Acasa Ford Ford va avea doar mașini electrice, în Europa, în jurul anului 2030. Primul Ford electric fabricat în Germania va avea platformă Volkswagen MEB

Ford va avea doar mașini electrice, în Europa, în jurul anului 2030. Primul Ford electric fabricat în Germania va avea platformă Volkswagen MEB

de Adrian Mitrea

Ford se pregătește intens pentru un viitor 100% electric în Europa, în jurul anului 2030. Pentru uzina europeană principală, din Köln (Germania) asta înseamnă investiții de un miliard USD. Gama europeană va fi deja pregătită pentru zero emisii locale în jurul anului 2025. Concret, automobilele și vehiculele comerciale vor fi deja electrice sau plug-in hybrid. Spre 2030 se va face trecerea la automobile complet electrice, urmând ca cele plug-in hybrid să nu se mai producă. Totodată, primul model electric de mare volum al americanilor, fabricat în Germania, va avea la bază platforma Volkswagen MEB.

„Ford anunță că până la jumătatea anului 2026, gama sa de autoturisme din Europa va fi 100% pregătită pentru zero emisii, fiind reprezentată de vehicule electrice sau plug-in hybrid. Este un prim pas către un viitor complet electric până în 2030.”

„Gama de vehicule comerciale Ford din Europa va fi, de asemenea, 100% pregătită pentru zero emisii până în 2024. Se preconizează că două treimi din vânzările de vehicule comerciale vor fi reprezentate de modele electrice sau plug-in hybrid până în 2030.”

Vehiculele comerciale ale mărcii, lidere de piață, sunt cheia pentru dezvoltarea și profitabilitatea viitoare, susținute de noi produse și servicii. În acest sens sunt importante parteneriatele strategice ale companiei auto americane cu Volkswagen și Otosan, susține producătorul auto american.

Ford & Volkswagen

Obiectivul americanilor pentru un viitor electric este susținut de o investiție de un miliard de dolari într-un nou centru de producție a vehiculelor electrice din Köln.

Primul autoturism de volum, complet electric, construit în Germania, destinat clienților europeni va ieși de pe liniile de producție ale fabricii din Köln începând cu 2023. El va avea la bază platforma electrică Volkwagen MEB.

Primul automobil electric care a fost fabricat pe baza acestei platforme este Volkswagen ID.3. Ulterior vor urma alte zeci de modele la mărcile Volkswagen Group, dar și la alte mărci partenere Volkswagen.

„După restructurarea cu succes și revenirea la profitabilitate în Europa, Ford trece la următoarea etapă a planului, aceea a unui viitor complet electric”, spune compania auto americană.

Trecerea la autovehicule complet electrice este graduală, în aproximativ zece ani.

Ford 100% electric în 2030

Până la jumătatea lui 2026 gama de autoturisme va fi 100% pregătită să atingă zero emisii, în variantele electrice sau plug-in hybrid. Până în 2030 gama va fi complet electrică.

Cu alte cuvinte, faza de hibridizare a motorizărilor termice este ceva temporar, pentru intervalul 2020-2030, miza adevărată fiind autovehiculele electrice.

În mod similar, întreaga gamă de vehicule comerciale va fi complet electrică sau plug-in hybrid până în 2024.

Americanii se așteaptă ca 60% din vânzările de vehicule comerciale să fie vehicule electrice sau plug-in hybrid până în 2030.

Anunțul de Miercuri, 17 Februarie 2021, vine după ce compania a raportat o revenire la profitabilitate în Europa, în T4 2020.

Brandul american a anunțat că investește cel puțin 22 miliarde de dolari la nivel global în electrificare până în 2025. Este de aproape de două ori mai mult decât planurile anterior comunicate în legătură cu vehiculele EV.

„Am restructurat cu succes Ford Europa și am revenit la profitabilitate în al patrulea trimestru din 2020. Acum suntem pregătiți să accelerăm spre un viitor complet electric în Europa cu vehicule noi, semnificative și o experiență conectată pentru clienții noștri”, a declarat Stuart Rowley, președintele Ford Europa, într-o conferință online.

Accent pe vehicule comerciale

În 2020, marca americană a fost lider al vânzărilor de vehicule comerciale în Europa pentru al șaselea an consecutiv. Creșterea puternică a gamei de vehicule comerciale este cheia profitabilității sale europene, susținută de noi produse și servicii și de colaborarea cu o rețea extinsă de carosieri. În plus, parteneriatul strategic cu Volskwagen și joint-venture-ul cu Otosan oferă capabilități de dezvoltare și producție eficientă.

Creșterea continuă în sectorul de vehicule comerciale va fi bazată pe un ecosistem al tehnologiilor de conectare co-dezvoltat împreună cu clienții și conceput pentru a le oferi mai multă eficiență și o experiență îmbunătățită. Acestea includ, de exemplu, mai multă disponibilitate de conectare, servicii de productivitate precum FordPass Pro pentru flote de până la 5 vehicule și lansarea sistemului de Management al Flotelor, dezvoltat de compania auto și ALD Automotive în 2020, destinat clienților de flote care caută servicii personalizate pentru a maximiza productivitatea flotelor.

Ford + Google

Împreună cu Google a fost anunțată înființarea unui grup de colaborare, numit Team Upshift, pentru generarea de oportunități de dezvoltare bazate pe procesarea de date.

Acest parteneriat unic, în combinație cu capacitățile interne ale Ford, va sta la baza transformării experiențelor și serviciilor, atât pentru clienții de vehicule comerciale, cât și pentru clienții de autoturisme ale mărcii. 

Transformări la Köln

Americanii se îndreaptă către un viitor complet electric prin această investiție de 1 miliard USD pentru modernizarea fabricii sale din Köln, unul dintre cele mai mari centre de producție din Europa și „casa Ford” în Europa. Investiția va transforma operațiunile de ansamblare a vehiculelor existente la Centrul de Electrificare din Köln pentru fabricarea vehiculelor electrice, fiind primul astfel de centru al mărcii în Europa.

Compania auto americană a confirmat, de asemenea, că primul său autovehicul complet electric construit în Europa, destinat clienților europeni, va fi produs aici în 2023, cu potențialul unui al doilea vehicul complet electric ce ar putea fi construit tot la fabrica din Köln.

„Anunțul nostru (…) privind transformarea fabricii noastre din Köln, sediul operațiunilor noastre din Germania de 90 de ani, este una dintre cele mai importante vești. Aceasta arată angajamentul nostru față de Europa și pentru un viitor modern, în care vehiculele electrice se află în centrul strategiei noastre de creștere”, a declarat Rowley.

Până va produce automobile electrice în Europa, Ford va importa din Mexic modelul Mustang Mach-E, primul SUV 100% electric al mărcii.


Citește și…


6 comentarii

Gabriel 17 februarie 2021 - 23:21

Pacat de Ford si calea pe care a apucat-o. Focus era o masina cu personalitate si cu cea mai buna tinuta de drum in clasa sa. Odata cu adoptarea platformei MEB devine a cincea roata la caruta VW.
Daca te uiti la Mach E care este net superioara lui ID4 stai si te intrebi de ce pentru europeni nu au putut face propriile masini. Probabil ca vor parasi Europa cum au facut-o si cei de la GM fiindca nu cred ca cineva va cumpara VW cu sigla de Ford

Reply
Adrian 18 februarie 2021 - 11:15

Pe mine stirile de genul asta ma sperie. Urmeaza sa cumpar o masina noua (diesel, nu dau bani de Passat pe un Zoe). Nu cred ca sunt singurul in situatia asta. Ne mai cumpara cineva masinile peste 3-5 ani, cand o sa vrem sa le schimbam?

Reply
Naivu 18 februarie 2021 - 13:55

NU. Doar dacă găsești pe cineva de la țară care nu intră cu mașina în oraș; și acolo vei fi la concurență cu electricele SH din Norvegia, fiindcă pt drumuri de 20-30km e mai simplu și mai ieftin cu curentul din curte decât cu motorina de la stație 🙂 !

Reply
george 19 februarie 2021 - 13:14

De ce ai cumpara o masina noua diesel cand stii ca te imbolnavesti pe tine si pe ceilalti de cancer? Testele arata ca asa-zis noile dieseluri „curate” sunt iar o gaselnita sa prosteasca populatia.

https://airqualitynews.com/2020/01/13/new-diesel-car-emissions-spiking-at-1000-times-their-normal-level-due-to-filter-cleaning/

Reply
Mike S 21 februarie 2021 - 18:32

De bine, de rau, euro 6 la diesel e cat de cat decent. Ce faci cu electrica atunci cand vor fi doar d-astea pe strazi? Cate ore stai sa incarci? Nu locuim toti la casa sau in constructii noi cu statii de incarcare sau parcari subterane. Acum da, e oarecum decent pentru oras si cam greu cand pleci,ca depinzi de statii. Sa nu ne pacalim, da, electrica e poate viitorul, dar atunci cand faci 600-700 km cu un plin si vara si iarna in orice conditii si pe orice drum, cand ai statii si se incarca un full in max 10 minute samd. Pana atunci, e doar publicitate. SI poluare pentru ca bateriile alea nu se pot recicla. Asta e.

Reply
Adrian Mitrea 21 februarie 2021 - 19:58

Îngrijorările tale sunt firești.
Dă timp timpului și le vei vedea rezolvate pe toate.
Treaba că bateriile nu pot fi reciclate este o minciună pe care ai cules-o pe nemestacate dintr-un fake news, probabil.
Nu uita că toate mașinile au deja baterii (de 12 V), iar în 100 de ani de evoluție omenirea a învățat ce să facă cu ele.
Acum să ne imaginăm că suntem proprietari de cai pe la 1900, când au apărut automobilele. Ce mi-ai fi zis tu?
“Băi, calul poate să mănânce oriunde și merge mai departe!”
Ce ți-aș fi spus eu?
“Băi, eu cred că substanța aia puturoasă și inflamabilă cu care merg mașinile va fi mai la îndemână decât iarba!”
Gândește-te un pic la asta.

Reply

Lasa un comentariu