Acasa Masini Electrice Volkswagen ID.4 este primul SUV electric al Volkswagen. Autonomie până la 500 km

Volkswagen ID.4 este primul SUV electric al Volkswagen. Autonomie până la 500 km

de Adrian Mitrea

Volkswagen ID.4, al doilea model al familiei de mașini electrice ID a Volkswagen, va fi lansat pe piață spre final de 2020, a anunțat producătorul auto german. ID.4 va fi un model global care va fi produs și comercializat în Europa, China și SUA. Mașina va concura pe piață cu Tesla Model Y.

”Conceptul ID.CROZZ evoluează spre versiunea de serie, ID.4: Volkswagen merge înainte cu strategia de mobilitate electrică prin a dezvălui cum va arăta primul SUV electric al mărcii. ID.4 va fi lansat în acest an. (…) La fel ca ID.3, ID.4 va fi lansat pe piață ca un vehicul cu amprentă neutră de carbon”, se arată într-un comunicat de presă al Volkswagen.

Pentru început ID.4 va fi lansat într-o versiune cu roți motrice spate, apoi o variantă cu tracțiune integrală va fi adăugată în ofertă. Alte detalii tehnice n-au fost comunicate până în prezent. Oricum, este de așteptat ca motorizarea să fie aceeași ca pe ID.3 First Edition (204 CP), iar spațiul interior să fie mai generos, în special portbagajul.

Ca dimensiuni, ID.4 este așteptat să se încadreze între modelele T-ROC și Tiguan.

Dată fiind autonomia maximă anunțată, până la 500 kilometri (WLTP), este de așteptat ca mașina să vină cu un pachet de baterii Litiu-ion de 77 kWh (maximul anunțat până acum pe platforma MEB, din care deocamdată se desprind ID.3 și acest ID.4). Platforma aceasta, pe modelul ID.3, va avea și baterii de 45 kWh și 58 kWh – aceasta din urmă fiind bateria de lansare pentru ID.3 First Edition.

Eforturile de a face ID.3 și ID.4 neutre din punctul de vedere al amprentei de carbon sunt o urmare a acordului de mediu de la Paris. Volkswagen vrea să reducă cu o treime emisiile de CO2 ale flotei de mașini vândute, până în 2025.

Volkswagen ID.4 ar fi trebuit să fie prezentat la Salonul Auto de la Geneva (5-15 Martie 2020), dar evenimentul a fost anulat din cauza COVID-19.



Citește și…


26
Lasa un comentariu

avatar
6 Comment threads
20 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
10 Comment authors
Adrian MitreaNaivuIpseAlexgeorge Recent comment authors
  Subscribe  
noi vechi
Notifica-ma despre
Tibi
Cititor

Ma bucur ca design-ul VW pentru masinile electrice este mult mai reusit decat pentru cele „clasice”.

Petre
Cititor
Petre

„Eforturile… este o urmare…” nefericita translatie.

mip
Cititor
mip

zici ca e hyundai tucson … din afara … nu-mi place cum arata …

george
Cititor
george

Macar sa apara si sa nu fie doar marketing. Am mari dubii fatza de dorinta producatorilor legacy de a produce masini electrice. Banii se fac cu fumigene. De ID3 se mai aude ceva, am citit ca are probleme mari cu softul?

Alex
Cititor
Alex

Arata bine ! Pret?

Ipse
Cititor
Ipse

Minciuni, minciuni, minciuni!
Neutru? De unde ia curentul? Ca Europa si-a propus ca abia in 2030 sa reuseasca 30% din surse neconventionale. Restul, si acum si atunci, sunt din ale care fumega. Apoi, conform green deal, vom avea in 2050 fara combustibili fosili. Extraordinar, in 10 ani vom trece de la 20 la 30% si apoi in alti 20 vom avea 100%. Mai ceva ca cincinalul in patru ani jumate.

Naivu
Cititor
Naivu

Intradevar, kWh de la priza are un aport de CO2 si poluare, dar nu trebuie uitat ca nici benzina de 95 sau motorina EXTRA nu tasnesc din pamant direct in tancurile de sub benzinarii, ca si prospectarea, extractia si rafinarea petrolului are un aport substantial de CO2 si mai ales poluare (rafinare care consuma si f multa energie electrica).

Ipse
Cititor
Ipse

Dar de ce se spune ca este neutru cind nu este? Minciuna prinde la naivi si prosti …

Naivu
Cititor
Naivu

Garantat, 80-90% nu sunt pacaliti de „aportul zero de CO2 al curentului electric”. Dar pt cei care reglementeaza raportarea emisiei de CO2, este mai simplu sa lase producatorii de BEV sa raporteze emisii de CO2 zero, decat sa dezvolte un sistem obiectiv care sa echivaleze nu doar cantitate de CO2 emisa/1 kWh de energie electrica, ci si cantitatea de CO2 emisa pt producerea unui litru de benzina sau motorina (iar dupa aceea sa regandeasca limitele de emisii CO2/km de azi, cat sa forteze producatorii auto la limitarea emisiei CO2 dar nu cat sa le dea o sarcina tehnic imposibila). Pur… Citeste mai mult »