Acasa Eco Volkswagen ID.3. L-am rezervat. Cum? De ce? Cât costă?

Volkswagen ID.3. L-am rezervat. Cum? De ce? Cât costă?

de Adrian Mitrea

Volkswagen ID.3 are, oficial, prețuri pentru România, iar echiparea de bază include dotări nesperate pentru o versiune de intrare în gamă. Prețul? 36.000 Euro, cu tot cu TVA și fără niciun fel de ecobonus sau reducere. Adică un preț aflat semnificativ sub pragul de 40.000 Euro, orientativ, anunțat de Volkswagen anterior. Am plasat precomanda pentru ID.3 încă din 8 Mai 2019, în primele ore ale startului precomenzilor. Iată cum am procedat, de ce am ales ID.3 și cât costă toate cele trei versiuni disponibile pe piață în primul an, sub numele 1ST Edition.


Câteva informații, pe scurt, despre ID.3, preluate din newsletter-ul pe care l-au primit clienții din România:

  • Baterie 58 kWh pentru o autonomie de 420 km (WLTP).
  • 1 an de încărcări gratuite la toți distribuitorii autorizați Volkswagen (maximum 2.000 kWh).
  • Înaltă performanță de încărcare: 100 kW (încărcare DC); respectic 11 kW (încărcare AC).
  • Pedale Play (accelerație) & Pause (frână) și elemente de design specifice ID.3 1ST Edition, la interior și exterior.
  • Trei vopsele pentru caroserie disponibile: Glacier White (alb), Manganese Grey (gri), Makena Turquoise (turcoaz).

ID.3 1ST (confort deplin)

Preț recomandat de pornire: 36.000 Euro (cu TVA) sau 30.252 Euro (fără TVA). Prețurile nu includ niciun fel de ecobonus (Rabla Plus: 10.000 Euro) sau stimulent (Rabla Clasic: 1.300 Euro). Deci ID.3 1ST poate ajunge să coste circa 25.000 Euro cu tot cu TVA după aplicarea tuturor stimulentelor fiscale posibile. Sau 21.000 Euro fără TVA (interesant pentru firme).

  • Roți 18 inch cu jante din aliaj ușor, design „East Derry”
  • Volan îmbrăcat în piele, multifuncțional, încălzit
  • Scaune față încălzite
  • Radio DAB+ și App-Connect
  • Sistem de navigație „Discover Pro”, inclusiv „Streaming & Internet”
  • Hello ID. sistem comenzi vocale
  • Sisteme de asistență a șoferului
  • Cablu de încărcare

ID.3 1ST Plus (stylish)

Preț recomandat de pornire: 41.800 Euro (cu TVA) sau 35.126 Euro (fără TVA). Prețurile nu includ niciun fel de ecobonus (Rabla Plus: 10.000 Euro) sau stimulent (Rabla Clasic: 1.300 Euro). Deci ID.3 1ST Plus poate ajunge să coste circa 30.500 Euro cu tot cu TVA după aplicarea tuturor stimulentelor fiscale posibile. Sau 25.630 Euro fără TVA (interesant pentru firme).

Echipamente și dotări în plus față de versiunea anterioară:

  • Roți 19 inch cu jante din aliaj ușor, design „Andoya”
  • Geamuri fumurii laterale-spate și lunetă
  • Scaune cu design „Art Velour”, pachet confort
  • Pachet exterior „Silver”
  • Pachet lumini (IQ.Light – faruri LED matrix, iluminat de fundal LED și iluminat exterior extins)
  • Pachet Welcome („Keyless Advanced” și mânere iluminate)
  • Cameră video marșarier

Volkswagen ID.3 Max (hightech)

Preț recomandat de pornire: 47.500 Euro (cu TVA) sau 39.915 Euro (fără TVA). Prețurile nu includ niciun fel de ecobonus (Rabla Plus: 10.000 Euro) sau stimulent (Rabla Clasic: 1.300 Euro). Deci ID.3 1ST Plus poate ajunge să coste circa 36.200 Euro cu tot cu TVA după aplicarea tuturor stimulentelor fiscale posibile. Sau 30.420 Euro fără TVA (interesant pentru firme).

Echipamente și dotări în plus față de versiunea anterioară:

  • Roți 20 inch cu jante din aliaj ușor, design „Sanya”
  • Cockpit cu infotainment și head up display Augmented Reality (AR)
  • Plafon panoramic culisant
  • Sistem de sunet premium „Beats”
  • „Travel Assist”, „Lane Assist”, „Side Assist”, „Emergency Assist”
  • Scaune confort cu suport lombar ajustabil și funcție de masaj
  • Interfață „Comfort” pentru telefonul mobil cu funcție de încărcare wireless
  • Interior special

Citește și…


Realizarea acestui clip a fost posibilă cu sprijinul Volkswagen România, fără ca sponsorul să impună conținutul (mesajul).


103 comentarii

Sebastian 6 noiembrie 2019 - 10:26

Felicitari pentru alegere. Stii cumva daca au lansat si Wallbox-ul? Daca da, cum pot afla care sunt cerintele/specificatiile lui? Vreau sa imi pregatesc reteaua pentru o viitoare masina electrica din aceasta gama.

Reply
Adrian Mitrea 8 noiembrie 2019 - 06:34

Salut, mulțumesc! Da, cu ID.3 se lansează și Wall Box-ul Moon powered by Eli. Îți trebuie curent trifazic, 32 A, pentru a putea folosi acest wall box la adevărata valoare. Făra trifazic încarcă precum la o priză obișnuită. Dacă stai la casă o putere instalată de 22 kW ar putea deservi lejer mașina (11 kW) și restul consumatorilor. O gospodărie din România obișnuită are de regulă putere instalată cca. 7 kW.

Reply
Lucian D 6 noiembrie 2019 - 11:06

Mutam pentru articol! Pica bine la 2 zile de la startul oficial al productiei VW ID.3 in fabrica de motoare TSI pe care au convertit-o la 100% electrice. E simpatica masina si va avea succes la pretul asta, sa urmarim batalia ce urmeaza cu Nissan Leaf pe compacte electrice. Posibil si cu coreenii de la Hyundai/KIA se vor bate in preturi si garantii. By the way Adrian, ai aflat oficial cat este garantia producatorului pentru ID.3? Este garantie separata pentru baterie fata de garantia standard? Si care sunt conditiile de asigurare a garantiei? Si ai putut afla si cat e durata medie de viata declarata de VW pentru acest vehicul? Multam!

Reply
Adrian Mitrea 8 noiembrie 2019 - 06:38

Salut! Cu plăcere! Garanția va fi 8 ani sau 160.000 km pentru baterie și motor. În realitate mașina va fi în parametri și după expirarea garanției, tot așa cum și mașinile pe combustie pot fi folosite mulți ani și după ce le expiră garanția.

Reply
Lucian D 8 noiembrie 2019 - 10:08

Salut! Multumesc la randul meu! Deci daca iti asumi bugetar un schimb de baterii dupa expirarea garantiei, ai sanse sa o folosesti „la capacitate” inca 8 ani cel putin. Asta o face eligibila pentru o durata de viata mult mai mare decat una clasica, cu conditia sa reziste tabla la rugina. E ca la tramvaiele / troleibuzele din oras, fabricate atata amar de ani in urma si uite ca te duc in siguranta din A in B fara sa polueze mediul inconjurator traseului lor.Iar motorul electric bine facut virtual n-are moarte! Japonezii de la Hitachi au la muzeu un motor fabricat pe vremea cand la noi domnea Carol I si care merge impecabil zi in ziua de azi! Asa ca sunt optimist si cu bateriile si cu motoarele pentru un TCO optimizat al masinii personale luand in calcul o durata medie de utilizare de peste 16 ani.

Reply
Naivu 6 noiembrie 2019 - 13:29

Salut Adrian! Comparai in video, bateria de la viitorul tau ID3 cu capacitatea neta (nu bruta) a bateriei de la actualul tau i3; cat de sigur esti ca 58kWh este capacitatea neta si nu cea bruta de la versiunea mid-range a ID3? Majoritatea producatorilor au obiceiul comercial de a da valoarea bruta (si doar eventual, intre paranteze, si valoarea neta)! Daca chiar dau valoarea neta din prima, au o bila alba din partea mea 🙂 !

Reply
Adrian Mitrea 6 noiembrie 2019 - 13:48

E valoarea netă!
Și la e-Golf la fel.
Am întrebat de N ori din aceleași motive ca tine 🙂

Reply
Garett 6 noiembrie 2019 - 13:40

Pana la urma varianta de serie vine cu tamburi pe spate?

Reply
Adrian Mitrea 6 noiembrie 2019 - 13:47

Da.

Reply
Cornel 7 noiembrie 2019 - 11:52

Jenant.

Reply
Naivu 7 noiembrie 2019 - 12:00

BEV având frână magnetică, solicitările asupra franelor mecanice sunt mai rare și nu au de ce să pună ce au mai bun în materie de frână mecanică! Părerea mea!

Reply
Garett 7 noiembrie 2019 - 15:31

Nu conteaza explicatia stiintifica, conteaza ca-i ca la Logan!
La o masina care costa cat patru Loganuri!
Sper sa le vina mintea la cap la ID.4, ca ala m-ar interesa, in principiu…

unu 7 noiembrie 2019 - 23:17

Ghinion. Tot tamburi au pe spate si ID.4:
https://car-images.bauersecure.com/pagefiles/71903/1040×585/0078_vw_id_4_suv.jpg

Jenant tinand cont ca frana e frana, nu cred ca poti suplini electric o franare de urgenta.

Naivu 16 noiembrie 2019 - 16:27

M-am documentat pe net sa vad mai exact diferentele dintre frana cu tambur si frana cu disc. Frana cu tambur e mai ieftina dar cel putin la fel de eficace ca frana cu disc (suprafata de franare e chiar ceva mai mare); dezavantajul ei este ca disipa mai greu caldura decat frana cu disc si daca o folosesti des se incalzeste si pierde din eficacitate. Standard, masinile se doteaza cu frana cu disc pe fata si frana cu tambur pe spate; se monteaza frana cu disc pe ambele axe pe masini sport sau cu greutate mare unde se asteapta solicitari puternice si prelungite pe frana. Pe o masina electrica, unde frana cu tambur nu apuca sa se incalzeasca pt ca este folosita din an in pasti, de ce sa pui frana cu disc si pe spate? Doar ca sa impresionezi fraierii ca se vede un disc gri-argintiu cu etrier rosu printre spite si la roata din spate?!!!

Garett 19 noiembrie 2019 - 08:39

Oops, Ford n-a auzit de beneficiile franei cu tambur, „Mache” are discuri pe spate!

Naivu 20 noiembrie 2019 - 13:16

Nu v-ar fi cu suparare,
„Mache” este Ford de care?
Ford Fiesta sau Ford mai mare?
„dominand orice parcare
si viteza de rulare”?!

Adrian Mitrea 8 noiembrie 2019 - 06:17

Ne-am obișnuit că orice aș argumenta eu sau altcineva, aici, tu vei fi contra. Și cu argumente subțiri, dar păreri ferme. Știm. Nu e nevoie să însiști 🙂

Reply
Garett 8 noiembrie 2019 - 10:18

De 35-40k euro imi permit sa am pareri ferme si sa fiu exigent! 😀
Stiu ca tu esti entuziasmat, chiar nu vreau sa-ti tai asta, been there, done that, cu varsta devii mai pretentios si mai critic! Ai drept exemplu Muppetsii aia batrani! Peace! 🙂

Catalin 6 noiembrie 2019 - 23:24

Mașina nu este chiar accesibilă dacă trebuie să plătești 41.800 euro pentru a avea cameră video marșarier. Nimeni nu poate garanta că AFM va mai păstra tichetul la valoarea de 10.000 euro. Care dotările nesperate pentru 36.000 euro: scaunele încălzite, volanul îmbrăcat în piele sau cablul de încărcare?

Reply
Adrian Mitrea 7 noiembrie 2019 - 08:23

Ce altă mașină îți oferă volan încălzit, faruri LED, sistem de navigație de top, conectivitate internet și jante din aliaj ușor de 18 inch încă de la echiparea de bază?

Reply
Aha 7 noiembrie 2019 - 09:29

La banii aia? ….o gramada!!

Reply
andrei 7 noiembrie 2019 - 10:32

bai nu zau! sunt si electrice? ca doar nu te referi la masini termice si la compari cu electrice!

Reply
nib 7 noiembrie 2019 - 21:03

Si dupa achizitie ?! Cat te mai costa „gramada” la revizii si benzina/motorina ? Se numeste TCO sau total cost of ownership

Reply
Vali 15 septembrie 2020 - 10:48

Deci, sa înțeleg ca faci 420 km cu o baterie de 50kwh. Adică, ca să o încarci te costa 50 KWh x 0,8 lei/kwh = 40 lei. Adică, câștigul financiar la consum, comparativ cu o mașină pe motorina, e insignifiant (dacă e). În plus, diferența de preț la cumpărare e încă prea mare. Nu mai vorbim de autonomie, timpii de încărcare și stațiile de încărcare, care pot produce reale disconveniente la deplasare.

Adrian Mitrea 15 septembrie 2020 - 23:24

Am înțeles cu toții în acest punct cum stai tu cu calculele.
Pentru 420 km ai nevoie de motorină de minimum 100-120 Lei, chiar și la cele mai economice mașini.
Apoi mai ai revizii costisitoare (știi tu… distribuție, filtre, ulei, bujii).
Apoi mai ai costuri de sănătate încă nemăsurate precis.
Oricum, discuția despre electric nu ține de cost, cât de sustenabilitate și confort.
Mai ieftin ca mersul pe jos nu e nimic. Nici măcar GPL-ul.
E ok să faci ce dorești cu banii tăi.
Amintește-ți de conversația asta când vei plăti avansul pentru prima ta mașină electrică.

dragos 7 noiembrie 2019 - 09:41

.. Multe. Coreenii de exemplu. Pe o masina mai mare. Plus camera video, senzori, tapiterie mai smechera, garantie, etc, etc. Imi pare rau sa o spun, dar pare ca pretul asta contine nota de plata pentru Dieselgate.

Reply
Adrian Mitrea 7 noiembrie 2019 - 09:56

Coreenii?
La 36.000 Euro cu tot cu TVA?
Ca să nu mai zic că toate coreenele au roți motrice față și au dificultăți în a pune puterea la sol.

Reply
Cornel 7 noiembrie 2019 - 11:57

deja te dai in lanturi cu puterea la sol. Am condus i3. Hai sa nu discutam de cum se conduce cu adevarat, ca nu se conduce. Pentru oras insa e ok.

andrei 7 noiembrie 2019 - 16:56

nu stiu ce ai condus tu, dar eu de cate ori vad un i3 plecand de la semafor, am impresia ca vad vreo masina de curse, atat de iute e pana la 50 la ora. si nici nu scoate vreun zgomot. pt oras e senzationala cand ai nevoie sa te strecori prin trafic.

Adrian Mitrea 8 noiembrie 2019 - 06:16

Hai să discutăm despre cum se conduce cu adevărat: ca un vis. Probabil vii de pe AMG 65, ceva, de nu-ți place cum merge i3.

Marius Pop 7 noiembrie 2019 - 12:30

Tesla Model 3 Standard Range ofera mult mai multe la un pret asemanator.

andrei 7 noiembrie 2019 - 16:51

din nefericire la tesla nu ai 10k euro discount ca nu au reprezentanta sau dealer aici. asa ca nu sunt nicidecum asemanatoare la pret.

unu 7 noiembrie 2019 - 23:21

Ooo daa, de aia schimba unii scaunele de pe ele cu scaune de BMW. Prize de ventilatie controlate dintr-un meniu obscur de touchscreen, piese pentru care trebuie sa astepti juma de an ca sa iti vina din SUA, si cam ce mai ai „in plus” in Tesla?

Aurelian 8 noiembrie 2019 - 12:24

Daca doar punctele negative le cauti si gasesti la TESLA 3 atunci ce sa mai zicem cate bube au VW.
Cel mai mare avantaj Tesla sunt cei 10 ani de avans tehnologic. Poate si aici VW ne furaca si cu Dieselul.

Bafta la condus ID-ul!

Marius Pop 11 noiembrie 2019 - 16:43

„unu”, vezi ca am listat mai jos ce e in plus.

Adrian Mitrea 8 noiembrie 2019 - 06:11

Așa este, oferă jante din tablă și capace negre la un preț… cu 40% mai mare!
Uite aici prețurile reale, ca să nu vorbim din filme https://0-100.ro/2019/09/13/de-ce-tesla-in-romani

Marius Pop 8 noiembrie 2019 - 08:49

Inteleg ca esti incantat de VW, dar te-as ruga sa ai o minima obiectivitate. Exprimarea de tipul „jante din tabla si capace negre”, pe langa ca e falsa e foarte reductoare! Stii foarte bine ca atunci cand vorbim de Tesla nu vorbim stricto senso de o masina, e mai mult decat atat. Hai sa listez totusi ceea ce contine varianta Standard Range +, iar ID.3 nici pe departe:

– Over-the-air-updates gratuite (aprox. 10-12/an) care iti modifica literalmente masina (functionalitati noi, autonomie/putere/viteza maxima sau de incarcare mai mari, streaming Netflix/Youtube, etc.).
– Autopilot: cel mai avansat sistem de conducere semi-autonoma disponibil pe piata in momentul de fata, care se imbunatateste constant (prin update-uri in mod regulat).
– Cea mai mare retea de incarcare rapida (pana la 150 kW/h) – Supercharger unde pot incarca foarte simplu doar masinile Tesla (doar trebuie sa o conectezi la priza de incarcare si gata).
– Aplicatie Tesla cu o multime de functionalitati care se imbunatatesc in mod regulat (pornire de la distanta, geolocalizare, Sentry Mode, etc.).

Asta doar sa numesc cateva optiuni la prima strigare.

Si ca sa fii cinstit pana la capat, varianta de baza ID.3 este cea cu baterie de 45 kWh si care are o autonomie de 330 km. Plus limitarile la viteza maxima pe care nu le vad deloc mentionate in articolul tau.

Naivu 12 noiembrie 2019 - 12:50

Din 4 argumente unul se refera la reteaua Supercharger (care este superba in USA, cam rara in Europa si indisponibila in Ro) iar celelalte 3 la update-uri. Nu pot considera un update valoros doar pt ca exista, il pot aprecia doar prin prisma utilitatii; experienta mea cu update-urile de Windows sau smartphone ma indeamna sa fiu rezervat cand este vorba de update-uri nesolicitate 🙂 !
Poate chiar are niste optiuni super tari fata de ID.3, dar nu le-ai precizat; o masina trebuie evaluata pt ce are in momentul de fata nu pt ce ar putea avea in viitor!

Marius Pop 13 noiembrie 2019 - 14:22

Bun, hai sa luam punct cu punct:
– Reteaua Supercharger in Europa este in momentul de fata cea mai extinsa retea de incarcare foarte rapida. In Romania inca nu e prezenta, dar se extinde inspre est (in Ungaria deja 4 puncte cu un total de 20 de standuri de reincarcare), Slovacia 2 puncte cu un total de 10 standuri, Croatia 8 puncte cu un total de 48 de standuri, Slovenia 3 puncte cu un total de 18 standuri, etc. In Romania sunt prevazute in viitorul apropiat 3 puncte de reincarcare Supercharger, dar ai dreptate, in momentul de fata e indisponibila.
– Update-urile. Iti dau cateva exemple: ultimul update a adus 5% mai multa putere/autonomie flotei Tesla (inclusiv Model 3) + frana regenerativa mai performanta; altele in trecut au adus viteza dubla de incarcare, functionalitati noi (faza lunga adaptativa, climatizare cu functie de defrost in orice punct al masinii, Sentry mode (inregistrare video automata din 3 unghiuri diferite in caz de vandalism/intrare prin efractie in masina)), ameliorari la functionalitati existente deja (stergatoare, frane), versiuni din ce in ce mai autonome de Autopilot (da, masina se conduce singura pe autostrada, interventiile umane fiind minime), etc. Update-urile de care vorbesti tu iti transforma de fapt masina intr-una mult mai performanta din toate punctele de vedere. Plus ca o mare parte din problemele care pot sa apara sunt reglate din soft (inclusiv prin update-uri de pe o zi pe alta) (nu trebuie sa recheme masinile in service, cum se intampla destul de frecvent la alti productaori auto).
– Optiuni electrice super sunt autonomia (si implicit consumul). Exemplu real: Model 3 LR AWD (440 HP, cuplu 550 Nm si 0-100 km/h in 4.4” dupa ultimul update), 20000 km, consum mediu real de 166 Wh/km (ceea ce corespunde la o autonomie reala de 452 km), in conditiile in care vreo 5000 de km au fost pe Autobahn cu >200 km/ora (in locurile in care era posibil). Alta optiune electrica extraordinara e viteza de incarcare (la Supercharger sau alte retele europene): max. 250 kW/h (adica, pentru modelul de mai sus echivalent la a incarca aprox. 1700 km de autonomie/h).
– Optiuni neelectrice super: acel ecran central cu un meniu si functionalitati ireprosabile, sistemul de sunet (unul dintre cele mai bune de pe piata), conexiunea internet mobila oriunde (extrem de rapida), sistemul de infotainment (cel mai bun la ora actuala), etc.

Tot ce am scris mai sus reprezinta (doar) o parte din optiunile actuale, nu din viitor.

Naivu 13 noiembrie 2019 - 16:24

Perfect, acum te-ai referit la ce are Tesla acum.
Cat despre reglarea problemelor prin update-uri de soft fara vizita la service, e valabila pentru probleme de soft (pe care, de pilda, nu le-ai avea mai deloc la un Logan 🙂 ); nu poti rezolva o problema mecanica doar cu softu’, iti trebuie un mecanic profesionist cu sculele potrivite!

Marius Pop 13 noiembrie 2019 - 18:06

Clar ca o problema de piese mecanice defectuoase sau de caroserie nu o poti rezolva in alt fel decat la service. Chestia e ca nu prea sunt piese in miscare care sa necesite inlocuire la o masina electrica in general (si la Tesla in particular).

Ceea ce am vrut sa subliniez e ca o mare parte din ce se intampla intr-o Tesla e gestionat de soft (comparatia de calculator pe roti e destul de buna), prin urmare nu este nevoie nici macar de service periodic.

Eduard George 23 noiembrie 2019 - 18:44

Aici nu se vorbeste de Tesla, pt ca ar pierde razboiul inainte de a incepe.

Cornel 7 noiembrie 2019 - 12:00

Tu bagi batul pe sub usa sau cum. Nu vezi ca scrie mare: material realizat cu sprijinul vw romania. Daca prin absurd kia ar fi mai buna si mai ieftina, ce-ai vrea de la om, sa recunoasca treaba asta in scris ? Serios.

Reply
unu 7 noiembrie 2019 - 23:24

Lasand la o parte treaba cu „material realizat cu sprijinul vw” trebuie sa recunosti ca putine marci au popularitatea si lantul logistic de care dispune VW in EUropa si mai ales in Romania. PIese de VW, mecanici care repara VW, gasesti la orice colt de strada la noi. Treaba asta conteaza foarte mult la o masina oricat ne-am imagina ca ea nu se va strica, ea tot are brate, bucse, amortizoare, filtre, placute, discuri, tablaraie gata de zagariat si lovit deci inevitabil si nevoie de servisare si consumabile. Ori restul de producatori (aici poti sa ii pui si pe japonezi si koreeni) nu dispun de lantul asta logistic. Vrei nu vrei, Germania e foarte aproape de noi si asta se simte.

Adrian Mitrea 8 noiembrie 2019 - 06:15

Dacă KIA ar fi fost mai bună, acest material ar fi fost despre KIA și ar fi scris la final că e material realizat cu sprijinul KIA.
Până una-alta ID.3 este o mașină superioară oricărei KIA electrice.

Gabriel 8 noiembrie 2019 - 08:04

De unde știi ? Am înțeles că n-ai mers cu ea. Eu nu m-aș baza doar pe ce spune VW ținând cont de dispozitivele de trișare a emisiilor și a consumului pe care le-a avut montate pe ICE-uri. La felul cum au incercat sa intre cu dieselul pe piata americană arată că nu se dau in laturi de la nimic.
Și în general nu as lua o mașină de la nici-o firma fără să apară câteva zeci de teste pe YouTube.

Catalin 7 noiembrie 2019 - 19:29

În descrierea dvs. nu spune nimic de faruri LED la echiparea de bază. Volanul încălzit nu este o necesitate în schimb camera de marșarier este o problemă de siguranță. Jantele mari sunt alegerea producătorului, ele nu sunt practice în România și aduc cu ele costuri pe măsură la anvelope.
Un lucru de apreciat este că VW oferă o mașină cu baterie decentă la un preț mai accesibil – vorbim de echiparea de bază.
În rest echiparea de top este scumpă. Probabil la bateria de 77 kw prețul va fi cca 55.000 euro. Iar la banii ăștia sunt și alte posibilități, pentru cei din vestul Europei acolo undes este piața principală – Polestar 2, Model 3.

Reply
Adrian Mitrea 8 noiembrie 2019 - 05:58

Dacă vrei să vezi partea nasoală în orice… sigur că ziua e cel mai de rahat lucru de pe Terra. Arde Soarele, poți face cancer de piele, dacă te uiți în Soare… orbești. În plus, ziua nu prea poți să dormi bine, din cauza luminii. E foarte nasol să existe Soare și zile în viața ta, nu?

Cum am spus, mașina are faruri LED încă în echiparea de bază, chiar dacă Volkswagen nu menționează asta în newsletter. Am aflat acest lucru cu alte ocazii, în alte discuții cu oficiali Volkswagen.
Volanul încălzit nu o fi el necesitate, dar iarna e plăcut să fie încălzit. Acum ești chiar culmea! Dacă un producător auto îl oferă… „nu e necesitate”. Dacă nu l-ar oferi… „36.000 Euro pentru o mașină care n-are nici măcar volan încălzit?!”. Serios acum, de când o dotare în plus a devenit un motiv să te plângi?
Camera video este element de siguranță? Conform legislației nu este. Și probabil jumătate dintre mașinile noi care se vor vinde în 2020, la nivel mondial, n-au așa ceva. Până acum cum ai condus mașini fără cameră video de marșarier sau senzori de parcare? Ai murit din cauza asta? ID.3 are senzori de parcare în echiparea de bază. E mai mult decât suficient pentru o echipare de bază. Acum 10 ani mașinile se vindeau în echiparea standard cu preechipare radio, adică o gaură în bord în care să pui tu ce radio/CD ori casetofon vrei. Acum primești navigație standard și treaming Internet. Chiar așa repede uităm de unde venim? Sau ai cumva 15 ani și nu îți aduci aminte cât de minimă era o configurație de bază acum nu prea mulți ani în urmă?
Jantele mari sunt necesare pentru confort la rulare, iar prețurile anvelopelor mari a tot scăzut, pe măsură ce au devenit mai comune. Sigur că sunt mai scumpe decât niște cauciucuri de Matiz, dar totuși…
Prețul pentru versiunea de 77 kWh (atenție, 77 kWh, nu 77 kW – prima e capacitatea, a doua e puterea de încărcare) urmează să fie anunțat anul viitor pe vremea asta, așa că să avem răbdare, zic.

Reply
Catalin 11 noiembrie 2019 - 01:09

Acum 15 ani o mașină de dimensiunile unui VW Golf nu costa 36.000 EUR. Alte vremuri, alte tehnologii, alte prețuri.
Pentru ce aveți posibilitatea de a posta comentarii dacă nu puteți purta un dialog? Limbajul folosit de dvs. lasă mult de dorit.

Adrian Mitrea 11 noiembrie 2019 - 15:31

Și dumneata ce problemă ai?
Sunteți supărat că o X mașină costă cât costă?
Sunteți supărat pe mine că nu pot purta un dialog?
Vi se pare că ați încercat să purtăm un dialog și n-am reușit?
Alte nemulțumiri, sugestii, reclamații mai aveți?
Un telefon nu costa 1.500 Euro acum 15 ani. Acum costă. Există și telefoane de 50 Euro, nu-i bai. Pentru toate gusturile.
Așa cum există și mașini de 8.000 Euro. Nu zice nimeni să vă luați de 36.000, nu v-a băgat nimeni mâna în buzunar. Puteți să mergeți pe jos din partea mea, e mai sănătos și mai eco decât un automobil.

Goe 8 noiembrie 2019 - 01:35

Farurile led sunt de multe feluri.
Și Waze pe telefon, sigur e mai la zi decât navigația. Jante de aliaj cu lățime de roata de căruță cu coviltir.
Scaunele și volanul încălzite sunt niște gizmouri pentru a ascunde defectele unui electric – un motor termic are căldură reziduala care poate fi folosita gratis, un electric nu prea are asa ceva și ar însemna consum suplimentar sa încălzești tot habitaclul

Reply
Naivu 12 noiembrie 2019 - 13:04

„Scaunele și volanul încălzite” nu sunt inutile. Eu unul as aprecia ca in diminetile de iarna sa nu-mi mai lipesc spinarea de un scaun rece, iar sotia ar aprecia f mult sa nu mai stranga in maini un volan rece; scaunele și volanul încălzite adauga mai mult la confort decat aerul incalzit!

Reply
mip 7 noiembrie 2019 - 00:46

salut Adiță,

cam același preț cu Kona … cam aceeași autonomie …
că tot le-ai văzut pe ambele, îmi poți spune care e mai spațioasă la interior și care are garda la sol mai ridicată rogu-te !
bănuiesc că portbagajul e cam la fel …

mulțumesc !

Reply
Adrian Mitrea 7 noiembrie 2019 - 08:20

Salut, Marian,
Mai spațios la interior este ID.3.
Garda la sol mai mare o are Kona.
Portbagajul este mai mare la ID.3 (385 litri) vs. Kona (332 litri).

Reply
autor 7 noiembrie 2019 - 10:32

sa inteleg ca electricele „consuma” echivalentul a 1.5 litri de benz la suta de km? eu cu hybridul am un consum (oras+afara) putin sub 5%.si a costat 22000 euro (mediu echipata echiv id.3 stylish ) …cum stam dupa 8 ani cu cheltuielile?

Reply
unu 7 noiembrie 2019 - 23:26

DIn pacate n-ai doar benzina la capitolul cheltuieli in plus fata de o electrica…

Reply
Andrei 22 noiembrie 2019 - 10:24

Aahahahaha, ce cheltuieli ai la benzina? Benzinarul in aceeasi clasa e de 3 ori mai ieftin. In 5 ani cheltui 6-7k euro pe un benzinar de mana a 2-a (cred ca la unu nou ar fi undeva la 4-5k) (inclusiv combustibilul)… de ce sa dai 40-50k euro pe o masina care cea mai mare parte a zilei sta la incarcat si iti ofera comfort de golf… LOOOL! Si interesati-va va rog, sa vedeti cat costa de schimbat bateria la o masina electrica (aprox 15k euro)… si asta dupa 8 ani…
Sa spunem ca o cumperi ca sa mergi doar in oras (ca masina asta pentru calatorii e o prostie): faci aprox 30km pe zi = 11k km pe an = 88k km in 8 ani… adica la o masina de (sa spunem) 100k km sa faci o investitie de 15k euro (daca se strica bateria imediat dupa garantia)… si asta nu am luat in considerare daca se strica motoarele electrice….
+ la fel ai de schimbat rotile si platesti pentru electricitate, ca sa incarci un electrocar costa foarte scump.

Masinile electrice poate peste vre-o 10 ani vor fi o investitie buna… dar sigur ca nu acum.

Romania e una din cele mai periculoase tari pentu soferi si pasageri… drumuri inguste si 20-30% de soferi bolnavi de cap, care conduc ca pe track…

Reply
Naivu 7 noiembrie 2019 - 10:45

Echiparea medie are „keyless advanced”.
Echiparea de bază are keyless normal și buton Start sau are cheie?

Reply
Adrian Mitrea 7 noiembrie 2019 - 11:05

Sigur n-are cheie de băgat în contact.
E un keyless mai de bază, bănuiesc că telecomandă + buton start.
Și la keyless advanced există butonul de start, din motive legislative, dar nu trebuie folosit. Ai cheia, pui mâna pe mâner și se descuie, urci în mașina, pui centura, apeși frâna, comuți în Drive și pleci. Practic este eliminată procedura de a roti de o cheie sau de a apăsa un buton pentru a porni motorul.
Informațiile din acest articol sunt cele din newsletter, voi afla mai multe când va fi posibilă configurarea efevtivă.

Reply
Naivu 7 noiembrie 2019 - 11:33

De curiozitate, crezi că vor merge până la dotarea mânere retractabile care să iasă din portiera când se apropie proprietarul de mașină, cum am auzit că a pus Tesla pe o parte din modele?

Reply
unu 7 noiembrie 2019 - 23:28

De ce iti plac manerele retractabile? Vrei ceva in plus care se poate strica dar nu foloseste altfel la nimic? 🙂

Reply
Naivu 12 noiembrie 2019 - 13:11

Ai dreptate, nu mi-as dori sa se intepeneasca manerele si sa trebuiasca sa trimit masina la service pe rampa 🙂 .
Este insa un touch mai futurist pe care unii il apreciaza!

Adrian Mitrea 8 noiembrie 2019 - 06:19

Pe ID.3 sigur nu va fi așa ceva, poate pe modelele mai scumpe. Dar for fi mai degrabă ca la Jaguar I-PACE, care sunt mai sigure, în timp ce mânerele de la Tesla pun probleme de siguranță: https://www.digi24.ro/stiri/externe/mapamond/prop

Reply
unu 8 noiembrie 2019 - 10:45

Sa speram ca restul de producatori nu vor copia orbeste unele din tampeniile de design de la Tesla. Tesla merge pe principiul de a face lucrurile cat mai ieftine, si de a le marketa ca fiind un „avantaj” pentru utilizator. O manarie de tipul celei cu „pielea vegana” de la Volvo. Cum sa vinzi ceva inferior si mai de slaba calitate, dar consumatorul sa fie feircit si sa se simta si superior pe deasupra. :))

Costin 7 noiembrie 2019 - 10:59

Ce mai include varianta de baza? – Clima? Cruise adaptiv? – „Sisteme de asistență a șoferului” este cam general, se poate detalia? – Mi se pare frivol sa scrii ca-mi oferi cablu de incarcare in varianta de baza. Fiind masina electrica mi se pare la bunul simt sa fie inclus. E ca si cum mi-ar scrie ca are 4 roti. – Are roata de rezerva normala, ingusta sau doar KIT de pana? – Are inclusa posibilitatea programarii preincalzirii?
In privinta variantelor „mai dotate” sincer mi se pare o vrajeala specifica Volkswagen sa ceri extraordinar de mult pentru cateva optiuni in plus. Adica sincer 6800 euro pentru niste roti de 19, faruri cu led, o camera de marchalier, geamuri fumurii si inca 2-3 chestii doar de design. Mi se pare cel putin tupeu … Nu mai vorbesc de varianta de top pe care clar ti-o cumperi cand chiar nu ai ce face cu banii.
Bomboana de pe tort mi se par scaunele cu suport lombar doar in varianta de top. La Golf le ofera in varianta de baza, adica mult sub 20000 euro si la ID3 doar pt 48000 euro?
Una peste alta varianta de baza este clar o masina buna, de luat in considerare daca se mentine voucherul de 10000 euro pentru electrice.

Reply
Adrian Mitrea 7 noiembrie 2019 - 11:12

Clima sigur include, cruise control adaptiv mai mult ca sigur că da (nu știu mai multe acum), sisteme de asistență pentru șofer mă aștept să fie frânarea automată (AEB) bazată pe cameră video sau/și radar, poate inclusiv monitorizarea unghiurilor moarte (nu știu mai multe detalii în această fază).
Au menționat că oferă că oferă cablu de încărcare pentru că multe alte mărci nu oferă cablu de încărcare, așa că au făcut precizarea asta. Mai costă și ăla vreo 300-400 Euro dacă nu-l ai (la i3 m-a costat 1.500 Lei cablul de încărcare 22 kW).
Inclusiv farurile cu LED sunt incluse de la prima variantă, dar sunt statice, simple. La a doua variantă sunt cu LED matrice, adaptive.
Dacă verifici pe site-ul oricărei mărci auto diferențele de echipamente dintre prima versiune și a doua costă tot cam atât, nu e nimic „specific Volkswagen”. La fel și echipamentele dintre versiunea a doua și a treia.
Scaune cu suport lombar au toate variantele, doar că la versiunea de top este și reglabil.
Oricum, sunt de acord că prima variantă de echipare oferă cea mai bună valoare produs vs. cost.
Mersi de comentariul pertinent!

Reply
andrei 7 noiembrie 2019 - 12:07

da, si eu sunt un pic nelamurit la sistemele de siguranta. la dotarea cea mai slaba zice ca exista, dar nu le detaliaza, dar la a 3-a da. sunt detaliate. oricum, per ansamblu prima varianta pare suficienta. personal insa sunt dependent de camera din marsarier, nu m-as mai intoarce la o masina fara.

Reply
Cornel 7 noiembrie 2019 - 11:54

Se refera la masini, nu la electrice care sunt o minoritate.

Reply
Cornel 7 noiembrie 2019 - 12:07

Mare greseala de marketing ca nu se mai cheama Golf. Ar fi vandut mult mai mult daca masina s-ar fi chemat e-Golf, ca pana acum. Nu da nimeni 2 bani pe cei 0.0X imbunatatire a Cda-ului, in schimb design-ul de broasca, specific modelelor electrice din segmentul asta imi repugna teribil si cred ca indeparteaza multi potentiali clienti. Daca Leaf-ul e urat cu spume, de ce sa nu il concuram la uratenie. Excelent ! Cel mai bun lucru care s-ar putea intampla e un esec masiv al acestui ID3.

Reply
andrei 7 noiembrie 2019 - 16:54

din nefericire se pare ca nu ai citit stirile. deja s-au arvunit toate bucatile id3 1st, deci esec nicio sansa momentan. iar fata de leaf asta e mult mai frumoasa. lumea nu mai e asa batuta in cap sa cumpere doar ca se cheama golf. clientii pt masina asta nu sunt aia de nu au bani sa treaca strada. sunt cei ce mai cunosc una-alta asa ca faptul ca nu o cheama golf nu i-a derutat. si nu puteau sa ii spuna e-golf ca nu e golf, e alta masina. daca te uiti la golf8 nu au prea multe in comun. iar la 36k pretul e chiar foarte bun, mai ales ca se parea ca e 40k. sigur ca e mai scumpa ca una termica, nimic de zis aici.

Reply
Adrian Mitrea 8 noiembrie 2019 - 06:13

Mare greșeală a fost să-i spună e-Golf primei lor electrice. Pentru că lumea compara prețul de la e-Golf cu cel al lui Golf 1.0 TSI și ieșea o diferență de 20.000 Euro în plus.
La fel cum Golf a înlocuit Beetle, te poți aștepta ca ID.3 să înlocuiască Golf în următorii zece ani. Detalii aici https://0-100.ro/2019/11/06/volkswagen-id-3-l-am-rezervat-cum-de-ce-cat-costa/

Reply
rcaon.ro 8 noiembrie 2019 - 21:23

Cum adica detalii aici si ai dat linkul exact de la articolul la care s-a comentat? Cred ca stie individul ca este aici deja 🙂

Reply
Cristi 7 noiembrie 2019 - 14:10

Salut, ceva date despre motor si performante? Viitorul este ridesharing, nici vorba sa dau zeci de mii de euro (enorm nu numai pentru RO) pe o masina care va sta mai mult in priza decat pe sosea. Problemele autonomiei foate limitate si a incarcarii care dureaza foarte mult nu au fost rezolvate.

Reply
Adrian Mitrea 8 noiembrie 2019 - 06:09

ID.3 1ST Edition vine cu motor de 204 CP.
Modelul va mai fi disponibil ulterior și cu un motor de 150 CP (upgradabil la 204 CP în rețeaua VW, după cumpărare, contra-cost). Va fi mai accesibil decât aceste variante de 36.000 Euro.
Când se va duce ediția limitată 1ST Edition, prețul va coborî și mai mult la ID.3 (desigur, și dotările).
Viitorul este ridesharing pentru cine vrea ridesharing. E un serviciu complementar soluțiilor de mobilitate existente, nu un înlocuitor.
Iar despre autonomie și timpi de încărcare… depinde ce înțelege fiecare prin „foarte limitat” și „durează foarte mult”.

Reply
Garett 7 noiembrie 2019 - 15:40

News-flash: concureaza cu masini termice!

Deci trebuie sa „le ia fata”! Daca potentialul cumparator trage linie si constata ca are aceleasi dotari la jumatate de pret si „bonusul” il reprezinta doar bataia de cap suplimentara cu incarcarea, range anxiety s.a.m.d. salutare, ICE scrie pe el!

Reply
Costin 8 noiembrie 2019 - 10:30

Exista o abordare rautacioasa a sustinatorilor masinilor pe benzina/diesel si anume ca daca masina electrica nu bate la toate capitolele masina termica nu merita.
Statistica arata ca pentru majoritatea cazurilor (distante parcurse zilnic/ocazional) electricele cu autonomie in jur de 400km sunt arhisuficiente. Da, pentru rarele drumuri de peste 300 km, trebuie sa ai o alta abordare, pe care tu o numesti „range anxiety”… altii doar planificarea calatoriei. La telefoanele mobile este la fel, la folosire intensa majoritatea nu te tin o zi … fata de vechiturile de acum 10 ani care te tineau 2 saptamani… si ce folosesti acum?
Sa adaugam la toate astea calitatea vietii, care intr-un oras ca Bucuresti, chiar si Cluj/Brasov,Timisoara se simte imediat prin calitatea aerului. Ce facem cu subiectul asta? Nu-i normal ca sa favorizam masinile care aduc cea mai putina poluare in oras, acolo unde traim 90% din viata? Si nu-i normal sa favorizam cel mai mult electricele, care aduc 0% poluare directa? Cum facem asta? Taxe pentru cei care polueaza, ca sa-i descurajam si beneficii pentru cei care nu, ca sa-i incurajam. Am fost in Copenhaga – taxa de 180% pentru inmatricularea unei masini termice, adica pt un Golf de 20000 euro scoteai din buzunar inca 36000 euro, in total un Golf acolo te costa 56000 euro … nu-i asa ca ID.3 deja pare o masina ieftina? Stiu ca romanii sunt contra unei astfel de abordari, dar cu siguranta copii, dar si adultii din Copenhaga sunt mai sanatosi decat cei din Bucuresti, traiesc mai mult si mai fericiti.
Eu am acum 2 termice in familie, una veche de 5 ani si una de 4 ani, ambele luate de noi. Sunt 100% sigur ca prin 2023-2025, cand voi dori sa le schimb, voi merge pe 2 electrice sau in cel mai rau caz o electrica si o hibrida.

Reply
Garett 8 noiembrie 2019 - 19:55

Daca vrei sa comparam mere cu portocale putem sa o facem, dar e irelevant…
Tu aduci exemplul Copenhaga, vin si eu cu exemplul Oslo, unde o Tesla Model S sau X sunt la fel de comune ca o Dacie in Bucuresti.
Ambele exemple fiind la fel de irelevante pentru noi, ca romani!
Ne apucam sa comparam si puterea de cumparare dintre Copenhaga sau Oslo si Bucuresti?
Nu da nimeni cu pietre in masina electrica, si pentru mine este optiunea viitoare, dar nu am de gand sa fac rabat la confort sau dotari in numele ecologiei.
Astept sa vad ID.3 live, sa fac un drive-test, sa vad si concurenta cu ce vine, nu o resping a priori dar nici nu ma impresioneaza „cost cutting-ul”.
Daca o masina de 25.000 vine cu niste dotari care lipsesc pe una de 36.000 e clar pe care o voi alege.

Reply
Adrian Mitrea 8 noiembrie 2019 - 06:04

KIA e-Niro poate fi o mașină foarte bună dacă așteptările corecte de la ea.
Dar articolul ăla de mi l-ai trimis este o mizerie sinistră. Cum mama măsii să compari KIA e-Niro cu Audi e-tron?
Nu l-am citit până la capăt că mi s-au strepezit dinții. Îmi pare rău. Nu tot ce zboară pe Internet se mănâncă.
În plus, nu am încredere în articolele care fac „bullying” încă din titlu „Kia Niro Electric Compact SUV Suggests Big Volkswagen Error”. Serios?! Poate domnul „contributor” Neil Winton n-a auzit de Volkswagen ID.4, care e SUV. Sau poate n-a auzit că toate ID.3-urile pe care VW le poate produce în primul an sunt deja vândute (peste 30.000 unități).
Pe scurt, thumbs up pentru e-Niro. Dacă îți place, ia-l cu încredere.

Reply
Goe 8 noiembrie 2019 - 01:00

TVA se plătește la întreg: 19%/119%*36000=5748 sau scăzând diferența.
Daca scazi rablele, 36000-11300=24700.
Deci 18952 preț fata TVA.
Chiar daca e mai bine, totuși e preț de SUV sau măcar Passat bine dotat.

Reply
Bogdan 8 noiembrie 2019 - 09:22

Sunt posesor de Nissan Leaf 2019 (40Kwh)
Din experieta mea cu masinile electrice si dupa ce am citit dotarile, sunt desumflat.
Da, are 58 kW, iar autonomia reala este probabil de maxim 300 Km, daca mergi cu 90-100 Km/h.

E un pas inainte, promite, dar la 47900 Km este foarte scump pentru ce ofera.
Sa nu uitam ca voucherul Rabla Plus s-ar putea sa dispara la anu, din motive de buget (lipsa sa).
Zoe incarca cu 22 kW, Leaf cu 6.6 kW, ID3 cu 11 kW.
De ce aceasta limitare? Type este mult mai raspandit decat Fast Charge, iar aceasta limitare e o porcarie.
Personal, astept sa dispara Rabla Plus si sa pot vinde Nisan Leaf fara mare pierdere.

Explicatia cu 2×4 vs 4×2 e un mit, pt simplul motiv ca aceste electrice sunt foarte grele si pe fata!
Propulsia + cuplu instant iti da senzatii pe ud/gheata/zapada, ca un ursulet.
Cu tractiune fata simt din plin torque steering pe Leaf, deci daca era propulsie, problemele ar fi fost mai mari. Ar trebui sa stii de la i3.

Aia cu pauzele de incarcare pica in momentul in care ajungi la statie si vezi fie ca e defecta, fie e la incarcare o Tesla de 90 Kwh, deci ai pierdut jumatate de zi! Asta vorbesc din experienta, nu teorie. Am patit-o la Kaufland Pitesti.

ID3 pare copilul reusit cu parinti i3 si Nissan leaf.

Reply
Sandu 8 noiembrie 2019 - 17:58

Salut! Ce stii de pompa de caldura? O sa fie disponibila pe ID.3 1st edition? Multumesc!

Reply
Adrian Mitrea 11 noiembrie 2019 - 15:50

Salut! Nu va fi disponibilă pompa de căldură pe ID.3 1ST.
(Din păcate și spre surprinderea mea!)

Reply
Madalin 22 decembrie 2019 - 15:58

Fara incalzire/racire activas pe lichid a bateriei in 2020 este un mare minus! Aici va fi avantajul Kona!!! kona cu bateria de 39kwh, model baza este undeva pe la 33.000 euro fara ecobonus. Real va avea o autonomie de vreo 250-270km! Dar viteza de incarcare va fi mult mai buna cu siguranta!

Reply
Adrian Mitrea 23 decembrie 2019 - 11:32

Cine spune că ID.3 n-are sistem de răcire activă, cu lichid, a bateriei?
Nu de alta. Dar are 🙂
În plus, Kona de care zici are baterie cu 20 kWh mai mică, ceea ce înseamnă cel puțin 100 km în minus la autonomie (față de ID.3 58 kWh).

Reply
rcaon.ro 8 noiembrie 2019 - 21:26

Imi poti zice cati bani vei plati efectiv pe masina asta? Sau macar sa spui daca VW a platit o parte din pretul masinii contra costului reclamei si promovarii facute de tine?

Nu e ceva rau, dar ar fi frumos si obiectiv din partea ta sa specifici acest lucru 🙂

Reply
Adrian Mitrea 11 noiembrie 2019 - 15:45

Salut! Nu știu câți bani voi plăti, că încă n-am făcut configurația. Ținta mea, asumată încă din 8 Mai, este 40.000 Euro cu tot cu TVA și fără subvenții. Cred că luna aceasta, Noiembrie, voi avea configurația finală (implicit prețul).
Indiferent dacă Volkswagen a cumpărat în trecut publicitate pe 0-100.ro, cumpără sau va cumpăra, decizia pentru ID.3 este oricum luată și vom avea această mașină indiferent de existența sau inexistența unor contracte de promovare.
La fel și cu BMW i3. Am luat mașina că ne-a plăcut și am povestit diverse experiențe din călătorii.
Dealerul de la care am cumpărat mașina, Automobile Bavaria, a devenit un client constant de publicitate al 0-100.ro de atunci.
Mi-ar plăcea ca VW să plătească munca de filmare și montaj, pentru că e clar că n-o să le promovez mașina pe banii mei. Nu e corect așa?

Reply
rcaon.ro 12 noiembrie 2019 - 08:50

Ba da, mersi frumos de raspuns.

Reply
vladila ionut 12 noiembrie 2019 - 12:11

Ai castigat la Loto 🙂

Reply
Naivu 12 noiembrie 2019 - 12:15

Cred ca ar trebui lamurit un lucru elementar: ce se scrie pe acest site este si va fi platit de VW sau BMW sau alte entitati cu interese economice pt ca … nu il platim noi!!! (Si daca le-ar refuza banii si ne-ar cere sa subscriem cate x lei ca sa avem acces la continut, probabil ar dispare urgent!!!).
Articolele de pe acest site nu mi-au parut niciodata o lauda indiscriminanta a firmei platitoare si a produselor acesteia (si nici un producator auto cu cap nu ar cere asa ceva). Ma indoiesc totodata ca vreo reprezentanta auto sa considere 0-100.ro atat de important ca sa dea o masina gratis pt cateva articole 🙂 .
Autorul are opinii si preferinte personale, la fel ca si cititorii, iar asta face parte din farmecul sitului (nu a intrat nimeni aici ca sa citeasca doar rapoarte oficiale de la autoritati de reglementare). Keep on the good work!

Reply
Cosmin 12 noiembrie 2019 - 13:10

Am citit o parte din comentarii, la unele m-am amuzat, altele sunt doar ale unor oameni frustrați și așa mai departe. Sigur că fiecare ar trebui să fie liber să scrie ce vrea și de asemenea să avem libertatea să nu fim de acord unii cu alții. Eu personal îți mulțumesc pentru articol, îți urez succes și numa călătorii plăcute cu mașina asta despre care, evident că am și eu o părere :). Nu sunt de acord că nu putem compara prețurile cu cele ale mașinilor convenționale deoarece scopul final al unei mașini e să te ducă de la A la B. Nu-mi place cum arată, nu-mi place interiorul, cred că promovarea este mult prea agresivă și este a naibii de overpriced. Cu toate astea e un pas mare pentru vw și poate și pentru întreaga industrie.

Reply
Dragomiroiu Iulian 1 decembrie 2019 - 20:23

Se poate face si la Kia Stonic un test drive?
Faci o treaba excelenta!

Reply
Adrian Mitrea 27 decembrie 2019 - 09:08

Salut, da. Știu de subiect de la salonul auto de la Frankfurt, când am vorbit cu Stackman. Am și scris aici: https://0-100.ro/2019/09/30/discutie-cu-jurgen-st

Și pentru electrice există un calendar de împrospătare similar, cu mențiunea că anumite actualizări de software vor putea fi făcute mult mai ușor, „over the air” (OtA), iar clienții vor simți mai mult timp că au o mașină „la zi”. Cumpărătorii de ID.3 vor fi chemați după un an de la livrare pentru un upgrade major de software, care necesită software și dispozitive specializate, care se găsesc doar la dealeri, iar ulterior update-urile mașinii vor fi efectuate OtA, explică Stackmann.

Deci subiectul nu e așa senzațional precum îl prezintă carscoops, este o chestiune declarată și asumată deja.

E normal să produci hardware-ul mai întâi, până e gata software-ul. Altfel, dacă aștepți ca partea software să fie “gata”, nu vei mai lansa mașina niciodată.

Din lumea telefoanelor învățăm că software-ul nu e niciodată gata și avem mereu parte de update. Cam asta se zice și în știrea aia, doar că într-o lumină senzaționalistă.

Să-ți mai zic o chestie. Eu am i3. Știi cum sunt livrate mașinile la dealeri? Îți spun eu: cu un soft de bază, un fel de MS DOS, care permite doar urcarea mașinii pe trailer și cam atât. Înainte de livrarea la client software-ul cel mai recent este instalat de dealer pentru a face livrarea.

E un mod nou de a face și vinde mașini, iar până presa pricepe asta… o dă cu titlurile senzaționaliste de gard, iar spectatorii bat din palme.

Reply
Daniel 11 februarie 2020 - 20:57

Salut Andrian!
Am platit si eu taxa de rezervare si am ales luna trecuta nivelul de echipare si culoarea pentr ID3. Din partea VW nici un semn, stiam ca ar fi trebuit sa semnez contractul dar din ce imi dau seama, termenul de livrare s-a cam decalat si de aceea banuiesc ca nu se grabesc cu contractele. Ai idee, in cazul in care termenul de livrare este August, din ce am auzit eu, nu e posibil ca tichetele eco plus sa se termine? Banuiesc ca o sa fie bãtaie pe Skoda CityGo datorita pretului accesibil, probabil multi ce fac taximetrie se vor repezi.
Exista o clauza care sa specifice clar situatia in care nu mai sunt tichete disponibile, ce se intampla? In cazul meu, la 42k trebuie sa dau “redirectionare traseu”.
PS – momentan mândru posesor de Opel Ampera since 2015 and counting.

Reply
Naivu 12 februarie 2020 - 12:35

Skoda CityGo e cam mica pt taxi; nu am mai vazut de vreo 10ani taximetristi cu Matiz (sau alta masina mini). Un taximetrist din Paris mi-a zis ca sunt obligati sa aiba niste dimensiuni minime; nu stiu daca avem reglementarea si in Romania dar taxiurile cu care am mers in ultimii ani sunt macar Dacia Logan; iar dintre electrice am auzit ca au ajuns pe taxi in special Zoe (echivalent Clio/Sandero/Polo), eGolf sau Nissan Leaf.
Dintr-o discutie la reprezentanta BMW care incerca sa-mi vanda un i3, am inteles ca rezervarea tichetului se face in momentul semnarii contractului si, atat timp cat masina va fi livrata in acelasi an calendaristic, nu este nici o problema! Este posibil ca reprezentanta VW sa asteapte demararea programului Rabla (undeva prin martie) inainte da a te chema la semnare contract.
Iata unul din motivele pt care am criticat in trecut modul asta de a face rezervari pt masini care se produc peste un an; clientul poate avea surprize: ca nu mai prinde ecobonus, ca nu-i mai da banca finantare, ca are altceva mai urgent/important de facut cu banii, …

Reply
Naivu 15 martie 2020 - 19:04

Despre ID.3 de pe alt site “Versiunea de bază cu autonomie de 330 de kilometri costă 23.430 de euro în Germania, după deducerea guvernamentală. Prin urmare, este cel puțin la fel de accesibil ca modele precum Golf cu echiparea Life”.
Sa inteleg ca se stiu deja preturile la varianta de 45kWh? Sau doar isi da cu presupusul!?!

Reply
Adrian Mitrea 15 martie 2020 - 20:19

Link?
Eu bănuiesc că e o presupunere, prețurile pentru ID.3 cu baterie de 45 kWh (de bază) n-au fost încă anunțate în acest moment.

Reply
Adrian Mitrea 16 martie 2020 - 07:26

Salut, uite aici link la informația oficială: https://www.volkswagen-newsroom.com/en/stories/th
Da, discret, Volkswagen a anunțat prețurile pentru ID.3 45 kWh, echipare Pure, care va porni de la 30.000 Euro cu tot cu TVA și fără niciun fel de subvenție. Tot cam așa va fi poziționat și în România.
Ideea că ID.3 va costa cât un Golf pe comnbustie echipat similar și cu performanțe similare este repetată de Volkswagen de când au prezentat ID.3 camuflat.
Scriam despre prețul de cca. 30.000 Euro încă de anul trecut, las mai jos două link-uri. https://0-100.ro/2019/05/08/volkswagen-id-3-mai-ahttps://0-100.ro/2019/09/23/premiera-lui-volkswag

Reply
Radu 4 septembrie 2020 - 07:05 Reply
Parizel 18 octombrie 2020 - 09:38

Tesla e “originalul”…restul sunt doar niște copii, indiferent ce spun unii producători … e ca la Apple.

Reply
Adrian 13 ianuarie 2021 - 07:57

Să plătești o așa sumă mare de bani pentru o mașină care oferă o autonomie redusă de km, opțiuni limitate de dotare (totuși este un început de drum), semne de întrebare cu privire la costurile de întreținere, eficiența ei la o exploatare îndelungată și de ce nu la costul de exploatare de zi cu zi( chiar dacă este pe curent, el costă nu este gratis), la care să adaugă riscurile inerente ale unor condiții de trafic greoi, aglomerat și posibilitatea ca mașina să fie exploatată în condiții anormal de solicitante(cum de altfel toate mașinile sunt exploatate și epuizate tehnic în condițiile țării noastre de trafic)….mi se pare o extravaganță și un risc inutil pentru buzunarul financiar al unei familii normale. Bine….poate să te joci cu banii, să nu ai ce face cu ei!
Românul de rând, ca mine, nu poate decât, se uită perplex!
Oricum, să o stăpâniți sănătos și să vă bucurați din plin de ea!

Reply

Lasa un comentariu