Acasa Romania Utilizatorii de mașini electrice încarcă de 50 Lei – statistici Eldrive România

Utilizatorii de mașini electrice încarcă de 50 Lei – statistici Eldrive România

de Adrian Mitrea

Utilizatorii de mașini electrice încarcă de 50 Lei și petrec la o stație de încărcare, în medie, 56 de minute, arată statistici furnizate de rețeaua de încărcare Eldrive România. Totodată, cantitatea de energie alimentată într-o sesiune de încărcare este 20,5 kWh, potrivit companiei. Aceste informații sunt strânse de la cele 350 de puncte de încărcare din România existente la final de 2023. Până la final de 2024 Eldrive România vrea să ajungă la peste 1.000 puncte de încărcare la noi în țară, se arată într-un comunicat de presă al companiei.

În 2023, rețeaua Eldrive România a avut un uptime de 95%. Din totalul celor 350 de puncte de încărcare din România, 82% sunt rapide (DC), iar restul de 18% sunt semi-rapide (AC).

Este pentru prima dată când o rețea de încărcare pune la dispoziție astfel de statistici. Că utilizatorii de mașini electrice încarcă de 50 Lei sugerează faptul că alimentarea este, în mare, realizată în altă parte (acasă ori la birou).

De asemenea, 56 de minute pentru 20,5 kWh alimentați indică o putere de încărcare mică. Acest lucru este o consecință directă a faptului că cea mai bine vândută mașină electrică din România este Dacia Spring. Acest model se încarcă destul de lent, chiar dacă stațiile de încărcare sunt foarte puternice.

Dintre companiile care au ales să încarce cu Eldrive România se numără Sezamo, AstraZeneca, Autonom, KRUK România.

De la 350 la peste 1.000 puncte de încărcare în 2024

Eldrive România va acoperi integral teritoriul țării cu stații de încărcare pentru mașini electrice, în 2024. Astfel, inclusiv județele neacoperite încă pe harta cu stații Eldrive România vor avea parte de infrastructură pentru mașini electrice. În plus, județele în care deja există stații vor beneficia de o rețea mai densă decât în prezent, potrivit companiei.

Pentru aceste investiții Eldrive România se bazează pe capitalul propriu, precum și pe o parte din finanțarea de 40 milioane Euro acordată de Banca Europeană de Investiții (BEI) – acest împrumut fiind acordat nu numai pentru întărirea infrastructurii EV din România, ci și pentru Bulgaria și Lituania.

Noi stații EV la dealeri auto, importatori, centre comerciale, hoteluri, zone rezidențiale

Principalele noi parteneriate pe care le vizează Eldrive România în 2024, pentru noi locații de amplasare a stațiilor de încărcare, sunt cu dealeri auto și importatori, centre comerciale, hoteluri și ansambluri rezidențiale.

„Ne vom concentra, în 2024, pe expansiunea rețelei Eldrive România, pe asigurarea fiabilității stațiilor de încărcare, pe suport tehnic și asistență pentru clienți 24/7, precum și pe creșterea gradului de notorietate al rețelei noastre – toate acestea pentru a avea clienți individuali și companii mulțumiți de serviciile noastre”, a declarat Camelia Popescu, Country Manager Eldrive în România.

Principalii parteneri în parcările cărora se află stații Eldrive România sunt: AFI Cotroceni, Supernova Group, Square 7 Properties, Scallier, Pro Development, La Strada Street Mall Concept, Vitantis Shopping Center, Mega Mall, Unirea Shopping Center, Cosmopolis Plaza, Plusauto, Plus Aqua, OMV Petrom.

Despre Eldrive România

Eldrive este un brand al companiei internaționale Eldrive Holding GmbH, care operează în România prin societatea eMobility Charging S.R.L. Eldrive activează și în Bulgaria și Lituania. În acest moment sunt active peste 1.200 de puncte de încărcare în rețeaua Eldrive, dintre care aproximativ 350 în România.

Eldrive România este unul dintre principalii furnizori de servicii de încărcare pentru mașini electrice din țară. Stații de încărcare Eldrive sunt amplasate în parcările centrelor comerciale, clădirilor de birouri, cartierelor rezidențiale și stațiilor de carburanți.

Încărcarea la o stație Eldrive România se poate realiza prin aplicația dedicată pentru iPhone sau Android. Sesiunile pot fi pornite și cu un card RFID emis de companie sau prin funcția de încărcare automată Autocharge.

Concurență intensă în segmentul serviciilor de încărcare pentru mașini electrice

Pe măsură ce parcul de mașini electrice din România a trecut de 42.000 autovehicule aflate în uz, la final de 2023, competiția în domeniul serviciilor de încărcare pentru mașini electrice s-a intensificat.

Spre exemplu, cea mai mare rețea de încărcare EV din România, Renovatio e-charge, a fost cumpărată de OMV Petrom. Astfel, „bătălia” pare că se va duce, în 2024, între Eldrive România – care țintește poziția de lider – și Renovatio e-charge / OMV Petrom.

Totodată, companii (rețele) precum Enel X Way, Electromagnetica / ElMotion, MOL, EV Spots, E.ON, Plugpoint, EVconnect continuă investițiile în creșterea numărului de puncte de încărcare.


Tesla Supercharger, liber pentru toată lumea, acum și în România

Rabla 2024 și Rabla Plus 2024 – schimbarea schimbării

Cât costă o baterie de mașină electrică în 2023? S-a ajuns la circa 155 USD pentru 1 kWh


4 comentarii

Costin 14 februarie 2024 - 13:09

Asta arata ca masinile electrice sunt folosite foarte rar la drumuri lungi.
Desi multi posesori de masini electrice declara oficial ca nu avem de ce sa suferim de „range anxiety” cifrele par sa-i contrazica.

Reply
Adrian Mitrea 16 februarie 2024 - 01:50

Definește ce înseamnă pentru tine „drumuri lungi”.
București -> Sibiu: Eu, cu ID.3, iarna, am nevoie să alimentez 10-15 minute, adică sub 50 Lei sau sub 20 kWh pentru a parcurge distanța aceasta.
Vara ajung fără să mai alimentez pe traseu.
Este București -> Sibiu un „drum lung”? (278 km)

Reply
Costin 16 februarie 2024 - 13:32

Nu, Bucuresti-Sibiu pt mine este un drum mediu. As incepe de la 400 (poate chiar 500) km sa definesc un drum lung.
In plus un drum lung pt mine inseamna 4 persoane in masina si un portbagaj de break plin.
Fiecare facem analize pe baza experientelor proprii. Pentru mine intrebarea este : e masina respectiva potrivita si pentru mersul cu ambii copii, cu portbagajul de break plin … ca sa nu fiu considerat carcotas adaugand si biciclete pe plafon (ceea ce iti face praf aerodinamica, dar e un caz real).
Cat de des fac astfel de drumuri? Cel putin o data pe luna. Cum eu si sotia alternam la volan, pentru un drum de 500 km, nu avem nevoie de mai mult de o pauza de 10-15 minute.
Ce am acum, am cumparat de nou in 2014 la aprox 20 000 euro … acum probabil 30 000 euro.
Oare ce masina electrica se incadreaza in necesitatile mele si nu costa dublu?
Intelegi ce spun? Masinile electrice sunt destul de ok pt cineva fara copii, dar cand vin copiii apar bagaje, biciclete, intrebarea „cand ajungem” pusa din 5 in 5 minute … si sincer majoritatea electricelor care pot „duce” asa ceva sar binisor de 50 000 euro, un pret pt mai putin de 10% din cumparatorii de masini noi.
In concluzie studiul imi confirma ca masinile electrice nu sunt inca potrivite pentru necesitatile unei familii mai normale (ca ID7 sau Tesla S/X sunt practic pt oameni bogati)… ori benzinare/hibride gasesti la preturi mai accesibile

Reply
Adrian Mitrea 17 februarie 2024 - 20:30

În cazul tău e foarte simplu: un automobil electric nu este (încă) pentru tine.

Reply

Lasa un comentariu