Acasa Ford Noul Ford Puma, felina din inima Olteniei – cel mai avansat automobil fabricat în România

Noul Ford Puma, felina din inima Olteniei – cel mai avansat automobil fabricat în România

de Adrian Mitrea
Ford Puma (foto – Adrian Mitrea)

Noul Ford Puma, un SUV/crossover de clasă B, puțin mai mare decât EcoSport, a fost dezvăluit presei Marți, 25 Iunie, într-un eveniment cu ușile închise la Craiova. Mașina va fi lansată pe piață la finalul acestui an, respectiv la început de 2020, în funcție de piață, și vine cu tehnologii nemaiîntâlnite până acum la un automobil fabricat în România.

Atât Ford EcoSport, cât și Ford Puma, fac parte din același segment, dar au design diferit, pentru a se adresa unei clientele diferite. Ambele vor rămâne pe piață, așa că Puma nu este un înlocuitor al lui EcoSport. Puma a fost confirmat în premieră pe 3 Aprilie 2019.

Spre deosebire de EcoSport, care poate avea și tracțiune integrală, Puma vine exclusiv cu roți motrice față. Strategia Ford este de a poziționa modelul EcoSport ca fiind mai dur, iar Puma ca fiind mai stilat.

În prezentarea sa, Ian Pearson, directorul fabricii Ford din Craiova și președinte al Consiliului Director Ford România, a declarat că noul Ford Puma este realizat în baza studiilor de piață, iar clienții au cerut poziție înaltă de condus; un aspect al mașinii care să-i facă să se simtă mândri că se află la volanul mașinii; să fie spațios.

De asemenea, Pearson a mai spus și că Puma este mai ușor de fabricat decât EcoSport, deși este o mașină mai complexă. Probabil că fiind un model mai nou și gândit de la zero pentru piața europeană, atunci proiectarea a putut fi „mai curată”, spre deosebire de EcoSport, care a fost inițial un model gândit pentru India, iar apoi adus la zi pentru Europa.

Ca răspuns la cererile venite din partea clienților, Ford a creat modelul Puma, pe baza modelului Fiesta, dar care are un ampatament mai mare, ecartamente mai mari și o gardă la sol superioară (143 mm).

Ford Puma (foto – Adrian Mitrea)

„Felina din inima Olteniei” este sloganul câștigător pentru această mașină în urma unui brainstorming al angajaților care știu deja despre această mașină și care sunt implicați în faza de proproducție și lansare.

Din punctul de vedere al tehnologiei, noul Ford Puma este cel mai avansat automobil fabricat vreodată în România și poate fi echipat cu: instrumentar de bord complet digital (diagonala 12,3 inch); cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj cu 7 trepte; spațiu din portbagaj lavabil („cutie” de 80 litri, cu scurgere, în locul roții de rezervă); huse ale tapițeriei demontabile și lavabile; faruri full LED; acționare electrică pentru portbagaj; motorizare mild hybrid cu tehnologie de 48 V (bazată pe 1.0 EcoBoost, putere totală 155 CP).

Pe lângă acestea, Ford Puma mai poate fi echipat cu:

  • Tempomat adaptiv, cu funcție oprire-pornire (pe loc, de pe loc)
  • Avertizare pericole locale, funcție posibilă în baza serviciilor HERE
  • Cameră video marșarier cu funcție de vedere în unghi de 180 grade
  • Plafon panoramic vitrat cu deschidere (trapă)
  • Instalație audio B&O Play
  • Sistem multimedia SYNC 3 cu Apple CarPlay și Android Auto
  • Încărcare wireless pentru telefon mobil

Ford Puma va concura pe piață cu modele precum Renault Captur, Peugeot 2008, Nissan Juke, etc…

Deși Ford a furnizat presei informații și fotografii începând de Marți, 25 Iunie, toate acestea au fost sub embargo până următoarea zi la ora 07:00.


0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Notifica-ma despre
guest
34 Comments
vechi
noi
Inline Feedbacks
View all comments
san dero
san dero
1 an

cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj inseamna ca are doua pedale de ambreiahj? Cel putin asa reiese dintr-o poza in articol.

san dero
san dero
1 an
Reply to  Adrian Mitrea

Ha ha! Cât eşti de obtuz, era o ironie!

Naivu
1 an
Reply to  san dero

Daca tu faci ironii pe ceea ce sti sau crezi ca sti, altii incearca sa explice si pentru cei mai putin familiarizati!

xulescu
xulescu
1 an
Reply to  san dero

In poza e versiunea manuala. „Pedala” cea mai din stanga e doar locul in care sta piciorul stang cand nu apasa pedala de ambreiaj. Versiunea cu cutie automata cu dublu ambreiaj are doar doua pedale, ca orice masina cu cutie automata. Cred ca are si ea acel loc special pentru piciorul stang, care arata ca o a treia pedala.

bancher
bancher
1 an
Reply to  san dero

san dero, ai spus o asa mare gogomanie ca mai bine o sterge imediat Adrian Mitrea.
Pozele sunt de la varianta cu cutie manuala, se vede clar dupa forma schimbatorului ca are cutie manuala, de acee ai vazut o pedala de ambreiaj.
Cutiile automate cu 2 ambreiaje nu au pedala de ambrieaj, cele 2 ambreiaje sunt folosite in functionarea motorului (in niciun caz nu se vad la exterior).

bancher
bancher
1 an
Reply to  Adrian Mitrea

se pare ca da, din pacate.

Dan
Dan
1 an

Arata foarte bine. Sunt curios la ce pret va ajunge varianta cutie automata – mild hybrid.

Aveti informatii despre tehnologiile de securitate care vor fi disponibile?

holysleeper
holysleeper
1 an

Mi se pare mie sau arata a CX-3?

bancher
bancher
1 an
Reply to  holysleeper

nuu….parca aduce cu un Cayenne in miniatura, dar cu CX3 nu seamana

dragos
dragos
1 an

Asa: 1. Din fata, as jura ca ma uit la un Alfa, MTO sau Giulieta 2. Din lateral la un CX3 sau Hyundai Kona 3. Spatele, clar A-class. In fine, astea sunt poze, probabil in realitate va arata ca orice alt cross-over, un catelus fara dinti dar galagios. Mi se pare super dubioasa decizia de a pune LCD in loc de instrumente si riscanta, pentru oricine nu doar FORD: in 2-3 ani apare alta tehnologie si asta va parea ca e yesterday’s news. Si daca pui un ecran bun, gen OLED, nu rezista in timp. Vezi cheap-urile alea de la… Citeste mai mult »

Mihai
Mihai
1 an
Reply to  dragos

„Vezi cheap-urile alea de la PSA, deschizatorii de drumuri in decizii din astea dubioase, cat de jalnice arata panelurile lor acum, dupa 3-4 ani.”

Asta e scopul. Masinile din ziua de azi nu mai sunt facute sa tina. Au plastice de slaba calitate care se deterioreaza in timp. Producatorii vor sa fie schimbate la fel de des ca telefoanele mobile.

Chiruta Gheorghe
Chiruta Gheorghe
1 an

Arata foarte bine ,sper sper sa aiba un pret accesibil

FlorinC
FlorinC
1 an
Reply to  Adrian Mitrea

Daca va fi cu doar 1000 EUR mai scump decat EcoSport si se mentine politica agresiva de „avantaje client” a Ford, Dacia va avea probleme serioase. Noul Duster e o plasticaraie ieftina la interior si, sincer, nici pe dinafara n-arata prea grozav. Ca sa nu mai zic ca e 16000 EUR varianta cu tractiune fata iar cutia aia „noua” e o tragedie (si aia „noua” de pe Dokker e la fel).

IonutM
IonutM
1 an

Salut Adrian! Cum se incadreaza modelele cu mild hybrid la noi? Au aceleasi beneficii ca cele full hybrid? Impozit redus, parcare in Bucuresti etc?

Mihai
Mihai
1 an
Reply to  IonutM

Prin definitie nu se deplaseaza in modul pur electric. De regula recupereaza energia la franare si o folosesc pentru a asista motorul termic si pentru accesorii scazand incarcarea alternatorului.

Naivu
1 an
Reply to  IonutM

Salut Adrian! Nu imi este clar daca tehnologia EcoBoost de la Ford include si mild hybridul? In caz ca sunt 2 chestii separate, mild hybridul este in configuratia de baza sau doar o optiune?
Cat despre beneficii, am inteles ca sunt doar pt plug-in hibride (nici macar Priusul „normal” nu beneficiaza; cel putin de ecobonusul la achizitie, nu sunt f sigur de restul)!

Lucian D
Lucian D
1 an

Este o masina pe care Ford stie sa te faca sa ti-o doresti, chiar daca n-ai vazut-o pe „viu” si nici testat-o. Pentru dieselistii familiarizati cu placerea cuplului motor si a calatoriilor lungi pe autostrazi, sistemul acesta EcoBoost Mild Hybrid de 48V cuplat eventual cu o cutie automata si Tempomat Adaptiv Start&Stop reprezinta un serios motiv de revenire la benzina. Poate doar viitorul e-Power de pe Nissan sa prezinte placere ceva mai mare, dar nu vad foarte mari diferente. In plus, Puma se va fabrica in Romania, ceea ce pentru mine cel putin inseamna totul! Felicitari Adrian pentru articol dar… Citeste mai mult »

Lucian D
Lucian D
1 an
Reply to  Adrian Mitrea

Multumesc la randul meu! Acum m-ai facut si mai curios sa incerc o revenire la „prima dragoste” – in anii 2000 am condus aproape 80,000 Km prin toata Europa un Ford Escort Diesel cumparat second hand si am fost foarte multumit de marca si de masina. Abia astept sa il „pipai” in showroom pe salbaticul nostru nou Puma 🙂 ….. Made in Romania! …. ma bucur foarte mult!

FlorinC
FlorinC
1 an
Reply to  Lucian D

Si B-Max-ul s-a fabricat in Romania si pentru romani n-a insemnat nimic, desi e cu siguranta cea mai ingenioasa masina fabricata la noi.

dodoi
dodoi
1 an
Reply to  Lucian D

„Cel mai avansat automobil”, „cea mai avansata masina”, „cel mai avansat model”, etc, fabricat pana acum e un sablon in lumea auto universal valabil si folosit cam la toate marcile auto.

cib
cib
1 an

Fiecare face ce vrea cu banii lui dar mie mi-ar fi imposibil sa cumpar un Fiesta cu tocuri cand cu aceiasi bani pot lua o Corolla hybrid. Nu cred ca isi pune cineva problema ca Ford ar putea macar in vise sa fie mai fiabila decat Toyota. Ca Puma asta e inalta nu ma incalzeste, oricum la motorul ala de drujba nu duce in teren accidentat si nu cred ca va avea nici 4×4. Deci doar pentru sosea nu merita. E doar o alta masina de fitze si atat. Ford a cam dat-o de gard si inchide n-spe fabrici in… Citeste mai mult »

dodoi
dodoi
1 an
Reply to  cib

Ford numai produce Fiesta, dar in schimb o sa produca Puma ce e bazata pe Fiesta si o sa ceara cateva mii de euro in plus (ramane de vazut cate), suma pe care oricum n-ar fi putut sa o ceara la o Fiesta. Pe de alta parte inchide fabrici in tarile unde mana de lucru costa o avere si deschide fabrici in tarile unde costa maruntis si fara beneficii pentru muncitori. Ca idee in America de Nord un muncitor la producatorii auto americani se poate pensiona dupa ce a lucrat 30 de ani. Multi dintre ei sunt „high school dropout”… Citeste mai mult »

DAN Laurentiu
7 luni

Garda la sol a noului Ford Puma, este mai mica decat a unui Logan . Transmisia este exclusiv pe roțile din față. În opinia mea ,noul Ford , este concurent poate altor modele dar nu Daciei Duster!