Acasa Eco Volkswagen ID.3. L-am rezervat. Cum? De ce? Cât costă?

Volkswagen ID.3. L-am rezervat. Cum? De ce? Cât costă?

de Adrian Mitrea

Volkswagen ID.3 are, oficial, prețuri pentru România, iar echiparea de bază include dotări nesperate pentru o versiune de intrare în gamă. Prețul? 36.000 Euro, cu tot cu TVA și fără niciun fel de ecobonus sau reducere. Adică un preț aflat semnificativ sub pragul de 40.000 Euro, orientativ, anunțat de Volkswagen anterior. Am plasat precomanda pentru ID.3 încă din 8 Mai 2019, în primele ore ale startului precomenzilor. Iată cum am procedat, de ce am ales ID.3 și cât costă toate cele trei versiuni disponibile pe piață în primul an, sub numele 1ST Edition.


Câteva informații, pe scurt, despre ID.3, preluate din newsletter-ul pe care l-au primit clienții din România:

  • Baterie 58 kWh pentru o autonomie de 420 km (WLTP).
  • 1 an de încărcări gratuite la toți distribuitorii autorizați Volkswagen (maximum 2.000 kWh).
  • Înaltă performanță de încărcare: 100 kW (încărcare DC); respectic 11 kW (încărcare AC).
  • Pedale Play (accelerație) & Pause (frână) și elemente de design specifice ID.3 1ST Edition, la interior și exterior.
  • Trei vopsele pentru caroserie disponibile: Glacier White (alb), Manganese Grey (gri), Makena Turquoise (turcoaz).

ID.3 1ST (confort deplin)

Preț recomandat de pornire: 36.000 Euro (cu TVA) sau 30.252 Euro (fără TVA). Prețurile nu includ niciun fel de ecobonus (Rabla Plus: 10.000 Euro) sau stimulent (Rabla Clasic: 1.300 Euro). Deci ID.3 1ST poate ajunge să coste circa 25.000 Euro cu tot cu TVA după aplicarea tuturor stimulentelor fiscale posibile. Sau 21.000 Euro fără TVA (interesant pentru firme).

  • Roți 18 inch cu jante din aliaj ușor, design „East Derry”
  • Volan îmbrăcat în piele, multifuncțional, încălzit
  • Scaune față încălzite
  • Radio DAB+ și App-Connect
  • Sistem de navigație „Discover Pro”, inclusiv „Streaming & Internet”
  • Hello ID. sistem comenzi vocale
  • Sisteme de asistență a șoferului
  • Cablu de încărcare

ID.3 1ST Plus (stylish)

Preț recomandat de pornire: 41.800 Euro (cu TVA) sau 35.126 Euro (fără TVA). Prețurile nu includ niciun fel de ecobonus (Rabla Plus: 10.000 Euro) sau stimulent (Rabla Clasic: 1.300 Euro). Deci ID.3 1ST Plus poate ajunge să coste circa 30.500 Euro cu tot cu TVA după aplicarea tuturor stimulentelor fiscale posibile. Sau 25.630 Euro fără TVA (interesant pentru firme).

Echipamente și dotări în plus față de versiunea anterioară:

  • Roți 19 inch cu jante din aliaj ușor, design „Andoya”
  • Geamuri fumurii laterale-spate și lunetă
  • Scaune cu design „Art Velour”, pachet confort
  • Pachet exterior „Silver”
  • Pachet lumini (IQ.Light – faruri LED matrix, iluminat de fundal LED și iluminat exterior extins)
  • Pachet Welcome („Keyless Advanced” și mânere iluminate)
  • Cameră video marșarier

Volkswagen ID.3 Max (hightech)

Preț recomandat de pornire: 47.500 Euro (cu TVA) sau 39.915 Euro (fără TVA). Prețurile nu includ niciun fel de ecobonus (Rabla Plus: 10.000 Euro) sau stimulent (Rabla Clasic: 1.300 Euro). Deci ID.3 1ST Plus poate ajunge să coste circa 36.200 Euro cu tot cu TVA după aplicarea tuturor stimulentelor fiscale posibile. Sau 30.420 Euro fără TVA (interesant pentru firme).

Echipamente și dotări în plus față de versiunea anterioară:

  • Roți 20 inch cu jante din aliaj ușor, design „Sanya”
  • Cockpit cu infotainment și head up display Augmented Reality (AR)
  • Plafon panoramic culisant
  • Sistem de sunet premium „Beats”
  • „Travel Assist”, „Lane Assist”, „Side Assist”, „Emergency Assist”
  • Scaune confort cu suport lombar ajustabil și funcție de masaj
  • Interfață „Comfort” pentru telefonul mobil cu funcție de încărcare wireless
  • Interior special

Citește și…


Realizarea acestui clip a fost posibilă cu sprijinul Volkswagen România, fără ca sponsorul să impună conținutul (mesajul).


0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Notifica-ma despre
guest
98 Comments
vechi
noi
Inline Feedbacks
View all comments
Sebastian
Sebastian
8 luni

Felicitari pentru alegere. Stii cumva daca au lansat si Wallbox-ul? Daca da, cum pot afla care sunt cerintele/specificatiile lui? Vreau sa imi pregatesc reteaua pentru o viitoare masina electrica din aceasta gama.

Lucian D
Lucian D
8 luni

Mutam pentru articol! Pica bine la 2 zile de la startul oficial al productiei VW ID.3 in fabrica de motoare TSI pe care au convertit-o la 100% electrice. E simpatica masina si va avea succes la pretul asta, sa urmarim batalia ce urmeaza cu Nissan Leaf pe compacte electrice. Posibil si cu coreenii de la Hyundai/KIA se vor bate in preturi si garantii. By the way Adrian, ai aflat oficial cat este garantia producatorului pentru ID.3? Este garantie separata pentru baterie fata de garantia standard? Si care sunt conditiile de asigurare a garantiei? Si ai putut afla si cat e… Citeste mai mult »

Lucian D
Lucian D
8 luni
Reply to  Adrian Mitrea

Salut! Multumesc la randul meu! Deci daca iti asumi bugetar un schimb de baterii dupa expirarea garantiei, ai sanse sa o folosesti „la capacitate” inca 8 ani cel putin. Asta o face eligibila pentru o durata de viata mult mai mare decat una clasica, cu conditia sa reziste tabla la rugina. E ca la tramvaiele / troleibuzele din oras, fabricate atata amar de ani in urma si uite ca te duc in siguranta din A in B fara sa polueze mediul inconjurator traseului lor.Iar motorul electric bine facut virtual n-are moarte! Japonezii de la Hitachi au la muzeu un motor… Citeste mai mult »

Naivu
Naivu
8 luni

Salut Adrian! Comparai in video, bateria de la viitorul tau ID3 cu capacitatea neta (nu bruta) a bateriei de la actualul tau i3; cat de sigur esti ca 58kWh este capacitatea neta si nu cea bruta de la versiunea mid-range a ID3? Majoritatea producatorilor au obiceiul comercial de a da valoarea bruta (si doar eventual, intre paranteze, si valoarea neta)! Daca chiar dau valoarea neta din prima, au o bila alba din partea mea 🙂 !

Garett
Garett
8 luni

Pana la urma varianta de serie vine cu tamburi pe spate?

Cornel
Cornel
8 luni
Reply to  Adrian Mitrea

Jenant.

Naivu
Naivu
8 luni
Reply to  Cornel

BEV având frână magnetică, solicitările asupra franelor mecanice sunt mai rare și nu au de ce să pună ce au mai bun în materie de frână mecanică! Părerea mea!

Garett
Garett
8 luni
Reply to  Naivu

Nu conteaza explicatia stiintifica, conteaza ca-i ca la Logan!
La o masina care costa cat patru Loganuri!
Sper sa le vina mintea la cap la ID.4, ca ala m-ar interesa, in principiu…

unu
unu
8 luni
Reply to  Garett

Ghinion. Tot tamburi au pe spate si ID.4:comment image

Jenant tinand cont ca frana e frana, nu cred ca poti suplini electric o franare de urgenta.

Naivu
Naivu
7 luni
Reply to  unu

M-am documentat pe net sa vad mai exact diferentele dintre frana cu tambur si frana cu disc. Frana cu tambur e mai ieftina dar cel putin la fel de eficace ca frana cu disc (suprafata de franare e chiar ceva mai mare); dezavantajul ei este ca disipa mai greu caldura decat frana cu disc si daca o folosesti des se incalzeste si pierde din eficacitate. Standard, masinile se doteaza cu frana cu disc pe fata si frana cu tambur pe spate; se monteaza frana cu disc pe ambele axe pe masini sport sau cu greutate mare unde se asteapta solicitari… Citeste mai mult »

Garett
Garett
7 luni
Reply to  Naivu

Oops, Ford n-a auzit de beneficiile franei cu tambur, „Mache” are discuri pe spate!

Naivu
Naivu
7 luni
Reply to  Garett

Nu v-ar fi cu suparare,
„Mache” este Ford de care?
Ford Fiesta sau Ford mai mare?
„dominand orice parcare
si viteza de rulare”?!

Garett
Garett
8 luni
Reply to  Adrian Mitrea

De 35-40k euro imi permit sa am pareri ferme si sa fiu exigent! 😀
Stiu ca tu esti entuziasmat, chiar nu vreau sa-ti tai asta, been there, done that, cu varsta devii mai pretentios si mai critic! Ai drept exemplu Muppetsii aia batrani! Peace! 🙂

Catalin
Catalin
8 luni

Mașina nu este chiar accesibilă dacă trebuie să plătești 41.800 euro pentru a avea cameră video marșarier. Nimeni nu poate garanta că AFM va mai păstra tichetul la valoarea de 10.000 euro. Care dotările nesperate pentru 36.000 euro: scaunele încălzite, volanul îmbrăcat în piele sau cablul de încărcare?

Aha
Aha
8 luni
Reply to  Adrian Mitrea

La banii aia? ….o gramada!!

andrei
andrei
8 luni
Reply to  Aha

bai nu zau! sunt si electrice? ca doar nu te referi la masini termice si la compari cu electrice!

nib
nib
8 luni
Reply to  Aha

Si dupa achizitie ?! Cat te mai costa „gramada” la revizii si benzina/motorina ? Se numeste TCO sau total cost of ownership

dragos
dragos
8 luni
Reply to  Adrian Mitrea

.. Multe. Coreenii de exemplu. Pe o masina mai mare. Plus camera video, senzori, tapiterie mai smechera, garantie, etc, etc. Imi pare rau sa o spun, dar pare ca pretul asta contine nota de plata pentru Dieselgate.

Cornel
Cornel
8 luni
Reply to  Adrian Mitrea

deja te dai in lanturi cu puterea la sol. Am condus i3. Hai sa nu discutam de cum se conduce cu adevarat, ca nu se conduce. Pentru oras insa e ok.

andrei
andrei
8 luni
Reply to  Cornel

nu stiu ce ai condus tu, dar eu de cate ori vad un i3 plecand de la semafor, am impresia ca vad vreo masina de curse, atat de iute e pana la 50 la ora. si nici nu scoate vreun zgomot. pt oras e senzationala cand ai nevoie sa te strecori prin trafic.

Marius Pop
Marius Pop
8 luni
Reply to  Adrian Mitrea

Tesla Model 3 Standard Range ofera mult mai multe la un pret asemanator.

andrei
andrei
8 luni
Reply to  Marius Pop

din nefericire la tesla nu ai 10k euro discount ca nu au reprezentanta sau dealer aici. asa ca nu sunt nicidecum asemanatoare la pret.

unu
unu
8 luni
Reply to  Marius Pop

Ooo daa, de aia schimba unii scaunele de pe ele cu scaune de BMW. Prize de ventilatie controlate dintr-un meniu obscur de touchscreen, piese pentru care trebuie sa astepti juma de an ca sa iti vina din SUA, si cam ce mai ai „in plus” in Tesla?

Aurelian
Aurelian
8 luni
Reply to  unu

Daca doar punctele negative le cauti si gasesti la TESLA 3 atunci ce sa mai zicem cate bube au VW.
Cel mai mare avantaj Tesla sunt cei 10 ani de avans tehnologic. Poate si aici VW ne furaca si cu Dieselul.

Bafta la condus ID-ul!

Marius Pop
Marius Pop
7 luni
Reply to  unu

„unu”, vezi ca am listat mai jos ce e in plus.

Marius Pop
Marius Pop
8 luni
Reply to  Adrian Mitrea

Inteleg ca esti incantat de VW, dar te-as ruga sa ai o minima obiectivitate. Exprimarea de tipul „jante din tabla si capace negre”, pe langa ca e falsa e foarte reductoare! Stii foarte bine ca atunci cand vorbim de Tesla nu vorbim stricto senso de o masina, e mai mult decat atat. Hai sa listez totusi ceea ce contine varianta Standard Range +, iar ID.3 nici pe departe: – Over-the-air-updates gratuite (aprox. 10-12/an) care iti modifica literalmente masina (functionalitati noi, autonomie/putere/viteza maxima sau de incarcare mai mari, streaming Netflix/Youtube, etc.). – Autopilot: cel mai avansat sistem de conducere semi-autonoma disponibil… Citeste mai mult »

Naivu
Naivu
7 luni
Reply to  Marius Pop

Din 4 argumente unul se refera la reteaua Supercharger (care este superba in USA, cam rara in Europa si indisponibila in Ro) iar celelalte 3 la update-uri. Nu pot considera un update valoros doar pt ca exista, il pot aprecia doar prin prisma utilitatii; experienta mea cu update-urile de Windows sau smartphone ma indeamna sa fiu rezervat cand este vorba de update-uri nesolicitate 🙂 !
Poate chiar are niste optiuni super tari fata de ID.3, dar nu le-ai precizat; o masina trebuie evaluata pt ce are in momentul de fata nu pt ce ar putea avea in viitor!

Marius Pop
Marius Pop
7 luni
Reply to  Naivu

Bun, hai sa luam punct cu punct: – Reteaua Supercharger in Europa este in momentul de fata cea mai extinsa retea de incarcare foarte rapida. In Romania inca nu e prezenta, dar se extinde inspre est (in Ungaria deja 4 puncte cu un total de 20 de standuri de reincarcare), Slovacia 2 puncte cu un total de 10 standuri, Croatia 8 puncte cu un total de 48 de standuri, Slovenia 3 puncte cu un total de 18 standuri, etc. In Romania sunt prevazute in viitorul apropiat 3 puncte de reincarcare Supercharger, dar ai dreptate, in momentul de fata e indisponibila.… Citeste mai mult »

Naivu
Naivu
7 luni
Reply to  Marius Pop

Perfect, acum te-ai referit la ce are Tesla acum.
Cat despre reglarea problemelor prin update-uri de soft fara vizita la service, e valabila pentru probleme de soft (pe care, de pilda, nu le-ai avea mai deloc la un Logan 🙂 ); nu poti rezolva o problema mecanica doar cu softu’, iti trebuie un mecanic profesionist cu sculele potrivite!

Marius Pop
Marius Pop
7 luni
Reply to  Naivu

Clar ca o problema de piese mecanice defectuoase sau de caroserie nu o poti rezolva in alt fel decat la service. Chestia e ca nu prea sunt piese in miscare care sa necesite inlocuire la o masina electrica in general (si la Tesla in particular).

Ceea ce am vrut sa subliniez e ca o mare parte din ce se intampla intr-o Tesla e gestionat de soft (comparatia de calculator pe roti e destul de buna), prin urmare nu este nevoie nici macar de service periodic.

Eduard George
Eduard George
7 luni
Reply to  Marius Pop

Aici nu se vorbeste de Tesla, pt ca ar pierde razboiul inainte de a incepe.

Cornel
Cornel
8 luni
Reply to  dragos

Tu bagi batul pe sub usa sau cum. Nu vezi ca scrie mare: material realizat cu sprijinul vw romania. Daca prin absurd kia ar fi mai buna si mai ieftina, ce-ai vrea de la om, sa recunoasca treaba asta in scris ? Serios.

unu
unu
8 luni
Reply to  Cornel

Lasand la o parte treaba cu „material realizat cu sprijinul vw” trebuie sa recunosti ca putine marci au popularitatea si lantul logistic de care dispune VW in EUropa si mai ales in Romania. PIese de VW, mecanici care repara VW, gasesti la orice colt de strada la noi. Treaba asta conteaza foarte mult la o masina oricat ne-am imagina ca ea nu se va strica, ea tot are brate, bucse, amortizoare, filtre, placute, discuri, tablaraie gata de zagariat si lovit deci inevitabil si nevoie de servisare si consumabile. Ori restul de producatori (aici poti sa ii pui si pe japonezi… Citeste mai mult »

Gabriel
Gabriel
8 luni
Reply to  Adrian Mitrea

De unde știi ? Am înțeles că n-ai mers cu ea. Eu nu m-aș baza doar pe ce spune VW ținând cont de dispozitivele de trișare a emisiilor și a consumului pe care le-a avut montate pe ICE-uri. La felul cum au incercat sa intre cu dieselul pe piata americană arată că nu se dau in laturi de la nimic.
Și în general nu as lua o mașină de la nici-o firma fără să apară câteva zeci de teste pe YouTube.

Catalin
Catalin
8 luni
Reply to  Adrian Mitrea

În descrierea dvs. nu spune nimic de faruri LED la echiparea de bază. Volanul încălzit nu este o necesitate în schimb camera de marșarier este o problemă de siguranță. Jantele mari sunt alegerea producătorului, ele nu sunt practice în România și aduc cu ele costuri pe măsură la anvelope. Un lucru de apreciat este că VW oferă o mașină cu baterie decentă la un preț mai accesibil – vorbim de echiparea de bază. În rest echiparea de top este scumpă. Probabil la bateria de 77 kw prețul va fi cca 55.000 euro. Iar la banii ăștia sunt și alte posibilități,… Citeste mai mult »

Catalin
Catalin
8 luni
Reply to  Adrian Mitrea

Acum 15 ani o mașină de dimensiunile unui VW Golf nu costa 36.000 EUR. Alte vremuri, alte tehnologii, alte prețuri.
Pentru ce aveți posibilitatea de a posta comentarii dacă nu puteți purta un dialog? Limbajul folosit de dvs. lasă mult de dorit.

Goe
Goe
8 luni
Reply to  Adrian Mitrea

Farurile led sunt de multe feluri.
Și Waze pe telefon, sigur e mai la zi decât navigația. Jante de aliaj cu lățime de roata de căruță cu coviltir.
Scaunele și volanul încălzite sunt niște gizmouri pentru a ascunde defectele unui electric – un motor termic are căldură reziduala care poate fi folosita gratis, un electric nu prea are asa ceva și ar însemna consum suplimentar sa încălzești tot habitaclul

Naivu
Naivu
7 luni
Reply to  Goe

„Scaunele și volanul încălzite” nu sunt inutile. Eu unul as aprecia ca in diminetile de iarna sa nu-mi mai lipesc spinarea de un scaun rece, iar sotia ar aprecia f mult sa nu mai stranga in maini un volan rece; scaunele și volanul încălzite adauga mai mult la confort decat aerul incalzit!

mip
mip
8 luni

salut Adiță,

cam același preț cu Kona … cam aceeași autonomie …
că tot le-ai văzut pe ambele, îmi poți spune care e mai spațioasă la interior și care are garda la sol mai ridicată rogu-te !
bănuiesc că portbagajul e cam la fel …

mulțumesc !

autor
autor
8 luni

sa inteleg ca electricele „consuma” echivalentul a 1.5 litri de benz la suta de km? eu cu hybridul am un consum (oras+afara) putin sub 5%.si a costat 22000 euro (mediu echipata echiv id.3 stylish ) …cum stam dupa 8 ani cu cheltuielile?

unu
unu
8 luni
Reply to  autor

DIn pacate n-ai doar benzina la capitolul cheltuieli in plus fata de o electrica…

Andrei
Andrei
7 luni
Reply to  unu

Aahahahaha, ce cheltuieli ai la benzina? Benzinarul in aceeasi clasa e de 3 ori mai ieftin. In 5 ani cheltui 6-7k euro pe un benzinar de mana a 2-a (cred ca la unu nou ar fi undeva la 4-5k) (inclusiv combustibilul)… de ce sa dai 40-50k euro pe o masina care cea mai mare parte a zilei sta la incarcat si iti ofera comfort de golf… LOOOL! Si interesati-va va rog, sa vedeti cat costa de schimbat bateria la o masina electrica (aprox 15k euro)… si asta dupa 8 ani… Sa spunem ca o cumperi ca sa mergi doar in… Citeste mai mult »

Naivu
Naivu
8 luni

Echiparea medie are „keyless advanced”.
Echiparea de bază are keyless normal și buton Start sau are cheie?

Naivu
Naivu
8 luni
Reply to  Adrian Mitrea

De curiozitate, crezi că vor merge până la dotarea mânere retractabile care să iasă din portiera când se apropie proprietarul de mașină, cum am auzit că a pus Tesla pe o parte din modele?

unu
unu
8 luni
Reply to  Naivu

De ce iti plac manerele retractabile? Vrei ceva in plus care se poate strica dar nu foloseste altfel la nimic? 🙂

Naivu
Naivu
7 luni
Reply to  unu

Ai dreptate, nu mi-as dori sa se intepeneasca manerele si sa trebuiasca sa trimit masina la service pe rampa 🙂 .
Este insa un touch mai futurist pe care unii il apreciaza!

unu
unu
8 luni
Reply to  Adrian Mitrea

Sa speram ca restul de producatori nu vor copia orbeste unele din tampeniile de design de la Tesla. Tesla merge pe principiul de a face lucrurile cat mai ieftine, si de a le marketa ca fiind un „avantaj” pentru utilizator. O manarie de tipul celei cu „pielea vegana” de la Volvo. Cum sa vinzi ceva inferior si mai de slaba calitate, dar consumatorul sa fie feircit si sa se simta si superior pe deasupra. :))

Costin
Costin
8 luni

Ce mai include varianta de baza? – Clima? Cruise adaptiv? – „Sisteme de asistență a șoferului” este cam general, se poate detalia? – Mi se pare frivol sa scrii ca-mi oferi cablu de incarcare in varianta de baza. Fiind masina electrica mi se pare la bunul simt sa fie inclus. E ca si cum mi-ar scrie ca are 4 roti. – Are roata de rezerva normala, ingusta sau doar KIT de pana? – Are inclusa posibilitatea programarii preincalzirii? In privinta variantelor „mai dotate” sincer mi se pare o vrajeala specifica Volkswagen sa ceri extraordinar de mult pentru cateva optiuni in… Citeste mai mult »

andrei
andrei
8 luni
Reply to  Costin

da, si eu sunt un pic nelamurit la sistemele de siguranta. la dotarea cea mai slaba zice ca exista, dar nu le detaliaza, dar la a 3-a da. sunt detaliate. oricum, per ansamblu prima varianta pare suficienta. personal insa sunt dependent de camera din marsarier, nu m-as mai intoarce la o masina fara.

Cornel
Cornel
8 luni

Se refera la masini, nu la electrice care sunt o minoritate.

Cornel
Cornel
8 luni

Mare greseala de marketing ca nu se mai cheama Golf. Ar fi vandut mult mai mult daca masina s-ar fi chemat e-Golf, ca pana acum. Nu da nimeni 2 bani pe cei 0.0X imbunatatire a Cda-ului, in schimb design-ul de broasca, specific modelelor electrice din segmentul asta imi repugna teribil si cred ca indeparteaza multi potentiali clienti. Daca Leaf-ul e urat cu spume, de ce sa nu il concuram la uratenie. Excelent ! Cel mai bun lucru care s-ar putea intampla e un esec masiv al acestui ID3.

andrei
andrei
8 luni
Reply to  Cornel

din nefericire se pare ca nu ai citit stirile. deja s-au arvunit toate bucatile id3 1st, deci esec nicio sansa momentan. iar fata de leaf asta e mult mai frumoasa. lumea nu mai e asa batuta in cap sa cumpere doar ca se cheama golf. clientii pt masina asta nu sunt aia de nu au bani sa treaca strada. sunt cei ce mai cunosc una-alta asa ca faptul ca nu o cheama golf nu i-a derutat. si nu puteau sa ii spuna e-golf ca nu e golf, e alta masina. daca te uiti la golf8 nu au prea multe in… Citeste mai mult »

rcaon.ro
8 luni
Reply to  Adrian Mitrea

Cum adica detalii aici si ai dat linkul exact de la articolul la care s-a comentat? Cred ca stie individul ca este aici deja 🙂

Cristi
Cristi
8 luni

Salut, ceva date despre motor si performante? Viitorul este ridesharing, nici vorba sa dau zeci de mii de euro (enorm nu numai pentru RO) pe o masina care va sta mai mult in priza decat pe sosea. Problemele autonomiei foate limitate si a incarcarii care dureaza foarte mult nu au fost rezolvate.

Garett
Garett
8 luni

News-flash: concureaza cu masini termice!

Deci trebuie sa „le ia fata”! Daca potentialul cumparator trage linie si constata ca are aceleasi dotari la jumatate de pret si „bonusul” il reprezinta doar bataia de cap suplimentara cu incarcarea, range anxiety s.a.m.d. salutare, ICE scrie pe el!

Costin
Costin
8 luni
Reply to  Garett

Exista o abordare rautacioasa a sustinatorilor masinilor pe benzina/diesel si anume ca daca masina electrica nu bate la toate capitolele masina termica nu merita. Statistica arata ca pentru majoritatea cazurilor (distante parcurse zilnic/ocazional) electricele cu autonomie in jur de 400km sunt arhisuficiente. Da, pentru rarele drumuri de peste 300 km, trebuie sa ai o alta abordare, pe care tu o numesti „range anxiety”… altii doar planificarea calatoriei. La telefoanele mobile este la fel, la folosire intensa majoritatea nu te tin o zi … fata de vechiturile de acum 10 ani care te tineau 2 saptamani… si ce folosesti acum? Sa… Citeste mai mult »

Garett
Garett
8 luni
Reply to  Costin

Daca vrei sa comparam mere cu portocale putem sa o facem, dar e irelevant… Tu aduci exemplul Copenhaga, vin si eu cu exemplul Oslo, unde o Tesla Model S sau X sunt la fel de comune ca o Dacie in Bucuresti. Ambele exemple fiind la fel de irelevante pentru noi, ca romani! Ne apucam sa comparam si puterea de cumparare dintre Copenhaga sau Oslo si Bucuresti? Nu da nimeni cu pietre in masina electrica, si pentru mine este optiunea viitoare, dar nu am de gand sa fac rabat la confort sau dotari in numele ecologiei. Astept sa vad ID.3 live,… Citeste mai mult »

Goe
Goe
8 luni

TVA se plătește la întreg: 19%/119%*36000=5748 sau scăzând diferența.
Daca scazi rablele, 36000-11300=24700.
Deci 18952 preț fata TVA.
Chiar daca e mai bine, totuși e preț de SUV sau măcar Passat bine dotat.

Bogdan
Bogdan
8 luni

Sunt posesor de Nissan Leaf 2019 (40Kwh) Din experieta mea cu masinile electrice si dupa ce am citit dotarile, sunt desumflat. Da, are 58 kW, iar autonomia reala este probabil de maxim 300 Km, daca mergi cu 90-100 Km/h. E un pas inainte, promite, dar la 47900 Km este foarte scump pentru ce ofera. Sa nu uitam ca voucherul Rabla Plus s-ar putea sa dispara la anu, din motive de buget (lipsa sa). Zoe incarca cu 22 kW, Leaf cu 6.6 kW, ID3 cu 11 kW. De ce aceasta limitare? Type este mult mai raspandit decat Fast Charge, iar aceasta… Citeste mai mult »

Sandu
Sandu
8 luni

Salut! Ce stii de pompa de caldura? O sa fie disponibila pe ID.3 1st edition? Multumesc!

Madalin
Madalin
6 luni
Reply to  Adrian Mitrea

Fara incalzire/racire activas pe lichid a bateriei in 2020 este un mare minus! Aici va fi avantajul Kona!!! kona cu bateria de 39kwh, model baza este undeva pe la 33.000 euro fara ecobonus. Real va avea o autonomie de vreo 250-270km! Dar viteza de incarcare va fi mult mai buna cu siguranta!

rcaon.ro
8 luni

Imi poti zice cati bani vei plati efectiv pe masina asta? Sau macar sa spui daca VW a platit o parte din pretul masinii contra costului reclamei si promovarii facute de tine?

Nu e ceva rau, dar ar fi frumos si obiectiv din partea ta sa specifici acest lucru 🙂

rcaon.ro
7 luni
Reply to  Adrian Mitrea

Ba da, mersi frumos de raspuns.

vladila ionut
vladila ionut
7 luni
Reply to  Adrian Mitrea

Ai castigat la Loto 🙂

Naivu
Naivu
7 luni
Reply to  rcaon.ro

Cred ca ar trebui lamurit un lucru elementar: ce se scrie pe acest site este si va fi platit de VW sau BMW sau alte entitati cu interese economice pt ca … nu il platim noi!!! (Si daca le-ar refuza banii si ne-ar cere sa subscriem cate x lei ca sa avem acces la continut, probabil ar dispare urgent!!!). Articolele de pe acest site nu mi-au parut niciodata o lauda indiscriminanta a firmei platitoare si a produselor acesteia (si nici un producator auto cu cap nu ar cere asa ceva). Ma indoiesc totodata ca vreo reprezentanta auto sa considere 0-100.ro… Citeste mai mult »

Cosmin
Cosmin
7 luni

Am citit o parte din comentarii, la unele m-am amuzat, altele sunt doar ale unor oameni frustrați și așa mai departe. Sigur că fiecare ar trebui să fie liber să scrie ce vrea și de asemenea să avem libertatea să nu fim de acord unii cu alții. Eu personal îți mulțumesc pentru articol, îți urez succes și numa călătorii plăcute cu mașina asta despre care, evident că am și eu o părere :). Nu sunt de acord că nu putem compara prețurile cu cele ale mașinilor convenționale deoarece scopul final al unei mașini e să te ducă de la A… Citeste mai mult »

Dragomiroiu Iulian
Dragomiroiu Iulian
7 luni

Se poate face si la Kia Stonic un test drive?
Faci o treaba excelenta!

Daniel
Daniel
4 luni

Salut Andrian! Am platit si eu taxa de rezervare si am ales luna trecuta nivelul de echipare si culoarea pentr ID3. Din partea VW nici un semn, stiam ca ar fi trebuit sa semnez contractul dar din ce imi dau seama, termenul de livrare s-a cam decalat si de aceea banuiesc ca nu se grabesc cu contractele. Ai idee, in cazul in care termenul de livrare este August, din ce am auzit eu, nu e posibil ca tichetele eco plus sa se termine? Banuiesc ca o sa fie bãtaie pe Skoda CityGo datorita pretului accesibil, probabil multi ce fac taximetrie… Citeste mai mult »

Naivu
Naivu
4 luni
Reply to  Daniel

Skoda CityGo e cam mica pt taxi; nu am mai vazut de vreo 10ani taximetristi cu Matiz (sau alta masina mini). Un taximetrist din Paris mi-a zis ca sunt obligati sa aiba niste dimensiuni minime; nu stiu daca avem reglementarea si in Romania dar taxiurile cu care am mers in ultimii ani sunt macar Dacia Logan; iar dintre electrice am auzit ca au ajuns pe taxi in special Zoe (echivalent Clio/Sandero/Polo), eGolf sau Nissan Leaf. Dintr-o discutie la reprezentanta BMW care incerca sa-mi vanda un i3, am inteles ca rezervarea tichetului se face in momentul semnarii contractului si, atat timp… Citeste mai mult »

Naivu
Naivu
3 luni

Despre ID.3 de pe alt site “Versiunea de bază cu autonomie de 330 de kilometri costă 23.430 de euro în Germania, după deducerea guvernamentală. Prin urmare, este cel puțin la fel de accesibil ca modele precum Golf cu echiparea Life”.
Sa inteleg ca se stiu deja preturile la varianta de 45kWh? Sau doar isi da cu presupusul!?!