Dacia Spring, sau primul automobil Dacia electric de serie, a fost dezvăluit oficial Miercuri, 15 Octombrie 2020, în Franța, printr-o conferință transmisă online. Dacia Spring are o autonomie omologată de 225 km (baterie 26,8 kWh) și poate fi încărcată acasă (la 220-240 V), precum și la stațiile publice și private de putere mai mare. Modelul va fi disponibil în showroom-uri din 2021 încolo.
Dacia Spring este un model important fiindcă arată întregii lumi că un automobil electric poate fi și accesibil. Pe rând, Logan, Sandero și Duster au demonstrat același lucru la momentul lansării lor. Deși n-au dat detalii oficiale despre preț, este de așteptat ca mașina să coste între 15.000 și 20.000 Euro cu tot cu TVA și fără subvenții.
Despre Dacia Spring, se remarcă:
- Autonomie: 225 km (omologare în regim WLTP)
- Motor: 33 kW / 45 CP, cuplu maxim 125 Nm
- Viteză maximă: 125 km/h sau 100 km/h în modul ECO
- Baterie: 26,8 kWh
- Încărcare cu o putere de până la 6,6 kW AC (curent alternativ), respectiv până la 30 kW DC (curent continuu)
- Lansare în primăvara lui 2021 prin serviciul de car sharing ZITY (380.000 utilizatori), iar în toamna lui 2021 va putea fi cumpărată și de persoane fizice.
Dacia Spring dispune de 4 locuri (nu de minimum 5 locuri, cum au toate celelalte modele Dacia) și are semnătura luminoasă nouă a Dacia: dublu Y. Există și o versiune cargo, fără banchetă spate, care asigură un volum transportabil de 800 litri, în limita a 325 kg. Această versiune, Dacia Spring Cargo, este ideală pentru livrări urbane.
Timpi de încărcare:
- În mai puțin de o oră de la 0% la 80%, la o stație de 30 kW DC (curent continuu)
- Sub 5 ore de la 0% la 100% la un wall-box de 7,4 kW
- Sub 8 ore și 30 de minute de la 0% la 100% la un wall-box de 3,7 kW
- Sub 14 ore de la 0% la 100% la o priză domestică de 2,3 kW
Iată conferința în care a fost prezentată Dacia Spring de către directorul general al Grupului Renault, Luca de Meo. El a venit la conducerea colosului Renault la început de 2020, din funcția de președinte al SEAT.
Despre Dacia electrică presa auto din România a început să pună întrebări încă de prin 2009, când Alianța Renault-Nissan pregătea lansarea primelor mașini electrice de serie mare, respectiv LEAF și ZOE. Z.E. Într-un interviu acordat 0-100.ro în 2009, șeful Dacia de la acea vreme, Francois Fourmont, spunea că o Dacia electrică ar putea deveni realitate într-un orizont de 10 ani. Fourmont a fost unul dintre cei mai carismatici și mai sinceri directori generali ai Dacia, în relația cu presa.
Piața de mașini electrice din UE a crescut constant în ultimii ani, ajungându-se la circa 220.000 unități în primele șase luni din 2020 – o creștere de 22% față de primele șase luni din 2019.
Și în România a evoluat cererea de mașini electrice, ajungându-se la 1.506 unități înmatriculate în 2019, perspectivele pentru 2020 fiind de peste 2.000 unități, în pofida scăderii generale a vânzărilor de automobile noi, generată de pandemia COVID-19.
35 comentarii
Începând din 2007 România are 230 V la priză. Că unii au 220 sau mai puțin, e altă poveste. 🙂
Sunt chiar dezamagit … din mai multe privinte:
1. Masina va fi produsa in China, deci nu are nicio legatura cu Dacia (e un Renault K-ZE un pic stilizat si cu ceva dotari de siguranta ca sa primeasca omologare in Europa). Au stricat si numele Dacia cu schema asta si si-au indepartat o buna parte din clientela. Deja ma astept ca multi competitori sa-si faca reclama pentru modelele lor spunand „construit in Europa”. Chiar si pentru 2000-3000 de euro in plus la pret, ar fi putut sa aduca productia undeva in Europa si sa inceapa sa-si construiasca o experienta de productie a masinilor electrice in Europa. Stiu ca au deja Zoe, dar in viitorul apropiat vor avea nevoie de macar 5-6 modele electrice in gama. Decat sa se arda cu probleme la asamblarea lui Megane electric in Europa, mai bine faceau asta cu Dacia Spring si aveau experienta cu ce greseli sa evite la modelele mai scumpe.
2. Puterea motorului e sub orice critica. Chiar si in prezenta unui cuplu decent dat de motorul electric, cei 45 CP o sa se cam chinuie, chiar si in oras. Masina sigur nu o sa aiba 900-1000 kg, iar daca mai adaugi soferul si eventual 2-3 pasageri, deja plecarea de la semafor va fi comparabila cu un camion incarcat. Nici nu mai vorbim de orasele unde sunt dealuri, ca acolo o sa tina toata coloana in urma. Probabil 0-100 km/h o sa fie bine peste 15 secunde.
3. E clar adresata celor care nu ies din oras vreodata, atat ca dimensiuni, dotari si motorizare. La 45 CP si greutate probabil in jur de 1500-1600 kg (bateriile nu sunt usoare deloc) nu putem avea sperante sa ajunga la 100 km/h, orice ar zice Dacia in specificatiile oficiale – pur si simplu nu o sa gasesti pe drum o linie dreapta suficient de lunga ca sa apuci sa accelerezi pana la 100 km/h.
Personal, as fi cumparat o electrica in loc de un Sandero Stepway anul viitor, dar sa fi avut macar 80-90 CP, ca sa o pot folosi si la un drum scurt in exterior (120-150 km) cand am nevoie. Cu Duster-ul am pana acum 55% in kilometri facuti in oras, asa ca cei 200+ km autonomie mi-ar fi suficienti si chiar as vrea sa reduc poluarea prin oras. Alternativele cu ceva garda la sol decenta (Hyundai, Kia) au preturi mult prea mari, deja la 20.000+ (cu eco bonus inclus) nu prea se mai merita.
Intr-adevar, dezamagire totala. In locul Daciei Spring cu motor de 45 CP si 125 Nm mai bine mai pui ceva bani si iei o Skoda Citigo iV sau VW e-Up care au 83 CP si 212 Nm.
Si eu ma uitam la variantele de buget pentru o masina electrica pe care as folosi-o exclusiv in oras sau drumuri scurte, variantele peste 15000 euro( cu tichet rabla) iesind din calcul.
Am asteptat aparitia Dacia electric datorita faptului ca detin un Duster 2019 1.3 Tce de care sunt destul de multumit la raportul pret-calitate, dar cred ca e sub asteptari si de la un posesor Dacia. 😀
Nu înțeleg !Acest cuplu e suficient pe mașinile Dacia de 75 CP care au cam aceeași greutate deși ele treb sa accelereze spre turația maximă pt asta(cele pe benzina) in timp ce o electrica al are de la plecarea de pe loc,și nu e suficient ?Oltcit Special în 2 pistoane avea 26 CP parca și nu era la jumătate din greutatea lui Spring….Mergeți antai cu o electrica !Până și jucăriile alea pleacă de sub tine si-ti dau capul pe spate.O sa ziceți ca-s ușoare dar la motorașul ăla mic când se urca un adult de 80 Kg e ca și cum ai avea doi elefanți pe casa….90% din populație nu are nevoie de așa ceva,de dat capul pe spate.Azi veh au doar 20% in plus la greutate fata de cele de ac 40,50 de ani dar putere dubla,inutil.Bine,azi e lumea mult mai grăbită și toți vrem sa țâșnim la semafor ori sa rulam pe autoband cu 180-200…Dar eu pledez pt o lume calma,liniștită,ieftina și nepoluanta.Nu cred că ai dreptate ! Skoda este mai mica,joasa ,înghesuită și la fel de ieftina la materiale.Nici bord parca nu are(treb sa-ti branșezi mobilul).Nu înțelegeți că pe moment,la tehnologia actuala, randamentul e mâncat de greutate?Vrei putere mare dar și ceva autonomie,pui baterie mare și grea deci randamentul va scădea (ori autonomia,ori demarajul ori câte ceva din ambele).Ar avea și Dacia viteza mai mare dar de ce sa consumi bateria inutil prea repede?Sa prindă 170 dar sa nu ajungi nici să faci o autostradă scurta precum Buc-Pit.Legile fizicii nu s-au sch peste noapte.Transformam energia în caldura…Da,trenurile electrice o pot face că iau cat e nevoie din liniile suspendate.Iar legat de experienta cu Megan electric iarasi nu e așa….10 ani de Zoe,nu știu câți de Kangoo și Twizy nu sunt de colea.Va fi și aia un succes,stai liniștit ,dar pt alți bani !Și care e pbl că e fab in China.Fabrucarea ei e poluanta totusi.La mașinile de spălat,tv-uri și laptop-uri ori telefoane si pantofii de sport Puma ,Adidas nu va deranjează asta…Și eu as fi preferat măcar asamblarea ei să se facă în Rom și nu e vb doar de mândrie ci și de taxe reduse,locuri de munca….Poate in fct și de cerere,va fi.In China e cerere !Daca o să se ia lumea după unii ca voi ,la noi nu va fi prea cumpărată deci va avea dreptate Renault,in final.De ce sa o fac in Europa daca clienții sunt in China ?
Domnul meu. Azi dimineață am urmărit emisiunea de la ProTV top speed. Și culmea cursa între Dacia Șpring electrica noua și o Dacia 1310 din 1981.
Rezultate: 1310 era la vreo 30 -50 metri înaintea electricei după vreo 300 de metri. Apoi pe circuit nu a fost în stare să depășească bătrână Dacie pe circuit. Te rog caută emisiunea daca nu mă crezi.
Avand sigla Dacia, pentru romani acest model atinge o sensibilitate, anume ca este un produs al unei marci nationale. Este insa doar o „momeala” de marketing. In fapt, masina este proiectata de catre Renault si fabricata in China. Nicio firma romaneasca nu este implicata in productie si nu aduce niciun plus valoare economiei nationale (altul decat comisionul de vanzare).
In decizia de cumparare, Dacia Spring trebuie analizata exact ca orice alt automobil de import. Cu avantaje si dezavantaje, in functie de criterii (pret, dotari, calitate, etc.). Evident, aceasta nu inseamna ca nu va reprezenta o optiune potrivita pentru multi cumparatori din Romania.
Este oarecum similar cu berea Timisoreana, care poate induce anumite elemente emotionale pentru timisoreni (si nu numai), in decizia cumpararii. In realitate insa, berea respectiva este fabricata la Buzau. Oare daca de maine se va numi „Buzoiana”, s-ar vinde la fel de bine?
Similar, daca Dacia Spring s-ar chema „Dongfeng”, s-ar mai vinde la fel de bine in Romania? Un raspuns negativ indica o manipulare a deciziei cumparatorilor prin specularea unei sensibilitati emotionale a acestora. 🙂
Sincer nu mi se pare ca este o masina foarte bine tintita. Pe de o parte din cauza puterii si mai ales a autonomiei este in mod clar o masina de oras. Perfecta pentru drumuri acasa-serviciu-cumparaturi. Dar atunci de ce este atat de mare ? O masina de oras, strict de oras, ar trebui sa fie cam cat un Fiat 500, nu mai mare. Asadar este laudabil ca au facut-o, dar mi se pare ca au facut o eroare de marketing.
Aceasta Dacie arata ca o masina de familie, buna pentru plecat in concediu. Dar autonomia nu poate fi mai mare de cat este in acest pret, cu tehnologia actuala, asa ca…. Nu mi-as cumpara-o. Daca as vrea o masina strict de oras, m-as uita la un Yaris sau un Fiar 500 sau poate un Suzuki Swift.
1. Si mie mi se pare ciudat/nelalocul lui un model numit Dacia fara absolut nici o legatura cu Romania. Dar nu cred ca va indeparta din clientela bradului Dacia; garantat, si cu si fara Dacia Spring, tot acelasi nr de Logan, Sandero si Dustere se va vinde! E pur si simplu un model imprumutat din grupul Renault pt ca brandul Dacia sa se incadreze in reglementarile UE privind emisiile de CO2 si sa se evite astfel plata unor penalitati consistente. Orice alte considerente literar-artistice par sa fi fost superflue.
2. Inainte de a critica Dacia Spring sa nu uitam ce este: un low cost pt cine vrea electromobilitate dar nu-si permite un Zoe! Principalul target nu sunt nici macar persoanele fizice ci serviciile de car-sharing (adica ceva pe care sa-l poti da pe mana oricui fara sa plangi dupa el dupa aceea 🙂 ). 45 CP par f putini pt simplul motiv ca alte masini au cel dublu sau triplu nu pt ca sunt insuficienti. La demaraj si viteze legale in localitate, gratie cuplului instant, un motor electric reuseste performante similare cu un motor termic de putere cel putin dubla; la demaraj si viteze de oras, o masina cu motor electric de 45 CP echivaleaza in comportament cu o masina cu motor termic de 90 CP (motorizare suficienta pt o masina ICE compacta sau subcompacta fara mari pretentii). Renault are deja experienta unei masini electrice de marfa de 1630kg (2270kg incarcata) cu motor de 60 CP; sub 60km/h nu se simte lipsa de putere (https://0-100.ro/2018/11/06/test-drive-renault-kangoo-z-e-in-10-puncte/ )
@Radu, Yaris nu mai are sub 3,73m din 2005, a avut 3,80m prin 2009 iar in prezent are 3,95m, iar Suzuki Swift are 3,84m
3. Dacia electrica apare deja pe https://ev-database.org/car/1319/Dacia-Spring-Electric :
– greutate (fara incarcatura) 950 kg (nu 1400-1500)
– pret Olanda 17500 EUR (Germania si Romania poate cu 1000 mai putin)
Cum e mare ?Am buburuza de Ignis.E fix cu 3 cm mai scurta decât Spring.Mai verifica dimensiunile…
asteptam pretul pt chinezaria asta …
apoi sa auzim primele impresii de la volan …
as vrea sa stiu o chestie : are sistem de gestiune a caldurii bateriei si motorului ? adica unul cu lichid, nu cu aer ca la nissan …
drumuri bune !
45 de cai avea o Dacie 1300 in 1980 !!!! O sa se vadă că pâinea caldă ! Pe când modelul tras de cai ?!….😂😂😂
Către BBM de mai sus, nu știu de unde ai scos 1600 kg că nici ID3 nu are atât.
Mașină are 955kg cu tot cu bateriile de 230 kg. Nu va sta nimeni în coloana in spate că nu e pe GPL, are cuplu maxim de la 0 rotații pe minut. Uită-te la conversiile francezului de la EVromania că folosește motoare mai slabe și Loganul ăla zboară în sub 9 secunde de la 0-100, mai bine decât dieselul de 95 cai.
Lumea trebuie sa se obișnuiască cu mașinile electrice, sunt total diferite de cele cu ardere internă.
Cand am scris comentariul, nu gasisem inca nicaieri specificatiile de greutate. Ma asteptam sa fie mai grea pentru ca bateriile sunt grele si pentru ca nu ma astept ca Renault sa puna acumulatori cu cea mai recenta tehnologie. Plus ca ranforsarile suplimentare fata de versiunea chinezeasca ar trebui sa adauge un pic de greutate si ele.
Oricum, se pare ca au facut totusi reduceri la materile pe undeva de au iesit la o greutatea atat de mica. Stiu ca la electrice cuplul e instant, dar totusi conteaza si valoarea lui. La masina goala sau doar cu sofer, probabil ca o sa fie acceptabil, mai ales daca mergi doar prin oras si nu treci de 60 km/h. Insa daca vrei sa pui 3-4 oameni si ceva in portbagaj si sa iesi din oras, se cam schimba situatia, ca in cazul asta cei 125 Nm o sa fie cam la limita.
O sa vedem dupa primele teste si mai ales dupa primele review-uri de la proprietari reali.
Asta e! Este gândită ca mașină de oraș. Și cu un motor mai puternic, cei 3-4 oameni nu vor sta prea confortabil la drum lung iar portbagajul va fi insuficient pt toți. Dar, așa cum acum 15 ani cine nu-și permitea Logan își lua Matiz, cine nu-și permite Zoe își va lua Spring și pt ei va conta mai puțin că stau 1-2-3 h cu genunchii la gură, cu bagajele în cap (sau cu bagajele pe jumătate), că merg cu 80-90 km/h, că mai fac o oprire pt încărcare în plus.
Sa fim serioși !Cine face drumuri dese și lungi in primul rand nu ia o mașină mică,orice motorizare ar fi.Suspensia e un element important care da confortul și la una mica și ieftina nu prea ai așa ceva !Apoi,in afara localității viteza max este 90 și puține șanse în Rom sa ai nevoie de niste cioturi de autostradă în drumul tau(că mergi la munca,că la tara,etc).O autostrada aproape completă și mai lunga va folosi,de ex cineva care merge dinspre vest spre litoral.Si pe acest drum am văzut că oamenii zăbovesc mai mult timp(pt o cafea ,nevoi fizio și ceva papa) .In plus fac asta in concediu și nu e chiar o tragedie sa pierzi puțin timp în plus…Daca mașină asta va avea cel puțin confortul unui Sandero va fi ok.Portbagajul e arhisuficient pt 4 persoane și din păcate familiile din Rom sunt mai degraba compuse cam din 3 pers.Am văzut mașini declarate cu 5 locuri cu volum mai mic…Desigur daca vrei sa cari de toate(cauciucuri,lada cu bere și grătarul,eventual și lemnele de grătar,etc) nu vei putea.Dar asta se întâmplă cu f multe mașini deja…Doar un veh dedicat ori un wagon poate.Pe mine mă deranjează bancheta dintr-o bucata dar vad că nu zice nimeni nimic…Ai putea sa pui ceva bagaj in plus și să cari și 3 pers! Aceasta alegere nu o înțeleg neam ! Ce sa mai.E ca peste tot.Cine are bani de doua una va fi sigur ca asta (mica,de oraș) iar cine nu,cumpăra una mai polivalentă.Realitatea este că majoritatea dintre noi (pers fizice) și 90% din timp circulam in oras și avem nevoie de parcări.Eu sper că firmele și adm să facă infrastructura.Iar firmele sa nu ne jupoaie ,sa plătim cu mult mai mult pt o găleată de curent pe Transfăgărășan fata de cea de acasă !Aici nu ne putem baza pe concurenta.Legislatia treb sa tina pasul…
gresit,dacia 1300 avea 54 de cai.e bataie de joc si puterea si autonomia,in realitate nu cred ca atinge nici 200 de km autonomie.
Cum a scris si un coleg mai sus, masina numita Dacia, produsa de Renault, fabricata in China. Bataie de joc, ajutam poporul chinez sa ne produca o masina electrica la pret dublu fara de ei. La ce-mi trebuie ABS si alte elemente de siguranta la 44cp? Anosta la interior si prezentabila a exterior, dar de fapt e o jucarie, un mini SUV cu un pret enorm, pretul real este de 7 000 euro, statul roman iar si=o ia in freza dand banii francezilor, acel ecobonus.
Prețul real nu are cum sa fie așa jos când atâta costa doar bateria.Cauta sa vezi cat costa acel Logan fabricat in tara de niste curajosi.Cumperi tu un Logan nou de 7000,ei dau jos ce nu e necesar(motor,espament,etc).Nu știu cine le valorifica și cat ia pe ele dar sa zicem că măcar rămâne la 4000 valoarea mașinii.Pun ei un motoraș și o baterie slabe și o vând cu 15000 (adică mai pun ei manopera și piese +ceva profit minim ,cam de 11000€).Pbl lor e că nu sunt considerati producători și nu pot intra in progr de ajutor că sa o vanda cu 7500€…Mai studiază !Pare ușor dar nu e chiar ca bormașina ta cu acumulatori…
Am vazut masina in aeroport la Paris. Este foarte mica, ca si dimensiuni este cat un polo mai inalt.
Daca se cere pe aceasta masina 17 mi este japca pe fata. Nu cred in cei 225 km autonomie si va spun de ce – acumulatorul dupa primele incarcari-descarcari scade ca si randament la imediat 85-90 %. Va spun din proprie experienta cu masina elecrica.
Alta problema este iarna unde la noi este prapad. Nu poti face acei 225 km , poate 110-120 km daca masina nu are inalzire ptr acumulatori. Este o jucarie chinezeasca cu care Renault vrea sa pacaleasca romani. Daca statul da 10 mi rabla plus inseamna ca francezul o produce gratis…da, gratis. Restul pana la 17 mi adica 7 mi sunt profit. Cam mare nu credeti? Profitul la un vw nou dupa ce iese din fabrica este de 4-7 %.
Ce ierni mai avem noi ?Cu temp între 0 și 10 °C…In țările nordice se poate dar aici nu ?Sa scadă randamentul la 85% după câteva cicluri ?Și zici că ai avut mașină el ?De aia se vând la SH și cele ce au deja 5,6,10 ani vechime ?Mașinile de ac 10 ani inca circula și la început autonomia maxima se învârtea în jurul cifrei de 100 km (era pe când cei care au conceput Tesla începeau să prindă tulei).Deci cu tehnologia de acum 10 ani se circulă inca….Unii au pbl de autonomie mai scăzută dar în nici un caz în ritmul descris de tine….După cifrele tale,ținând cont că ar trebui sa fie și progresiva deteriorarea,nu ar trebui sa tina nici cât un telefon(eu trag cam 3 ani de unul daca nu-mi joaca feste softul autoprogramat sa-l încetinească sau strice/blocheze).Chiar mă interesează ce spun posesorii reali de veh el !Eu știu că în Franța de ex,sunt firme care intervin și inloc celulele cu pbl.Interventii in general de câteva sute de € care prelungesc viața acelor veh electrice vechi, folosite pt naveta.Dar se merita că în afară de cate un bec și stopgel nu prea au avut nevoie de nimic…Frânarea regenerativa nu mai consuma nici frânele iar la drumurile lor suspensiile și pneurile țin f mult !
Pret la misto. Cu 2000 de Euro mai ieftina, fara recuperare, cu jumatate de motor fata de Skoda, cu baterie mai mica…
Trebuie sa fii inebunit dupa discount ca sa nu alegi Skoda. Nu gasesc niciun motiv sa aleg Dacia.
Pretul in UE este de 17.500 euroi pentru versiunea de baza (cea mai cheala), la care ai optional AC si … roata de rezerva.
E o chinezarie de 2 lei vanduta la pret de specula. 44 de cai la o masina de peste o tona si dimensiuni de Matiz (oare poti depasi un camion), cu 140 km autonomie in ciclu combinat pe vreme rece (vezi https://ev-database.org/car/1319/Dacia-Spring-Electric), mi se pare efectiv bataie de joc, insulta inteligenta potentialilor cumparatori. Risti sa ramai cu chinezaria asta in pana de naterie pe coclauri, daca cumva iesi din oras cu ea.
De unde știi că este fără recuperare (adică frână regenerativa)? Până mild-hibridele au!
Am un motiv perfect pt care să nu alegi Skoda Citigoe … Nu se mai poate comanda (și nici frații eUp si Mii, dar acolo o aburesc că nu mai preiau comenzi până nu onorează comenzile de până acum) 🙂 !
“Clienții maghiari au epuizat deja toate cele 100 de unități disponibile la pre-comandă.” Parca vad ca piata romaneasca va fi singura care va stramba din nas la Dacia Spring 🙂
(https://www.automarket.ro/stiri/primul-pret-oficial-pentru-dacia-spring-modelul-electric-costa-aproximativ-100807.html)
“… daca o cumpar din Ungaria, ce autonomie are in Romania?”
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=938.msg313874#msg313874
1.-Nu are franare regeneratina pentru a fi mai ieftina si mai usoara dar are regenerare atuci cand merge in frana de motor. doar cand apesi pedala de frana nu are regenerare! Pierderea e minora!
2.-Pretul de 17500 este pentru versiunea de top in Ungaria unde TVA e 27%. La noi , cu TVA de 19% ar fi cam 16.400 euro-versiunea de top.
3.-AC este dotare de serie inclusiv in versiunea asa-zis cheala.
4. Portbagaj mic ?Stau „cu bagajele în cap (sau cu bagajele pe jumătate)”??? 300 litri pentru patru persoane sunt putini? Sandero are 320 si pretinde ca sunt suficienti pentru cinci pasageri , Oltcit si Fiat Uno aveau fix 300 si erau cica de cinci locuri.Matizul cu care il comparati nu avea decat 180 de litri,
5.-Cuplu mic?In comparatie ci ce? Cu alte electrice da, e mai mic ( desi nu ar trebui sa se simta prea mult diferenta-Smart Forfour si Twingo E au 160Nm comparativ cu Dacia 125 dar cantaresc cu 200-250kg mai mult!) dar daca o compari cu alte termice din clasa mica si mini , las-o jos ca macane! Loganul si Sandero de 1.0 aspirat , de exemplu , nu au decat 97Nm. In plus si pe astia ii ating abia dupa 3500 de truratii in timp ce cei 125Nm ai Springului sunt disponibili instantaneu.In plus Sandero 1.0mpi este cu 100kg mai greu si in conditiile astea atinge 100km/h in 14.7 s. Cum o fi la Spring nu stiu dar dar toate sunt in favoarea lui.
Punctul cu adevarat slab al Daciei este incarcarea la curent alternativ. Nu poate absorbi decat 6.6 Kw la 240V de la prizele type 2 (Mennekes) , cele mai raspandite , care pot livra ( si majoritatea livreaza) 22Kw la 400V. Incarcarea la curent continuu cu 30Kw este de prea putin ajutor. Statiile DC tip CCS sunt de vreo 10 ori mai rare si sunt vanate de toti posesotii de masini cu baterii ceva mai mari(livreaza 50Kw)
Ținând cont cât de puține modele încarcă la AC la 22kW, ceva mai multe la 11kW și majoritatea la 6,6-7kW, 6,6kW încărcare AC nu e chiar atât de critic. Nu înțeleg de ce nu le-a dat Renault chargerul AC de 22kW, după cum nu înțeleg de ce se mulțumesc majoritatea producătorilor să pună chargere de 6-11kW și nu încearcă să facă și ei un charger de 22kW!
Ba este si sa-ti zic de ce , din punctul de vedere al unuia care are o electrica cu incarcare la 22 KWh cu o autonomie chiar mai mica decat a Daciei (Smart Forfour). Totul se reduce la libertatea de miscare pe care ti-o ofera un tip sau altul de incarcator. Eu locuiesc in Severin. Serviuce-ul e in Bucuresti la 350km distanta. Autonomia reala masinii este la drum lung , daca nu merg cu mai mult de 85-90/h cam de 160-170km. La 110 scade la 100km presupunand ca as merge pana as goli complet bateria( absolut exclus sa fac asa ceva). Am fost nevoit sa fac de trei ori drumul Severin Bucuresti( cand am luat-o , la revizia anuala si la o reparatie dupa o tampoinare minora).Cu tot cu timpul pierdut la incarcare (doua) am facut sapte ore. Cu dacia as avea o autonomie cu 100km mai mare si as fi nevoit sa fac o singura pauza de incarcare. DAR- cu 6.6kw/h as avea nevoie de mini9m daua ore si jumatate de stat in priza in loc de 45 minute la 22kwh!! Poti sa zici ca incarc si mai repede de la DC 30kw-TEAPA!!! Fara sa deviezi de la traseu , fara sa intri prin orase ca sa cauti o priza de-asta in speranta ca e libera , E O SINGURA PRIZA LA ROMPETROL IESELNITA! ( de 22kwh sunt mai mult de 10) Cand mergi spre Bucuresti e prea aproape de plecare cand vi de la Bucurestiu e prea departe. In plus de multe orio cand m-am dus sa ma incarc de la priza de 22kw( in Craiova ajung destul de frecvent) priza de DC era ocupata cu oprele de unul cu TESLA.iIn schimb NICIODATA priza de 22 nu a fost ocupata.Acasa incarc in timp ce imi fac cumparaturile de la o priza de 22 intr-o statie unde exista doua prize. Am inialnit destul de des oameni cu Kona sau cu Tesla veniti aici in priza pentru ca UNICA priza DC din oras era ocupata! intre timp a mai aparut una de la EnelX dar inca nu functioneaza. Sa zicem ca nu o iei pentru drumuri mai lungi si o miei exclusiv pentru oras. Daca nu stai la casa ca sa o incarci p[este noapte ce faci? Faci cumparaturi cate 5-6 ore???
Ca o paranteza , In Severin 2 prize CCS (DCKWH) coua prize CHAdeMO (DC50Kwh) si 20(douazecu) prize Type 2 Mennekes grupate inj opt locatii )din care 17 livreaza 22KWH
Intradevar, in situatia descrisa mai sus, un charger AC de 6,6kW in loc de 22kW este un inconvenient major. Statiile medii (de 22kW AC) au o pozitie relativ ingrata, cele cateva ore necesare pt o incarcare, pe de o parte sunt prea multe ca sa stai langa masina, dar pe de alta parte prea putine ca sa tii un punct de incarcare ocupat toata noaptea! In prezent, in lipsa de altceva, solutia aleasa este incarcarea la statiile rapide (acolo unde se poate), dar solutia ideala ar fi incarcarea peste noapte. Anul trecut l-am intrebat pe Adrian daca ar fi o problema daca si-ar lasa peste noapte i3-ul (charger AC 7,4kW, capacitate neta 27,2kWh) intr-o statie AC si mi-a raspuns ca ar face-o daca ar fi 8-10 puncte de incarcare in statia respectiva dar nu intr-o statie cu 1-2 puncte de incarcare (cum sunt marea majoritate); ar fi necesare statii de mai mica putere (2-3kW) dar cu mult mai multe puncte de incarcare.
Ca sa revenim la Dacia Spring, chargerul de 30 kW DC mi se pare neinspirat; bateria era suficient de mare ca sa accepte un charger standard de 50 kW, sau macar unul de 40 (suficient cand peste 90% din statiile rapide sunt de 50kW). Decat un charger de 30 kW DC mai bine unul de 22 kW AC! Cumva se cunoaste ca se fabrica in Asia, i-au pus probabil chargere de la partenerii de grup: AC de pe Nissan Leaf si DC de pe Mitsubishi Outlander PHEV 2019 😀
Am vazut pe ev-database.org ca chargerul standard pe Smart era 4,6 kW, cel de 22 kW fiind “optional in unele tari, standard in altele”; pe piata romaneasca a fost standard sau optional?
A fost optional. Teoretic ar fi trebuit sa coste700 dar nu a putut finluat decat la pachet cu o dotare absolut inutila pentru mine si practic inutilizabila in Romania. In final a costat 1000, mai mult decat diferenta intre versiunile cu doua si cu patru locuri (700 la nivel de echipare identic)
Ai derptate cu statuile de incarcare pe timp fe noapte. Cu cat inghite o singura priza de 23s.ar putea instala 6 prize de 3.7 in parcarile blocurilor, suficiente pentru mknim 12 masini care incarca noaptea. Din pacate primariile nuvad decat ” statii rapide ” in fata ochor, atunci can totusi le vad, pentru ca doar alea sunt finantate de Fondul de Mediu cu90% sau de fondutile europene. Prizele de mica putere nu sunt luate in calcuk
Va spun eu de ce nu o mai fac !Chiar și la prețul ăla ei pierd bani…Caută alta varianta.La puterea aia ar putea să fie puțin mai mare,măcar cât Spring dar nu știu ce sa facă cu prețul ,că va creste(reproiectare).Posibil sa rămână,că nu au cheltuit mult cu proiectarea știind că a derivat că și Spring dintr-o mașină termica și să-i pună și ei un motor și o baterie mai mica să o mai ieftineasca.Ce a făcut VW cu citigo și surorile ei se cheamă risipa și prostie.O mașină mică ,de oraș dar prea puternica și nici cu cine stie ce autonomie !
Cred că au încercat piata sau au avut alt scop.Poate cam ca Toyota când a făcut primele hibride.Le vindea in pierdere doar pt imagine ,adică să nu mai oara așa poluanti(căci ce camionete poluante și uriașe vindeau ei prin State și țările arabe….).Renault și-a făcut bine temele,ca și pt Logan.Pretul nu e nici mare dar nici mic.E cat sa ramai in afacere dar sa faci și piața și ceva profit…Și nici nu baga mana-n buzunar nimănui.Nu o vreți voi ?O iau chinezii,deși au și ei multe mărci de electrice locale !
rar asa dovezi de lipsa de viziune in industria auto
uluitor
…nici nu imi pierd timpul sa aduc argumente