Ford Explorer, preț de la 47.500 Euro în România – este o veste așteptată pe piața mașinilor electrice, unde competiția și presiunea pe oferte este tot mai intensă. Ford Explorer are platformă tehnică Volkswagen și este apropiat de ID.4 ca specificații. Noul model electric al Ford concurează pe piață cu SUV-uri precum Tesla Model 3 și Renault Scenic E-Tech.
Anunțat încă din 2023, modelul Ford Explorer s-a lăsat așteptat. Timpul a trecut, însă, în favoarea acestui model. El primește din start pachetul tehnologic actualizat al Volkswagen Group, platforma MEB.
Platforma aceasta a primit actualizări importante la nivel de motorizare, puterea motorului electric fiind acum de 286 CP, în loc de maximum 204 CP la nivelul anului 2023. Modificările sunt și la nivelul construcției motorului, nu doar la nivel de putere.
Totodată, Ford Explorer vine pe piața din România într-un moment care coincide cu startul programului Rabla Plus. Cumulat cu promoțiile Ford, Explorer pleacă de la 39.500 Euro, inclusiv TVA, conform ford.ro.
În funcție de echipare și motorizare, Ford Explorer are autonomie omologată WLTP cuprinsă între 566 și 602 km.
În realitate autonomia medie anuală a modelului ar putea fi în jurul valorii de 430 km.
Ford Explorer, preț
Prețurile de listă orientative pentru Ford Explorer sunt (inclusiv TVA, fără discounturi sau Rabla Plus):
- 47.500 Euro – Echipare Select, roți motrice spate, autonomie extinsă (RWD, Extended Range)
- 50.000 Euro – Echipare Premium, roți motrice spate, autonomie extinsă (RWD, Extended Range)
- 53.000 Euro – Echipare Select, tracțiune integrală, autonomie extinsă (AWD, Extended Range)
- 55.500 Euro – Echipare Premium, tracțiune integrală, autonomie extinsă (AWD, Extended Range)
Ford Explorer cu roți motrice spate (RWD) au motor electric cu nume de cod APP550 ce dezvoltă 286 CP și 545 Nm.
Versiunile cu tracțiune integrală (AWD) au un motor și pe puntea față, iar în acest caz puterea totală combinată a mașinii ajunge la 340 CP și cuplul motor la 679 Nm.
În echipări echivalente, Ford Explorer costă aproximativ la fel ca Volkswagen ID.4, cu care împarte platforma tehnică.
Ford Explorer este puțin mai scump decât Tesla Model Y și decât Renault Scenic E-Tech.
Versiunile RWD vin cu o baterie de 77 kWh (net). În acest caz mașina se poate încărca cu o putere maximă de 135 kW.
Variantele AWD au o baterie de 79 kWh (net) și se pot încărca cu până la 185 kW.
Pe final de 2024 va începe să fie comercializată și o versiune cu baterie mai mică, de 52 kWh (net).