Primul automobil electric Dacia va fi lansat pe piață în 2021-2022 și va fi o mașină mică, de oraș, reiese dintr-un anunț oficial al Grupului Renault. Modelul Dacia electric va fi cel mai probabil bazat pe versiunea electrică a lui Renault Twingo, numită Twingo Z.E., programată spre lansare în 2020 (o nouă generație). Cel mai probabil acest model Dacia Z.E. va fi prezentat la final de 2021, iar comercializarea efectivă va demara în 2022, după cum reiese din anunțul grupului auto francez (vezi foto).
Specificații tehnice pentru Dacia electrică nu sunt încă disponibile oficial. Ne putem aștepta la un motor electric de 80 CP, alimentat de o baterie litiu-ion cu o capacitate netă de 35 kWh și conectivitate la stații de încărcare prin porturi Type 2 (până la 22 kW) și CCS (până la 50 kW). După cum arată Volkswagen Group, pot fi făcute mașini mici, de oraș, cu baterie de circa 35 kWh, la un preț de circa 20.000 Euro (Skoda Citigoe iV, Volkswagen e-up!, SEAT Mii EV).
Sunt șanse mici ca bateria să fie răcită activ, cu lichid, ceea ce înseamnă că performanțele de încărcare rapidă își vor putea atinge potențialul maxim în ocazii mai rare. Totuși, funcția va fi binevenită.
Standardul de garanție așteptat este de 8 ani sau 160.000 km pentru baterie și motor, acestea fiind intervalele preponderente folosite de toată industria auto când vine vorba despre garanția mașinilor electrice.
În contextul în care au apărut încă din 2019 zvonuri privind terminarea parteneriatului dintre Renault și Daimler pentru a produce în comun mașinile electrice Twingo și smart, este clar că Renault are nevoie de volume mai mari, în viitor, iar un model 100% electric Dacia vine la țanc în acest sens.
Strategic vorbind, Renault, care deține experiența de a face mașinile smart, renunță la parteneriatul cu Daimler și „îngroapă”, astfel, marca smart. Daimler a declarat că ia în calcul renunțarea la smart dacă parteneriatul cu Renault pică. Apoi va rămâne loc în piață pentru mașini electrice Dacia – modele de oraș, mici, electrice și accesibile, adică ceea ce smart a cam ratat să ofere.
Desigur, parteneriatul dintre Renault și Daimler încă este valabil la momentul publicării acestui articol, dar până la final de 2020 sunt șanse mari ca zvonurile apărute în 2019 să se confirme și „Renault să o rupă cu Daimler” pe acest subiect.
Calendarul de lansare al modelului electric Dacia ne arată că acesta se află deja în dezvoltare de câțiva ani, cel mai probabil de prin 2016-2017 – un model nou de mașină are nevoie de o perioadă de dezvoltare de 4-7 ani, în funcție de complexitate și de capacitatea de inginerie a fabricantului.
Un preț minim așteptat ar fi undeva în jurul a 17.000 Euro cu tot cu TVA și fără niciun fel de bonus, iar dacă Renault va decide să folosească o baterie mai mică prețul se va putea duce inclusiv sub bariera de 15.000 Euro.
Anunțul oficial despre Dacia electrică apare în ACEST raport Renault, la pagina 30.
Citește și…
- Cum m-am transformat dintr-un admirator al tractoarelor diesel într-un fan al mașinilor electrice (2019)
- Primul an cu mașina electrică și câteva concluzii (2019)
- Mașina electrică mi-a schimbat viața. Cum m-am adaptat (2019)
- Cel mai lung drum cu mașina electrică și prima ieșire din țară … (2019)
- Volkswagen ID.3. L-am rezervat. Cum? De ce? Cât costă? (2019)
- #electRO
- #ElectricRomânia (2019)
5 comentarii
“Vine la tanc”? Credeam ca jurnalistii adevarati nu fosesc expresii taranesti.
Modelul electric Dacia City nu va fi bazat pe Renault Twingo ZE, ci pe modelul chinezesc Renault City KZE, un model cu dotari modeste, care costa in china aproximativ 7000-8000 euro. E o masina cu un motoras de 44 CP si autonomie cam 200 km.
Modelul Dacia va avea in plus dotarile de siguranta impuse in UE, si poate o autonomie (baterie) putin mai mare, si va costa, dupa cum spune Renault, intre 15.000 si 20.000 euro fara subventii.
Cu 200 km este o masina de oras. N-am nevoie sa-mi „faca pantofii” dar de un minim de 400km este nevoie, sa pot ajunge pana la Brasov si inapoi. sigur. La un 20k pret, si caracteristica de distanta, sigur vanzarile vor exploda.
Tinand cont ca Romania nu mai e demult piata principala pentru Dacia, nu romanilor se va adresa aceasta masina.
In vestul Europei sunt foarte multi oameni care isi permit 2 sau chiar 3 masini si vor prefera un automobil mic, cu pret accesibil, ieftin de intretinut si prietenos cu mediul (pe motiv de taxe mai mici si imagine de eco-friendly) pe post de masina pentru mers pana la serviciu. Cand naveta de 15-20 km dus si inca pe atata intors e in trafic bara la bara sau cu viteze care rareori trec de 30 km/h, ce folos are o masina mare sau cu motor care consuma combustibil si scoate noxe? Mai bine mergi electric, incarci la fiecare 2-3 zile in drum spre casa la supermarket. Iar pentru iesirile din week-end ai un sedan sau break, ca sa ai confort pe autostrada, iar poate in viitor o masina electrica de capacitate mai mare, cu autonomie de 500+ km.
La noi o sa mai treaca lejer 10-15 ani pana cand tehnologia si infrastructura vor permite ca o masina electrica sa fie potrivita pentru marea majoritate a soferilor, care isi vor permite, ca si acum, o singura masina. Intr-adevar, 400 km mi se pare si mie limita de jos pentru necesarul de autonomie. Abia cand vom putea incarca masina electrica in 10-15 minute cu un „plin” de curent (si sa o putem face macar o data pe saptamana fara degradare masiva a bateriei) o sa fie lumea mai deschisa la ideea unei masini electrice.
Rombat va produce din primavara baterii Li-Ion pt masini electrice langa Cernica; se pare ca va avea client la Mioveni!