Acasa Porsche Următorul Porsche Macan va fi electric. Apare în 2021-2022

Următorul Porsche Macan va fi electric. Apare în 2021-2022

de Adrian Mitrea

Sigla Porsche (sursa – Porsche)

A doua generație Porsche Macan va avea doar propulsie electrică, a anunțat producătorul german de mașini sport. Anunțul vine la doar câteva luni de la introducerea pe piață, la final de 2018, a „noului Macan” – o versiune puternic restilizată. La ieșirea de pe piață a acestei prime generații Porsche Macan, cel mai probabil prin 2021-2022, următorul model va avea doar propulsie electrică.

„Porsche aduce mobilitatea electrică la centrul său de producție din Saxonia: Consiliul de Supervizare al Porsche AG a decis ca următoarea generație de Macan să fie produsă ca automobil electric. Acesta va fi primul SUV compact complet electric de la Porsche și va ieși de pe linia de producție la începutul următorului deceniu. Dezvoltarea reprezintă o extindere a gamei Porsche în domeniul electromobilității: Taycan – prima mașină sport exclusiv electrică de la Porsche – va fi lansată pe piață la sfârșitul anului 2019, urmată apoi de derivatul său, Taycan Cross Turismo, a anunțat Porsche, într-un comunicat de presă.

De asemenea, Porsche a anunțat în Septembrie 2018 că renunță la toate motorizările diesel.

„Electromobilitatea și Porsche se potrivesc perfect. Nu doar pentru că ambele reprezintă o abordare de înaltă eficiență, ci mai ales datorită caracterului lor sportiv”, a declarat Oliver Blume, președintele Consiliului de Administrație al Porsche AG. Până în 2022, vom investi peste șase miliarde Euro în mobilitatea electrică, iar până în 2025 50% dintre toate vehiculele noi Porsche ar putea fi electrice. Cu toate acestea, în următorii zece ani ne vom concentra pe o combinație de motoare compusă din motoare pe benzină optimizate, modele hibride plug-in și mașini sport pur electrice. Scopul nostru este acela de a deschide noi drumuri în tehnologie și, din acest motiv, vom continua să aliniem în mod consecvent compania la tendințele de mobilitateale ale viitorului, a explicat Blume.

Teaser Porsche Taycan (sursa – Porsche)

La fel ca Taycan, SUV-ul compact beneficiază de tehnologia de 800 V și se bazează pe arhitectura Porsche PPE (Premium Platform Electric) dezvoltată în colaborare cu Audi AG.

Dată fiind lansarea lui Audi e-tron quattro în acest an, cu dimensiuni comparabile cu ale lui Macan, mutarea Porsche și Audi – ambele parte a Volkswagen Group – este cât se poate de logică. Tot așa cum Cayenne și Touareg împart aceeași platformă tehnică.

Porsche Macan concurează pe piață cu modele precum Alfa Romeo Stelvio, Audi Q5, BMW X4, Infiniti QX50, Lexus NX, Mercedes-Benz GLC și Volvo XC60.

Uzina Porsche din Leipzig a început producția de serie a SUV-ului Cayenne în 2002, cu 259 de angajați. De atunci, fabrica a fost dezvoltată continuu pentru a deveni una dintre cele mai avansate și sustenabile unități de producție din industria auto. Pentru lansarea lui Macan fabrica din Leipzig a fost extinsă și transformată într-o uzină completă, care a inclus propriile ateliere de caroserie și vopsitorie.

Când fabrica a început să funcționeze cu capacități extinse, în Februarie 2014, planul de producție era de 40.000 de unități Macan pe an, iar ea produce în prezent peste 90.000 de unități pe an, pentru piețele din întreaga lume.

Etapa finală de extindere a devenit funcțională acum doi ani, făcând posibil ca modelul Panamera să fie, de asemenea, fabricat în întregime în Leipzig și ridcând numărul angajaților la peste 4.000.

De la festivitatea de inaugurare din Februarie 2000 și până în prezent Porsche a investit în Leipzig peste 1,3 miliarde Euro.

Porsche Macan Mamba Green (sursa – Adrian Mitrea)


Link-uri și articole utile:

12 comentarii

roman 27 februarie 2019 - 11:27

m-am plictisit de masini nemtesti – le-am avut inca din 1985, dupa 1990 s-a trecut la masini de unica folosinta, de consumatori, la dieseluri care nici nu apucau sa se „lase” ca era buna de aruncat masina la gunoi. sa mearga merkel cu ele, la ea acasa. conditiile subprime de romania cer japoneze sau coreene.

Reply
Adrian Mitrea 27 februarie 2019 - 14:05

Nu prea înțeleg cum ai putea să te plictisești de Porsche, dar nah, nu te împiedică nimeni să-ți cumperi Hyundai i10 pe GPL în loc de Porsche Macan electric 🙂 Fiecare face ce vrea cu banii săi, nu?

Reply
Cosmin 27 februarie 2019 - 13:15

Eu unul chiar nu inteleg conceptul de SUV Electric (si inca unu imens ca Macan). Cel putin deocamdata, nivelul la care a ajuns tehnologia bateriilor mi se pare potrivita masinilor de oras ca Zoe, i3 si altele. De exemplu, azi a fost prezentata Honda e Prototype si pe langa design care e subiectiv intotdeauna (place/nu place) mie unu mi se pare absolut perfecta pentru o masina electrica. Mica, relativ usoara, relativ aerodinamica si sa speram nu la fel de scumpa cum o sa fie un Macan :). Adrian, poate ne prezinti si jucaria asta aici cand poti. Mersi 🙂

Reply
Adrian Mitrea 27 februarie 2019 - 14:12

Salut! SUV pentru că tipul caroseriei este cel mai pretabil la așa ceva. Bateria în podea înalță destul de mult o mașină considerată mică (Zoe, i3). Adică în i3 stai ca în BMW X1, de exemplu. Iar în Zoe mai degrabă ca în Captur decât ca în Clio. În plus, clientela de SUV (eventual premium) e dispusă să plătească mai mult pentru tehnologie și confort. Cu alte cuvinte, un client de Porsche Macan de 70.000 Euro s-ar putea să vrea să plătească 90.000 Euro pe unul electric. În timp ce un client de Sandero pe GPL nu va plăti niciodată 10.000 Euro în plus pentru o Dacia electrică, spre exemplu.

De aceea tehnologiile noi și scumpe vin întotdeauna de sus în jos, nu jos în sus. Adică de la Mercedes-Benz Clasa S spre Clasa A, nu invers. Ăsta e mersul lucrurilor.

Honda e foarte frumușică, chiar sunt foarte curios. Dar la dimensiunile acelea probabil va avea autonomie de 80-130 km, ceea ce e cam puțin pentru cei mai mulți pretențioși (în special români). Vom vedea…

Reply
Dinu 27 februarie 2019 - 13:24

„tendințele de mobilitateale viitorului” trebuie corectat in
„tendințele de mobilitate ale viitorului”

Reply
Adrian Mitrea 27 februarie 2019 - 14:12

Corectat, mulțumesc!

Reply
Naivu 23 aprilie 2019 - 13:21

Obisnuiesc sa asociez (in mod corect sau nu) Porsche cu iubitorii de viteza si nu imi pot imagina clentii de Porsche mergand pe autostrada cu 80-90km/h in loc de maximum legal+10km/h ca sa nu le scada autonomia la mai putin de jumatate. Sunt curios cum se va rezolva dilema: vor pune cutie de viteze ca sa incerce sa scada din consumul la viteze mari sau vor incerca sa puna mai multe baterii!
PS: nu sunt fan viteza, dar consider ca a fi depasit de toti pe autostrada (ceea ce este inerent cand mergi cu mai putin de 100-110km/h) poate da senzatia ca incurci circulatia si rapeste oarecum din bucuria de a conduce („bucurie” care poate te-a impins sa dai 100kEUR pe un Porsche)!

Reply
Adrian Mitrea 23 aprilie 2019 - 16:49

Multe dintre aceste mașini (Macan) circulă prin orașe, unde n-ai nevoie de autonomie prea mare. Cumva prefer un Macan electric în fața mea la semaform în locul unuia pe benzină sau diesel.
În plus, în teorie, cine conduce Porsche stă și la casă ori apartament cu loc de parcare, deci are și cum să încarce mașina peste noapte.
Eletromobilitatea vine natural, de sus în jos, de la mărcile scumpe și oamenii bogați, spre mașinile ieftine și oamenii mai puțin avuți.
P.S. Am fost cu BMW i3 94 Ah de la București la Budapesta și retur fără să scad viteza sub 110 km/h pe autostradă nici măcar o secundă. Iar în cea mai mare parte a timpului am condus pe autostrăzi cu 130 km/h.
Și dacă poate face asta un BMW i3 cu baterie mititică, sigur că se va putea și cu un Porsche!

Reply
Naivu 24 aprilie 2019 - 10:17

Cam ce capacitate la baterie/autonomie ar fi probabil sa aiba Macan?

Reply
Adrian Mitrea 25 aprilie 2019 - 08:39

Salut, mă aștept la 75-100 kWh capacitate a bateriei. Probabil tehnologia va fi comună cu ceea ce vedem acum la Audi e-tron https://0-100.ro/2018/09/18/audi-e-tron-quattro-s

Reply
Naivu 7 mai 2019 - 14:10

Mda, la baterie de 100kWh iti faci mai putine griji cu autonomia!
Ca sa revin la obsesia mea, daca la un motor electric consumul la 130km/h este dublu fata de cel la 70km/h iar la un motor cu combustie interna doar cu 50% mai mare, este clar ca la masinile electrice la viteze mari se pierde energie in plus (care nu face decat sa se transforme in caldura si sa uzeze partile rotative), energie care nu s-ar pierde daca s-ar insera o cutie de viteze. Probabil ca nu as mai insista pt o cutie de viteze pe masina electrica daca un producator mi-ar explica cat costa cutia aceea (si uleiul si mentenanta si reparatia), cat de dificil e sa ii faca loc sub capota, cat isi pierde din eficacitate frana magnetica sau cata energie se va pierde , indiferent de viteza, doar pt ca exista o cutie de viteze in lantul motor, …, dar ar merita studiata optiunea (daca nu pt costul financiar macar pt costul ecologic).
PS: pe cand articolul cu drumul Budapesta cu BMWi3-ul?

Adrian Mitrea 7 mai 2019 - 19:21

Salut, vor apărea și cutiile de viteze pentru mașini electrice, dar în faza asta n-ar face decât să le crească costul și mai mult, ceea ce nimeni nu vrea. Poate în decada 2020-2030 vom avea câteva modele electrice care au și cutie de viteze.
Cel mai probabil voi publica Luni articolul despre călătoria până la Budapesta. Mulțumesc că ții aproape!

Lasa un comentariu