Acasa Eco Volkswagen ID.3. L-am rezervat. Cum? De ce? Cât costă?

Volkswagen ID.3. L-am rezervat. Cum? De ce? Cât costă?

de Adrian Mitrea

Volkswagen ID.3 are, oficial, prețuri pentru România, iar echiparea de bază include dotări nesperate pentru o versiune de intrare în gamă. Prețul? 36.000 Euro, cu tot cu TVA și fără niciun fel de ecobonus sau reducere. Adică un preț aflat semnificativ sub pragul de 40.000 Euro, orientativ, anunțat de Volkswagen anterior. Am plasat precomanda pentru ID.3 încă din 8 Mai 2019, în primele ore ale startului precomenzilor. Iată cum am procedat, de ce am ales ID.3 și cât costă toate cele trei versiuni disponibile pe piață în primul an, sub numele 1ST Edition.


Câteva informații, pe scurt, despre ID.3, preluate din newsletter-ul pe care l-au primit clienții din România:

  • Baterie 58 kWh pentru o autonomie de 420 km (WLTP).
  • 1 an de încărcări gratuite la toți distribuitorii autorizați Volkswagen (maximum 2.000 kWh).
  • Înaltă performanță de încărcare: 100 kW (încărcare DC); respectic 11 kW (încărcare AC).
  • Pedale Play (accelerație) & Pause (frână) și elemente de design specifice ID.3 1ST Edition, la interior și exterior.
  • Trei vopsele pentru caroserie disponibile: Glacier White (alb), Manganese Grey (gri), Makena Turquoise (turcoaz).

ID.3 1ST (confort deplin)

Preț recomandat de pornire: 36.000 Euro (cu TVA) sau 30.252 Euro (fără TVA). Prețurile nu includ niciun fel de ecobonus (Rabla Plus: 10.000 Euro) sau stimulent (Rabla Clasic: 1.300 Euro). Deci ID.3 1ST poate ajunge să coste circa 25.000 Euro cu tot cu TVA după aplicarea tuturor stimulentelor fiscale posibile. Sau 21.000 Euro fără TVA (interesant pentru firme).

  • Roți 18 inch cu jante din aliaj ulor, design „East Derry”
  • Volan îmbrăcat în piele, multifuncțional, încălzit
  • Scaune față încălzite
  • Radio DAB+ și App-Connect
  • Sistem de navigație „Discover Pro”, inclusiv „Streaming & Internet”
  • Hello ID. sistem comenzi vocale
  • Sisteme de asistență a șoferului
  • Cablu de încărcare

ID.3 1ST Plus (stylish)

Preț recomandat de pornire: 41.800 Euro (cu TVA) sau 35.126 Euro (fără TVA). Prețurile nu includ niciun fel de ecobonus (Rabla Plus: 10.000 Euro) sau stimulent (Rabla Clasic: 1.300 Euro). Deci ID.3 1ST Plus poate ajunge să coste circa 30.500 Euro cu tot cu TVA după aplicarea tuturor stimulentelor fiscale posibile. Sau 25.630 Euro fără TVA (interesant pentru firme).

Echipamente și dotări în plus față de versiunea anterioară:

  • Roți 19 inch cu jante din aliaj ulor, design „Andoya”
  • Geamuri fumurii laterale-spate și lunetă
  • Scaune cu design „Art Velour”, pachet confort
  • Pachet exterior „Silver”
  • Pachet lumini (IQ.Light – faruri LED matrix, iluminat de fundal LED și iluminat exterior extins)
  • Pachet Welcome („Keyless Advanced” și mânere iluminate)
  • Cameră video marșarier

Volkswagen ID.3 Max (hightech)

Preț recomandat de pornire: 47.500 Euro (cu TVA) sau 39.915 Euro (fără TVA). Prețurile nu includ niciun fel de ecobonus (Rabla Plus: 10.000 Euro) sau stimulent (Rabla Clasic: 1.300 Euro). Deci ID.3 1ST Plus poate ajunge să coste circa 36.200 Euro cu tot cu TVA după aplicarea tuturor stimulentelor fiscale posibile. Sau 30.420 Euro fără TVA (interesant pentru firme).

Echipamente și dotări în plus față de versiunea anterioară:

  • Roți 20 inch cu jante din aliaj ulor, design „Sanya”
  • Cockpit cu infotainment și head up display Augmented Reality (AR)
  • Plafon panoramic culisant
  • Sistem de sunet premium „Beats”
  • „Travel Assist”, „Lane Assist”, „Side Assist”, „Emergency Assist”
  • Scaune confort cu suport lombar ajustabil și funcție de masaj
  • Interfață „Comfort” pentru telefonul mobil cu funcție de încărcare wireless
  • Interior special

Citește și…


Realizarea acestui clip a fost posibilă cu sprijinul Volkswagen România, fără ca sponsorul să impună conținutul (mesajul).


72
Lasa un comentariu

avatar
18 Comment threads
54 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
25 Comment authors
Marius PopAdrian MitreaCatalinrcaon.roGarett Recent comment authors
  Subscribe  
noi vechi
Notifica-ma despre
Sebastian
Cititor
Sebastian

Felicitari pentru alegere. Stii cumva daca au lansat si Wallbox-ul? Daca da, cum pot afla care sunt cerintele/specificatiile lui? Vreau sa imi pregatesc reteaua pentru o viitoare masina electrica din aceasta gama.

Lucian D
Cititor
Lucian D

Mutam pentru articol! Pica bine la 2 zile de la startul oficial al productiei VW ID.3 in fabrica de motoare TSI pe care au convertit-o la 100% electrice. E simpatica masina si va avea succes la pretul asta, sa urmarim batalia ce urmeaza cu Nissan Leaf pe compacte electrice. Posibil si cu coreenii de la Hyundai/KIA se vor bate in preturi si garantii. By the way Adrian, ai aflat oficial cat este garantia producatorului pentru ID.3? Este garantie separata pentru baterie fata de garantia standard? Si care sunt conditiile de asigurare a garantiei? Si ai putut afla si cat e… Citeste mai mult »

Naivu
Cititor
Naivu

Salut Adrian! Comparai in video, bateria de la viitorul tau ID3 cu capacitatea neta (nu bruta) a bateriei de la actualul tau i3; cat de sigur esti ca 58kWh este capacitatea neta si nu cea bruta de la versiunea mid-range a ID3? Majoritatea producatorilor au obiceiul comercial de a da valoarea bruta (si doar eventual, intre paranteze, si valoarea neta)! Daca chiar dau valoarea neta din prima, au o bila alba din partea mea 🙂 !

Garett
Cititor
Garett

Pana la urma varianta de serie vine cu tamburi pe spate?

Catalin
Cititor
Catalin

Mașina nu este chiar accesibilă dacă trebuie să plătești 41.800 euro pentru a avea cameră video marșarier. Nimeni nu poate garanta că AFM va mai păstra tichetul la valoarea de 10.000 euro. Care dotările nesperate pentru 36.000 euro: scaunele încălzite, volanul îmbrăcat în piele sau cablul de încărcare?

mip
Cititor
mip

salut Adiță,

cam același preț cu Kona … cam aceeași autonomie …
că tot le-ai văzut pe ambele, îmi poți spune care e mai spațioasă la interior și care are garda la sol mai ridicată rogu-te !
bănuiesc că portbagajul e cam la fel …

mulțumesc !

autor
Cititor
autor

sa inteleg ca electricele „consuma” echivalentul a 1.5 litri de benz la suta de km? eu cu hybridul am un consum (oras+afara) putin sub 5%.si a costat 22000 euro (mediu echipata echiv id.3 stylish ) …cum stam dupa 8 ani cu cheltuielile?

unu
Cititor
unu

DIn pacate n-ai doar benzina la capitolul cheltuieli in plus fata de o electrica…

Naivu
Cititor
Naivu

Echiparea medie are „keyless advanced”.
Echiparea de bază are keyless normal și buton Start sau are cheie?

Costin
Cititor
Costin

Ce mai include varianta de baza? – Clima? Cruise adaptiv? – „Sisteme de asistență a șoferului” este cam general, se poate detalia? – Mi se pare frivol sa scrii ca-mi oferi cablu de incarcare in varianta de baza. Fiind masina electrica mi se pare la bunul simt sa fie inclus. E ca si cum mi-ar scrie ca are 4 roti. – Are roata de rezerva normala, ingusta sau doar KIT de pana? – Are inclusa posibilitatea programarii preincalzirii? In privinta variantelor „mai dotate” sincer mi se pare o vrajeala specifica Volkswagen sa ceri extraordinar de mult pentru cateva optiuni in… Citeste mai mult »

andrei
Cititor
andrei

da, si eu sunt un pic nelamurit la sistemele de siguranta. la dotarea cea mai slaba zice ca exista, dar nu le detaliaza, dar la a 3-a da. sunt detaliate. oricum, per ansamblu prima varianta pare suficienta. personal insa sunt dependent de camera din marsarier, nu m-as mai intoarce la o masina fara.

Cornel
Cititor
Cornel

Se refera la masini, nu la electrice care sunt o minoritate.

Cornel
Cititor
Cornel

Mare greseala de marketing ca nu se mai cheama Golf. Ar fi vandut mult mai mult daca masina s-ar fi chemat e-Golf, ca pana acum. Nu da nimeni 2 bani pe cei 0.0X imbunatatire a Cda-ului, in schimb design-ul de broasca, specific modelelor electrice din segmentul asta imi repugna teribil si cred ca indeparteaza multi potentiali clienti. Daca Leaf-ul e urat cu spume, de ce sa nu il concuram la uratenie. Excelent ! Cel mai bun lucru care s-ar putea intampla e un esec masiv al acestui ID3.

andrei
Cititor
andrei

din nefericire se pare ca nu ai citit stirile. deja s-au arvunit toate bucatile id3 1st, deci esec nicio sansa momentan. iar fata de leaf asta e mult mai frumoasa. lumea nu mai e asa batuta in cap sa cumpere doar ca se cheama golf. clientii pt masina asta nu sunt aia de nu au bani sa treaca strada. sunt cei ce mai cunosc una-alta asa ca faptul ca nu o cheama golf nu i-a derutat. si nu puteau sa ii spuna e-golf ca nu e golf, e alta masina. daca te uiti la golf8 nu au prea multe in… Citeste mai mult »

Cristi
Cititor
Cristi

Salut, ceva date despre motor si performante? Viitorul este ridesharing, nici vorba sa dau zeci de mii de euro (enorm nu numai pentru RO) pe o masina care va sta mai mult in priza decat pe sosea. Problemele autonomiei foate limitate si a incarcarii care dureaza foarte mult nu au fost rezolvate.

Garett
Cititor
Garett

News-flash: concureaza cu masini termice!

Deci trebuie sa „le ia fata”! Daca potentialul cumparator trage linie si constata ca are aceleasi dotari la jumatate de pret si „bonusul” il reprezinta doar bataia de cap suplimentara cu incarcarea, range anxiety s.a.m.d. salutare, ICE scrie pe el!

Costin
Cititor
Costin

Exista o abordare rautacioasa a sustinatorilor masinilor pe benzina/diesel si anume ca daca masina electrica nu bate la toate capitolele masina termica nu merita. Statistica arata ca pentru majoritatea cazurilor (distante parcurse zilnic/ocazional) electricele cu autonomie in jur de 400km sunt arhisuficiente. Da, pentru rarele drumuri de peste 300 km, trebuie sa ai o alta abordare, pe care tu o numesti „range anxiety”… altii doar planificarea calatoriei. La telefoanele mobile este la fel, la folosire intensa majoritatea nu te tin o zi … fata de vechiturile de acum 10 ani care te tineau 2 saptamani… si ce folosesti acum? Sa… Citeste mai mult »

Garett
Cititor
Garett

Daca vrei sa comparam mere cu portocale putem sa o facem, dar e irelevant… Tu aduci exemplul Copenhaga, vin si eu cu exemplul Oslo, unde o Tesla Model S sau X sunt la fel de comune ca o Dacie in Bucuresti. Ambele exemple fiind la fel de irelevante pentru noi, ca romani! Ne apucam sa comparam si puterea de cumparare dintre Copenhaga sau Oslo si Bucuresti? Nu da nimeni cu pietre in masina electrica, si pentru mine este optiunea viitoare, dar nu am de gand sa fac rabat la confort sau dotari in numele ecologiei. Astept sa vad ID.3 live,… Citeste mai mult »

Dan
Cititor
Goe
Cititor
Goe

TVA se plătește la întreg: 19%/119%*36000=5748 sau scăzând diferența.
Daca scazi rablele, 36000-11300=24700.
Deci 18952 preț fata TVA.
Chiar daca e mai bine, totuși e preț de SUV sau măcar Passat bine dotat.

Bogdan
Cititor
Bogdan

Sunt posesor de Nissan Leaf 2019 (40Kwh) Din experieta mea cu masinile electrice si dupa ce am citit dotarile, sunt desumflat. Da, are 58 kW, iar autonomia reala este probabil de maxim 300 Km, daca mergi cu 90-100 Km/h. E un pas inainte, promite, dar la 47900 Km este foarte scump pentru ce ofera. Sa nu uitam ca voucherul Rabla Plus s-ar putea sa dispara la anu, din motive de buget (lipsa sa). Zoe incarca cu 22 kW, Leaf cu 6.6 kW, ID3 cu 11 kW. De ce aceasta limitare? Type este mult mai raspandit decat Fast Charge, iar aceasta… Citeste mai mult »

Sandu
Cititor
Sandu

Salut! Ce stii de pompa de caldura? O sa fie disponibila pe ID.3 1st edition? Multumesc!

rcaon.ro
Cititor

Imi poti zice cati bani vei plati efectiv pe masina asta? Sau macar sa spui daca VW a platit o parte din pretul masinii contra costului reclamei si promovarii facute de tine?

Nu e ceva rau, dar ar fi frumos si obiectiv din partea ta sa specifici acest lucru 🙂