Livrările Volkswagen ID.3 către clienții din România au început deja de mai bine de o lună, iar în acest articol puteți vedea cum decurge vizita la dealer pentru livrarea mașinii. În cazul nostru, este a treia mașină electrică de la firmă și din familie, după BMW i3 (2018) și Volkswagen e-up! (2020).
Spre deosebire de alte mașini Volkswagen, ID.3 este livrat alături de o cutie care conține și mici cadouri din partea producătorului, cum ar fi niște semințe de flori sălbatice, o pereche de șosete inspirate din camuflajul psihedelic pe care l-a avut ID.3 înainte de prezentarea oficială, o cârpă pentru șters ecranul multimedia (fiindcă este cu touch și, deci, se va murdări des cu urme de degete), precum și un cablu de încărcare luminos.
Dintre cele trei versiuni de echipare disponibile pentru Volkswagen ID.3 1ST (1ST, Plus și Max), mașina din imagini este o echipare Plus (deci intermediară), fiind singura dintre cele trei pe care putea fi comandat un interior altfel decât negru. Acesta a fost principalul criteriu de selecție: un interior luminos. Altfel, toate cele trei versiuni vin foarte bine echipate. Inclusiv varianta de bază (1ST) are volan încălzit, scaune încălzite și faruri full LED (dar neadaptive).
Iată, mai jos, câteva dintre echipamentele pe care le include echiparea din acest clip.
Volkswagen ID.3 1ST Plus
- Roți 19 inch cu jante din aliaj ușor, design „Andoya”
- Geamuri fumurii laterale-spate și lunetă
- Scaune cu design „Art Velour”, pachet confort
- Pachet exterior „Silver”
- Pachet lumini (IQ.Light – faruri LED matrix, iluminat de fundal LED și iluminat exterior extins)
- Pachet Welcome („Keyless Advanced” și mânere iluminate)
- Cameră video marșarier
Citește și…
- Așa arată Volkswagen ID.3. Iată primul review, static
- Premiera lui Volkswagen ID.3 la Frankfurt. Tot ce am aflat
- Q&A din ID.3. Întrebări frecvente despre noul model 100% electric al Volkswagen
- Volkswagen ID.3. L-am rezervat. Cum? De ce? Cât costă?
- Discuție cu Jürgen Stackmann (Volkswagen) despre ID.3 și soarta mașinilor pe combustie în epoca electromobilității
63 comentarii
Salut,
Masina arata foarte bine. Felicitari.
Cand ai timp sa-i faci autonomia, sunt interesat la 130 km/h pe autostrada cu aerul conditionat si luminile pornite, cat duce bateria? Multumesc.
Cum faci cu reincarcarile? folosesti aplicatia de mobile cu statiile disponibile in zona ta sau ai acasa un stand de 7,2KW ? cat dureaza o incarcare la statia de acasa?
Nu va suparati puteti sa imi spuneti si mie de unde ati facut rost de 100-120000 euro pentru cele 3 masini? Ca as dori si eu sa imi cumpar una insa desi am 2 facultati si muncesc 12 ore pe zi inclusiv in weekend, nu reusesc nici macar de un logan sa strang bani.
E simplu. Toate aceste mașini au costat sub 20.000 Euro ca avans. Restul este leasing care se plătește din diferența de cost dintre benzină vs. electricitate. În loc să plătesc benzină, plătesc leasing. E mai ieftin 3-5 ori 1 km electric vs. 1 km pe benzină.
În plus, n-au fost cumpărate toate o dată.
E mai ieftin ca stai cu mina intinsa la pomana curentului platit de altii.
Vrei să-ți trimit pe mail facturile de electricitate pentru mașină? Stai liniștit că-mi plătesc energia electrică consumată.
A, că se întâmplă nu știu când să încarc gratuit la vreun supermarket sau benzinărie, fac asta pentru că se poate. Nu fur curent.
Tot așa cum și tu parchezi mașina gratuit în unele locuri, inclusiv la supermarket. Înainte să comentezi despre gratuitățile de care beneficiază alții, mai întâi analizează-ți gratuitățile de care beneficiezi tu.
@Alex: e simplu, e un show publicitar.
I-am plătit noi 30000 euro primă. Și îi mai dau alții bani pentru curent. Ca la milogi.
de fapt n-ai platit tu. a platit statul. da, se poate argumenta ca de ce da pt electrice. dar de ce da pentru academii care nu au ce cauta, de ce da pt pensionari care nu au cotizat si tot asa. alea da probleme serioase. nu ca de ce vrem sa poluam mai putin si sa fim mai sanatosi pe bune ca sasta era problema, ca de ce sa fim sanatosi??? UAU. ca biciclist abia astept sa nu mai respir gaze de esapament la semafor.
e cam de 2-3 ori mai ieftin ca benzina la cum si unde merg eu. problema e ca nu iti acoperi deloc banii aia decat daca mergi 100k km (mie imi ia vreo 20 de ani la cat merg eu). plus neajunsurile cu incarcarea. plus alte chestii. dar ma bucur ca se cumpara.
electricele sunt o porcarie.in momentul in care toata lumea va avea electrica vor fi cel putin la fel de poluante ca cele pe benzina. ori cum crezi ca se va produce curent pentru TOATA lumea ca sa-si incarce bateriile?! si crezi ca atunci chiar va fi tot gratis, incarcari gratis pentur zeci de milioane de masini?! plus ca oamenii nu se gandesc cui o sa le revanda :)) inafara de o tesla cine ar cumpara o masina electrica folosita la second hand?!
De ce nu? Nu-i tot masina? E mult mai fiabila, fara cutie de viteze sau piese in miscare la motor care presupun uzura. Evaluarea bateriei, a caroseriei si cam asta e. E perfecta pt piata de second hand dupa mine.
Numai ce ti-am facut cadou 30000 euro. Other people money … Sau pe romaneste: trai nineaca pe banii babachii!
zic sa lasi engleza ca ai lacune serioase la gramatica. si nu, nu ai facut tu cadou.
Puiule, eu muncesc si platesc impozite la statul asta care da subventii la smecherasi care au trei masini la doua persoane. Cit despre gramatica: incepe propozitiile cu majuscula, elementar. Si adu argumente in discutii, nu injurii cretine.
Ce te face să crezi că noi, ceilalți, nu muncim și nu plătim taxe și impozite?
În fapt, ecobonusul de 45.000 Lei per mașină este cel mult o scutire de taxe personală (sau a propriei firme) nicidecum atentarea la banii altcuiva.
În plus, nu eu fac legile. Joc după reguli, e dreptul meu. La câte taxe plătesc anual la stat ca PJ și PF, 45.000 Lei x 3 sunt chiar un beneficiu minor.
Cine se plange de subventiile date de stat pt masini electrice ar trebui sa stie ca sunt apa de ploaie fatza de cele date pt. industria combustibilor fosili. La nivel global pt industria de petrol/gaze/carbune guvernele platesc subventii de 5200 miliarde de dolari adica 5.2 trilioane.
https://www.vox.com/2019/5/17/18624740/fossil-fuel-subsidies-climate-imf
Felicitari pentru alegere, Adrian!
O singura curiozitate – „faruri full LED (dar neadaptive)” – din videoclip se vede clar ca farurile vin standard echipate cu motorasele care le permit miscarea. Oare optiunea este doar una de software? Caz in care poti plati mai tarziu ca sa fie activata?..
Salut! Spuneam în articol că versiunea standard (numită 1ST) are faruri full LED, dar neadaptive. Varianta mea, a doua (Plus), are faruri adaptive.
Felicitări.
3 mașini electrice pot afecta bugetul destul de mult.
După ce am văzut Tesla Autonomy Day anul trecut și câteva clipuri cu noul Tesla Fsd beta sunt sigur ca vom asista la o revoluție în capabilități. Deci strâng bani de Model3.
Din ce am văzut vw id 3 e un concurent pentru Tesla pentru piața europeană. Eu sunt interesat de cons dar și de feeling. Se poate conduce ca i3 ul cu o pedala? Sau mai degrabă ca Zoe?
Cum vei supraviețui în traficul de Bucuresti? Bine acum de pandemie e liniște și pace.
Sunt destul de sigur ca masina e ok și e foarte important pentru vw sa își spele imaginea după diesel gate.
Va bate cu siguranță Nissan Leaf la capitolul baterie pentru ca e racita cu lichid. De fapt rezistenta în timp a bateriei e singurul punct care ma interesează dar pana nu faci 100.000 km e greu sa ne prindem.
Nimic nu se conduce ca i3. Este cea mai ușor de condus electrică de pe piață (odată ce te prinzi cum funcționează și accepți stilul one pedal driving). La ID.3 e între one pedal și o automată pe benzină. E nevoie să apeși frâna la fiecare oprire.
i3 are aproape 60.000 km și nu percep nicio degradare a bateriei. Cred că e ultima problemă a mașinilor electrice și a fiabilității. Eventualele probleme vin din altă parte, nu de la bateria High Voltage.
Hmm, o sa încerc si eu sa conduc și alte mașini electrice( car sharing) dar leaf si i3 au fost primele mașini la care nu a trebuit sa ating frana în oraș.Mie mi se pare cea mai tare chestie și cu greu as mai putea fără(spun asta în timp ce încă conduc un Logan diesel din 2008). E foarte similar cu conceptul de fixed gear (no brakes) la biciclete(am 2) și îți simplifica viata masiv.
Totuși pe termen lung e mai importanta degradarea bateriei și atunci id3 câștiga. Autonomia e suficienta și presupun ca nu prea și-au bătut capul cu regen tuning(plus ca trebuie sa mai și vândă plăcute de frana :))
personal mi se pare cam riscant cu 1 pedal driving ala daca ai de pus o frana brusca si uiti.la fel si cu tempomatul, mereu am grija sa am piciorul spre frana, sa nu ma trezesc ca apas tot pe acceleratie. in oras cam greu sa uiti, dar daca mergi la drum lung si zeci de km nu atingi deloc frana, mi-e ca apoi uit.
oricum nu mi se pare asta mare scofala, nu asta e greutatea conducerii unei masini, in comparatie cu o manuala, simplul fapt ca nu ai viteze si e deja super usor de condus. iar la drum lung franarea agresiva e inutila, cea mai usoara ridicare de pe acceleratie infraneaza masina puternic si apoi iar o accelerezi, deci consum marit.
One pedal driving va fi norma. Doar că nu toți sunt pregătiți pentru asta, după cum reiese inclusiv din comentariul tău.
În extraurban, dacă n-ai nevoie să frânezi atât de tare pe cât poate one pedal driving să o facă, doar reduci apăsarea accelerației, fără să iei de tot piciorul. E foarte simplu și foarte eficient.
Cum zice si autorul articolui One pedal driving va fi norma. SI e normal sa fie asa. E mult mai sigur. Sa luam o persoana care are probleme cu reflexele. Va evita multe accidente grave pt ca ia piciorul de pe acceleratie si masina franeaza. Nu mai e nevoie sa ajunga cu piciorul pe frana ca sa inceapa procesul de franare.
https://www.facebook.com/100006326583534/posts/2901868586700666/?d=n
@Florin Oprea da-te cu c..ru de pamant ca si mi-e mi-ai dat 20.000 de euro pentru masini elwctrice.
Legat de poluare te invit sa dormi cu masina ta in camera cu motorul pornit, la fel si eu cu electrica, sa vedem care respira mai bine dimineata…Bafta!
Vai mama ta … Pune-ti capul la contributie si citeste si aici, documentat, nu din putza gindirii:
https://www.contributors.ro/tranzitia-catre-100-energii-verzi-un-exercitiu-de-gandire-magica-avem-nevoie-de-evolutie-sau-revolutie/
Alte comentarii cu inepțiile din acest link nu-ți vor mai fi aprobate.
zic sa te tratezi ca ai probleme serioase. si de logica. deci daca bateriile se fac sa zicem in germania, tu in romania esti poluat de la fabrica aia? pe bune? chiar crezi asa o aberatie? si realizezi ce usor e sa pui niste filtre mai smechere la O FABRICA fata de a pune la sute de mii de masini? banuiesc ca nu. oricum mi se pare absurd sa te iei de cineva care foloseste o facilitate complet legala, doar pt ca tu nu o folosesti
si mai si tipi ca nu ti se aproba comentarii. eu nu iti aprobam nimic, ca bati campii.
S-o stăpâniți sănătoși și la câți mai mulți kilometri fără probleme! Așteptăm jurnalul de bord și tradiționalul drum la Sibiu, de data asta n-o să ai emoții cu autonomia! 🙂
Mulțumim!
Da, probabil vom face București-Sibiu cu un singur plin la ID.3, ceea ce e cam plictisitor. E ca și cum ai zice că te duci cu un TDI de la București la Ploiești. Ce să fie interesant în asta? 😁
Nu bagi si tu un review „de Black Friday”? 😀
Hai ca ai avut timp suficient sa te joci cu ea, asteptam impresiile detaliate! 🙂
Când a apărut VW e-up, că nu ai postat nimic.
Aveți nevoie de 3 mașini electrice pt 2 șoferi ? (Dacă întrebarea e prea personală ignor-o)
Aștept o comparație VW ID3 vs. BMW I3
e-up! este utilizat de nepotul meu. Băiatul fratelui meu. În locul unui SEAT Ibiza din 2005 pe care-l avea înainte.
Felicitari pt noua masina, s-o conduci sanatos si fara probleme! Abia astept sa ne povestesti aventuri cu ID.3; pacat ca au scos eUp din vanzare dupa ce l-ai cumparat, fi fost interesant sa auzim si de el. (apropos, cine conduce eUp-ul, echipa de filmare? administrativul? … scuze daca sunt prea curios ☺️)
Salut! Mulțumesc!
e-up! este utilizat de nepotul meu. Băiatul fratelui meu. Înainte avea un SEAT Ibiza din 2005.
Ce inseamna pervertirea omului… Cand cumperi trei masini in trei ani, e motiv de fala mare, pentru ca iacata, sunt electrice, dom’le, deci nu polueaza si pot sa-mi iau cate vreau. Ca sunt eco si salvez planeta. Absolut penibil.
Ca sa fie clar – sunt 100% pentru electrice, asta e viitorul si noroc cu Tesla ca ii forteaza si pe restul sa aduca viitorul mai aproape. Dar daca inlocuiesti o masina sau doua cu motor pe benzina/motorina cu trei electrice, n-ai facut niciun rahat, stimabil. Doar te dai modern si-n trend, dar in acelasi stil de consumerism maxim si cu zero considerente fata de orice nu te priveste sau afecteaza direct si personal. Si uite asa masina de patru locuri ajunge sa fie folosita pe post de umbrela (electrica!), fiecare cate una. Ca na, asa e omul, se pervertese extrem de usor.
Fiecare înțelege ce poate.
Pe lângă ce ai reținut (pot să pricep că ura este importantă pentru tine), îți sugerez să înțelegi și următoarele:
1. Suntem o familie și o firmă care, atunci când înlocuiește un automobil, preferă unul electric.
2. Sunt trei mașini electrice despre care cititorii pot întreba și primi răspunsuri.
În rest, fala nu este atributul meu și, după cum poți observa pe acest site și pe canalul de YouTube, cu i3 și cu e-up! nu există nici măcar un clip sau review. Dacă voiam fală, umpleam internetul cu ele.
Ideea cu masinile electrice este bunicica pe termen scurt, din pacate practica nu omoara. Eu zic ca nu masinile electrice ajuta la scaderea poluarii in masura in care o dorim…organizarea transportului public(electric total) in orasele mari si obligarea folosirii lui, iar masinile sa fie utilizate doar pentru deplasarile in concedii si in weekend…asta este viitorul…ramane de vazut cum si cand ne lovim de problemele acestui nou trend…
Nu toata lumea sta la casa ca sa-si poata incarca masina seara; ce se intampla cu reteau electrica daca o sa apara acele statii de incarcare in cartierele de blocuri…sa ne imaginam ca din 10 masini una este electrica…o sa stam la lumanare tot cartierul…va mai aduceti aminte cand vara porneau aerele conditionate si pica curent electric? Deci din start, cei de la bloc…din Bucuresti si orasele mari…Constanta, Cluj, Brasov…etc….nu stiu cum o sa faca aceasta trecere la electrice?
Momentan cea mai mare pondere in producerea curentului electric sunt resursele fosile….deci despre ce vorbim? Nu mai produc poluare masini termice, dar se baga mai mult carbune in foc la termocentrale…norul ala nu sta pe loc…tot pe Pamant este si se misca…tot se produce poluare…aici nu mai iau in calcul producerea bateriilor…ca deja da cu minus rau..
Daca se gandesc doar la prezent si cativa ani inainte…viitorul (10 ani) nu suna bine…pentru aceste modele…vor fi ca o bula…Nu o spun eu…asta este realitatea…
Numai bine!
Felicitari Adrian! Asteptam review-uri sincere, cu bune si cu rele. Este una din variantele pe care le iau si eu in calcul pentru viitor.
Referitor la hate-ul din comentarii, sper ca nu il iei in serios, este o reactie normala a unei parti a societatii. Combinatie intre lipsa de intelegere, frica de necunoscut, invidie, propaganda a celor care isi vad amentintate afacerile si altele. Previziunea mea este ca va disparea de la sine in 2-3 ani 🙂
Problema electricelor nu este durata de viata a bateriei ci autonomia si timpul de incarcare. Daca ai nevoie de 1 ora pentru incarcare si la coada stau 3 masini, cum gasesti acum la pompa, vreau sa-l vad si eu cine este dispus sa stea 4 ore sa poata pleca mai departe, sa zicem ca esti plecat in concediu si 50% dintre masini sunt electrice… Oricat de performante vor ajunge bateriile, pentru a le incarca in 3-4 minute este cale lunga. Si oricat de multe statii de incarcare se vor construi tot se va sta la coada. Acum este parfum, sunt in oras 4 sau 5 statii, masini daca sunt 10, curentul este moca, reteaua nu este supraincarcata, face fata. Imaginativa ca in Bucuresti parcul auto este 10% electric si statii de incarcare cate pompe de benzina exista in prezent, cat de mare o sa fie coada la statiile de incarcare si cine o sa dea gratis atata energie??? Dar cand se ajunge la 30%? Cu electrice sau nu, masina o sa devina din necesitate un lux , nu cred ca mai mult de 10% isi vor permite costurile…
Salut Adrian! Felicitări pentru noua achiziție și îți doresc să îți meargă foarte bine in continuare. Citesc cu interes comentariile tale pertinente. Initial nu am vrut sa intru pentru a comenta dar simt totuși nevoia de a face unele remarci. Observ că pe unii îi interesează de unde ai bani că ei au facultăți multe și muncesc mult. Dacă au făcut două facultăți la fabrica de cartoane atunci șansele de a și cumpăra o mașină nouă sunt zero. Viitorul e clar electric. Toți se raportează la range ul mașinii vs benzină dar uita să spună de schimburi de ulei și filtre,impozite,curele de tot felul și multe altele. Tuturor celor care nu cred in viitorul mașinilor electrice le urez sa stea in continuare pe mașini pe combustie și să emită păreri abia când vor avea în proprietate o electrică. Numai de bine până atunci!
Mare dreptate ai, din pacate lumea e prea „desteapta” sa inteleaga. Am avut o masina diesel pe care am vandut-o ca ma gaza cand o porneam dimineata si mai ales la semafoare. Acum am o benzinara care tot ma gazeaza, dar mai putin. Filtre, euro 5-6-7, astea-s gaselnite si apa de ploaie. E amanata poluarea pana la curatarea filtrului, indiferent de norma de poluare. Viitorul e electric chiar daca multe primate cu 2 neuroni se vor opune, ca ei stiu mai bine decat toti oamenii de stiinta de pe planeta asta.
mai Adita, chiar asa bengoase-s i3-urile alea ?
de ce nu le pun bolovanii aia baterii de 60 kwh ? sa aiba si alea o autonomie serioasa nu gargara ? ce-i aia 130 km ?
ziceai de conducerea cu o pedala … ai condus Bolt Ev de la Chevy ?
asta intreb ca sa stiu daca ai condus si alte modele in afara de cele europene …
aci presa auto zice ca e o masina super buna, atit ca amenajarea interioara lasa de dorit, in special aspectul si comoditatea banchetei din spate …
cum am tot citit aci si in alte parti despre masini electrice, m-am uitat la noi pe piata ce masini la mina a doua sunt … si ce preturi au …
i3 se gaseste mai ieftin decit Bolt … doar pt ca are autonomie cu vreo 250 km mai mica !!!
ia priveste la comerciantul asta si vezi ce propune … sunt curios sa-ti aud opinia …
https://www.jnauto.com/chevrolet-bolt-electrique.php#avantages
daca nu te pricepi la franca, au si buton pt angla …
drumuri bune sa ai !
ps: vreau sa fi SINCER si sa ne ti la curent cu bunele si MAI ALES CU RELELE id-ului !!! contez pe tine ! esti un om/cronicar in care am incredere, te rog sa nu cumva sa mi-o inșelui !!!
Marian, i3 are 3 variante de baterie, în funcție de anul de producție.
Nu am condus Chevrolet Bolt, marca Chevrolet nu se mai vinde în Europa.
La fel ca și în cazul altor mașini cu baterii mari, și Bolt pare o baterie cu roți, înainte de a fi mașină și la alte capitole. Mai e și o limitare de finisaje sau ergonomie generată de marcă: e Chevrolet, nu Lincoln.
Am să revin cu ID.3 în articole dedicate, pe diverse teme, așa cum fac și cu i3.
Iata niste calcule ingineresti, nu hipsteresti:
https://www.contributors.ro/tranzitia-catre-100-energii-verzi-un-exercitiu-de-gandire-magica-avem-nevoie-de-evolutie-sau-revolutie/
Cititi parteacare se refera la batriile masinilor electrice.
Asta ca sa vedeti ce gaunosi sunt cei care sustin masinile electrice.
SPAM major cu un link care distribuie fake news. Alte comentarii nu-ți vor mai fi aprobate.
Completare la precedenta postare.
Un calcul derivat din articolul profesorului Cringanu (https://www.contributors.ro/tranzitia-catre-100-energii-verzi-un-exercitiu-de-gandire-magica-avem-nevoie-de-evolutie-sau-revolutie/):
Cu energia consumata pentru fabricarea unei baterii pentru o masina electrica masina mea (Renault Megane 1.2 l) face 210000 km. Cu vechiul Megane de 1.4 l am facut in 10 ani pina sa o vind 250000 km. Masinile mele au costat fiecare jumatate din ce costa una electrica cu subventie.
O baterie pentru electrica tine cam 8 ani. Dupa aia … Scoti bani din buzunar, cam jumate din pretul masinii initiale, care intre timp a pierdut din valoare.
Aud? Vreau parerile alora de ma injura pe aici. Cu date, nu cu pareri si idei iesite din putza gindirii.
Stimabile Florin Oprea, profesorul tău m-a pierdut la două aspecte:
1. Pune ! cu nemiluita!!!! Niciun autor serios nu folosește semne de punctuație în mod repetitiv. Poate doar la aprozar găsești așa ceva, pentru cartofi la 1 Lei kilu!!!!
2. La partea în care ne spune că n-au nevoie de stocare combustibilii fosili, pentru că-s naturali. Tâmpenii mai mari n-am citit pe nicăieri, dar tu ești liber să te iei de mână cu profesorul tău drag și ilogic și să vă contemplați ideile crețe.
@adimitrea …
sa sti ca am citit articolul … nu te-am prea inteles de ce l-ai calificat ca SPAM …
da, nu avea chiar toate elementele necesare unui studiu f serios dar mi s-a parut totusi ca ridica niste probleme -in special macro-economice – legate de implementarea sistemului electric la scara majora; adica una cind din 90 milioane vehicule noi sunt electrice si alta e cind ai 1 milion ! ce sa vorbim de industria transportului de marfuri care ar avea nevoie de capacitati de stocare ale energiei electrice de-a dreptul impresionante ! vorbesc din perspectiva faptului ca am oarecare habar despre transporturile de marfuri cu camioane si stiu cam cit carburant e necesar pt transportul unor marfuri cu camioane la distante lungi de la 1.000 km in sus … ce vreau sa zic, e ca in orase poluarea e de aproximativ 10-20% produsa de automobile … si ? restul pina la 90 % ? cine si ce face pt a reduce poluarea asta ? batem apa in piua pt ce ? pina nu se iau masuri la nivel macro-economic degeaba fortam intr-o directie !
in fine … articolul cu pricina e totusi un moment de reflexie …
eu am dat plus pt electrice pe unde am scris comentarii … dar in anumite conditii !!!
daca se schimba conditiile … e clar ca avantajele prezentate de actualelele masini electrice vor suferi modificari …
am zis si eu ca ACUM … ACUM, e ok sa o iei atit timp cit te poti bucura de tot soiul de avantaje …
daca curentul se va scumpi, daca guvernele vor introduce in pretul curentului accizele actuale din pretul benzinei si a motorinei, sa sti ca varianta electrica va cadea in dizgratie si vom ajunge la costuri pe suta de kilometri cu mult peste costurile actuale !!! banui ca iti imaginezi care va fi reactia maselor !
sa sti ca oamenii din popor, indiferent de tara, se uita in primul rind la avantajele financiare !!! indiferent de energia utilizata pt a misca masinile !!!!!
in ontario, guvernul a suspendat TOATE SUBVENTIILE PT ELECTRICE !!! vinzarea de masini electrice a cazut la aproape zero !!!
se vind bine DOAR in provinciile unde sunt stimulente financiare !
si asta e acum cind masinile electrice au preturi „prohibitive” … daca se vor ieftini … se va scumpi curentul … eu mi-am facut ceva calcule si din alea rezulta ca tre sa tin o electrica min 10 ani sa fiu ok financiar raportat la benzina … cu conditia ca tot ce exista acu pe piata sa nu se schimbe: nici subventii, nici incarcari la preturi preferentiale … etc …nici alte avantaje extra …
in fine … e discutabil …
in iulie am avut ocazia sa vad pt prima data la noi promotii la masini electrice !!!!!
da ! chevy dadea 2739 $ inainte de taxe, rabat pt cumpararea unui Bolt EV !!!!! si se putea cumula bonusul chevy + bonusul guvernamental ceea ce dadea un rabat de peste 16.000 $ la o masina de 50-55 de mii $ !!! in loc sa platesti 43.000$, plateai 36.000$ !!! e totusi o diferenta ! sa si ca aci oamenii din popor se uita si la un rabat de 500$ daramite la 6-7 miare !!!!! sa nu bagam in socoteala si ajutorul guvernului !!!
deci … ce sa zic … i3 pe care tu il lauzi, are o autonomie atit de penibila de 130-190 km … si banii ceruti pe ea sunt totusi cam mult-prea-multi !!!
iti dai seama ca pe piata masinilor uzate e mult mai ieftin decit un „banal” Bolt EV in conditiile in care i3 e mai „bengos” ?!?!?!?
lumea vrea sa fie sigura ca ajunge din a in b cu un plin de curent ! si la noi reteaua are inca lacune ! da ! tu sti cum e in RO, dar nici in vest nu e grozav !!! in fine … te las acum … vreau doar sa reflectezi la cuvintele mele, nu iti cer sa fi de acord … te apreciez, dar te rog sa incerci sa acoperi in articolele/comentariile tale nu doar parerea personala ci si cam tot ce se poate intilni pe piata, in viata zilnica a fiecarui consumator …
vreau sa te urmaresc sa vad cum evolueaza situatia … esti un soi de „cobai” … fa bine si ne informeaza corect sa stim la ce sa ne asteptam !
drumuri bune sa ai !
Citesc de multa vreme articolele domnului Cranganu de pe contributors.ro si, pana acum, n-am gasit niciunul cu care sa fiu de acord. Le citesc cu atentie si chiar le inteleg, ca nu sunt chiar atat de tehnice si nici nu abordeaza teme de nisa.
Din pacate, domnul Cranganu este mult prea implicat in domeniul hidrocarburilor (prin natura meseriei) ca sa poata fi obiectiv. Multe din argumentele dumnealui sunt in mod cert valide, dar cele „decisive”, prin care incearca manipularea cititorilor in directia dorita, sunt clar mult prea slabe la o privire mai atenta (dupa ce treci peste aspectul „socant” si „anti-curent”). Nu reuseste sa priveasca nicio clipa din alta perspectiva decat cea a dumnealui (din nou, e de inteles de ce, data fiind meseria dumnealui), ceea ce ii slabeste mult orice argumente, chiar si cele care au o urma de validitate.
Revenind la tema automobilelor electrice, cel mai mare avantaj al lor este ca muta poluarea si noxele din oras, le scoate de sub nasul populatiei si le muta la „fabrica de curent”. Cu cat se produce mai mult curect din surse regenerabile (solar, eolian, hidro), cu atat va fi per total mai mica poluarea. Evident, toate echipamentele din lantul automobilelor electrice (vehiculele in sine, bateriile din ele, panourile solare, centralele eoliele etc.) vor polua intr-o mai mica sau mai mare masura la momentul productiei, dar asta este valabil si pentru automobilele cu motor termic.
Daca veti avea curiozitatea sa calculezi impactul industriei extractoare si distribuitoare de combustibili petrolieri (sonde, rafinarii, transportul combustibilului pana la pompa), o sa ai surpriza e cel putin comparabil cu cel al producerii bateriilor.
V-as sugera sa analizati cu atentie si cu mintea proprie argumentele din ambele parti si sa incercati sa nu luati o decizie dupa un singur articol citit. Din pacate, manipularea e la cote mari in ambele tabere si trebuie analizat la rece si trecut prin filtrul gandirii orice argument pro sau contra.
Personal, nu cred ca automobilele electrice sunt un panaceu universal, prefer incurajarea transportului in comun si electrificarea acestuia, in dauna incurajarii transportului individual. Dar, in conditiile existente, sunt de acord cu incurajarea de catre state a masinilor electrice, in principal pentru ca ne scapa de noxe in oras, acolo unde e cea mai mare nevoie. Ulterior, ca orice tehnologie noua, se va ajunge la un moment in care statul nu va mai fi nevoit sa ofere subventii si masinile electrice vor fi cumparate doar pe baza propriilor avantaje. Probabil asta se va intampla peste vreo 10 ani, la cum arata lucrurile.
Cred ca posesorii de masini electrice ar trebui sa le considere ca „disposable” atunci cand bateria se invecheste. In America de Nord Nissan a terminat programul de inlocuire a bateriilor pentru Leaf, care oricum costa peste US$5500 + manopera si se spala pe maini eventual indemand posesorii sa cumpere o noua masina (detalii la https://www.cbc.ca/news/business/nissan-leaf-electric-vehicle-new-battery-1.5769998 )
Dodoi sa nu extrapolam un caz particular, poate o exceptie, la intreaga industrie. Gasim si motoare diesel care au crapat in primii 100 km (nu 100’000 km), dar asta nu inseamna ca motorul diesel nu este un „long runner”.
In cazul semnalat de tine vorbim de un Nissan Leaf 1 din 2013 – cam de la inceputul industriei de baterii auto. Nu vreau sa-i scuz pe Nissan (nu lucrez pt ei), dar oricine face greseli la inceput. In ultimii 7 ani s-au facut progrese mari si inca mai sunt progrese mari anuntate in urmatorii 3-5 ani.
https://www.myev.com/research/ev-101/how-long-should-an-electric-cars-battery-last
Un mic citat din respectivul articol: „Consumer Reports estimates the average EV battery pack’s lifespan to be at around 200,000 miles, which is nearly 17 years of use if driven 12,000 miles per year.” Cam atat este si durata de viata actuala a motoarelor termice de pe masinile de pasageri.
Sper sa nu consideri ca si „Consumer Reports” isi permite sa fie partinitor.
@costin … sa fim seriosi, nici consumer reports nu-s chiar usa de biserica desi te ajuta sa iti faci o oarecare idee despre calitatile unui anume produs ! ii urmaresc de vreo 20 de ani …
cit despre nissan, marea lor buba e gestiunea caldurii la baterie in special … nu au sistem cu lichid ci cu aer !
drumuri bune sa ai !
Nissan, un exemplu tipic de producator auto care s-a apucat de masini electrice dar fara prea mult din determinarea Tesla pt electromobilitate. In ciuda unui start bun, s-au multumit sa scoata un singur model electric si nici pe acela sa-l produca cat sa acopere cererea. Ca are deja masini din 2013 care necesita schimbarea bateriei nu este un capat de lume, dar sa nu-i intereseze sa ofere schimbul de baterie este!
Nu pretind sa produca in continuare bateriile din 2013, dar sa nu aiba pregatita o solutie tehnica pt a monta un model existent de baterie PROPRIE pe modelele PROPRII de masini aflate inca in circulatie este de neconceput la nivel de producator auto major; sunt mecanici amatori care au electrificat Dacii 1300 in garajul personal.
Salut asi vrea să mă înscriu la momentul motocros
Salut!
Macar ai habar de moto? sau din amintirile tineretii pe bicicleta?
Salut Adrian,
Felicitari pentru noua achizitie.
Urmaresc de cateva luni articolele de pe acest site.
Initial am avut retineri fata de masinile electrice ( din lipsa de informatii si dintr-o inexplicabila reticenta fata de acestea). De 7 luni m-am reapucat de o pasiune mai veche si anume ciclismul. Eu locuiesc in Sibiu, care nu este foarte poluat insa pana apuc sa ies din oras
( cca 25-30 min ) simt foarte tare noxele emise de masini mai ales de la cele mai vechi indiferent ca sunt cu motorizare diesel sau benzina. Cand mergi pe jos nu se simt asa de tare. Acum chiar imi doresc ca in viitor sa se circule in orase cu masini electrice. . Consider ca acestea sunt viitorul macar in orase. Nu detin o masina electrica fiindca la cat circul acum in oras nu este eficient economic. Din 3 masini cate am avut in curte ( de la 3000 cmc in sus ) mai am doar o masina pe care o tin deocamdata fiindca imi place foarte mult. Este vorba de un Maserati Ghibli. Mult succes in continuare.
Salut
Felicitari pentru achizitie.
Transmite-i lui Bogdan Simica ca nu exista in legislatie data de 1 nov pt obligativitate anvelope de iarna.
Ninsoarea si gheata decid cind acestea devin necesare.
Adi
@Adrian Mitrea
Buna ziua. Am citit comentariile cititorilor si raspunsurile dv. Cred ca ati avea de cistigat daca ati folosi o exprimare politicoasa, chiar si-atunci cind raspundeti unor comentarii foarte urate ori cu care nu sunteti de acord. Lipsa de politete si badarania cititorilor nu le puteti controla, insa atitudinea dv. poate fi.
Bună seara. Sunt politicos cu oamenii decenți. Răspund cu aceeași monedă, în general, în viață. Ești om cu mine, sunt om cu tine. Ești nesimțit, sunt nesimțit. Sau pur și simplu șterg nesimțiții și insultatorii (la adresa altor cititori sau la adresa mea).
Doresc să te felicit pentru achiziție și pentru informațiile interesante din acesta prezentare. Gasesc utile informatiile pentru toti pasionații de tehnologie auto. Multumesc Adrian … iar masina să te tină cat vrei tu !!!
Tocmai ce am venit de la un drive test, chiar mi-a plăcut. Neașteptat de mult, chiar. Devine interesantă ideea.