Acasa Masini Electrice Anunț neașteptat al Porsche România: investește masiv în infrastructură pentru mașini electrice

Anunț neașteptat al Porsche România: investește masiv în infrastructură pentru mașini electrice

de Adrian Mitrea

Volkswagen I.D. concept (sursa – 0-100.ro)

Cel mai mare importator de automobile din țară, Porsche România, a anunțat că investește masiv, împreună cu partenerii săi, în infrastructura de încărcare pentru mașini electrice. Astfel, în perioada 2019-2021 vor fi instalate cel puțin 77 de stații, cu puteri de minimum 75 kW fiecare, unele fiind capabile să livreze și 150 kW către un vehicul, a declarat directorul general al Porsche România, Brent Valmar, într-o discuție restrânsă cu presa.

Astfel de mașini, capabile să se încarce la puteri atât de mari (75-150 kW), abia încep să fie lansate pe scară largă din 2019 încolo.

Până la final de 2019 vor exista în rețeaua Volkswagen minimum 24 de stații de 75 kW, iar în ceea ce privește marca Audi, tot până la final de 2019, vor fi în funcțiune minimum 13 stații cu puteri cuprinse între 50-150 kW. În 2020 rețeaua de dealeri Skoda va avea minimum 29 de stații de 75 kW. În 2021 rețeaua SEAT va include și ea un minimum de 11 stații de 75 kW.

Statii de alimentare electrice Porsche Romania (sursa – Porsche Romania)

Acest anunț surprinzător al lui Brent Valmar, realizat într-o întâlnire cu presa auto și de business din România, vine în contextul în care majoritatea mărcilor (producători, importatori, dealeri) nu doresc să se implice prea mult în crearea de infrastructură pentru mașini electrice, considerând că acest demers este separat de obiectul lor de activitate.

Plaja de puteri (75-150 kW) pe care o au sau o vor avea stațiile din rețeaua Porsche România indică și puterile de încărcare pe care le vor avea mașinile electrice care urmează să fie lansate în următorii ani de Volkswagen Group. Obiectivul pare să fie încărcarea unei mașini electrice în mai puțin de o oră, chiar dacă are o baterie de capacitate mare (60-100 kWh). Și Renovatio e-charge va instala trei stații de minimum 175 kW în Timișoara, Sibiu și București, până la final de 2019, a anunțat Alex Teodorescu, managing partner Renovatio. Și această rețea se pregătește deci pentru noile de mașini electrice care vin pe piață începând cu acest an.

În funcție de specificațiile și marca stației, costul pentru o unitate se sitează undeva în jurul a 50.000 Euro, fără costurile de instalare, ceea ce înseamnă investiții cuprinse între 3 și 5 milioane Euro pentru cele 77 de stații, conform estimărilor 0-100.ro.

Bogdan Florea, directorul mărcii Volkswagen în România, a declarat, în cadrul aceleiași întâlniri cu presa, că până în 2029 circa 30% din vânzările Volkswagen în țară vor fi reprezentate de automobile 100% electrice.

În prezent, majoritatea mașinilor electrice de pe piață sunt compatibile cu stații de încărcare de 50 kW (Volkswagen e-Golf, Volkswagen e-up!, BMW i3, Nissan LEAF, etc…), în cel mai bun caz, altele fiind limitate la puteri de încărcare precum 22 kW, 11 kW sau chiar 7,4 kW.


Link-uri și articole utile:


 

13 comentarii

Lucian D 22 aprilie 2019 - 13:16

Ati vazut? Asa se face, daca vrei sa vinzi masini electrice, pregatesti si infrastructura pe locatiile pe care le detii tu in proprietate, in primul rand. E corect ce face Porsche RO si e posibil sa aiba si succes cu noile modele electrice si PHEV pe care urmeaza sa le lanseze pe piata. De urmarit, dar se anunta oricum interesant. Daca se vor stradui sa faca ceva similar si cu viitoarele HEV-CNG/benzina prin statii de comprimare gaz natural, atunci va fi si mai bine. Diversificarea tehnologiilor auto spre reducerea emisiilor si a costului per Km parcurs nu pot fi decat benefice sanatatii noastre si a mediului in care traim.

Reply
Naivu 23 aprilie 2019 - 11:09

Am vazut intr-o postare mai veche ca grupul VW oferea acces la statiile lor de incarcare DOAR la clientii VW. Sa inteleg ca statiile despre care vorbeste articolul vor fi disponibile doar posesorilor de VW e-UP si e-Golf (personal nu cunosc alte BEV/PHEV la VW+Porsche+Skoda; dar asta nu inseamna ca nu exista si mai ales nu vor exista)?

Reply
Adrian Mitrea 23 aprilie 2019 - 16:53

Salut, cred că despre articolul de mai jos era vorba. Deocamdată stațiile din rețeaua Porsche România sunt pentru clienții mărcilor Volkswagen Group. Teoretic. Asta pentru a evita situația în care șoferii de Uber încarcă mașinile pe banii dealerilor. În realitate poți să încarci orice mașină la stațiile lor, dacă ai ORICE mașină electrică și ai venit cu treabă la un astfel de dealer din ograda Volkswagen Group. Eu mi-am încărcat i3-ul săptămâna trecută la Porsche București Nord fără probleme. Dar m-am dus la ei cu treabă.
https://0-100.ro/2018/06/14/parteneriat-volkwagen

Reply
Naivu 24 aprilie 2019 - 10:13

Salut Adrian, multumesc de raspuns!
„daca … ai venit cu treaba” suna chiar mai rau; teoretic nu poti folosi statiile de incarcare VW decat o data pe an cand vii la revizie sau la 5-7-10ani cand vii sa iti cumperi alt VW :-))))
Ceea ce ar avea nevoie sa stie posesorii actuali sau viitori de masini electrice este cat se pot baza pe statiile de incarcare VW:
1- esti cu autonomia spre zero si nu ai alta statie de incarcare mai aproape (sau pur si simplu e cea mai convenabil loc unde ai putea reincarca inainte de a-ti continua drumul), ce sanse ai sa poti incarca la reprezentanta Porsche? (contra cost, ca nici benzina nu e gratis)
2- cea mai apropiata statie de incarcare de blocul in care stai e la reprezentanta VW (cum aveti dvs in Rahova priza de la Electromagnetica). Vei putea incarca la ei de 1-2 ori pe saptamana? (contra cost bineinteles, ca nu-i frumos sa stai „cu cablu-ntins”)
3- apar/vor apare statiile VW pe PlugShare? Daca da, este notificat ca nu sunt pt oricine?
4- daca prizele sunt in interiorul curtii, aproape sigur nu sunt disponibile in afara orelor de program. Este notificat acest lucru in PlugShare
Dincolo de tonul negativist al comentariului, faptul ca VW isi doteaza reprezentantele cu statii de incarcare e un lucru bun; orice masina la incarcat la VW, e o masina mai putin la prizele publice!

Reply
Adrian Mitrea 25 aprilie 2019 - 08:46

Chiar ieri m-am întâlnit cu CEO-ul Porsche România, Brent Valmar, și l-am întrebat fix lucrul acesta.
Acum încărcarea este gratuită și posibilă pentru orice mașină electrică la stațiile lor. Indiferent de marcă. Pe viitor aceste stații vor fi operate de un manager de infrastructură mai mare, cum este Renovatio, și vei putea folosi rețeaua utilizând cardul Renovatio, la tarifele în vigoare la acea dată.
Da, stațiile teoretic apar pe PlugShare. Nu sunt toate, dar apar majoritatea. Pe măsură ce vor fi instalate mai multe la acești dealeri va fi mai clară și strategia și abordarea vizavi de modul în care este comunicată existența acestor stații. PlugShare este în acest moment probabil cea mai bună și populată aplicație pentre stații, dar nu e singura, tot așa cum n-avem doar Google Maps pentru navigație, ci și Waze, Sigyc, iGO, etc…
Se poate ca Porsche România să vrea să integreze stațiile doar într-o anume aplicație.
Și apoi vor apărea aplicații agregatoare de stații din mai multe aplicații și tot așa… Important e, zic eu, să știm că în curtea oricărui dealer Volkswagen, Skoda și SEAT din România există și o stație de încărcare de minimum 75 kW. Și uite că știm chiar dinainte să fie montate. Direcția mi se pare foarte bună, așa cum zici și tu pe finalul comentariului.

Reply
ticatara 29 aprilie 2019 - 11:23

Doar 77 statii? Doar mie mi se pare ca e ridicol?

Reply
Adrian Mitrea 29 aprilie 2019 - 12:30

De ce ți se pare ridicol? Câte stații are Mazda? Sau Nissan? Sau Renault?
În condițiile în care în toată România avem acum vreo 500 de stații, 77 venite de la o singură companie e ridicol de… MULT!

Reply
Claudiu 12 mai 2020 - 21:16

Citez: ” Până la final de 2019 vor exista în rețeaua Volkswagen minimum 24 de stații de 75 kW, iar în ceea ce privește marca Audi, tot până la final de 2019, vor fi în funcțiune minimum 13 stații cu puteri cuprinse între 50-150 kW.”
Ma tot holbez pe plugshare si nu gasesc nici o statie mai mare de 50kw in luna mai 2020.
Sa inteleg ca totul a fost marketing ieftin?

Reply
Adrian Mitrea 12 mai 2020 - 22:18

Stațiile Volkswagen Group sunt doar pentru clienții lor, deci au un fel de circuit închis, de aceea nu sunt pe PlugShare. Obiectivul deja a fost depășit demult, dar stațiile nu sunt pe hartă. Doar clienții Volkswagen Group pot încărca. Au făcut asta pentru că veneau alte mașini la încărcat (i3, LEAF, ZOE, Tesla, etc…).

Reply
Dorel Berilă 9 septembrie 2020 - 13:05

@Adrian Mitrea: mai nou, nu mai au acces nici clienții Porsche România. La Porsche Bank au montat piloni retractabili și nu știu cine și cum permite accesul iar la Porsche Nord blochează accesul cu propriile mașini care nici macar nu sunt la încărcat. Oricum ar fi, la 1.95 lei kwh sau și mai mult (vezi Mol, cu 44 lei pentru maximum 19 KWh),deja ieși mai ieftin pe benzină sau motorină. De gaz nu mai vorbesc. In rezumat, o mare țeapă cu mașinile electrice.

Reply
Naivu 15 mai 2020 - 10:29

Infrastructura de incarcare este din ce in ce mai solicitata. Candva prin 2018 ne scriai ca era cam o statie la 3 masini; de curand am citit ca s-a ajuns la pe la 10-15 BEV/statie de incarcare. Nr de statii de pe PlugShare a ramas tot pe la 400 (incluzand cele cu conectori exotici, e.g. Kaufland Iriceanu); mai mult, in zona ta din 2-3 statii mai apare pe PlugShare doar Kaufland Sebastian (care a facut May 14 nu mai putin de 23 incarcari). Daca nu dezvolta mai rapid infrastructura, f curand va stagna si achizitia de masini electrice.

Reply
Naivu 15 mai 2020 - 20:50

Apropos, statia de incarcare de la Electromagnetica era statia ta favorita! Nu mai apare pe PlugShare, ce s-o fi intamplat cu ea?

Reply
Adrian Mitrea 15 mai 2020 - 21:15

Au montat mai multe stații și le închiriază cu tot cu loc de parcare, în principiu pentru companii care fac ride sharing cu mașini electrice. Deci nu mai există acces pentru oricine, ci doar pentru cine are contract cu Electromagnetica pentru parcare și încărcare.
Foarte inteligentă mișcarea dpdv business și arată că e o piață pentru asta.

Reply

Lasa un comentariu