Acasa Romania Volkswagen ID.3, mai aproape de producție: poate fi rezervat online precum Tesla; are trăsături de BMW i3

Volkswagen ID.3, mai aproape de producție: poate fi rezervat online precum Tesla; are trăsături de BMW i3

de Adrian Mitrea

Volkswagen ID.3, automobil compact, 100% electric, care marchează debutul pe piață a noii platforme electrice MEB a Volkswagen Group, poate fi acum rezervat online, precum mașinile Tesla, iar primele detalii dezvăluie că ID.3 are trăsături împrumutate de la BMW i3, indicând astfel și care va fi unul dintre cei mai impotanți rivali pe piața mașinilor electrice, deși Volkswagen este o marcă de volum, iar BMW o marcă premium. Pentru România sunt disponibile 450 de unități Volkswagen ID.3, pentru anul 2020, iar ele pot fi rezervate începând de Miercuri, 8 Mai 2019, odată cu deschiderea comenzilor pentru alte 28 de țări.

Pe piața mașinilor electrice compacte Volkswagen ID.3 va concura cu BMW i3, Nissan LEAF și chiar Volkswagen e-Golf.

Modelul ID.3 poate fi rezervat online (precomandă) pentru 1.000 Euro, avans 100% returnabil în cazul în care clienții se răzgândesc până la momentul comenzii efective – prin aceeași strategie aplicată și de Tesla.

Din primele detalii reiese că ID.3 are trăsături specifice modelului BMW i3 cu care va concura pe piață: caroserie mai înaltă (decât e-Golf), roți motrice spate, roți înguste și cu diametru mare.

Cert este că toate detaliile despre ID.3 vor fi cunoscute în toamnă, prin Septembrie, iar premiera mondială pentru publicul larg va fi la Salonul Auto de la Frankfurt. Primele mașini vor ajunge la clienți în vara lui 2020 (cel mai probabil în Iunie).

(Corespondență de la conferința Volkswagen din Berlin)

La nivel mondial vor fi disponibile 30.000 unități Volkswagen ID.3 1st – adică o versiune specială disponibilă inițial – și 450 dintre acestea pot fi rezervate/comandate/cumpărate de clienții din România. ID.3 1st va avea trei variante de personalizare: Confort, Style și Hero 1st, Plus și Max.

Volkswagen ID.3 (sursa – Volkswagen)

Mașina poate avea o autonomie cuprinsă între 330 și 550 km (WLTP), în funcție de capacitatea bateriei. Vor fi trei versiuni ale bateriei (45 kWh, 58 kWh, 77 kWh – valori nete), iar varianta ID.3 1st va avea bateria intermediară (58 kWh), ce poate asigura o autonomie de 420 km WLTP (real probabil undeva între 300-400 km, în funcție de vreme, viteză și stilul de condus).

Prețul de pornire, fără subvenții, cu TVA, va fi de sub 30.000 Euro pentru varianta cu baterie mică (autonomie 330 km WLTP), în timp ce versiunea ID.3 1st va porni de la sub 40.000 Euro (cu TVA, fără subvenții).

Practic, în anul 2020 vor fi livrate mai întâi versiunile mai scumpe: ediția de lansare ID.3 1st. Apoi vor începe să fie comercializate efectiv și variantele cu baterie mică, precum și cele cu bateria mare.

Clienții de ID.3 vor beneficia de 2.000 kWh, gratuit, energie suficientă pentru a parcurge minimum 10.000 km (la un consum mediu pesimist de 20 kWh/100 km). Pentru a beneficia de această energie gratuit clienții trebuie să folosească aplicația We Charge (pentru stațiile proprii sau parnere Volkswagen) sau rețeaua pan-europeană IONITY.

UPDATE-uri:

  • (14:45) În primele 45 de minute de la deschiderea rezervărilor, 7 clienți din România au plătit 1.000 Euro pentru a-și rezerva un Volkswagen ID.3, potrivit reprezentanților Volkswagen România.
  • (14:50) Un spațiu special în Berlin este amenajat, până în Iunie 2019, pentru ca oricine să poată vedea mașina precum în fotografiile din acest articol. Nu se poate intra în ea, dar publicul își poate face o idee despre proporțiile caroseriei și despre design. Locația din Berlin unde poate fi văzuta mașina este AICI.
  • (15:05) Volkswagen ID.3 este echipată cu tehnologie Self Driving Level 3.
  • (15:20) Din cauza unor probleme cu harta, butonul de rezervare nu funcționează pentru toți dealerii Volkswagen din România, iar rezervările pot fi făcute doar la unii dealeri, cum sunt Auto Mitric Suceava sau Midocar Otopeni.
  • (17:05) Comenzile pot fi preluate la toți dealerii, prin platforma online, problema cu harta fiind acum remediată.
  • (17:10) Capacitățile bateriilor sunt nete, nu brute (așa cum le comunică unii producători auto).
  • (18:25) Cota de mașini Volkswagen ID.3 alocată României, 450 unități, este de peste două ori mai mare decât cota alocată Austriei (200 unități).

Link-uri și articole utile:

Volkswagen ID.3 (sursa – Volkswagen)

Volkswagen ID.3 (sursa – Volkswagen)

Volkswagen ID.3 (sursa – Volkswagen)

Volkswagen ID.3 (sursa – Volkswagen)

Volkswagen ID.3 (sursa – Volkswagen)

26
Lasa un comentariu

avatar
10 Comment threads
16 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
10 Comment authors
NaivuflorincibmateiLucian D Recent comment authors
  Subscribe  
noi vechi
Notifica-ma despre
Cezar Degenaru
Cititor
Cezar Degenaru

Sunteti mari analisti auto si voi. Are trasaturi de i3. Roti inguste, tractiune spate. Da ce ma, i3-ul a inventat rotile inguste si tractiunea spate? Sunteti jalnici cu afirmatia asta, fratilor. Asta este trendul mai oameni buni! Vehiculele electrice economice trebuie sa aibe roti inguste sa fie eficiente energetic. Sunt mai inalte pentru ca sub bancheta spate de obicei se pun bateriile care ridica canapeaua, automat si plafonul. Deci nu e ceva ce a inventat bmw-ul. E ceva ce se practica in industrie.

Mihai
Cititor
Mihai

Excellent. Doar ca deja Tesla e cu ani buni înainte, și la nivel software și hardware. Ca preț e departe de a fi accesibil și va fi cumpărat tot ca a doua mașina de cei care își PERMIT. Probabil ca o Dacia Logan electrica e necesara și nu un vw golf electric. Competiția ar fi mai degrabă kia e-niro sau Hyundai kona care nu au performante de self driving la nivel Tesla dar au autonomii de pana la 500km. BMW i3 este în varianta normala doar o mașinuța de oraș (chiar și i3s are 14cp in plus dar nu prea… Citeste mai mult »

andrei
Cititor
andrei

din nefericire pentru Tesla insa, exista multe lucruri care fac o masina sa fie buna, nu doar ca e electrica sau nu. ca nu degeaba sunt anumite marci pe combustibili clasici mult mai bine vandute, indiferent ca sunt scumpe sau nu. nu neg meritele Tesla dar eu masina doar cu tableta si fara butoane, nu mersi, nu cumpar. ca asa arata tesla 3. ba mai e si mult mai scumpa ca in state. nu imi recuperez banii de la una normala la o electrica nici in 20 de ani la cat merg eu.

Mihnea Robert
Cititor
Mihnea Robert

Se spune in articol ca varianta cu baterie de 58kWh are o autonomie de 420 Km.
Dar mai jos se precizeaza un consum mediu de 20kWh/Km, de unde rezulta o autonomie sub 300Km.
Stim oare despre ce vorbim?

Lucian D
Cititor
Lucian D

Salut, merci pentru articol. Interesant anuntul VW. Se vede ca s-au ambitionat tare nemtii incepand cu scandalul cu emisiile la Diesel, si acum actioneaza in consecinta. Prima intrebare care-mi vine in minte este: in cat timp se incarca bateria de la cele 3 modele prezentate de la 30% la 80% si care-i puterea minima pentru incarcare in curent continuu (DC Charging Station max. Power) pe care o „cere” noua masinuta ID.3 pentru very fast charging? Evident, ma intereseaza si maxima! (explicit: daca folosesc o statie de 120 sau 150kW DC, se incarca mai repede? – asta e intrebarea, legat de… Citeste mai mult »

Lucian D
Cititor
Lucian D

Cer scuze, m-am grabit ca fata mare la maritat cu intrebarile mele; am citit comunicatul si rezulta ca ID = Intelligent Design iar 3 vine (cred) de la cele 3 variante constructive de baterii, respectiv 48, 58 si 77kWh. Ar mai fi un comment de carcotas, cer iar scuze celor lezati: ce facem daca blocam 1000 Euro 1 an jumate si ne trezim ca fondul pentru mediu modifica in jos subventia pentru masini 100% electrice? 🙁 – sper sa nu se intample asta! 🙂

matei
Cititor
matei

da ideea este ca toti copiaza bmw ar trebui sa plateasca toti drepturi de autor bmw

cib
Cititor
cib

Foarte dragutz pentru cine crede in ponei roz. Deci cumperi o masina cu 30 mii de coco, mergi maxim 200 km cu o incarcare si in 5 ani trebuie sa-i schimbi bateriile (componenta cea mai scumpa a masinii) pentru ca, se stie, bateriile pe Li daca sunt descarcate sub 50% se uzeaza foarte repede. Ca sa dureze mai mult, trebuie incarcate mereu pe la 70-80%. Poluarea per ansamblu nu scade, pentru ca ai nevoie in continuare de tabla, cupru, plastic, etc iar energia potentiala aflata acum in benzina/motorina din rezervoarele masinilor clasice trebuie inlocuita cu echivalentul in curent electric. Deci,… Citeste mai mult »

cib
Cititor
cib

Tesla, in afara de modelul S care seamana cu Jaguar xf, pare un i-phone pe roti si are un bord sinistru care cred ca i-a oripilat pe designer-ii italieni. Ultimele masini americane frumoase erau asa-zisele iahturi pe roti ale anilor 60-70.

florin
Cititor
florin

Pt. cine e interesat, un articol destul de lung si bine documentat, despre cum legacy automakers cum e VAG, nu fac nimic de fapt sa intre serios pe piata EV. Micile chestii care le fac sunt doar show mediatic.

https://cleantechnica.com/2019/05/12/another-tesla-killer-missing-in-action-vw-group-falls-short-charts/

Naivu
Cititor

Lansarea VW ID.3 seamana prea mult cu lansarea I-Phone X (scuze daca am gresit generatia la iphone). Suntem constant bombardati cu reclame la un produs care nu stim exact nici cum arata, nici ce poate face si nici nu este momentan disponibil! Inteleg ca este o strategie de marketing: crearea unui orizont de asteptare si obtinerea unui „plus” prin manipulare emotionala. Este in mare parte si vina consumatorilor ca producatorii apeleaza la asa ceva, dar mi-ar place daca achizitia unei masini ar fi tratata mai serios decat a unui telefon mobil. E deranjant si faptul ca nu poti afla un… Citeste mai mult »

Naivu
Cititor

In rest, VW ID.3 va fi probabil o masina f buna (sau cel putin mai buna decat eGolf … pt ca altfel faceau in continuare eGolf!)

Naivu
Cititor

Maine se face o luna de la lansarea ID.3 si, cel putin pe net, campania de promovare continua la cote maxime (prin comparatie, Leaf e o prezenta discreta iar de Zoe aproape nu se aude, desi modelele exista fizic in Romania). Sunt cam carcotas, dar se justifica atata reclama pt maxim 450 de automobile (cota alocata Romaniei) pe care oricum vor lua bani abia la anul? Sau nu au primit suficiente cereri de rezervare; la cat % din 450 or fi ajuns?!

Naivu
Cititor

Am gasit o animatie interesanta pe https://playtech.ro/2019/tesla-evolutie-vanzari/ cu evolutia numarului total de masini electrice si plug-in hibrid vandute in SUA, pentru fiecare model; animatia incepe cu 2012 si se opreste in aprilie 2019.

Articolul este din categoria „oda pt Tesla”, dar animatia chiar e draguta; recomand derularea de mai multe ori, altfel veti rata inceputul evolutiei la cateva din modelele care fac astazi legea pe piata autoturismelor BEV.

Naivu
Cititor

De remarcat ca, daca pana la inceputul lui 2015, in primii trei erau doua modele hibride (Volt si Prius) si unul electric (Nissan Leaf), in prezent, daca tii cont ca Volt nu se mai fabrica, primele 4 modele sunt doar electrice!