Acasa Ford Test Drive Ford Puma (2020)

Test Drive Ford Puma (2020)

de Adrian Mitrea

Ford Puma, fabricat exclusiv în Craiova, este un SUV (sau crossover) de segment B, la fel ca și „fratele de uzină”, Ford EcoSport. Puma se remarcă printr-un design neobișnuit în gama curentă a Ford și prin tehnologii moderne, incluzând aici și motorizare mild hybrid, instrumente de bord complet digitale, încărcare wireless pentru telefonul mobil și funcții de asistență avansate pentru șofer. Am realizat un prim test drive cu Ford Puma în Spania, în zona Malaga-Marbella, cu ocazia testelor internaționale pentru presă, iar acest clip video extins ar trebui să vă răspundă la majoritatea curiozităților pe care le aveți despre Puma, atât versiunea Titanium X, cât și ST Line X.


Detalii

Marcă: Ford

Model: Ford Puma / Ford Puma Titanium X / Ford Puma ST Line X / Ford Puma 1.0 EcoBoost / Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid

Producție: 2020

Caroserie: SUV B, 5 locuri

Preț (fără TVA): 17.016-22.689 Euro

Preț (cu TVA): 20.250-27.000 Euro


Motor:

(Titanium X) 1,0 litri (999 cc), pe benzină, turbo, cu 3 cilindri în linie (l3), 12 supape, montat transversal, injecție directă, intercooler, filtru de particule (GPF). Puterea maximă este 91 kW / 125 CP la 6.000 rpm și cuplul maxim este 210 Nm disponibil de la 1.750 rpm.

Emisii: Euro 6d TEMP, 123-128 g CO2/km

Consum mediu omologat (WLTP): 5,4-5,6 l/100 km

Acelerație 0-100 km/h: 9,8 secunde

Viteză maximă: 191 km/h


Motor:

(ST Line X) 1,0 litri (999 cc), pe benzină, turbo, cu 3 cilindri în linie (l3), 12 supape, montat transversal, injecție directă, intercooler, filtru de particule (GPF). Puterea maximă este 113 kW / 155 CP la 6.000 rpm și cuplul maxim este 240 Nm disponibil de la 2.500 rpm.

Consum mediu omologat (WLTP): 5,5-5,7 l/100 km

Emisii: Euro 6d TEMP, 126-131 g CO2/km

Acelerație 0-100 km/h: 9 secunde

Viteză maximă: 200 km/h


Transmisie: manuală cu 6 trepte + marșarier, roți motrice față (FWD)

Anvelope: Goodyear Eagle F1 215/50 R18 92W

Rezervor (litri): 42

Dimensiuni (mm): L 4.186 (4.207 ST Line) / w 1.805 / h 1.538 (fără bare de acoperiș sau antenă)

Portbagaj (litri): 406-456 / 1.161-1.216

Ampatament (mm): 2.588

Masă (DIN/EU): 1.205 kg / 1.280 kg

Cd: –

Punte față: Brațe independente, tip McPherson, arcuri elicoidale, bară stabilizatoare, frâne cu discuri ventilate.

Punte spate: Punte semi-independentă, arcuri elicoidale, frâne cu discuri pline.


Conduse de Adrian Mitrea circa 200 km, cu un consum mediu real de cca. 7 l/100 km. La finalul testului fiecare mașină avea cca. 3.000 km.


Link-uri și documente utile:




36
Lasa un comentariu

avatar
8 Comment threads
28 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
20 Comment authors
Adrian MitreaIonescu AlinRadurodaxIonut Recent comment authors
  Subscribe  
noi vechi
Notifica-ma despre
Adrian
Cititor
Adrian

Pentru o masina din clasa ei, cu motorizare de sub 1 litru *giggles* si dotarile pe care le are in prezent, 20000 euro cu tva ar trebui sa fie pretul maxim. Nu eu am setat acest pret, ci concurenta 🙂

robinson
Cititor
robinson

Ai perfecta dreptate…prea scumpa ptr ce ofera…practic e un focus cu display digital, in schimb nimic schimbat..

Alui
Cititor
Alui

“ frâne cu discuri pline.”. Bine ca nu are frane cu discuri goale! E vorba de discuri de frana neventilate, lol!

Bogdan
Cititor
Bogdan

Ce iti motiveaza ura? 😳

Chris
Cititor
Chris

Mie mi se pare o masina foarte interesanta. la exterior bate usor inspre Macan, nu vi se pare? Spatiul de sub portbagaj mi se pare practic atunci cand ai nevoie de fiecare cm de spatiu sau poate vrei sa transporti ceva mai inalt – imi aminteste de modelele Honda care nu au rezervorul sub portbagaj, bordul e modern si foarte placut, in general pare o masina placuta. Nu o fi un simbol de fiabilitate, dar placuta la condus va fi, asa cum sunt Ford-urile in general. Motorul e deja clasic, a fost revolutionar la timpul lui, ajutat putin de un… Citeste mai mult »

Alin
Cititor
Alin

Salut, sunt de aceeasi parere. Cand vrei o masina cu un specific anume, ar trebui sa cauti intai ce e made in Romania. Daca te satisface si cumperi produsul, ajuti si economia romaneasca. Mi se pare un model foarte reusit, astept de cateva luni review-uri si lansarea pe piata. Masina imi place, dar … e scumpa.
Si la ce concurenta are in segment … sunt putin sceptic. De ce n-as lua un T-Roc sau un T-Cross cu 17 mii, entry level? Mai analizez si voi lua o decizie. Foarte ok si complet review-ul. Multumesc.

EcoSport owner
Cititor
EcoSport owner

Gluma? Macan zici??? Mai de graba Urus (Lamborghini)… Acum serios: sper sa fie faina; made in Ro & all… dar acum doi ani si ceva cand s-a umplut Bucurestiul de EcoSport-uri, a fost un boom, deci: masina buna, de incredere- ideala pt clasa ei; eu mi-am luat in oct.’19 unul cu 40.000 la bord din reprezentanta din Germania, motor bun de 1.5, 4 cilindrii; am mai condus cu 3 cilindrii (Focus, Logan, etc)- destul de slab; probabil pt. oras e ok. Dar pretul este aberant… 20-27.000??? probabil o sa vanda 1000 de unitati tot anul 2020.

cib
Cititor
cib

Ascutitoare pe roti. Ca sa aiba suflu, trebuie sa-i dai talpa la 4000 rot/min. In ritmul asta, isi da sufletul in 5 ani, maxim. Daca tot vreau ascutitoare imi iau una de la Dacia, macar aia e jumate la pret. Oricum, s-au dus vremurile cand se produceau masini adevarate. Doar americanii ce mai rezista dar nici aia nu mai fac ce faceau. Masina adevarata era Ford Crown Vic sau Ford Explorer american. Restul sunt jucarii periculoase si scumpe.

george
Cititor
george

Masinile moderne sunt masini de „unica” folosinta. Adica max 4-5ani, perioda de garantie. Nemtii sunt campioni la masini facute din plastic, mai au putin si fac si pistoanele/blocul motor din plastic. Mai sunt cateva asiatice si americane cu motoare benzina aspirate, in rest sunt glume pe roti. In mod normal le-as numi gunoaie pe roti, dar am folosit cuvantul gluma, pt ca preturile au ramas la fel sau au crescut, in timp ce calitatea este o gluma proasta. Pana la urma tot cumparatorii sunt de vina, ca accepta sa arunce banii munciti pe glumele astea la adresa lor.

bbm
Cititor
bbm

La fel cum zice si Adrian, o masina moderna e oricand de preferat unei vechi (>10 ani), macar din perspectiva sigurantei si a consumului. La capitolul performante si placerea condusului, sunt si azi masini noi care ofera suficient, doar ca trebuie sa ai bugetul in consecinta 🙂 Nu-mi spune ca acum 20-30 de ani cele mai ieftine masini erau si performante (bineinteles, pentru vremea lor), ca nu are nicio legatura cu realitatea. Un motor pe benzina (mai ales aspirat) oricum trebuie sa-l turezi la 3000-4000 ca sa obtii ceva de la el, asa a fost din totdeauna, tine de fizica,… Citeste mai mult »

george
Cititor
george

Comentariul meu n-are nicio legatura cu ce a raspuns Adrian. Inca exista masini moderne cu motoare pe benzina fiabile. Dieselul nu mai e de luat in calcul, sunt mult prea complicate tehnic din cauza tehnologiilor de control emisii, si din pacate polueaza in continuare mult peste limitele. Noxele sunt intarziate pana la perioada de regenerare DPF. Un motor modern pe benzina de 2.5-3L cu sistem hibrid, are performanta, consum scazut, siguranta si FIABILITATE, cum sunt cele de pe Toyota. Motoarele mici pe turbina au durata de viata scazuta, undeva la max 200k km in conditii ideale de utilizare, iar consumul… Citeste mai mult »

bbm
Cititor
bbm

Sunte de acord cu tine in ceea ce priveste diesel-ul, eu am unul la momentul de fata, dar urmatoarea masina in mod sigur va fi pe benzina (preferabil hibrid) si peste 7-8 ani electrica. Dupa cum am spus mai devreme, producatorii se muleaza si pe comportamentul clientilor. Pentru marea majoritate a cumparatorilor de masini noi, motorul nu e asa de important, cata vreme atinge un anumit numar de CP si are un consum sub o anumita valoare. Sunt multi soferi pe care chiar nu-i intereseaza ce motor au sub capota, cata vreme merge OK. Mai mult, cei 200.000 km pe… Citeste mai mult »

george
Cititor
george

In USA unde masina reprezinta un obiect care duce omul de la A la B, este foarte importanta fiabilitatea. Varsta medie a masinilor in 2019 era de 11.8 ani (link mai jos). Pt. majoritatea cunoscutilor mei fiabilitatea este pe primul loc, dupa care orice altceva. Cu toate astea in UE se promoveaza fortat asa zisa „ecologie”. Care pana acum n-a adus nimic ecologic. Primul pas a fost promovarea fortata a dieselurilor. Care a avut ca efect cresterea profitului producatorilor(in principal nemti, dupa care francezi), dieselurile au cost de achizitie mai mare, intretinere complicata. Probabil o sa vina cineva sa zica… Citeste mai mult »

Cornel
Cititor
Cornel

Tu ce compari acolo sunt doar coji, motorizari de intrare in gama, ascutitori. Realitatea e ca un 2.0 turbo, de care zici matale ca-ti pute, calca in picioare aspiratele de 2.5-3-3.5l si la cuplu si la putere si la consum si la ce vrea sufletul tau. Fiabilitate ?Un aspirat nu e fiabil doar prin simpla absenta a turbinei, ori aspiratele ramase pe piata au injectie directa cu toate avantajele si dezavantajele ei, au rapoarte de compresie mai aproape de diesel decat de motoarele alea clasice la care faci referire. Falsa problema ca tin sau nu un milion de km, pe… Citeste mai mult »

Ionut
Cititor
Ionut

Mereu se cunoaste „meseriasul”, conducatorul de cazan 98 toamna care nu poate face o depasire fara 200 cai putere. Nu are nici un argument, dar stie el ce sunt masinile adevarate. Nu as vrea sa te intalnesc pe valea Oltului sau pe unde mai prind vitejii ca tine aripi.

Andreas
Cititor
Andreas

Am vazut unul expus in aeroport la Cluj. „Luft” ul hayonului era mult mai mic in dreapta fata de stanga.

Razvan
Cititor
Razvan

Pe cand un test cu noul Kuga plug-in hybrid ?

Naivu
Cititor
Naivu

Subscriu la criticile lui george privind politica „verde” din europa si nu numai. Un f bun exemplu este lipsa de interes cu care este tratata mild-hybridizarea. Desi nu are potentialul electromobilitatii sau al celulelor de combustie cu hidrogen, tehnica este mult mai disponibila; cam toti marii productori si-au demonstrat abilitatea de a produce mild-hybride, iar Toyota (care a dezvoltat tehnica acum 20 ani) probabil nici macar nu o mai are protejata cu brevete. Intradevar, mild-hybridizarea nu ofera f mult si nu are potential de a oferi mai mult, dar ceea ce are de oferit, ofera ACUM si cu investitii MINIME.… Citeste mai mult »

bbm
Cititor
bbm

Pai cam asta s-a si intamplat in urma reglementarilor UE: fiindca de anul asta a scazut valoarea emisiilor medie pe flota la 95 g CO2/km, toti producatorii au scos din oferte motoarele mari si poluante si au inceput sa bage mild-hybrid, hibride simple si hibride plug-in, ca astea au valori mici de CO2/km si pot contrabalansa valorile ridicate de pe cele cateva motoare mai mari de care nu au cum sa scape si pe care trebuie sa le tina in oferta (pe o masina mai mare sau mai de lux nu prea merge sa oferi motor de 1 litru). Tehnologia… Citeste mai mult »

george
Cititor
george

Nu stiu cum calculeaza guvernele emisiile de noxe si reducerea lor pe fiecare producator in parte, nu mi-e clar, n-am cautat. Dar din ce vad emisiile cresc din ce in ce mai mult, in special din cauza SUV-urilor. Adica fix masinile care genereaza cel mai mare profit pt. producatori.

https://www.theguardian.com/environment/ng-interactive/2019/oct/25/suvs-second-biggest-cause-of-emissions-rise-figures-reveal

bbm
Cititor
bbm

Daca tot vrei sa comparam cum SUA, acolo SUV-urile si „truck-urile” sunt exceptate de la regulile pentru consumul mediu pe flota (deci si de emisii), pentru ca regulile se aplica in functie de „vehicle footprint” si vehiculele mari (SUV-uri mari si trucks, adica cele mai vandute) sunt scoase din calculul „Corporate average fuel economy” (https://en.wikipedia.org/wiki/Corporate_average_fuel_economy#Overview – cauta dupa „footprint”), ca altfel ar trebui si producatorii americani sa plateasca amenzi sau sa reduca consumul. Doar ca ei au gasit varianta sa fabrice vehicule cat mai mari si au scapat, bineintele scu complicitatea EPA. Dar asta functioneaza doar cata vreme benzina e… Citeste mai mult »

george
Cititor
george

In UE e la fel. D-asta zic ca nu inteleg legislatia „verde” din UE care a ajutat doar producatorii, si a creat o gramada de probleme si costuri pt. consumatori: But the European pivot from small cars to SUVs is in some ways encouraged by EU regulations. Carmakers are now required to cut CO2 emissions by an average of 19 per cent by 2021 but their individual targets vary by weight: those selling a higher proportion of SUVs have heavier fleets and can emit more.This has a perverse effect on the prospects for city cars, as the moves by FCA… Citeste mai mult »

Naivu
Cititor
Naivu

Problema emisiilor de CO2 si a schimbarilor climatice a fost constientizata la nivel global inca de la inceputul anilor ’90 (iar cea a noxelor auto inca din ’70 pt CO si HC si ’80 pt NOx), dar atat politicienii cat si producatorii auto si clientii s-au complacut in fentarea reglementarilor „verzi” create parca special pt a putea fi ocolite. In loc sa se tinda spre masini mai mici cu consumuri mai mici, s-au fabricat si vandut masini din ce in ce mai mari cu motoare din ce in ce mai puternice conduse din ce in ce mai agresiv. Deja am… Citeste mai mult »

Naivu
Cititor
Naivu

Nu vreau ca UE sa sustina tehnologia mild-hybrid in detrimentul alteia ci in detrimentul „niciunei tehnologii”; ma uit cu jind la masinile electrice si voi prefera oricand un full-hybrid de la Toyota mama hybridelor unui mild-hydrid similar cu 30% mai ieftin! La ora actuala, electricele sunt scumpe si ar avea nevoie de baterii mai bune, plug-in hybridele sunt mari si scumpe, iar, fara investitii majore in cercetare-dezvoltare (investitii care ar fi inevitabil redirectionate de la cercetarea in domeniul bateriilor sau celulelor de combustie si stocarii hidrogenului) full-hybrid rezonabil nu poate face decat Toyota. Tehnologia mild-hybrid este cea mai evoluata tehnologie… Citeste mai mult »

Cornel
Cititor
Cornel

Fii pe pace, pana peste 20 de ani cand o sa-ti schimbi W202-ul, ai timp sa te gandesti.

Ionescu Alin
Cititor
Ionescu Alin

Salutare ! McPherson vine pe toate variantele de dotări? Merci!