Acasa Eco Așa arată Volkswagen ID.3. Iată primul review, static

Așa arată Volkswagen ID.3. Iată primul review, static

de Adrian Mitrea

Volkswagen ID.3 a fost dezvăluit oficial, acesta fiind modelul prin care marca germană pune piatra de temelie pentru viitorul său electric, planul fiind să renunțe la a dezvolta noi motoare pe combustie până în 2030. ID.3 însumează calitățile tuturor celorlalte mașini electrice de pe piață și propune prețuri mai mici decât concurența. În clipul asociat acestui articol puteți vedea un prim review cu mașina, static, pe care l-am filmat în 20 August 2019 la Wolfsburg (totul fiind sub embargo până acum – momentul dezvăluirii oficiale, pentru public).

ID.3 înseamnă pentru marca Volkswagen cam tot același lucru precum primul Beetle și primul Golf. Practic, ID.3 este mașina-piatră de temelie pe care se construiește noul Volkswagen. Este primul automobil Volkswagen dintr-o nouă generație de vehicule – toate 100% electrice.

Design-ul este complet nou, arhitectura de vehicul de asemenea. Mașina e permanent conectată la Internet și poate face actualizări „over the air”. Roțile motrice sunt cele din spate, asigurând o conducere dinamică și sigură, fără pierderile de aderență specifice mașinilor electrice cu roți motrice față.

Platforma tehnică se numește MEB, iar ID.3 este primul model care o adoptă. Sunt disponibile baterii de 45 kWh (330 km), 58 kWh (420 km) și 77 kWh (550 km), iar în primul an de producție va fi fabricată și livrată doar versiunea de 58 kWh.

Mulțumită conectorului CCS, mașina poate fi încărcată la stații de mare putere (până la 100 kW, curent continuu) și poate câștiga autonomie 260 km în 30 de minute de încărcare.

La stațiile de putere mai mică, 22 kW, mașina se va putea încărca cu 11 kWh, aceasta fiind puterea maximă a încărcătorului de bord al mașinii.

Volkswagen oferă o garanție de 8 ani sau 160.000 km pentru pachetul de acumulatori al lui ID.3.

Prețul de bază, 30.000 Euro cu tot cu TVA și fără niciun fel de subvenții, va face ca ID.3 (45 kWh) să ofere un raport imbatabil între dimensiuni, autonomie, performanțe și preț.

Varianta care se va vinde în primul an de comercializare (2020), cu baterie de 58 kWh, are un preț de pornire de circa 40.000 Euro cu TVA și fără niciun fel de subvenții.

Probabil că versiunea cu baterie mare, 77 kWh, va costa circa 50.000 Euro cu TVA și fără niciun fel de subvenții, însă aceasta, la fel ca și varianta de 45 kWh, va fi disponibilă pe piață din 2021.

Din cele 30.000 de unități Volkswagen ID.3 care vor fi produse în primul an, 450 de exemplare sunt alocate României – un număr însemnat ce reflectă interesul deosbit al mărcii de a promova această mașină în țara europeană care acordă cel mai mare ecobonus pentru mașini electrice: 10.000 Euro.

Modelul ID.3 va fi oferit în două versiuni de putere, 110 kW (150 CP) și 150 kW (204 CP), existând posibilitatea de a modifica puterea motorului și după achiziție, contra-cost, la dealerii Volkswagen. Cuplul maxim dezvoltat de motorul electric este 310 Nm, iar viteza maximă este 160 km/h.

Mașina este gândită să aibă amprentă de CO2 neutră, ceea ce înseamnă că materialele folosite și procesele de fabricație de la furnizori și marcă sunt la cele mai înalte standarde de eficiență.

ID.3 are 4.261 mm lungime, 1.809 mm lățime, 1.552 mm înălțime, iar ampatamentul măsoară 2.765 mm.

Roțile pot fi de 18, 19 sau 20 inch, iar pentru caroserie există patru tipuri de vopsea (culori). Coloristica de la interior este și ea personalizabilă.

Volkswagen Group vrea să producă și să vândă trei milioane de automobile electrice pe an, până în 2025. Asta înseamnă că într-un timp foarte scurt colosul auto german va crește capacitatea de producție pentru automobile electrice, precum și numărul de modele pur electrice ale fiecărei mărci din portofoliul său.

Mai concret, până în 2025, Volkswagen Group va lansa nu mai puțin de 50 de modele pur electrice. Pe lângă acestea vor fi introduse pe piață și 30 de mașini hibride și plug-in hibride. Așadar, un total de 80 de modele electrificate.


Citește și…

43 comentarii

andrei 9 septembrie 2019 - 21:45

foarte misto, dar te cam dau banii afara din casa. dupa i3 sa iei si o din asta….OAU! e bine ca le si cumpara cineva, poate le mai scade pretul, insa sa tot ceri inca 10k in plus doar pt 100km in plus autonomie e cam hotie.

Reply
Adrian Mitrea 10 septembrie 2019 - 00:07

Nu cred că e vorba doar de baterie/autonomie mai mare în cei 10.000 E în plus, e vorba și de echipamente.
Nu mă dau banii afară din casă, niciodată nu m-au dat, dar recunosc un deal bun când îl văd.

Reply
Mihai 9 septembrie 2019 - 22:15

Meh..
In comparatie cu Tesla Model3 e prea putin, prea tarziu.
Lasand la o parte handicapul imens la capitolul imagine, vw nu incearca macar sa lupte cu tesla. Probabil tinta lor e Nissan Leaf si cam atat. Am indoieli ca vor fi la nivelul Kia cu e-niro macar. Miza lor ramane capitalizarea motoarelor termice, inclusiv diesel. De asta inca mizeaza pe hibride pentru ca vor exploata la maximum expertiza pe termice.
Cat despre tehnologii self driving.. Tesla e la ani-lumina în fața..

Reply
Adrian Mitrea 10 septembrie 2019 - 00:05

Cred că glumești. Volkswagen Group a declarat public că din 2030 nu vor mai dezvolta niciun motor nou pe combustie. Gata, la revedere combustie. Sumele mari de R&D merg în direcția electricelor la Volkswagen, iar ID.3 este primul rod al acestui efort.
Momentan ID.3 este cea mai mare, cea mai performantă și cea mai eficientă mașină electrică pentru suma respectivă de bani.

Reply
Mihai 10 septembrie 2019 - 07:12

Exact, 2030 înseamnă 10 ani in care fac migrarea. Timp in care produc masini clasice.
Dupa Dieselgate e pur și simplu o miscare de pr.
Vom vedea dacă chiar va fi competitiv vw cu modelele electrice. Nu prea mai au marja de eroare.

Reply
Adrian Mitrea 10 septembrie 2019 - 08:09

Am înțeles, deci mai sunt 10 ani în care componenta EV va fi inexistentă, că sunt ocupați să facă diesel, nu?
Îmi permiți o întrebare? Ești zână? Tu când renovezi apartamentul pocnești din degete și se transformă în noul apartament al lui Mihai? Sau e o fază de MIGRARE, cum ai spus, în care vechiul apartament al lui Mihai coexistă cu noul apartament al lui Mihai?

Reply
Andypet 10 septembrie 2019 - 13:10

„Momentan ID.3 este cea mai mare, cea mai performantă și cea mai eficientă mașină electrică pentru suma respectivă de bani.”

Momentan nu exista fizic decat la nivel de prototip. Pana apare in 2020, Leaf se va mai vinde in 30-40.000 de exemplare. De acord ca e mult peste Leaf, dar un e-Niro costa tot 39.000 € in Germania, in varianta cu 64 kWh si 455 km WLPT. Deci modelul VW nu prea e cea mai mare si nici cea mai eficienta electrica la banii respectivi, plus ca arata a jucarie japoneza (pacatul majoritatii modelelor EV care par ca se adreseaza celor sub 25 de ani).

Reply
Adrian Mitrea 10 septembrie 2019 - 13:29

Atunci cumperi KIA, nu?
Ai idee care e timpul de livrare? S-ar putea să ai niște surprize…

Reply
Andypet 10 septembrie 2019 - 14:03

Bun raspuns, cu o, pardon, doua intrebari. Am zis eu ceva de timpii de livrare? M-am referit la aspectele legate de eficienta si de preturi, pentru ca atat in articol cat si in comentarii afirmi cu tarie ca „ID.3 însumează calitățile tuturor celorlalte mașini electrice de pe piață și propune prețuri mai mici decât concurența.” Abordarea trebuie sa fie totusi obiectiva, nu subiectiva. Jurnalistii n-au voie sa fie fani ai unei marci decat in particular. Punct.

Adrian Mitrea 10 septembrie 2019 - 14:29

Am BMW i3.
Ce propui?
Să merg pe jos sau să-mi cumpăr toate mașinile de pe piață, doar ca să nu fiu fanul unei mărci?
Sunt fanul tuturor mașinilor bune. Indiferent de marcă. Punct.

adig01 13 septembrie 2019 - 09:57

si timpul de livrare pentru ID.3 care este? Oricum, mi se pare o caricatura de masina, ca sa deschizi un geam din spate trebuie sa pe uiti pe acel panou (ca deh, e touch) si sa comuti comanda dupa care deschizi acel geam – sunt curios cum faci acest lucru in trafic.
Materialele din golf mi se par mult superioare (bordul, in portbagaj macar la golf e o placa dintrun material solid) si nu inteleg de ce apare acest ID.3 cand puteau sa inbunatateasca cei 300km a lui e-Golf.(se gasea o solutie).

ggg 10 septembrie 2019 - 00:08

HAHAHAHAHA Tesla e deja depasita tehnologic.

Reply
mip 10 septembrie 2019 - 00:35

self driving … ploaia ei …
pai de ce e asa importanta ?
nu vrei sa conduci ? ia trenul, busul, metroul, etc …
din poze, mi se par ceva materiale mai „cheap” la interior … dar asa ceva am vazut si pe Leaf si Model3 …
mai demult am citit ca VW vrea sa scoata EV la pret de Diesel …
dupa prezumtiile de pret date de Adrian, sa pare ca la capitolul asta mai au de lucru …
totusi … vit max la 160 km/h … cam jos stacheta, daca le comparam cu Model3 … nu ca ai avea unde sa umbli, sau ca ti-ar permite legea …
astept sa le vad „pe viu” si sa vad cu ce preturi se vor vinde la mine-n sat …
mai pun ceva maruntis la ciorap, apoi vedem ce luam …
la ora actuala, Kona mi se pare cea mai buna afacere: masina e spatioasa, garda la sol mai ridicata, autonomie de peste 400 km, pret bunicel daca ne raportam la concurenta …
desi Model3 imi trage mai tare cu ochiul pt ca e mai avansata tehnologic … numai ca e cu vreo 21.000 mai scumpa decit cuKo(a)na … !!!

drumuri bune s-aveti !

Reply
Naivu 10 septembrie 2019 - 08:47

Dimpotriva, vit max 160 km/h mi se pare cam mare; alte modele electrice au limitare la 145 km/h; ca sa nu mai vorbesc de consumul f mare la viteze mari. Sunt pline autostrazile de inconstienti care baga 180 km/h doar pt ca poate motorul, fara sa realizeze cat este de periculos!!! Daca tehnica permite limitarea vit max, eu cred ca ar trebui folosita; hai nu la 130km/h, ca mai faci cate o depasire, dar 140-150 ar fi rezonabil!

Reply
gabi 10 septembrie 2019 - 02:44

Nu am inteles … „La stațiile de putere mai mică, 22 kW, mașina se va putea încărca cu 11 kWh, aceasta fiind puterea maximă a încărcătorului de bord al mașinii.” Ce vrea sa spuna ?

Reply
Adrian Mitrea 10 septembrie 2019 - 11:15

Traducere: chiar dacă ai putere, pe curent alternativ (numit și AC), 22 kW sau 43 kW (două valori des întâlnite), mașina aceasta va putea “trage” din priză doar 11 kWh. La fel ca i3, e-Golf și chiar Porsche Taycan.

La o stație de curent continuu, numit și DC, modelul ID.3 poate trage între 50-100 kWh la stații care pot furniza acea putere. Des întâlnite acum sunt cele de 50 kW DC.

Doar Renault ZOE Z.E. poate trage maximul de 22 kWh dintr-o stație de 22 kW AC.

Reply
Adrian Mitrea 10 septembrie 2019 - 08:34 Reply
Alter_Ego 10 septembrie 2019 - 11:29

ID-3 arata doar putin mai bine ca i-3, that’s all I can say… (adica ceva mai bine ca dracu’ cum se spune in limbaj popular)

Reply
Gabi 10 septembrie 2019 - 11:36

Buna ziua, ce nu inteleg eu este de ce o masina electrica, mult simplificata din punct de vedere al constructiei fata de una cu motor termic, este cu 10000 de euro mai scumpa (ptr aceeasi clasa)? Nu cumva aici intra si „garanție de 8 ani sau 160.000 km pentru pachetul de acumulatori” ??? Ce tehnologie de fabricatie sa folosesti ptr a face o baterie pe baza de ioni de litiu sa dureze 8 ani??? Cate cicluri de incarcare/descarcare permite astazi bateria unui smartphone? (Un smartphone il incarcam in mod normal la 24 ore, o masina electrica tot cam la fel). Cum vinzi o masina electrica fara pachetul de acumulatori? Sa inteleg ca statiile de alimentare trebuie sa fie foarte dese daca ai nevoie de 30 minute ptr o autonomie de 260 km ( banuiesc ca pentru un condus normal cu o viteza de maxim 80 km/h). Sa spunem ca este o zi aglomerata, o zi libera cand toata lumea pleaca la mare sau la munte, nu de putine ori se sta la coada de 3,4 masini la pompa pentru alimentare, daca esti a patra masina la priza sa inteleg ca ai de asteptat 2 ore ?? Daca nu ar fi gratuit curentul, cat ar costa incarcarea la pretul actual al kW-ului? Cat credeti ca o sa dureze gratuitatea incarcarii si cine trebuie sa plateasca curentul consumat? De ce nu este gratuit curentul consumat in gospodarie?

Reply
Costin 10 septembrie 2019 - 11:56

Daca pretul variantei de baza e „rezonabil” comparand cu celelalte electrice, cei 10Keuro in plus pentru fiecare 100 km de autonomie in plus sunt realmente nejustificati… probabil varianta de baza va fi „cheala” si vor incerca sa te forteze sa cumperi variantele de top … caz in care se indeparteaza prea tare chiar si de ce isi permite un occidental din clasa medie … un pariu riscant as spune, dar nu m-as streasa prea tare pentru ei pentru ca pe piata auto concurenta chiar functioneaza si daca o iei pe campii te pune la punct imediat.
Adrian, as avea o intrebari legate de motorizarea spate:
1. Nu a ramas loc pentru un portbagaj frontal? Nu de alta, dar s-a eleiberat cu totul locul pe care-l ocupa grupul motopropulsor. Inteleg ca este o cu totul alta platforma, dedicata electricelor, dar partea din fata a masinii ar trebui sa aiba o anumita lungime pt a reusi la testele de crash, caz in care bunul simt imi spune ca ar ramane destul spatiu nefolosit.
2. Cum se comporta o electrica cu tractiune spate pe suprafete alunecoase specifice sezonului rece? Aici ai putea face o paralele cu I3-ul tau… vorbesc din perspectiva unui roman care a condus doar masini cu tractiune fata si care a ramas cu idea ca tractiunea spate e „pacatoasa” iarna.

Reply
Lucian D 10 septembrie 2019 - 13:25

In primul rand, multumesc Adrian atat pentru prezentarea video cat si pentru explicatiile oferite. Sunt placut surprins in particular de ID3 si de autoturismele electrice in general, cu toate carcotelile prezentate aici la comment-uri. Pe termen mediu si lung sincer nu vad o problema cu disponibilitatea statiilor de incarcare, indiferent de tip (DC sau AC, diverse puteri), cata vreme orice parcare publica sau privata se poate transforma relativ usor intr-o „benzinarie electrica” sau „electricarie”. Deci nu doar actualele benzinarii de pe autostrazi/DN-uri vor dezvolta statiile de incarcare pe masura ce masinile se vor inmulti, dar si simplele parcari (mari!) de pe respectivele autostrazi vor fi „pline ochi” de statii.Coroborat cu scaderea pretului la baterii noi, vad sincer un bun viitor pentru mobilitatea electrica individuala, atat de bine promovata si sustinuta de Adrian si altii asemenea lui cu vizibilitate in spatiul public. In oras avem tramvai, troleibuz, tren cu motor electric; in multe cazuri se pregateste o vizibilitate mai mare a electrificarii si la autobuze (inclusiv la STB!); de ce n-as avea si masina individuala tot cu motor electric? – e ceva interesant si de viitor. Iar daca nemtii au decis sa se implice serios in asta, ei cu compatriotii lor pionieri ai combustiei interne si mobilitatii individuale – Otto, Diesel sau Daimler – inseamna ca putem considera ca asta poate fi o adevarata revolutie de trecere la electric!

Reply
florin 10 septembrie 2019 - 15:03

Desi au inceput tarziu, pare un inceput bun pt VAG. Sa speram ca sunt seriosi si nu o fac doar pt imagine cum tot au procedat in ultimii 20ani. Daca-mi aduc bine aminte prin 2007-2008 declarau in presa ca pana in 2018 vor avea toata gama electrificata. Intre timp au avut scandalul emisiilor, si primul model dezvoltat pe platforma full electric incepe sa se vanda din 2021. Tot e bine, macar sa se miste in directia asta.

Reply
Adrian Mitrea 10 septembrie 2019 - 15:13

ID.3 se vinde din 2020, nu 2021…

Reply
Maximus 10 septembrie 2019 - 18:11

As atrage atentia ca masina asta, pe langa ca e urata ca dracu, mai are si un cuplu de motor Diesel modest. 310 nm. In viata reala, masina asta o sa te duca sub 300 de km la un pret spre 50.000 de eur. Am mai spus si repet: greu de inteles isteria cu care sunt promovate aceste masinute cu baterii, la momentul de fata scumpe, neperformante si proaste. Interiorul masinii asteia arata ca jucarie de parcul de distractii. Plastic ieftin peste tot. Pur si simplu nu exista comparatie sa spunem cu un Peugeot 508, pe care il iei la 30.000 de eur cu motor Diesel de 2 l si transmisie automata, cu un interior foarte luxos, care aduce a masina premium. De ce mi-as complica viata cu o masina scumpa si limitativa cand am posibilitatea sa iau ceva cu adevarat impresionant, mult mai ieftin?! De ce sa umblu dupa prize, de ce sa stau sa mananc si sa beau cafea tot la 200 de km ca sa incarc bateria?
Marele minus al acestor masini e bateria. In viata reala, aceasta masina e extrem de restrictiva. Iti creeaza o groaza de complicatii, te incurca in loc sa te ajute, in loc sa-ti faca viata usoara, iti aduce o multime de complicatii inutile, pe care le poti evita excelent luand un produs mai bun, mai comod, mai luxos si cu un pret mult mai bun.
Producatorii trebuie sa vina cu alternative electrice reale la masinile cu combustie, cu preturi similare sau chiar mai mici si cu perfomante mai bune decat cele cu combustie. Cand se intampla asta, oamenii vor trece natural la noua tehnologie, fara ajutoare de stat si tot felul de pomeni prin care sunt bagate pe gatul consumatorului asemenea produse de o calitate indoielnica.

Reply
Andypet 10 septembrie 2019 - 20:03

Ca orice produs „nou” (cu ghilimele, ca totusi electrice – inclusiv camionete – existau si la inceput de secol XX – au fost la fel de abandonate si uitate precum betonul roman), primele iteratii ale electricelor nu au cum sa se compare cu mult mai produsele (si perfectionatele in zeci de ani) modele cu motoare clasice si nu au cum sa aiba preturi comparative cu omoloagele lor (de ex. Leaf cu Pulsar, Bolt cu Sonic/Aveo sau ID.3 cu Golf). Toate produsele noi costa initial foarte mult – vezi de ex. cat costa primul HDD in anii ’80 sau primul DVD Writer in anii ’90. Cand toti vor avea cel putin un model electric in fiecare clasa, atunci preturile vor scadea. Ce nu va scadea, din contra, va fi costul de exploatare, mai ales cel de incarcare. Cand vom avea numai electrice pe strazi, kW nu va costa ca acum. Orice produs pentru publicul larg e insa un compromis la urma urmei.

Reply
Radu Pop 11 septembrie 2019 - 10:12

Cum se poate explica diferenta majora de calitate a finisajelor interioare la toate electricele fata de masinile clasice? Cu exceptia Tesla care nici ea nu e stralucita la acest capitol dar totusi se mentine intr-o zona rezonabila pentru clasa si pretul ei, restul electricelor sunt jenant de deficitare la acest capitol.

Reply
Garett 11 septembrie 2019 - 10:54

Cost-cutting, simplu! De undeva trebuie sa taie. De la baterii n-au cum, logic, de la trenul de rulare nu, ramane interiorul. OK, preturile SUNT umflate anyway, si din cauza relativei noutati a tehnologiei dar si din considerente subective de „exclusivitate”: de ce costa un iPhone cu tehnologie 2016 cat un Android premium 2019? Pentru ca se poate! Exista oameni dispusi sa plateasca pentru a iesi in evidenta! Pana cand masinile electrice nu vor ajunge „produs de masa” si nu de nisa nu vei vedea preturi comparabile cu ICE.

Reply
Razvan A 14 septembrie 2019 - 12:02

Gresesti. Eu am iPhone si Mac nu pentru a iesi in evidenta ci pentru ca pur si simplu sunt „the best”. One you get Mac, you never get back. Iti spun ca am un Mac din 2012 care merge zeiss…exact ca atunci cand l-am cumparat. Care se deschide in 10 secunde, nu in 10 minute, care nu se viruseza niciodata, care nu cere tot felul de scanning antiviral. Asta chiar e „value proposition” si nu „iesitul in evidenta”. Comparatia este neavenita.

Claudiu 16 septembrie 2019 - 12:07

The best my ass….Lucrez pe un macbook pro din 2017, si nu as da mai mult de o treime din cei 3000 de euro cat a costat.

Razvan A 16 septembrie 2019 - 13:57

Lasa pretul…zi-mi alternativa. Poate ai luat vreun contrafacut chinezesc „din aceeasi fabrica” :). Si ai dat 3k my ass, vorba ta…

florin 11 septembrie 2019 - 14:38

Am mers de curand cu uber, un bmw i3 de 170cp, pot sa zic ca desi masina e urata nu exista termen de comparatia cu una cu combustie. Cea mai puternica masina conventionala pe care am condus-o avea 300cp. i3-ul ii dadea clasa lejer la acceleratie pana in 60-70km/h si avea cuplu peste orice diesel cu care am mers pana acum. Daca mi-as permite mi-as lua o electrica fara nicio ezitare. Masinile cu combustie sunt antichitati pe roti.

Reply
Maximus 11 septembrie 2019 - 18:55

Sunt curios ce masina era cea de 300 CP care lua clasa de la un i3. Probabil ca ai fost impresionat de gadgetul cu baterii. Perceptia e lucru dracu’. Si n-o spun in bataie de joc sau superior. Un i3 cu niste optiuni te duce in 45.000 de eur. Cu mai putin de atat iti iei Mustang cu motor de 5.0, V8 si 450 CP. Du-te cu unul din ala si apoi mai povestim de „antichitati pe roti”.
Impresia mea e ca voi toti, cei entuziasmati de un cuplu un pic mai rasarit, comparati motorul electric, care are alta arhitectura, cu masini slabe, uzuale, pe care le vezi zi de zi pe strada. Comparati masini electrice cu masini cu combustie in aceeasi categorie de pret.

Reply
florin 12 septembrie 2019 - 12:30

Nissan maxima V6, 3.5L, 300cp.
https://www.nissanusa.com/vehicles/cars/maxima.html

Pe hartie combustia suna mai bine, pe sosea se simte altfel, cuplul si puterea la electrice sunt aproape instantanee. Incearca o electrica spre 200cp si-ti vei schimba impresia. Uite mai jos un clip cu Chris Harris, petrol head care uraste masinile electrice. Dupa ce a testat tesla model 3 performance a comandat si el una. Poate fi reclama mascata, dar omul e cunoscut in industria auto ca spune direct ce are in cap, s-a certat pe tema asta cu multe firme mari.

https://www.youtube.com/watch?v=ZXquGvwzcxE

Reply
Garett 11 septembrie 2019 - 10:55

Adrian, daca esti la Frankfurt poate te poti apropia nitel si de ID.4, viitorul crossover. Pentru gropile din Romania ala e probabil mai indicat decat ID.3! 😀

Reply
anticocles.....cocalares.....biemveu cotet 11 septembrie 2019 - 14:51

VIITORUL COCALARILOR MANELISTI ESTE AUTOBUZUL adio cotete sh masinile vor deveni un lux …….in maxm 20 ani……

Reply
Costin 11 septembrie 2019 - 16:03

Mai intreb odata:
1. Nu are portbagaj frontal? Daca nu cu ce or fi umplut spatiul acela avand motorul pe puntea spate?
2. Cum se comporta tractiunea spate pe drumurile alunecoase? Poate ne imparatsesti din experienta cu BMW-ul.

Reply
Naivu 12 septembrie 2019 - 09:18

Portbagajul frontal e bun cand e un spatiu relativ curat si usor accesibil, cum e la Tesla (e drept ca ii ajuta si faptul ca sunt masini mai mari cu o capota mai lunga). Sa nu se supere Adrian, dar frunk-ul de la i3 m-a cam dezumflat; e sub capota, trebuie sa deschizi de la volan, apoi sa-ti zdrelesti degetele cautand clapeta de siguranta pe sub marginea capotei, dupa care dai de o cutie in care iti intra tot praful de pe drum si in care mi-as pune cel mult cablul de incarcare sau o rezerva pt lichidul de parbriz (si acelea intr-o punga, ca sa nu-mi fie sila sa pun mana pe ele), in niciun caz pachetelul cu mancare sau vreun bagaj pe care sa-l iau cu dupa aceea cu mine intr-o camera, birou sau vestiar. Nu zic ca e total inutil, dar nu e cine stie ce! Asa ca e f posibil ca pe ID.3 sa nu fi pus portbagaj frontal!

Reply
Naivu 13 septembrie 2019 - 11:57

Nu are portbagaj frontal; umbla sub capota pe la minutul 20 al filmului; mi s-a parut capota chiar mai scurta ca la BMW i3.

Reply
Naivu 12 septembrie 2019 - 19:58

Curiozitate: cine si-a facut rezervare pt ID.3 a avut (sau are) vreo sansa sa beneficieze de ecobonusul de 45000 lei?

Reply
Marius 18 septembrie 2019 - 09:31

Buna intrebare. Si pe mine ma intereseaza modelul (am facut rezervare), dar doar in conditiile in care va fi disponibil si la anul ecobonusul de 45000 de lei. Probema este ce fac daca va trebui sa semnez un contract ferm inainte sa fie confirmat programul pe 2020…

Reply
Naivu 18 septembrie 2019 - 14:59

Vei plati cu 45000 peste cat te asteptai, dar vei fi mandru posesor de masina editie speciala 🙂

Reply
Adrian Mitrea 19 septembrie 2019 - 08:27

Salut, Marius, mai mult sigur vei semna contractul înainte să știm dacă va fi Rabla Plus și la anul sau nu.
E un pic loterie, dar te asigur că mașina e foarte OK și cu și fără ecobonus.
Judecând logic, Programul Rabla Clasic se ține de vreo 12 ani, iar stimulentele financiare sunt cel mai înalt nivel acum. Greu de crezut că fix programul Rabla Plus va fi ucis. În cel mai rău caz subvenția va fi mai mică.

Reply
geo 30 octombrie 2019 - 21:33

Urata masina. Astept BMW X1 Plug in hibrid!

Reply

Lasa un comentariu