Acasa Ford Ford a început exporturile de EcoSport din România

Ford a început exporturile de EcoSport din România

de Adrian Mitrea

Ford EcoSport produs în Craiova a început să fie livrat clienților din piețele europene, în vederea lansărilor locale din fiecare țară, care vor avea loc în ianuarie 2018. Pe poarta fabricii Ford Craiova au ieșit deja peste 600 de unități Ford EcoSport, ele fiind încărcate în trenuri pentru a fi exportate.

„Primele două trenuri încărcate cu EcoSport vor merge către Marea Britanie și Germania, lansările naționale la nivelul întregii Europe – implicit România – urmând să aibă loc după mijlocul lunii ianuarie”, a anunțat Ford.

Ford a început oficial producția lui EcoSport în Craiova în octombrie. Pentru a sprijini volumul de muncă în creștere, la fabrica din Craiova au fost angajați în plus 1.700 de operatori de bază și personal calificat în cursul acestui an. Ford România încheie anul 2017 cu 4.200 angajați.

Piața europeană este servită de uzina Ford din Craiova, însă modelul EcoSport mai este produs și în alte uzine auto din lume, pentru piețe locale sau regionale.

„Avem deja două trenuri cu aproximativ 600 de mașini pe care le-am încărcat în weekend-ul care tocmai s-a încheiat. Suntem foarte mulțumiți de faptul că lansarea se desfășoară conform planurilor și procedurilor noastre interne. Echipa noastră de la Craiova și furnizorii noștri au făcut o treabă excelentă și sunt extrem de mulțumit cu rezultatul operațiunilor”, a declarat John Oldham, președinte Ford România și director al fabricii de la Craiova, într-un comunicat de presă.

Ford nu a anunțat încă prețurile de comercializare pentru EcoSport în România, dar are pe site-ul propriu afișat „preț de prelansare” de 13.600 euro cu tot cu TVA. În Spania, spre exemplu, prețul de pornire este 18.850 euro cu TVA, iar în Germania 18.590 euro cu TVA, existând și un preț promoțional de 15.490 euro cu TVA. Pe piața din UK mașina pornește de la 17.495 Lire.

Ford Motor Company este o companie globală cu sediul la Dearborn, Michigan. Compania proiectează, produce, promovează și asigură service pentru o gamă completă de autovehicule, camioane, SUV-uri și autovehicule electrice Ford, precum și autovehicule de lux Lincoln, oferă servicii financiare prin Ford Motor Credit Company și urmărește planul de a deveni lider în domeniile electrificare, autovehicule autonome și soluții de mobilitate. Ford are aproximativ 203.000 de angajați în toată lumea.

Ford Europa produce, vinde și servisează vehicule sub marca Ford pe 50 de piețe individuale și are aproximativ 52.000 de angajați la facilitățile proprii și aproximativ 66.000 de angajați când sunt luate în considerate asocierile în participațiune și entitățile neconsolidate. În plus față de Ford Motor Credit Company, operațiunile Ford Europa includ Divizia Ford de Relații cu Clienții și 24 de unități de producție (16 deținute integral sau asocieri în participațiune consolidate și 8 asocieri în participațiune neconsolidate). Primele autoturisme Ford au fost livrate în Europa în 1903 – același an în care a fost fondată Ford Motor Company. Producția europeană a început în 1911.

9 comentarii

dodoi 12 decembrie 2017 - 19:14

Pare o oferta foarte buna daca tinem cont ca SUV-urile sunt pe „val” cam peste tot. Oferta include SYNC III, care desi nu are functia de navigare inclusa (alti $), ce e Android Auto/Apple CarPlay compatibil si unde-ti poti cupla si folosii smart phone-ul pentru navigare (cam singurul lucru util). Google Map e superioara tuturor GPS-urilor cu live trafic (nu stiu daca e disponibila si in Romania). Mai toti producatorii auto nu includ sisteme audio avansate in modelele de baza si te forteaza sa cumperi versiuni mai scumpe. In America de Nord, Ford are un talent deosebit de a scoate bani de la cumparatori cu ajutorul optiunilor. Optiunile utlile sunt bagate in fel de fel de pachete diferite. Pana de curand modelul de varf la Ford Fusion (Ford Mondeo in Europa) era chemat Titanium. Acum ca sa mai scoata ceva bani in plus au inventat o alta echipare denumita Platinum ce are piele mai buna, unele accesorii luate de la Titanium (sun roof-ul) si mai adauga si optiunile de sigranta (unghi mort in oglinzile laterale, pastrare distanta automata fata de vehiculul din fata, parcare automata, etc)

Reply
Adrian Mitrea 12 decembrie 2017 - 22:18

Si mai e si Vignale, on top of toate 😀

Reply
dodoi 13 decembrie 2017 - 19:47

Ar fi interesanta o comparatie intre Ford ecosport si Dacia Duster din toate punctele de vedere (calitate, cum se conduce, pret). Ford pare un pic mai mic, dar cred ca e peste Duster. Daca ar fi sa aleg intre cele doua cred ca alege Fordul ce include aerul conditionat, SYNC III (inclus de Ford numai la versiunile mai scumpe si peste Media Nav de la Duster), jante de aliaj in oferta standard de 13600 Euro.

Reply
Adrian Mitrea 14 decembrie 2017 - 00:04

Este genul de comparație incorectă tehnic și jurnalistic, pentru că mașinile sunt din clase diferite. EcoSport este clar mai mic decât Duster, deci are alt profil de client și de utilizare.
Așa, de dragul imaginației, de 13.600 Euro cu tot cu TVA putem să divagăm până mâine, luând în calcul mașini de la smart electric nou până la BMW Seria 3 second hand…

Reply
dodoi 14 decembrie 2017 - 20:33

Niciodata doua masini nu vor fi identice si diferenta de dimensiuni si motoare nu pare exagerata intre cele doua masini:
Duster Ford Ecosport
Lungime (mm): 4341 4096
Inaltime(mm): 1687 1645
Latime totală fara oglinzi laterale: 1804 –
Latime totală cu oglinzi laterale: 2052 2057

245 mm diferenta de lungime nu pare asa de mare. Totusi daca diferentele sunt atat de mari poate un articol cu diferentele intre doua SUV-uri romanesti ar putea fi utila publicului larg care nu e asa de familiarizat cu diferitele nuante din industria auto.

Reply
Adrian Mitrea 14 decembrie 2017 - 20:54

Diferențele nu sunt mari, sunt uriașe!
Publicul cred că știe care sunt diferențele între un Ford Fiesta și un Ford Focus. Sau între un Clio și un Megane.
Unele sunt din clasa B, altele din clasa C.
La fel și EcoSport vs. Duster.
Ideea cu articolul e bună, mersi!

Reply
dodoi 14 decembrie 2017 - 21:30

Asa si comparatia intre urmatorul SUV in linie de la Ford, Kuga sau Escape cum e cunoscut in America de nord nu-si are rolul intrucat Kuga/Escape (lungime: ‎4,524 mm) e mai mare tot cu aceasi dimensiune peste Duster. Poate Duster-ul e intre un Ford Ecosport si Kuga/Escape. Uneori sunt masini care cu pot fi incadrate cu strictete intr-o anumita clasa, avand caracteristici din ambele clase sau fiind la limita si, din cate stiu eu, nu exista reguli stricte pentru incadrarea vreunei masini intr-o anumita clasa. Comparatia nu ar fi atat de gresita totusi. O simpla cautare pe google „Ford Ecosport vs Duster” gaseste o gramada de rezultate in special de la indieni, deoarece Ecosport vine de acolo, dar si pe site-uri englezesti ca:
https://www.youtube.com/watch?v=RjHG7qDz8kg
https://www.carwow.co.uk/blog/dacia-duster-vs-ford-ecosport

Acestea sunt pentru versiuni mai vechi si cum amandoua au avut parte de un refresh cam in acelasi timp de aceea am crezut ca ar fi binevenit un articol despre asemanari/deosebiri intre doua SUV-uri ce se fabrica in Romania. In alt doilea rand ar fi o noutate si pentru site intrucat nu-mi aduc aminte de un articol ce compara doua masini similare.

Adrian Mitrea 14 decembrie 2017 - 21:44

Internetul e un „magazin” cu de toate.
Vei găsi și comparative ceapă vs. smartphone dacă vei căuta suficient de bine 🙂
Eu aleg partea în care compar mere cu mere și pere cu pere.

dodoi 14 decembrie 2017 - 22:42

se intampla, dar cand prea multi o fac, poate ei au dreptate. Pana si celebrul TopGear al BBC-ului a comparat Ecosport-ul cu Duster la http://www.topgear.com/india/car-gallery/ford-ecosport-vs-renault-duster/itemid-89

Lasa un comentariu