Acasa Masini Electrice Volkswagen ID.4 este primul SUV electric al Volkswagen. Autonomie până la 500 km

Volkswagen ID.4 este primul SUV electric al Volkswagen. Autonomie până la 500 km

de Adrian Mitrea

Volkswagen ID.4, al doilea model al familiei de mașini electrice ID a Volkswagen, va fi lansat pe piață spre final de 2020, a anunțat producătorul auto german. ID.4 va fi un model global care va fi produs și comercializat în Europa, China și SUA. Mașina va concura pe piață cu Tesla Model Y.

”Conceptul ID.CROZZ evoluează spre versiunea de serie, ID.4: Volkswagen merge înainte cu strategia de mobilitate electrică prin a dezvălui cum va arăta primul SUV electric al mărcii. ID.4 va fi lansat în acest an. (…) La fel ca ID.3, ID.4 va fi lansat pe piață ca un vehicul cu amprentă neutră de carbon”, se arată într-un comunicat de presă al Volkswagen.

Pentru început ID.4 va fi lansat într-o versiune cu roți motrice spate, apoi o variantă cu tracțiune integrală va fi adăugată în ofertă. Alte detalii tehnice n-au fost comunicate până în prezent. Oricum, este de așteptat ca motorizarea să fie aceeași ca pe ID.3 First Edition (204 CP), iar spațiul interior să fie mai generos, în special portbagajul.

Ca dimensiuni, ID.4 este așteptat să se încadreze între modelele T-ROC și Tiguan.

Dată fiind autonomia maximă anunțată, până la 500 kilometri (WLTP), este de așteptat ca mașina să vină cu un pachet de baterii Litiu-ion de 77 kWh (maximul anunțat până acum pe platforma MEB, din care deocamdată se desprind ID.3 și acest ID.4). Platforma aceasta, pe modelul ID.3, va avea și baterii de 45 kWh și 58 kWh – aceasta din urmă fiind bateria de lansare pentru ID.3 First Edition.

Eforturile de a face ID.3 și ID.4 neutre din punctul de vedere al amprentei de carbon sunt o urmare a acordului de mediu de la Paris. Volkswagen vrea să reducă cu o treime emisiile de CO2 ale flotei de mașini vândute, până în 2025.

Volkswagen ID.4 ar fi trebuit să fie prezentat la Salonul Auto de la Geneva (5-15 Martie 2020), dar evenimentul a fost anulat din cauza COVID-19.



Citește și…


26 comentarii

Tibi 3 martie 2020 - 18:01

Ma bucur ca design-ul VW pentru masinile electrice este mult mai reusit decat pentru cele „clasice”.

Reply
Petre 3 martie 2020 - 18:54

„Eforturile… este o urmare…” nefericita translatie.

Reply
Adrian Mitrea 3 martie 2020 - 19:04

Așa este, am corectat și-ți mulțumesc pentru sesizare.
Pornisem construcția cu „efortul”, la singular, iar când am decis să trec la plural n-am trecut peste tot.
Seară frumoasă!

Reply
mip 4 martie 2020 - 00:54

zici ca e hyundai tucson … din afara … nu-mi place cum arata …

Reply
george 4 martie 2020 - 10:15

Macar sa apara si sa nu fie doar marketing. Am mari dubii fatza de dorinta producatorilor legacy de a produce masini electrice. Banii se fac cu fumigene. De ID3 se mai aude ceva, am citit ca are probleme mari cu softul?

Reply
Adrian Mitrea 4 martie 2020 - 10:22

Volkswagen Group a anunțat public că nu va mai dezvolta niciun motor pe combustie până din 2030 încolo.
Până atunci vor mai face și mașini pe combustie, pentru că asta cere publicul larg, nu prea au încotro. La fel stă situația și Renault, Toyota, etc… orice producător auto care are mai mult de 15 ani de la înființare.
ID.3 va începe să fie livrat către clienți din vara lui 2020, problemele cu softul au fost inventate de Tesla fan boys pentru că, nu-i așa, de Volkswagen poți să zici orice când vine vorba de software.
Cam atât deocamdată.

Reply
Garett 4 martie 2020 - 11:29

Autoblog si presa germana sunt „Tesla fan boys”, mai nou?
https://www.autoblog.com/2019/12/27/vw-id3-ev-software-issue-fix/
On topic, imi place mai mult decat Model Y, sa vedem si preturile.
Umbla zvonul prin targ ca vor face si o versiune „coupe” mai apropiata de conceptul initial ID.Crozz, chestie care m-ar putea face sa scot banii din buzunar…

Reply
Adrian Mitrea 4 martie 2020 - 11:47

autoblog.com este presă americană, deci da, sunt „biased”.

Presa auto germană are o singură sursă la bază, o publicație numită Manager Magazin, din care preiau toți pe verificatelea sau pe neverificatelea informația.

În cel mai recent articol pe subiect (link mai jos), titlul este alarmist, dar important este acest citat:

„A VW spokesman told Automotive News Europe that the timeline for the ID3 has not changed and the car will be launched this summer.”
https://www.autonews.com/manufacturing/vw-id3-sof

Deci jurnaliștii aceștia au scos în față zvonul, că ăla face click, nu declarația oficială pe subiect. În fine, n-o să fac acum filosofia presei, cert e că personal, ca jurnalist, nu sunt mulțumit de modul în care anumite subiecte sunt tranșate de colegii mei de breaslă.

A mai fost și un fake news masiv pe subiectul ID.3, despre care am scris aici https://0-100.ro/2020/01/23/nou-scandal-volkswage

Reply
george 4 martie 2020 - 13:05

Merci de info, sper sa apara cat mai multi producatori si modele de electrice, nu doar Tesla. Sa fei concurenta cat mai mare.

Gabi 4 martie 2020 - 14:16

De obicei nu iese fum fara foc. Personal nu am incredere in declaratiile VW, mai ales cele oficiale, la cate treburi au fost prinsi cu fofarlica. Sa apara mai intai si sa vedem si ce spun primii posesori. In ultima vreme cei de la VW sunt foarte galagiosi ca fac si dreg dar sunt in urma Hyundai spre exemplu in domeniule electrificarii (EV, HEV si PHEV). Ajunsesera de nu au scos inca nici o electrica dar Diess deja declara ca vor depasi Tesla. Vad ca in ultima declaratie a fost mai moderat si a spus ca o vor urma indeaproape. Inca un semn ca treburile nu sunt prea roz la ei

Adrian Mitrea 4 martie 2020 - 14:44

Eu sunt de acord cu ce zici tu: nu iese fum fără foc.
Totuși, nu pot să nu observ:
Volkswagen spune că lansează o mașină la timp, unii nu cred (deși e adevărat).
Tesla spune că va lansa o mașină la timp, majoritatea crede (deși nu e adevărat).
Trăim vremuri foarte dubioase.

Gabi 4 martie 2020 - 16:05

Corect era să spui „Volkswagen spune că lansează o mașină la timp, unii nu cred (deși poate va fi adevărat).” fiindcă e vorba de livrarea primului lor EV.
Tesla a avut întârzieri fiind un pionier în fabricarea EV-urilor. Actualmente Model Y a început să fie livrat înaintea termenului planificat.
Îmi place Tesla și văd că nu are rival deși toți lansează numai Tesla killer în ultima vreme. Îmi displace VW datorită propagandei pe care și-o face constant. Imi plac mai mult producătorii către tac și fac gen Hyundai.
In domeniul EV-urilor VW întâi trebuie să confirme.

Adrian Mitrea 4 martie 2020 - 16:12

Primul EV de masă al Volkswagen este e-Golf și este livrat demult, de prin 2014. Anul acesta va ieși din producție.
Deci ID.3 sau ID.4 nu sunt primele EV-uri VW.

Gabi 4 martie 2020 - 23:51

e-Golf era doar un Golf cu baterii. Așa ceva dar mai puțin finisat făcea și un SRL de pe la noi din Logan. Dar s-o lăsăm așa.

Adrian Mitrea 5 martie 2020 - 08:02

Te înșeli, dar hei, cine sunt eu să-ți spun asta, nu?
e-Golf a fost un răspuns la mesajele publicului de tipul: „Vrem o mașină electrică, dar vrem să arate normal, nu să țipe a neconvențional.”
Era o vreme când mașinile electrice nu erau neapărat frumoase (Mitsubishi i-MiEV) ori performante, iar lumea se săturase de ideea că o mașină „eco” TREBUIE să arate ca Toyota Prius sau Honda Insight. Așa a apărut e-Golf, o mașină electrică superbă, cu un design convențional.
Uite ce spune unul aflat mult mai sus decât mine în lanțul trofic al jurnaliștilor auto din lumea largă https://youtu.be/ah4lrqWx8E0
Așa și ZOE e doar un Clio cu baterii (+alte panouri de caroserie); și LEAF e doar un Pulsar (+alte panouri de caroserie), etc…
În fine. S-o lăsăm așa. Convingerile cititorului nu pot fi perturbate de un jurnalist amărât.

Garett 5 martie 2020 - 09:57

Mi se par de bun simt convingerile unui „jurnalist amarat” (don’t sell yourself short, faci treaba buna pentru electric cars! 🙂 ) chiar daca ne-am contrat in unele ocazii de data asta sunt 100% de acord cu tine e-Golful mi s-a parut chiar rezonabil.
Mai ales comparat cu i3! Sorry, da’ nu-mi place masina aia neam! 😀
Revenind totusi on-topic, nu poti sa negi ca VW are o problema de imagine cu lansarea si/sau amanarea ID.3.
Personal da, as prefera sa am in spate reteaua unui gigant gen VW decat o o entitate necunoscuta in materie de service cel putin. Cough, Tesla!
Dar sa faca bine sa lanseze o data ce au de lansat si sa lase incolo strategia asa „cu picatura”! ID.Crozz l-au lansat prin 2017, abia in 2021 varianta de serie, in cel mai fericit caz…

Gabi 5 martie 2020 - 10:20

ZOE si Leaf au platforme de EV dedicate. Abia ID3 are, sau mai bine zis va avea asa ceva.
Iar din moment ce iti urmaresc articolele inseamna ca nu consider ca esti un jurnalist amarat. Nu are rost sa introducem in discutie factorul emotional.
Doar ca nu imi place ca urmezi linia majoritatii jurnalistilor din Europa care ridica in slavi pana si masinile care nu au aparut pe piata de la VW.
In America spre exemplu, VW este o marca cvasinecunoscuta
Stiu ca asta se datoreaza si faptului ca jurnalistii care au alte opinii nu sunt agreeati de VW si li se pune mereu bete in roate (nu sunt invitati la conferinte, nu li se dau masini de test etc.)
Este un motiv in plus sa nu-mi placa de VW printre multe altele

george 5 martie 2020 - 14:43

Toti producatorii nemti fac asa. Au adoptat tactica pumnului in gura oricarui jurnalist care face review-urile corect. Au descoperit acum 20ani ca e mai ieftin sa cheltuie banii pe ungerea/intimidarea presei, decat sa produca milioane de masini de calitate.

Ipse 8 martie 2020 - 13:42

??? Cum vine aia?
„Volkswagen Group a anunțat public că nu va mai dezvolta niciun motor pe combustie până din 2030 încolo.”
pina? din? Incolo?
traducere

Reply
Alex 6 martie 2020 - 03:35

Arata bine ! Pret?

Reply
Adrian Mitrea 6 martie 2020 - 11:17

Preț cu ocazia lansării pe piață, la final de 2020.
Acum este o primă apariție.

Reply
Ipse 8 martie 2020 - 13:46

Minciuni, minciuni, minciuni!
Neutru? De unde ia curentul? Ca Europa si-a propus ca abia in 2030 sa reuseasca 30% din surse neconventionale. Restul, si acum si atunci, sunt din ale care fumega. Apoi, conform green deal, vom avea in 2050 fara combustibili fosili. Extraordinar, in 10 ani vom trece de la 20 la 30% si apoi in alti 20 vom avea 100%. Mai ceva ca cincinalul in patru ani jumate.

Reply
Naivu 10 martie 2020 - 15:33

Intradevar, kWh de la priza are un aport de CO2 si poluare, dar nu trebuie uitat ca nici benzina de 95 sau motorina EXTRA nu tasnesc din pamant direct in tancurile de sub benzinarii, ca si prospectarea, extractia si rafinarea petrolului are un aport substantial de CO2 si mai ales poluare (rafinare care consuma si f multa energie electrica).

Reply
Ipse 11 martie 2020 - 17:30

Dar de ce se spune ca este neutru cind nu este? Minciuna prinde la naivi si prosti …

Reply
Naivu 12 martie 2020 - 09:53

Garantat, 80-90% nu sunt pacaliti de „aportul zero de CO2 al curentului electric”. Dar pt cei care reglementeaza raportarea emisiei de CO2, este mai simplu sa lase producatorii de BEV sa raporteze emisii de CO2 zero, decat sa dezvolte un sistem obiectiv care sa echivaleze nu doar cantitate de CO2 emisa/1 kWh de energie electrica, ci si cantitatea de CO2 emisa pt producerea unui litru de benzina sau motorina (iar dupa aceea sa regandeasca limitele de emisii CO2/km de azi, cat sa forteze producatorii auto la limitarea emisiei CO2 dar nu cat sa le dea o sarcina tehnic imposibila). Pur si simplu vom trai cu exagerarea asta, asa cum traim, de exemplu, si cu afisarea preturilor fara TVA inclus. Eu unul sunt multumit ca cine circula in BEV produce, per total, mai putin CO2, chiar daca nu deloc!

Reply
Adrian Mitrea 12 martie 2020 - 10:18

Iar CO2 este oricum cea mai mică problemă. Plantezi copaci și o rezolvi.
Problema sunt celelalte emisii: funingine, oxizi de azot…

Lasa un comentariu