Acasa Porsche Următorul Porsche Macan va fi electric. Apare în 2021-2022

Următorul Porsche Macan va fi electric. Apare în 2021-2022

de Adrian Mitrea

Sigla Porsche (sursa – Porsche)

A doua generație Porsche Macan va avea doar propulsie electrică, a anunțat producătorul german de mașini sport. Anunțul vine la doar câteva luni de la introducerea pe piață, la final de 2018, a „noului Macan” – o versiune puternic restilizată. La ieșirea de pe piață a acestei prime generații Porsche Macan, cel mai probabil prin 2021-2022, următorul model va avea doar propulsie electrică.

„Porsche aduce mobilitatea electrică la centrul său de producție din Saxonia: Consiliul de Supervizare al Porsche AG a decis ca următoarea generație de Macan să fie produsă ca automobil electric. Acesta va fi primul SUV compact complet electric de la Porsche și va ieși de pe linia de producție la începutul următorului deceniu. Dezvoltarea reprezintă o extindere a gamei Porsche în domeniul electromobilității: Taycan – prima mașină sport exclusiv electrică de la Porsche – va fi lansată pe piață la sfârșitul anului 2019, urmată apoi de derivatul său, Taycan Cross Turismo, a anunțat Porsche, într-un comunicat de presă.

De asemenea, Porsche a anunțat în Septembrie 2018 că renunță la toate motorizările diesel.

„Electromobilitatea și Porsche se potrivesc perfect. Nu doar pentru că ambele reprezintă o abordare de înaltă eficiență, ci mai ales datorită caracterului lor sportiv”, a declarat Oliver Blume, președintele Consiliului de Administrație al Porsche AG. Până în 2022, vom investi peste șase miliarde Euro în mobilitatea electrică, iar până în 2025 50% dintre toate vehiculele noi Porsche ar putea fi electrice. Cu toate acestea, în următorii zece ani ne vom concentra pe o combinație de motoare compusă din motoare pe benzină optimizate, modele hibride plug-in și mașini sport pur electrice. Scopul nostru este acela de a deschide noi drumuri în tehnologie și, din acest motiv, vom continua să aliniem în mod consecvent compania la tendințele de mobilitateale ale viitorului, a explicat Blume.

Teaser Porsche Taycan (sursa – Porsche)

La fel ca Taycan, SUV-ul compact beneficiază de tehnologia de 800 V și se bazează pe arhitectura Porsche PPE (Premium Platform Electric) dezvoltată în colaborare cu Audi AG.

Dată fiind lansarea lui Audi e-tron quattro în acest an, cu dimensiuni comparabile cu ale lui Macan, mutarea Porsche și Audi – ambele parte a Volkswagen Group – este cât se poate de logică. Tot așa cum Cayenne și Touareg împart aceeași platformă tehnică.

Porsche Macan concurează pe piață cu modele precum Alfa Romeo Stelvio, Audi Q5, BMW X4, Infiniti QX50, Lexus NX, Mercedes-Benz GLC și Volvo XC60.

Uzina Porsche din Leipzig a început producția de serie a SUV-ului Cayenne în 2002, cu 259 de angajați. De atunci, fabrica a fost dezvoltată continuu pentru a deveni una dintre cele mai avansate și sustenabile unități de producție din industria auto. Pentru lansarea lui Macan fabrica din Leipzig a fost extinsă și transformată într-o uzină completă, care a inclus propriile ateliere de caroserie și vopsitorie.

Când fabrica a început să funcționeze cu capacități extinse, în Februarie 2014, planul de producție era de 40.000 de unități Macan pe an, iar ea produce în prezent peste 90.000 de unități pe an, pentru piețele din întreaga lume.

Etapa finală de extindere a devenit funcțională acum doi ani, făcând posibil ca modelul Panamera să fie, de asemenea, fabricat în întregime în Leipzig și ridcând numărul angajaților la peste 4.000.

De la festivitatea de inaugurare din Februarie 2000 și până în prezent Porsche a investit în Leipzig peste 1,3 miliarde Euro.

Porsche Macan Mamba Green (sursa – Adrian Mitrea)


Link-uri și articole utile:

12
Lasa un comentariu

avatar
4 Comment threads
8 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
5 Comment authors
NaivuAdrian MitreaDinuCosminroman Recent comment authors
  Subscribe  
noi vechi
Notifica-ma despre
roman
Cititor
roman

m-am plictisit de masini nemtesti – le-am avut inca din 1985, dupa 1990 s-a trecut la masini de unica folosinta, de consumatori, la dieseluri care nici nu apucau sa se „lase” ca era buna de aruncat masina la gunoi. sa mearga merkel cu ele, la ea acasa. conditiile subprime de romania cer japoneze sau coreene.

Cosmin
Cititor
Cosmin

Eu unul chiar nu inteleg conceptul de SUV Electric (si inca unu imens ca Macan). Cel putin deocamdata, nivelul la care a ajuns tehnologia bateriilor mi se pare potrivita masinilor de oras ca Zoe, i3 si altele. De exemplu, azi a fost prezentata Honda e Prototype si pe langa design care e subiectiv intotdeauna (place/nu place) mie unu mi se pare absolut perfecta pentru o masina electrica. Mica, relativ usoara, relativ aerodinamica si sa speram nu la fel de scumpa cum o sa fie un Macan :). Adrian, poate ne prezinti si jucaria asta aici cand poti. Mersi 🙂

Dinu
Cititor
Dinu

„tendințele de mobilitateale viitorului” trebuie corectat in
„tendințele de mobilitate ale viitorului”

Naivu
Cititor

Obisnuiesc sa asociez (in mod corect sau nu) Porsche cu iubitorii de viteza si nu imi pot imagina clentii de Porsche mergand pe autostrada cu 80-90km/h in loc de maximum legal+10km/h ca sa nu le scada autonomia la mai putin de jumatate. Sunt curios cum se va rezolva dilema: vor pune cutie de viteze ca sa incerce sa scada din consumul la viteze mari sau vor incerca sa puna mai multe baterii! PS: nu sunt fan viteza, dar consider ca a fi depasit de toti pe autostrada (ceea ce este inerent cand mergi cu mai putin de 100-110km/h) poate da… Citeste mai mult »