret de Diesel … dupa prezumtiile de pret date de Adrian, sa pare ca la capitolul asta mai au de lucru … totusi … vit max la 160 km/h … cam jos stacheta, daca le comparam cu Model3 … nu ca ai… Citeste mai mult »

Naivu
Cititor
Naivu

Dimpotriva, vit max 160 km/h mi se pare cam mare; alte modele electrice au limitare la 145 km/h; ca sa nu mai vorbesc de consumul f mare la viteze mari. Sunt pline autostrazile de inconstienti care baga 180 km/h doar pt ca poate motorul, fara sa realizeze cat este de periculos!!! Daca tehnica permite limitarea vit max, eu cred ca ar trebui folosita; hai nu la 130km/h, ca mai faci cate o depasire, dar 140-150 ar fi rezonabil!

gabi
Cititor
gabi

Nu am inteles … „La stațiile de putere mai mică, 22 kW, mașina se va putea încărca cu 11 kWh, aceasta fiind puterea maximă a încărcătorului de bord al mașinii.” Ce vrea sa spuna ?

Alter_Ego
Cititor
Alter_Ego

ID-3 arata doar putin mai bine ca i-3, that’s all I can say… (adica ceva mai bine ca dracu’ cum se spune in limbaj popular)

Gabi
Cititor
Gabi

Buna ziua, ce nu inteleg eu este de ce o masina electrica, mult simplificata din punct de vedere al constructiei fata de una cu motor termic, este cu 10000 de euro mai scumpa (ptr aceeasi clasa)? Nu cumva aici intra si „garanție de 8 ani sau 160.000 km pentru pachetul de acumulatori” ??? Ce tehnologie de fabricatie sa folosesti ptr a face o baterie pe baza de ioni de litiu sa dureze 8 ani??? Cate cicluri de incarcare/descarcare permite astazi bateria unui smartphone? (Un smartphone il incarcam in mod normal la 24 ore, o masina electrica tot cam la fel).… Citeste mai mult »

Costin
Cititor
Costin

Daca pretul variantei de baza e „rezonabil” comparand cu celelalte electrice, cei 10Keuro in plus pentru fiecare 100 km de autonomie in plus sunt realmente nejustificati… probabil varianta de baza va fi „cheala” si vor incerca sa te forteze sa cumperi variantele de top … caz in care se indeparteaza prea tare chiar si de ce isi permite un occidental din clasa medie … un pariu riscant as spune, dar nu m-as streasa prea tare pentru ei pentru ca pe piata auto concurenta chiar functioneaza si daca o iei pe campii te pune la punct imediat. Adrian, as avea o… Citeste mai mult »

Lucian D
Cititor
Lucian D

In primul rand, multumesc Adrian atat pentru prezentarea video cat si pentru explicatiile oferite. Sunt placut surprins in particular de ID3 si de autoturismele electrice in general, cu toate carcotelile prezentate aici la comment-uri. Pe termen mediu si lung sincer nu vad o problema cu disponibilitatea statiilor de incarcare, indiferent de tip (DC sau AC, diverse puteri), cata vreme orice parcare publica sau privata se poate transforma relativ usor intr-o „benzinarie electrica” sau „electricarie”. Deci nu doar actualele benzinarii de pe autostrazi/DN-uri vor dezvolta statiile de incarcare pe masura ce masinile se vor inmulti, dar si simplele parcari (mari!) de… Citeste mai mult »

florin
Cititor
florin

Desi au inceput tarziu, pare un inceput bun pt VAG. Sa speram ca sunt seriosi si nu o fac doar pt imagine cum tot au procedat in ultimii 20ani. Daca-mi aduc bine aminte prin 2007-2008 declarau in presa ca pana in 2018 vor avea toata gama electrificata. Intre timp au avut scandalul emisiilor, si primul model dezvoltat pe platforma full electric incepe sa se vanda din 2021. Tot e bine, macar sa se miste in directia asta.

Maximus
Cititor
Maximus

As atrage atentia ca masina asta, pe langa ca e urata ca dracu, mai are si un cuplu de motor Diesel modest. 310 nm. In viata reala, masina asta o sa te duca sub 300 de km la un pret spre 50.000 de eur. Am mai spus si repet: greu de inteles isteria cu care sunt promovate aceste masinute cu baterii, la momentul de fata scumpe, neperformante si proaste. Interiorul masinii asteia arata ca jucarie de parcul de distractii. Plastic ieftin peste tot. Pur si simplu nu exista comparatie sa spunem cu un Peugeot 508, pe care il iei la… Citeste mai mult »

Andypet
Cititor

Ca orice produs „nou” (cu ghilimele, ca totusi electrice – inclusiv camionete – existau si la inceput de secol XX – au fost la fel de abandonate si uitate precum betonul roman), primele iteratii ale electricelor nu au cum sa se compare cu mult mai produsele (si perfectionatele in zeci de ani) modele cu motoare clasice si nu au cum sa aiba preturi comparative cu omoloagele lor (de ex. Leaf cu Pulsar, Bolt cu Sonic/Aveo sau ID.3 cu Golf). Toate produsele noi costa initial foarte mult – vezi de ex. cat costa primul HDD in anii ’80 sau primul DVD… Citeste mai mult »

Radu Pop
Cititor
Radu Pop

Cum se poate explica diferenta majora de calitate a finisajelor interioare la toate electricele fata de masinile clasice? Cu exceptia Tesla care nici ea nu e stralucita la acest capitol dar totusi se mentine intr-o zona rezonabila pentru clasa si pretul ei, restul electricelor sunt jenant de deficitare la acest capitol.

Garett
Cititor
Garett

Cost-cutting, simplu! De undeva trebuie sa taie. De la baterii n-au cum, logic, de la trenul de rulare nu, ramane interiorul. OK, preturile SUNT umflate anyway, si din cauza relativei noutati a tehnologiei dar si din considerente subective de „exclusivitate”: de ce costa un iPhone cu tehnologie 2016 cat un Android premium 2019? Pentru ca se poate! Exista oameni dispusi sa plateasca pentru a iesi in evidenta! Pana cand masinile electrice nu vor ajunge „produs de masa” si nu de nisa nu vei vedea preturi comparabile cu ICE.

Razvan A
Cititor
Razvan A

Gresesti. Eu am iPhone si Mac nu pentru a iesi in evidenta ci pentru ca pur si simplu sunt „the best”. One you get Mac, you never get back. Iti spun ca am un Mac din 2012 care merge zeiss…exact ca atunci cand l-am cumparat. Care se deschide in 10 secunde, nu in 10 minute, care nu se viruseza niciodata, care nu cere tot felul de scanning antiviral. Asta chiar e „value proposition” si nu „iesitul in evidenta”. Comparatia este neavenita.

Claudiu
Cititor
Claudiu

The best my ass….Lucrez pe un macbook pro din 2017, si nu as da mai mult de o treime din cei 3000 de euro cat a costat.

Razvan A
Cititor
Razvan A

Lasa pretul…zi-mi alternativa. Poate ai luat vreun contrafacut chinezesc „din aceeasi fabrica” :). Si ai dat 3k my ass, vorba ta…

florin
Cititor
florin

Am mers de curand cu uber, un bmw i3 de 170cp, pot sa zic ca desi masina e urata nu exista termen de comparatia cu una cu combustie. Cea mai puternica masina conventionala pe care am condus-o avea 300cp. i3-ul ii dadea clasa lejer la acceleratie pana in 60-70km/h si avea cuplu peste orice diesel cu care am mers pana acum. Daca mi-as permite mi-as lua o electrica fara nicio ezitare. Masinile cu combustie sunt antichitati pe roti.

Maximus
Cititor
Maximus

Sunt curios ce masina era cea de 300 CP care lua clasa de la un i3. Probabil ca ai fost impresionat de gadgetul cu baterii. Perceptia e lucru dracu’. Si n-o spun in bataie de joc sau superior. Un i3 cu niste optiuni te duce in 45.000 de eur. Cu mai putin de atat iti iei Mustang cu motor de 5.0, V8 si 450 CP. Du-te cu unul din ala si apoi mai povestim de „antichitati pe roti”. Impresia mea e ca voi toti, cei entuziasmati de un cuplu un pic mai rasarit, comparati motorul electric, care are alta arhitectura,… Citeste mai mult »

florin
Cititor
florin

Nissan maxima V6, 3.5L, 300cp.
https://www.nissanusa.com/vehicles/cars/maxima.html

Pe hartie combustia suna mai bine, pe sosea se simte altfel, cuplul si puterea la electrice sunt aproape instantanee. Incearca o electrica spre 200cp si-ti vei schimba impresia. Uite mai jos un clip cu Chris Harris, petrol head care uraste masinile electrice. Dupa ce a testat tesla model 3 performance a comandat si el una. Poate fi reclama mascata, dar omul e cunoscut in industria auto ca spune direct ce are in cap, s-a certat pe tema asta cu multe firme mari.

https://www.youtube.com/watch?v=ZXquGvwzcxE

Garett
Cititor
Garett

Adrian, daca esti la Frankfurt poate te poti apropia nitel si de ID.4, viitorul crossover. Pentru gropile din Romania ala e probabil mai indicat decat ID.3! 😀

anticocles.....cocalares.....biemveu cotet
Cititor
anticocles.....cocalares.....biemveu cotet

VIITORUL COCALARILOR MANELISTI ESTE AUTOBUZUL adio cotete sh masinile vor deveni un lux …….in maxm 20 ani……

Costin
Cititor
Costin

Mai intreb odata:
1. Nu are portbagaj frontal? Daca nu cu ce or fi umplut spatiul acela avand motorul pe puntea spate?
2. Cum se comporta tractiunea spate pe drumurile alunecoase? Poate ne imparatsesti din experienta cu BMW-ul.

Naivu
Cititor
Naivu

Portbagajul frontal e bun cand e un spatiu relativ curat si usor accesibil, cum e la Tesla (e drept ca ii ajuta si faptul ca sunt masini mai mari cu o capota mai lunga). Sa nu se supere Adrian, dar frunk-ul de la i3 m-a cam dezumflat; e sub capota, trebuie sa deschizi de la volan, apoi sa-ti zdrelesti degetele cautand clapeta de siguranta pe sub marginea capotei, dupa care dai de o cutie in care iti intra tot praful de pe drum si in care mi-as pune cel mult cablul de incarcare sau o rezerva pt lichidul de parbriz… Citeste mai mult »

Naivu
Cititor
Naivu

Nu are portbagaj frontal; umbla sub capota pe la minutul 20 al filmului; mi s-a parut capota chiar mai scurta ca la BMW i3.

Naivu
Cititor
Naivu

Curiozitate: cine si-a facut rezervare pt ID.3 a avut (sau are) vreo sansa sa beneficieze de ecobonusul de 45000 lei?

Marius
Cititor
Marius

Buna intrebare. Si pe mine ma intereseaza modelul (am facut rezervare), dar doar in conditiile in care va fi disponibil si la anul ecobonusul de 45000 de lei. Probema este ce fac daca va trebui sa semnez un contract ferm inainte sa fie confirmat programul pe 2020…

Naivu
Cititor
Naivu

Vei plati cu 45000 peste cat te asteptai, dar vei fi mandru posesor de masina editie speciala 🙂

geo
Cititor
geo

Urata masina. Astept BMW X1 Plug in hibrid!