Acasa Dacia Dacia Spring Electric este Dacia electrică. Deocamdată concept, în showroom-uri din 2021

Dacia Spring Electric este Dacia electrică. Deocamdată concept, în showroom-uri din 2021

de Adrian Mitrea

Primul automobil 100% electric de seria al Dacia este prefigurat de conceptul (show car) Dacia Spring Electric, a cărui dezvăluire oficială online coincide și cu anunțarea primelor specificații din partea producătorului: autonomie 200 km (WLTP), patru locuri, caroserie de SUV urban, mai mic decât Duster. Lansarea pe piață a versiunii de serie, care nu va fi mult diferită de acest show car, este planificată pentru 2021.

Pe acest concept gata de producție debutează o nouă semnătură luminoasă în gama Dacia, „dublu Y”, care se va regăsi și pe alte modele ale mărcii din 2021 încolo, nu doar pe modelul 100% electric.

În Septembrie 2019, când Renault K-ZE și-a făcut debutul pe piața din China, scriam pe 0-100.ro că avem, cu acea ocazie, și primele detalii despre Dacia electrică.

La fel de bine, Renault avea opțiunea să pună sigla Dacia pe recent-lansatul Twingo Z.E. – soluție care ar fi fost mai la îndemână decât să adapteze la piața europeană modelul K-ZE din China. Am scris despre acest lucru mai jos.

După cum se poate observa, Grupul Renault a ales să aducă sub marca Dacia modelul Renault K-ZE comercializat pentru început în China. Explicația este simplă: are aspect de SUV urban, un segment de piață care crește spectaculos în Europa de la an la an, în timp ce scade cererea pentru mașini mai scunde de oraș, cum este Twingo. Puse în balanță avantajele și costurile, Grupul Renault a considerat că merită investiția de a aduce la standarde europene „modelul chinezesc” K-ZE (siguranță, materiale, performanțe, design, etc…) în loc să rebranduiască modelul Renault Twingo Z.E. (proiectat din prima pentru Europa și mai ușor de adaptat în gama Dacia).

Dintre specificațiile oficiale care „transpiră” în comunicatul de presă al Dacia se remarcă următoarele:

  • Numele Dacia Spring Electric
  • Autonomie 200 km în regim de omologare WLTP (noul standard, mai strict)
  • 4 locuri (nu minimum 5 locuri, cum au toate celelalte modele Dacia)
  • Semnătură luminoasă „dublu Y” care va fi purtată de mai multe modele Dacia în viitor
  • Lansare pe piață în 2021
  • Categorie de vehicul / segment de piață: mini (clasa/segment A, similar Fiat Panda)
Dacia Spring

Dacia Spring: urbană, dinamică și gata să îți electrizeze fiecare călătorie. ⚡ #DaciaSpring #Electriccar #Electricvehicle #Electric

Publicată de Dacia pe Luni, 2 martie 2020

Dacia Spring Electric ar fi trebuit să fie prezentată la Salonul Auto de la Geneva (5-15 Martie 2020), dar evenimentul a fost anulat din cauza COVID-19.

Iată comunicatul de presă oficial, redat integral mai jos:


Comunicat de presă
3 Martie 2020

SHOWCAR-ul DACIA SPRING: REVOLUȚIA ELECTRICĂ „by DACIA” 

  • Dacia Spring prefigurează cea mai accesibilă mașină 100% electrică din Europa.
  • Primul model de segment mini al gamei Dacia, cu 4 locuri încăpătoare.
  • O ofertă ideală atât pentru serviciile de mobilitate cât și pentru clienții particulari.

Boulogne-Billancourt, 3 Martie 2020 – Fidelă reputației sale de ingeniozitate, Dacia deschide o nouă pagină din istoria sa, odată cu prezentarea showcar-ului Dacia Spring care prefigurează primul model 100% electric al mărcii.

În ultimii 15 ani, Dacia și-a lăsat amprenta asupra pieței auto, reușind două adevărate revoluții prin modelele Logan (pe piața vehiculelor noi) și Duster (în segmentul SUV). Marca a știut să evolueze și să se adapteze nevoilor utilizatorilor rămânând fidelă valorilor sale: o ofertă de mașini simple, moderne, fiabile și robuste, la prețul corect. Un adevărat success story care i-a permis să seducă 6,5 milioane de clienți și să se impună ca lider european al vânzărilor către persoane fizice cu modelele Logan, Sandero și Duster. 

O nouă rEVoluție Dacia

Dacia Spring electric se înscrie în viziunea Grupului Renault de a oferi o mobilitate durabilă, accesibilă tuturor, respectând valorile și filozofia mărcii Dacia. Acest showcar prefigurează un model de segment mini cu 5 uși și 4 locuri, beneficiind de o motorizare 100% electrică. Spațios, vehiculul afișează atributele recunoscute ale mărcii: simplitate, robustețe și accesibilitate. 

Ușoară și compactă, versiunea de serie vizează o autonomie de circa 200 km conform normelor WLTP, fapt care garantează o utilizare polivalentă, atât în mediul urban, cât și pe trasee interurbane. Modelul de serie va fi disponibil în 2021.

Pentru a reuși această nouă revoluție, Dacia profită de experiența de 10 ani a Grupului Renault, pionier și lider în materie de mobilitate electrică.

Un mini electrizant

Caroseria de culoare gri închis, cu elemente decorative portocalii fluorescente, beneficiază de protecții laterale și de scuturi integrate în barele față și spate. Aspectul de SUV este subliniat de garda la sol supra-înălțată și de prezența barelor de pavilion. Showcar-ul Dacia Spring este un vehicul de segment mini electric și electrizant. Dimensiunile sale reduse îl recomandă ca soluția ideală pentru o utilizare zilnică fără griji.

O atenție deosebită a fost acordată blocurilor optice. În partea frontală, farurile100% LED sunt divizate în două niveluri: o linie orizontală în partea superioară și o serie de elemente grafice integrate în bara de protecție. În spate, cele 4 blocuri optice, de asemenea 100% LED, formează un dublu Y, anunțând viitoarea identitate luminoasă a modelelor Dacia.

Partea frontală a showcar-ului Spring, cu noua semnătură luminoasă și cu profilul specific al capotei și al calandrului, exprimă robustețe. 

Un viitor comercial aflat sub semnul a două utilizări distincte

Beneficiind de o motorizare 100% electrică și de o baterie adaptată pentru o utilizare cotidiană, Dacia Spring răspunde nevoilor pragmatice de mobilitate urbană și interurbană. Robust, vehiculul oferă atât clienților particulari, cât și proprietarilor de flote, toate avantajele mașinilor electrice: ușurința în manevrare, funcționarea silențioasă, absența vibrațiilor, emisiile zero. În plus, alimentarea este simplă, iar nevoile de întreținere ale vehiculului sunt reduse. 

Dacia Spring reprezintă astfel o soluție ideală pentru noile servicii de mobilitate, precum flotele de vehicule în car-sharing. Versiunea de serie va fi propusă așadar și pe această piață, în care Grupul Renault este deja angajat cu cea mai mare flotă de vehicule în car-sharing din Europa (7.800 ZOE, Kangoo Z.E. și Twizy).


O privire în urmă arată că primele indicii despre Dacia electrică au venit încă din 2009, adică acum 11 ani. La vremea respectivă i-am luat un interviu lui Francois Fourmont, director general al Dacia în acel moment, și el a spus că, într-un orizont de zece ani, nu vede de ce o Dacia electrică n-ar fi posibilă.

Mai jos sunt trimiteri către subiectul „Dacia Electrică” pe care 0-100.ro și HotNews.ro l-a urmărit constant în ultimii 11 ani, prin jurnaliștii Adrian Mitrea și Vlad Barză.


20 comentarii

Cornel 3 martie 2020 - 11:22

Imi place ca au pus cauciucuri premium michelin. Probabil la varianta de serie o sa vina cu niste debice, daytoane sau mai nou chiar continentale, la cat de proaste au devenit. Daca statul va mai da 10.000 euro pomana si-n 2021, ma gandesc serios sa iau una cu 7-8000 euro, o duc la tara, sa o bag pe coclauri.

Reply
Dan 3 martie 2020 - 12:28

Nu seamana deloc cu Renault Twingo Z.E asa cum spuneai acum cateva articole. Ziceau oamenii prin comentarii ca va fi de fapt ‘Renault K Ze’ dar tu nimic… Batman, Batman. 🙂 Glumesc, evident. Acum ca faptul este implinit, nu prea avea niciun sens sa faca rebrand-uiasca Twingo.

Reply
Adrian Mitrea 3 martie 2020 - 13:08

Salut, să nu uităm că am scris despre Dacia = K-ZE încă din 12 Septembrie 2019. Era una dintre opțiunile Renault, cealaltă era Twingo Z.E. https://0-100.ro/2019/09/12/primele-indicii-despr

Reply
Costin 3 martie 2020 - 14:46

In poze pare mai mare, dar daca are oficial 4 locuri, clar ca vorbim de concurenta directa cu Citigo.
Desi logica imi spune ca o autonomie de 200 Km WLTP (vreo 130-150 km reali) ar trebui sa fie suficient pentru cine se invarte doar prin oras, tot as avea inima stransa sa-mi cumpar.
Dar cum spune-am si in alte comentarii, conteaza clientul occidental, acolo vor fi sau nu volumele de vanzari, care vor decide succesul sau insuccesul.
Poate daca se va vinde bine poate vor muta fabricatia in Romania, ca furnizori de baterii se pare ca se vor gasi in urmatoarii ani si pe aici (Draexlmaier, Rombat).

Reply
Naivu 3 martie 2020 - 16:16

Cam cat de mare poate fi acest Dacia Spring Electric? E cat un Twingo/eUP/CityGo sau ceva mai mare? (eventual aproape de Zoe). Alta sursa zicea e o lungime de 3,73m, dar doar atat! Cei 200km WLTP imi sugereaza o baterie inspre cei 32kWh de la eUP/CityGoe) nu pe cea de 22kWh anuntata pe Twingo ZE!

Reply
Adrian Mitrea 3 martie 2020 - 16:58

Salut! Vezi specificațiile de aici: https://0-100.ro/2019/09/12/primele-indicii-despr

(cam acestea vor fi și pentru Dacia Spring, cu mențiunea că, probabil, motorul va fi un pic mai puternic, iar viteză maximă mai mare)

Reply
florin 4 martie 2020 - 18:39

daca stai si te uiti cati oameni circula singuri in masina personala, pun pariu ca in 5 minute turbezi. Masina asta mi s-ar potrivi mai mult decat ar fi necesar. Fac naveta zilnic de 30km dupa care ma mai misc vreo 5 km prin oras. Nu sunt mare ecologist si nici altfel de planetar saver din asta, dar daca te gandesti ca o masina de 950kg trebuie sa se puna in miscare sa-mi miste mie 60kg si la ce costuri, deja te ia cu rau si tare ai vrea sa mergi pe jos. Da la 30 de km zilnic nu ma incumet. Electric e sansa noastra sa ne miscam individual cu costuri minime si la confort extra maxim.

Reply
Naivu 4 martie 2020 - 20:39

Ai un plus de la mine. Nici eu nu pot sa-i inteleg pe cei carora le-ar fi arhisuficienta o masina mini, dar tin musai sa conduca SUVuri indiferent de costuri (de poluare nu mai vorbesc ca pe mult prea putini ii intereseaza cat polueaza EI).

Reply
bbm 5 martie 2020 - 12:28

Pentru cei din Romania, raspunsul e relativ simplu: raportul cost/beneficii. Din moment ce multi nu isi permit decat o singura masina, o sa aleaga ceva mai mare, in care sa incapa 4 oameni + ceva bagaje in conditii decente. Daca e nevoie de configuratia asta de 2-3 ori pe luna si in rest merge soferul singur in masina, deja este mai avantajos. Cand pleci doar de 2-3 ori pe an la drumuri lungi mai poti spune ca merge o masina mica de oras si inchiriezi ceva mai mare doar cand ai nevoie.
In tarile din vest mai multa lume isi permite 2 sau chiar 3 masini pe gospodarie, asa ca o masina mica si ieftina doar pentru oras chiar are sens acolo, ca au cea de-a doua sau a treia masina un sedan mai mare sau un SUV mai incapator.
Eu sunt unul din „vinovatii” din scenariul tau: am un SUV (e drept, „doar” un Duster, dar e EURO 6 cu filtru de particule) cu care fac aproximativ 25.000 km/an, din care cam 45% in oras. Dar am suficient de des nevoie de spatiu pentru persoane si bagaje ca sa merite restul de 70% din timp cand merg singur in masina. Plus ca pe dumurile noastre garda la sol ceva mai generoasa o consider un argument destul de important. Cand o sa apara un SUV electric (mediu, clasa cu Duster, adica maxim 4,5m metri lungime) cu macar 200 – 250 km autonomie pe timp de iarna si timp de reincarcare acceptabil (maxim o ora 20%-80%) la un pret decent (in jur de 30.000 de euro) o sa mi-l iau.

Reply
Naivu 5 martie 2020 - 14:41

Nu ma gandeam la cei care au doar o masina pe familie; evident ca o masina mini este potrivita pt deplasari exclusiv urbane si nu poate fi considerata arhisuficienta pt o famile/persoana, ca nu poate juca rol de masina „buna la toate”! Ii criticam pe cei care au deja o masina cu suficient spatiu pentru persoane si bagaje in familie dar, ca a doua masina, nu cumpara o masina mai mica doar pt oras (nu pretind sa fie si ieftina, fiecare sa-si ia dupa buzunar!) ci tot o hardughie care polueaza dublu.

Reply
Garett 5 martie 2020 - 18:43

Stricto senso nu interesează pe nimeni poluarea. Câtă vreme te trezești zilnic cu cel puțin un „tractor” în față fără ca RAR să ia vreo măsură chiar nu cred că se agită careva să nu polueze doar ca să poată polua alții liniștiți.
Atracția mașinii electrice este relativa simplitate tehnică, „geek” factorul și noutatea.
Și teoretic accelerațiile fulminante, deși se pare că doar Tesla se joacă așa, restul preferă o abordare mai clasică…

Naivu 6 martie 2020 - 11:13

Asa e! Daca polueaza altii de ce sa nu poluam si noi! Dar nu e bine.
Putem controla prea putin ce fac altii, dar putem alege sa facem noi ceva; nu zic sa trecem la masuri extreme, dar exista masuri care nu ne cer decat f putin: una din ele ar fi sa nu ne cumparam masina mai mare decat avem nevoie. O masina mai mare este mai scumpa la achizitie, intretinere si reparatii, consuma mai mult, se strecoara mai greu prin trafic si se parcheaza mai dificil. Practic, nu doar ca nu facem un efort sa poluam mai putin, dar platim extra ca sa poluam mai mult!

Garett 7 martie 2020 - 10:15

Știi care-i baiul? Prețul nepoluării este dublu față de prețul poluării!

Naivu 9 martie 2020 - 10:56

Cand costa dublu este de inteles; nu ma astept ca cineva care are nevoie de un Logan sa plateasca dublu pt un VW ID3 sau sa ia un Skoda CityGoe in aceeasi bani! Dar daca ai deja o masina mare in familie, inca o masina la fel de mare si de fitoasa (pretul poluarii) ar costa mai mult ca o masina electrica mai micuta (pretul nepoluarii)

Garett 10 martie 2020 - 10:40

Eu am un SX4 S-Cross, 24k, dotari full. Skoda CitiGO-e full este 21.5k.
Te las pe tine sa decizi care este „mai masina”…
Singura masina care m-ar tenta momentan ar fi Kona, sub rezerva lipsei infrastructurii.
Desi raportat la dotari SX4 iese in avantaj, la un pret cu 8k mai mic, considerand reducerea actuala.

Naivu 10 martie 2020 - 15:16

Evident, ca „masina buna la toate, singura din familie” SX4 castiga detasat fata de CitiGoe. Mentionez totusi ca, dat fiind ecobonusul, CitiGOe te costa doar vreo 12k; dar chiar si asa, daca ai nevoie intradevar de o masina de dimensiunea SX4 si nu de o minimasina, e cazul sa-ti iei SX4 (de preferinta modelul cu motorizare mild-hybrid pe 48V) si nu CitiGOe. Intrebarea teoretica este, daca maine decizi sa ai doua masini in familie (treaba ta de ce si la ce pret), cea de a doua masina este musai sa fie „mai masina” sau, daca te gandesti practic, o minimasinuta doar pt oras este arhisuficienta?

Cornel 5 martie 2020 - 12:49

Nu intelegi pentru ca momentan esti sarac. Daca vei ajunge la un nivel de bunastare care sa-ti permita si vila si suv de 2.5 tone, vei vedea altfel lucrurile.

Reply
Naivu 5 martie 2020 - 14:50

Si daca as avea bunastare sa o intorc cu lopata, mi-as lua un jeep (nu neaparat cel mai mare, dar unul cu care sa pot merge pe absolut orice drum) si o masinuta electrica (nu chiar Renault Twizy, dar ceva similar eUp mi-ar fi suficient pt un drum prin oras cu sotia sau singur).

Reply
Cris 15 mai 2020 - 15:13

Sa-i intelegem pe unii dintre noi care abia au bani de o singura masina si normal ca treb sa fie buna la toate si destul de mare.In sch nu pot sa inteleg institutiile statului si pe cei care fac bani (firmele) cand vad rablele in spatele carora te sufoci la semafor.Cu un simplu ctr financiar ai vedea ca au bani sa le schimbe dar ca sa declare profit zero inventeaza salarii babane si functii in firmele lor , pt toti membrii familiei care de fapt nu au legatura cu firma ,nu ca nu ar avea dreptul.Asa ca orice baba analfabeta e pe statul de plata ca Director Financiar sau Comercial ,cu salarii de 20.000 lei sau mai mult.Asa ca daca banii ies cash ca sa faca alte cele (concedii extravagante ,etc) or sa justifice ca nu au la ce sa plateasca taxe ca nu au profit si ,in consecinta ,nu or sa cheltuiasca pe utilaje si turisme noi cand Statul le permite sa-si desfasoare activitatea si cu junghiurile (multumitra RAR ,care permite „manaria” pe la statiile ITP).
Acu legat de masina asta cred ca anul 2021 e ratat,caci ei de obicei vin tarziu cu modelele noi si posibil sa se termine deja fondurile programului Rabla 2021,pana atunci (daca va mai fi dupa anul 2020 care se anunta greu).

Reply
frank 23 iunie 2020 - 09:53

despre pret nimic?

Reply

Lasa un comentariu