BMW i4 Concept prefigurează lansarea lui BMW i4, în 2021, design-ul urmând să păstreze, în mare, ceea ce se vede pe concept, tot așa cum, la vremea lor, i3 și i8 au intrat în producția de serie fără modificări prea mari față de conceptele care le-au prefigurat. Autonomia preconizată va fi de circa 600 km (WLTP), bateria având o capacitate de circa 80 kWh.
BMW spune că i4 va fi produs, din 2021, în uzina-mamă a mărcii, în München, Germania. Ca proporții, modelul este echivalentul unui BMW Seria 4 Gran Coupe.
În mod special se remarcă un sistem de ecrane uriaș, aparent dintr-o bucată, curbat, care ține loc de instrumentar de bord și sistem multimedia, cu orientare către șofer – tipic BMW.
Cu bateria sa Litiu-ion cu o capacitate de circa 80 kWh (BMW n-a specificat dacă este valoare netă sau brută), acest model va deveni primul BMW cu o capacitate a bateriei atât de mare, mai ales raportată la dimensiunile mașinii. De asemenea, i4 va fi primul BMW electric care va putea parcurge până la 600 km, aceasta fiind valoarea autonomiei așteptată să fie omologată în regim WLTP pentru mașina de serie. Bateria cântărește 550 kg.
Cifrele disponibile în acest moment ne arată că BMW se așteaptă ca mașina aceasta să aibă un consum mediu de circa 13,3 kWh/km (80 kWh / 600 km = 13,3 kWh consum mediu pentru 100 km parcurși).
Probabil că cel mai adesea utilizatorii de BMW i4 vor avea o autonomie medie reală de 400-450 km, din moment ce consumul mediu real al unei asemenea mașini este mai degrabă apropiat de 20 kWh/100 km.
Performanțele dinamice sunt promițătoare, fiind la nivelul unui BMW echivalent cu motor V8, după cum spune chiar producătorul auto bavarez în comunicatul de presă.
În cazul BMW i4 un sprint de la 0 la 100 km/h se va realiza în circa 4 secunde, grație unui motor electric de 390 kW/430 CP ce livrează puterea către puntea spate.
BMW i4 Concept ar fi trebuit să fie prezentat la Salonul Auto de la Geneva (5-15 Martie 2020), dar evenimentul a fost anulat din cauza COVID-19.
Citește și…
- Revizie mașină electrică: cu BMW i3 la service (2020)
- Cum m-am transformat dintr-un admirator al tractoarelor diesel într-un fan al mașinilor electrice (2019)
- Primul an cu mașina electrică și câteva concluzii (2019)
- Mașina electrică mi-a schimbat viața. Cum m-am adaptat (2019)
- Cel mai lung drum cu mașina electrică și prima ieșire din țară … (2019)
- Volkswagen ID.3. L-am rezervat. Cum? De ce? Cât costă? (2019)
- #electRO
- #ElectricRomânia (2019)
10 comentarii
Puteau sa o faca mai aerodinamica si castigau la autonomie. Este o masina electrica si ar trebui un design diferit mai rafinat. De ce trebuie grila aia imensa si difuzoarele spate ca la F1? Stiu este un concept-randare dar totusi asta este directia pe care au pornit. Arata a masina de traficant/cocalar.
Avem toate indiciile să observăm că mașina este foarte aerodinamică.
Mașina de serie nu va fi atât de „obscenă”, cu proporții atât de exagerate, dar în principiu nu va fi cu mult diferită de ceea ce vezi aici.
Difuzoarele spate mari sunt inclusiv din motive aerodinamice așa.
Grila imensă va fi mult estompată când va avea o un număr de înmatriculare pus pe ea. După cum se vede, plăcuța cu numele modelului este transparentă. Când va avea un număr de înmatriculare opac acolo, cum are orice altă mașină, efectul de grilă mare va dispărea instant.
Caută pe net poze cu Audi single frame, vei vedea că mașinile Audi fără număr de înmatriculare zici că au o gură imensă deschisă, parcă te mănâncă. Cum îi pun număr de înmatriculare, efectul dispare.
Arata ca o nava spatiala,ce mai poti comenta…Mi se pare cu mult peste Tesla.
Mult peste Tesla! Sunt curios de pret o fi si asta peste Tesla? Daca ne uitam la modele antwrioare i3 si i8… Pardon i8 nu este electric…
Sa vedem daca va si avea autonomia de 600km. Nu de alta dar Porsche Taycan s-a cam facut de ras in SUA, de i-au pus sa scrie autonomia reala. ii admir pe americani ca nu se lasa asa usor fraieriti, ca europenii.
Are „fata de concept”, iar exercitiile de aerodinamica sunt pentru luat ochii. Daca nu uitam la Tesla S sau la Roadster nu e nevoie de asa ceva pentru o aerodinamica de top.
Mi se pare jenant pentru o firma cu pretentiile BMW sa vina in 2021 cu o masina cu performantele sub Tesla S, aflata la vanzare deja de cativa ani. E o recunoastere a faptului ca sunt cu 1-2 pasi in urma, adica minim o generatie.
Acum cativa ani toti spune-au ca Tesla e o vrajeala de marketing si nu ceva serios, iar acum realizeaza ca risca sa piarda trenul si incearca din rasputeri sa … nu se faca de ras.
Masini din ce in ce mai mai mari si mai scumpe. fabricantii au prins spilul ca guvernele subventioneaza la greu masinile electrice (noi RO suntem campioni, dam 10000 euro) si tot adauga la pret. Cei cu bani isi permit oricum, dar guvernele dau „other people money” celor care au deja bani multi pentru ca acestia sa se „dea cu electrica”. Guverne idioate si iresponsabile, in trecut au sprijinit Diesel si au ajuns sa otraveasca Europa cu oxizi de azot.
Aud ca Dacia va fi electrica si va costa 15000 euro, masina care in Asia costa 8000. Asa ca, avind in vedere prima de 10000 data de romani, vor face bani frumosi marind pretul ca nu cumva sa te duci la magazin, sa iti iei electrica si sa mai si primesti in mina diferenta de prima.
Faina … dpmdv
Autonomia dupa sistemul american va fi pe la 500-550 km
Curios de pret
Daca vreau sa bata Tesla tre’ sa vina cu o baterie de min 100 kwh si cu viteze de incarcare de pina la 350 kwh …
Parerea mea …
Drumuri bune !
Salut Adrian,
Am dat click la o reclama pt BMW i3 si am ajuns pe https://www.bmw.ro/ro/all-models/bmw-i/i3/2020/bmw-i3-detalii-importante.html unde am intalnit textul:
„Autonomie electrică medie, în km: 359
Autonomie electrică pentru uz zilnic, în km: până la 260”
Ai idee ce vrea sa zica „autonomie pt uz zilnic”? Mot-a-mot ar insemna ca atunci cand ai implinit 260km dupa ora 00:00 computerul de bord taie curentul pana la 24:00 !?!?
Salut! Prima cifră cred că este autonomia omologată în regim NEDC, iar a doua în regim WLTP (mai aproape de adevăr).
Asa e, de pe bmw.de se intelege corect: „Bis zu 260 km Alltagsreichweite (356 km nach NEFZ)”, „auf Basis des neuen WLTP-Testzyklus ermittelt und zur Vergleichbarkeit auf NEFZ zurückgerechnet”
Se pare ca cine a tradus pt BMW nu stapaneste prea bine vocabularul tehnic german.