Acasa Foto Test Drive Renault Scenic E-Tech (2024)

Test Drive Renault Scenic E-Tech (2024)

de Adrian Mitrea

Test Drive Renault Scenic E-Tech sau un bun prilej de a descoperi Car Of The Year (COTY) a anului 2024? Un pic din ambele. Am condus noua generație Scenic – acum 100% electric – cu ocazia testelor internaționale pentru presă, organizate în zona Malaga, Spania. Pe scurt, Renault Scenic E-Tech este un simbol al rezilienței industriei auto europene în fața mărcilor din China. Circa 85% din mașină este produsă în Europa, inclusiv bateria (LG, Polonia). Iată mai multe despre mașină în acest review.

Scenic E-Tech este propus pe piață cu baterii de 60 kWh și 87 kWh (valori nete). Puterea de încărcare maximă este 150 kW (DC). Astfel, ambele versiuni de baterie se pot încărca de la 10% la 80% în mai puțin de 30 de minute.

La stațiile de putere mai mică acest model se poate încărca standard cu 7 kW (AC) sau, opțional, cu 22 kW (AC).

Renault Scenic E-Tech este singurul automobil electric de pe piață care oferă o baterie atât de mare (87 kWh, net) la un preț de pornire de circa 45.000 Euro, inclusiv TVA (19%), conform configuratorului.

Platforma software bazată pe Google Automotive e pur și simplu superbă, după cum puteți vedea și în clip. Nu degeaba e folosită inclusiv de Porsche (mai nou). Iar Renault 5 E-Tech, abia prezentat și el, se anunță un alt succes răsunător al francezilor.

Test Drive Renault Scenic E-Tech – se conduce nesperat de bine

Începând cu Megane IV, Renault a schimbat fundamental modul în care se conduc mașinile sale. Iar Scenic E-Tech e pur și simplu superb la condus. Rulează nesperat de bine, suspensia e foarte fină, antifonarea peste medie și sistemul de direcție e plăcut și precis.

Singurul lucru pe care mi l-aș fi dorit diferit ține de roțile motrice. Aș fi preferat ca mașina să aibă roți motrice spate, nu față. Sau dacă versiunea standard ar fi fost cu roți motrice față, mi-ar fi plăcut să existe și o variantă cu tracțiune integrală.

E drept, Renault a mascat foarte bine faptul că Scenic are tracțiune față. Cum? Păi în primul rând a modulat răspunsul pedalei de accelerație astfel încât să nu zvâcnească prea tare. Iar în al doilea rând a reușit să proiecteze o suspensie care pune corect puterea la sol.

Inclusiv puntea spate vine cu o surpriză plăcută: are suspensie independentă, multi-link.

Renault Scenic E-Tech e bun așa cum e

Luat la bani mărunți, Scenic E-Tech e foarte bun așa cum e. Singurele aspecte care-i pot fi reproșate n-au legătură cu ce este această mașină, ci mai degrabă cu ce nu poate să fie acest model.

Adică nu poate avea V2L sau V2G (să scoată curent din baterie pentru un consumator extern), nu poate fi echipat cu faruri adaptive LED matrice, nu poate avea 7 locuri, nu poate avea motorizări mai puternice, AWD sau roți motrice (doar) spate.

Dar decât să-i reproșez ce nu poate să fie, prefer să iau Renault Scenic E-Tech exact așa cum e. Pentru că pur și simplu pare, la prima impresie, o mașină foarte-foarte bună!



Renault 5 E-Tech, premieră mondială. Pornire de la 25.000 Euro

Dacia Spring 2024: facelift cât pentru o nouă generație


Lasa un comentariu