Acasa Dacia Dacia Spring, 100% electric, prezentat oficial: 45 Cai Putere, 225 km autonomie

Dacia Spring, 100% electric, prezentat oficial: 45 Cai Putere, 225 km autonomie

de Adrian Mitrea

Dacia Spring, sau primul automobil Dacia electric de serie, a fost dezvăluit oficial Miercuri, 15 Octombrie 2020, în Franța, printr-o conferință transmisă online. Dacia Spring are o autonomie omologată de 225 km (baterie 26,8 kWh) și poate fi încărcată acasă (la 220-240 V), precum și la stațiile publice și private de putere mai mare. Modelul va fi disponibil în showroom-uri din 2021 încolo.

Dacia Spring este un model important fiindcă arată întregii lumi că un automobil electric poate fi și accesibil. Pe rând, Logan, Sandero și Duster au demonstrat același lucru la momentul lansării lor. Deși n-au dat detalii oficiale despre preț, este de așteptat ca mașina să coste între 15.000 și 20.000 Euro cu tot cu TVA și fără subvenții.

Despre Dacia Spring, se remarcă:

  • Autonomie: 225 km (omologare în regim WLTP)
  • Motor: 33 kW / 45 CP, cuplu maxim 125 Nm
  • Viteză maximă: 125 km/h sau 100 km/h în modul ECO
  • Baterie: 26,8 kWh
  • Încărcare cu o putere de până la 6,6 kW AC (curent alternativ), respectiv până la 30 kW DC (curent continuu)
  • Lansare în primăvara lui 2021 prin serviciul de car sharing ZITY (380.000 utilizatori), iar în toamna lui 2021 va putea fi cumpărată și de persoane fizice.

Dacia Spring dispune de 4 locuri (nu de minimum 5 locuri, cum au toate celelalte modele Dacia) și are semnătura luminoasă nouă a Dacia: dublu Y. Există și o versiune cargo, fără banchetă spate, care asigură un volum transportabil de 800 litri, în limita a 325 kg. Această versiune, Dacia Spring Cargo, este ideală pentru livrări urbane.



Timpi de încărcare:

  • În mai puțin de o oră de la 0% la 80%, la o stație de 30 kW DC (curent continuu)
  • Sub 5 ore de la 0% la 100% la un wall-box de 7,4 kW
  • Sub 8 ore și 30 de minute de la 0% la 100% la un wall-box de 3,7 kW
  • Sub 14 ore de la 0% la 100% la o priză domestică de 2,3 kW

Iată conferința în care a fost prezentată Dacia Spring de către directorul general al Grupului Renault, Luca de Meo. El a venit la conducerea colosului Renault la început de 2020, din funcția de președinte al SEAT.

Despre Dacia electrică presa auto din România a început să pună întrebări încă de prin 2009, când Alianța Renault-Nissan pregătea lansarea primelor mașini electrice de serie mare, respectiv LEAF și ZOE. Z.E. Într-un interviu acordat 0-100.ro în 2009, șeful Dacia de la acea vreme, Francois Fourmont, spunea că o Dacia electrică ar putea deveni realitate într-un orizont de 10 ani. Fourmont a fost unul dintre cei mai carismatici și mai sinceri directori generali ai Dacia, în relația cu presa.

Piața de mașini electrice din UE a crescut constant în ultimii ani, ajungându-se la circa 220.000 unități în primele șase luni din 2020 – o creștere de 22% față de primele șase luni din 2019.

Și în România a evoluat cererea de mașini electrice, ajungându-se la 1.506 unități înmatriculate în 2019, perspectivele pentru 2020 fiind de peste 2.000 unități, în pofida scăderii generale a vânzărilor de automobile noi, generată de pandemia COVID-19.


Link-uri și documente utile:


11 comentarii

Ionuț 16 octombrie 2020 - 00:19

Începând din 2007 România are 230 V la priză. Că unii au 220 sau mai puțin, e altă poveste. 🙂

Reply
bbm 16 octombrie 2020 - 12:23

Sunt chiar dezamagit … din mai multe privinte:

1. Masina va fi produsa in China, deci nu are nicio legatura cu Dacia (e un Renault K-ZE un pic stilizat si cu ceva dotari de siguranta ca sa primeasca omologare in Europa). Au stricat si numele Dacia cu schema asta si si-au indepartat o buna parte din clientela. Deja ma astept ca multi competitori sa-si faca reclama pentru modelele lor spunand „construit in Europa”. Chiar si pentru 2000-3000 de euro in plus la pret, ar fi putut sa aduca productia undeva in Europa si sa inceapa sa-si construiasca o experienta de productie a masinilor electrice in Europa. Stiu ca au deja Zoe, dar in viitorul apropiat vor avea nevoie de macar 5-6 modele electrice in gama. Decat sa se arda cu probleme la asamblarea lui Megane electric in Europa, mai bine faceau asta cu Dacia Spring si aveau experienta cu ce greseli sa evite la modelele mai scumpe.

2. Puterea motorului e sub orice critica. Chiar si in prezenta unui cuplu decent dat de motorul electric, cei 45 CP o sa se cam chinuie, chiar si in oras. Masina sigur nu o sa aiba 900-1000 kg, iar daca mai adaugi soferul si eventual 2-3 pasageri, deja plecarea de la semafor va fi comparabila cu un camion incarcat. Nici nu mai vorbim de orasele unde sunt dealuri, ca acolo o sa tina toata coloana in urma. Probabil 0-100 km/h o sa fie bine peste 15 secunde.

3. E clar adresata celor care nu ies din oras vreodata, atat ca dimensiuni, dotari si motorizare. La 45 CP si greutate probabil in jur de 1500-1600 kg (bateriile nu sunt usoare deloc) nu putem avea sperante sa ajunga la 100 km/h, orice ar zice Dacia in specificatiile oficiale – pur si simplu nu o sa gasesti pe drum o linie dreapta suficient de lunga ca sa apuci sa accelerezi pana la 100 km/h.

Personal, as fi cumparat o electrica in loc de un Sandero Stepway anul viitor, dar sa fi avut macar 80-90 CP, ca sa o pot folosi si la un drum scurt in exterior (120-150 km) cand am nevoie. Cu Duster-ul am pana acum 55% in kilometri facuti in oras, asa ca cei 200+ km autonomie mi-ar fi suficienti si chiar as vrea sa reduc poluarea prin oras. Alternativele cu ceva garda la sol decenta (Hyundai, Kia) au preturi mult prea mari, deja la 20.000+ (cu eco bonus inclus) nu prea se mai merita.

Reply
RobertRO 16 octombrie 2020 - 12:25

Avand sigla Dacia, pentru romani acest model atinge o sensibilitate, anume ca este un produs al unei marci nationale. Este insa doar o „momeala” de marketing. In fapt, masina este proiectata de catre Renault si fabricata in China. Nicio firma romaneasca nu este implicata in productie si nu aduce niciun plus valoare economiei nationale (altul decat comisionul de vanzare).
In decizia de cumparare, Dacia Spring trebuie analizata exact ca orice alt automobil de import. Cu avantaje si dezavantaje, in functie de criterii (pret, dotari, calitate, etc.). Evident, aceasta nu inseamna ca nu va reprezenta o optiune potrivita pentru multi cumparatori din Romania.

Este oarecum similar cu berea Timisoreana, care poate induce anumite elemente emotionale pentru timisoreni (si nu numai), in decizia cumpararii. In realitate insa, berea respectiva este fabricata la Buzau. Oare daca de maine se va numi „Buzoiana”, s-ar vinde la fel de bine?

Similar, daca Dacia Spring s-ar chema „Dongfeng”, s-ar mai vinde la fel de bine in Romania? Un raspuns negativ indica o manipulare a deciziei cumparatorilor prin specularea unei sensibilitati emotionale a acestora. 🙂

Reply
Radu 16 octombrie 2020 - 13:55

Sincer nu mi se pare ca este o masina foarte bine tintita. Pe de o parte din cauza puterii si mai ales a autonomiei este in mod clar o masina de oras. Perfecta pentru drumuri acasa-serviciu-cumparaturi. Dar atunci de ce este atat de mare ? O masina de oras, strict de oras, ar trebui sa fie cam cat un Fiat 500, nu mai mare. Asadar este laudabil ca au facut-o, dar mi se pare ca au facut o eroare de marketing.

Aceasta Dacie arata ca o masina de familie, buna pentru plecat in concediu. Dar autonomia nu poate fi mai mare de cat este in acest pret, cu tehnologia actuala, asa ca…. Nu mi-as cumpara-o. Daca as vrea o masina strict de oras, m-as uita la un Yaris sau un Fiar 500 sau poate un Suzuki Swift.

Reply
Naivu 17 octombrie 2020 - 22:48

1. Si mie mi se pare ciudat/nelalocul lui un model numit Dacia fara absolut nici o legatura cu Romania. Dar nu cred ca va indeparta din clientela bradului Dacia; garantat, si cu si fara Dacia Spring, tot acelasi nr de Logan, Sandero si Dustere se va vinde! E pur si simplu un model imprumutat din grupul Renault pt ca brandul Dacia sa se incadreze in reglementarile UE privind emisiile de CO2 si sa se evite astfel plata unor penalitati consistente. Orice alte considerente literar-artistice par sa fi fost superflue.
2. Inainte de a critica Dacia Spring sa nu uitam ce este: un low cost pt cine vrea electromobilitate dar nu-si permite un Zoe! Principalul target nu sunt nici macar persoanele fizice ci serviciile de car-sharing (adica ceva pe care sa-l poti da pe mana oricui fara sa plangi dupa el dupa aceea 🙂 ). 45 CP par f putini pt simplul motiv ca alte masini au cel dublu sau triplu nu pt ca sunt insuficienti. La demaraj si viteze legale in localitate, gratie cuplului instant, un motor electric reuseste performante similare cu un motor termic de putere cel putin dubla; la demaraj si viteze de oras, o masina cu motor electric de 45 CP echivaleaza in comportament cu o masina cu motor termic de 90 CP (motorizare suficienta pt o masina ICE compacta sau subcompacta fara mari pretentii). Renault are deja experienta unei masini electrice de marfa de 1630kg (2270kg incarcata) cu motor de 60 CP; sub 60km/h nu se simte lipsa de putere (https://0-100.ro/2018/11/06/test-drive-renault-kangoo-z-e-in-10-puncte/ )
@Radu, Yaris nu mai are sub 3,73m din 2005, a avut 3,80m prin 2009 iar in prezent are 3,95m, iar Suzuki Swift are 3,84m
3. Dacia electrica apare deja pe https://ev-database.org/car/1319/Dacia-Spring-Electric :
– greutate (fara incarcatura) 950 kg (nu 1400-1500)
– pret Olanda 17500 EUR (Germania si Romania poate cu 1000 mai putin)

Reply
mip 17 octombrie 2020 - 06:20

asteptam pretul pt chinezaria asta …
apoi sa auzim primele impresii de la volan …
as vrea sa stiu o chestie : are sistem de gestiune a caldurii bateriei si motorului ? adica unul cu lichid, nu cu aer ca la nissan …

drumuri bune !

Reply
FLORIN 17 octombrie 2020 - 15:15

45 de cai avea o Dacie 1300 in 1980 !!!! O sa se vadă că pâinea caldă ! Pe când modelul tras de cai ?!….😂😂😂

Reply
Dragos Rugescu 17 octombrie 2020 - 22:50

Către BBM de mai sus, nu știu de unde ai scos 1600 kg că nici ID3 nu are atât.

Mașină are 955kg cu tot cu bateriile de 230 kg. Nu va sta nimeni în coloana in spate că nu e pe GPL, are cuplu maxim de la 0 rotații pe minut. Uită-te la conversiile francezului de la EVromania că folosește motoare mai slabe și Loganul ăla zboară în sub 9 secunde de la 0-100, mai bine decât dieselul de 95 cai.

Lumea trebuie sa se obișnuiască cu mașinile electrice, sunt total diferite de cele cu ardere internă.

Reply
bbm 20 octombrie 2020 - 13:16

Cand am scris comentariul, nu gasisem inca nicaieri specificatiile de greutate. Ma asteptam sa fie mai grea pentru ca bateriile sunt grele si pentru ca nu ma astept ca Renault sa puna acumulatori cu cea mai recenta tehnologie. Plus ca ranforsarile suplimentare fata de versiunea chinezeasca ar trebui sa adauge un pic de greutate si ele.
Oricum, se pare ca au facut totusi reduceri la materile pe undeva de au iesit la o greutatea atat de mica. Stiu ca la electrice cuplul e instant, dar totusi conteaza si valoarea lui. La masina goala sau doar cu sofer, probabil ca o sa fie acceptabil, mai ales daca mergi doar prin oras si nu treci de 60 km/h. Insa daca vrei sa pui 3-4 oameni si ceva in portbagaj si sa iesi din oras, se cam schimba situatia, ca in cazul asta cei 125 Nm o sa fie cam la limita.
O sa vedem dupa primele teste si mai ales dupa primele review-uri de la proprietari reali.

Reply
Adi _47 18 octombrie 2020 - 01:24

gresit,dacia 1300 avea 54 de cai.e bataie de joc si puterea si autonomia,in realitate nu cred ca atinge nici 200 de km autonomie.

Reply
Toni 18 octombrie 2020 - 10:58

Cum a scris si un coleg mai sus, masina numita Dacia, produsa de Renault, fabricata in China. Bataie de joc, ajutam poporul chinez sa ne produca o masina electrica la pret dublu fara de ei. La ce-mi trebuie ABS si alte elemente de siguranta la 44cp? Anosta la interior si prezentabila a exterior, dar de fapt e o jucarie, un mini SUV cu un pret enorm, pretul real este de 7 000 euro, statul roman iar si=o ia in freza dand banii francezilor, acel ecobonus.

Reply

Lasa un comentariu