Acasa BMW S-a lansat BCR eGO, serviciu de car sharing cu 20 de mașini electrice BMW i3

S-a lansat BCR eGO, serviciu de car sharing cu 20 de mașini electrice BMW i3

de Adrian Mitrea

BMW i3 BCR eGO (sursa – Adrian Mitrea)

Banca Comercială Română (BCR) a lansat eGO, un serviciu de car sharing care în primă fază include 20 de mașini 100% electrice BMW i3 în București. Aceste mașini pot fi conduse de orice persoană fizică în contextul în care are cont și card Mastercard contactless de la BCR, inclusiv descuierea mașinii realizându-se cu cardul bancar, au anunțat oficialii BCR, miercuri, 22 noiembrie, în cadrul unui eveniment ținut în București.

Piața de car sharing din România devine tot mai interesantă, mai multe companii oferind un asemenea serviciu, Pony Car și CABY fiind deja nume cunoscute, mai ales în afara Capitalei. La nivel european și chiar mondial se remarcă nume precum DriveNow și car2go.

În București, însă, BCR eGO este primul serviciu de car sharing cu mașini 100% electrice, oferit de o bancă, iar planurile pe termen mediu și lung includ atingerea unei flote de 200 de mașini, considerată optimă. Asta doar dacă va exista interes mai mare pentru acest serviciu aflat acum în fază incipientă.

Colaborarea dintre BCR și Mastercard face ca aceste mașini BMW i3 100% electrice să fie singurele automobile din România care pot fi deschise cu un card bancar, folosind tehnologia contactless.

Practic, pentru a putea folosi aceste 20 de mașini de car sharing eGO trebuie să fii client BCR, adică să ai un cont curent și un card bancar Mastercard contactless, iar pe telefon trebuie să ai instalată aplicația BCR eGO – aplicație care la momentul prezentării pentru presă nu era online, dar va fi din 4 decembrie 2017.

Mașina se poate rezerva cu 30 de minute înaintea folosirii ei, iar în primele 20 de minute de la realizarea rezervării aceasta poate fi anulată gratuit.

Costul pentru utilizarea serviciului este de 12 Lei (0,4 Lei/minut), iar tarifarea se face în „blocuri” de câte 30 de minute, primele 30 de minute fiind mai scumpe: 23 Lei. Cu alte cuvinte, indiferent de distanța parcursă, tarifarea se face utilizând timpul de utilizare ca referință. Dat fiind conceptul, nu va conta dacă folosești mașina 10 minute sau 30 de minute pentru că tot 23 Lei vei plăti la finalul călătoriei (în planul tarifar basic, rămâne de văzut care sunt toate opțiunile tarifare după ce aplicația va fi online).

Mastercard BCR eGO (sursa – Adrian Mitrea)

Pentru a menține serviciul motivant, persoanele care lasă mașina la încărcat, spre exemplu, vor fi stimulate prin minute de condus sau reduceri de prețuri. În aplicația BCR eGO persoana care vrea să rezerve o mașină va putea vedea și nivelul de încărcare al bateriei/autonomie pentru mașina pe care dorește să o conducă. Toate stațiile de reîncărcare pot fi văzute AICI.

Evident, amenzile vor cădea în sarcina utilizatorului mașinii și vor fi transmise de către bancă acestuia, la care se va adăuga un comision de procesare a operațiunii de plată a amenzii respective.

De spălarea și întreținerea mașinii se ocupă un furnizor al BCR, iar utilizatorii vor putea da feedback despre cât de curată este mașina în momentul în care au ajuns la ea. Astfel, un utilizator anterior care, să zicem, a vărsat pufuleți în mașină, va fi penalizat prin excluderea din serviciu dacă își face un obicei din a lăsa dezastru în urma lui.

De asemenea, la preluarea mașinii, utilizatorul va fi întrebat dacă aceasta este avariată sau nu și dacă este va putea face fotografii pentru a anunța asigurătorul, Omniasig, care este partener BCR pentru acest proiect.

Din motive de siguranță evidente va fi necesar permisul de conducere la crearea profilului de utilizator, iar din aplicația oamenii vor putea să-și fotografieze documentul și să-l transmită furnizorului serviciului.

Proiectul BCR eGO include pentru început 20 de mașini electrice BMW i3, iar oficialii BCR spun că, la nivel de București, ar fi ideal un număr de 200 de mașini astfel încât un utilizator să nu facă mai mult de 500 de metri pe jos până la cea mai apropiată mașină disponibilă. BCR se implică puternic în dezvoltarea noilor soluții de mobilitate, în acest sens montând și stații de reîncărcare pentru mașini electrice.

În momentul în care o mașină este rezervată, ea dispare de pe harta din aplicația de mobil, cam așa cum se întâmplă la Uber.

În interiorul mașinii există o unitate de comandă simplistă care îți permite să menții rezervarea mașinii pentru situații în care, să zicem, faci o oprire la supermarket în drum de la serviciu spre casă. Pentru ca mașina să nu devină disponibilă pentru alt utilizator și să rămâi cu sacoșele în mijlocul parcării, fără mașină, poți menține rezervarea, plătind după modelul descris mai sus, 12 Lei/30 minute.

BMW i3 BCR eGO (sursa – Adrian Mitrea)

Pentru început există o arie de acoperire a serviciului în București, spre exemplu nu vei putea lăsa mașina în Prelungirea Ghencea sau Giulești Sârbi pentru că se va afla în afara ariei de acoperire a serviciului. Desigur, nimic nu te va împiedica fizic să o faci dacă chiar vrei asta, dar te va costa.

Sistemul este interesant prin prima faptului că mașinile sunt 100% electrice și sunt BMW, iar dincolo de oamenii pentru care o astfel de soluție de mobilitate prezintă interes, există și posibilitatea ca cei care vor să-și cumpere un BMW i3 să-l testeze astfel cât doresc, fără să fie limitați de timpul scurt pentru un test drive acordat de regulă de dealeri.

Mașinile BMW i3 din programul BCR eGO sunt foarte apropiate de versiunea bază din punctul de vedere al echipamentelor, având un preț de listă cu tot cu TVA de până în 40.000 euro. Aceste mașini sunt fără facelift, versiunea restilizată urmând să fie comercializată în România din decembrie 2017.

S-ar putea să-ți placă și:

14 comentarii

Adeian 22 noiembrie 2017 - 21:19

Cum ar veni, 576 ron/zi, adica 123 Euro/zi Asta da business. :)) Intr-un an, BCR isi scoate investitia si apoi trece pe profit, respectiv aprx. 40.000 euro/an de masina.

In alta ordine de idei, cat sa fii de aerian incat sa ceri 123 euro/zi pentru inchirierea unei masini in regim car sharing? Ce te-ar opri sa inchiriezi in regim clasic, de la firmele de specialitate, cu 30 euro/zi?

Reply
Adrian Mitrea 22 noiembrie 2017 - 21:34

Pentru că pentru un drum de 30 de minute va fi mult mai eficient și mai simplu să iei o mașină eGO din niște locuri la îndemână din oraș decât să mergi până la aeroport să închiriezi o mașină cu 30 Euro/zi. Nu ai nevoie de ea o zi, ai nevoie 30-60 minute. Nu românii de la BCR au inventat conceptul, vezi că ai in articol niște link-uri către servicii similare.
P.S. BMW i3 sigur e mai mult de 30 Euro/zi, suma respectivă e valabilă pentru Logan.

Reply
Adeian 23 noiembrie 2017 - 04:29

Nu m-ati inteles. Serviciul este scump pentru Romania, iar flota alocata este subdimensionata, in conditiile in care iesi mult mai ieftin si mai rapid daca folosesti un taxi sau un Uber. Vorbim totusi de Bucuresti.

Taxiul te ia de la scara. Masinile in regim car sharing trebuie cautate. Pe jos. Am experienta lui car2go in Austria si Germania, iar aia chiar au flote. In plus, daca nu lasi masina intr-o zona anume, te ard la bani de nu te vezi. Cu alte cuvinte, platesti ca sa ajungi aproximativ unde iti doresti. Nu vad de ce ar fi diferit si in acest caz.

Cat despre folositul la naveta casa serviciu, wishfull thinking. Sper ca nu isi imagineaza cineva ca o poate lasa in fata blocului sau la munca si plateste strict cat o foloseste. :))

Oricum, am inteles ideea advertorialului, pardon, articolului. Poftiti la drive test. Va costa 12 lei 30 de minute. Serviciul e interesant, pentru ca „BMW” si pentru ca „electrica”. Doar 40k euro. Fara facelift.

Succes!

Reply
Adrian Mitrea 23 noiembrie 2017 - 10:37

1. Cât ai fi vrut să coste? Știu cu toții vrem moca orice, nație de cerșetori.

2. Mai ieftin și mai rapid cu Uber sau taxi e posibil doar în anumite scenarii.

3. Taxiul te poate lua de la scară sau nu, la fel cum poți avea norocul ca stația eGO (sau altceva) să fie în fața blocului tău.

4. Mi se pare normal să te ardă dacă nu te conformezi regulilor serviciului, mi-ar plăcea să fie arși și toți blatiștii din RATB, să vezi atunci ce transport în comun civilizat vom avea.

5. Navetă nu, în niciun caz, pentru că ar costa foarte mult. Pentru anumite situații poate fi util. Gen ai mașina în service o zi și nu beneficiezi de mașină de înlocuire. Sau vineri vrei să faci cumpărături, dar nu ți-ai luat mașina cu tine. Poți închiria una pentru 90 de minute și costă sub taxi ori Uber pentru același interval de timp. Contraargumente putem găsi. Argumente suntem în stare?

6. Nu era mai bine să nu afli de articolul ăsta și să mori așa mai ignorant? Nu există jignire mai mare pentru un autor decât să dea un mucos cu advertorialul în taste după ce a pierdut jumătate de zi, pe banii lui, să scrie un articol. Din acest motiv alte dejecții marca Adeian nu vor mai fi aprobate. Succes cu ura pe alte site-uri, nu pe 0-100.ro!

Reply
Diana 20 aprilie 2018 - 15:37

Doar un mic off-topic: Cea mai cuminte copila eram eu si respectam toate regulile, dar oboseala „ritualurilor” devenise extrema si era sa ma omoare (in spital). Bataia de joc a soferilor ratb era si mai grea, cand asteptam constiincioasa jumatati de ora in statii. Am concluzionat ca nu merita banii, deci am devenit blatista. La greu. Acum ma straduiesc sa creez o „natie de blatisti” deoarece lucrez cu publicul mic. Ii invat cum sa observe lucrurile si cum sa-si ia in serios simturile. Numai bine!
PS. Nu-mi raspunde, nu mai intru aici si nici nu ma intereseaza!

George 23 noiembrie 2017 - 08:18

Da, da…. fii sigur ca masina aia o sa fie inchiriata 24/24, 7/7. Cat despre pret ia sa vedem daca gasesti tu o masina de 40.000 Eur pe care sa o inchiriezi cu 30 Eur/zi.

Mie personal mi se pare decent pretul chiar foarte decent pentru un astfel de serviciu. Sper sa se extinda si sa prinda la public.

Reply
Altkos 10 decembrie 2017 - 12:03

Nu înțeleg cum poți aduce un astfel de serviciu mult mai scump ca cele existente si sa speri sa prinda la public 😂 cat de fraier sa fi!?

Reply
Haha 23 noiembrie 2017 - 09:42

De ce ar prinde chestia asta în loc de taxi/Uber? Ok, elimini șoferul mașinii și te pui tu în locul lui. Dar, o grămadă de alte probleme. De ex: cine e dornic să facă inspecția mașinii înainte de a o folosi? O rezerv, mă urc în ea, am plecat. Vine următorul mai chițibușar și vede o zgârietură. Îmi va fi imputată mie. Nu?
Dacă o poți lăsa doar în centru… la ce-mi mai folosește? Mai ales în București, unde chiar și cu mașina personală rareori vreau să mă aventurez în centru (doar dacă e seară târziu sau w/e). Taxi sau Uber scrie pe mine.

Ok, îmi spui că sunt și la nivel european, mondial… îți zic câteva nume și spune-mi dacă ai auzit de ele: Hertz, Sixt, Avis. Dacă numele asta îți spun ceva, înseamnă că ai auzit și de serviciile lor. Pony Car și Caby nu-mi spun absolut nimic. (sincer, primul lucru la care mă gândesc când aud Caby e taxi). Deci, nișă.

Dacă vor să facă ceva interesant cu mașinile electrice, pot da mașinile acelea unor firme de taxi-uri printr-un leasing avantajos (ok, să nu intrăm în polemica taxi-urilor din București, știm cu toții că nu e cel mai fericit serviciu). Cam cum plănuiesc cei de la Uber. Și-ți poți comanda taxi electric cu 0.5 RON/km.

Reply
Adrian Mitrea 23 noiembrie 2017 - 10:29

Dieselul n-a inlocuit benzina, mașina n-a înlocuit căruța definitiv, taximetria n-a eliminat mașinile personale. Ideea noilor servicii de acest gen este să fie complementare cu altele care există deja. Dacă ești fan Uber, dar nu găsești mașină, e posibil ca eGO să-ți fie de folos.
Nimic nu înlocuiește nimic, pur și simplu avem de unde alege. Iar asta e partea bună, zic eu. Europcar, Hertz, Sixt sau Avis NU fac car sharing, ci car rental. Cumva e același lucru, diferența o face durata de utilizare a mașinii și accesibilitatea serviciului. DriveNow, spre exemplu, este un serviciu oferit de BMW în parteneriat cu Sixt, ca idee.

Reply
Haha 23 noiembrie 2017 - 11:03

Vreau să comand taxi, nu găsesc. Caut UBER… nope, nu găsesc. Caut pe taxify… nimic. Ok, mă duc la BCR, mă fac client BCR, îmi iau card contactless, aplic pentru cont eGO. Ideea de taxi/UBER/car sharing este disponibilitatea. Ce face BCR e exact invers. Doar pentru clienții lor, doar în centru; o grămadă de restricții care cu siguranța nu fac serviciul atractiv. Când am auzit prima dată de car sharing, mi s-a părut interesant. Doar atât, nu și practic (părere personală, a se lua cu multă sare). Vedeți și comentariul lui Adeian de mai sus, plus o grămadă de alte probleme (ca cea descrisă de mine).

Îmi dai exemplu BMW și Sixt. Da… BMW face mașini, poate avea grijă de ele (prin reprezentanțe), Sixt face car rental. Cam merg împreună. Dar BCR? Cum pică în ecuația asta? Fac leasing! Super, atunci fă o ofertă de leasing unei companii care se ocupă cu transportul persoanelor (taxi/Uber… whatever – nu sunt fanboy). Până la urmă: 20 de mașini eGO pentru clienții BCR vs 20 de taxi-uri pentru toată lumea? Ce scenariu crezi că ar avea impact mai mare? BCR poate să-și facă și reclamă pe mașini, dacă ăsta a fost scopul lor inițial.

Reply
George 23 noiembrie 2017 - 11:05

Interesanta initiativa, dar personal consider ca tarifarea ar trebui facuta la nr de km parcursi, astfel se vor elimina situatiile nefericite in care sa zicem intr-un interval de 30 min o persoana sta efectiv blocata in trafic iar alta in aceeasi perioada de timp ruleaza intr-o zona cu trafic mai lejer.

Reply
vlad daniel 23 noiembrie 2017 - 15:19

Un pic de inadvertenta: In aplicatia de mobil planul tarifar basic este 23RON primele 30 de minute apoi esti tarifat la 12RON 30 de minute

Reply
Adrian Mitrea 23 noiembrie 2017 - 18:01

Salut, informația cu 12 Lei/30 minute a fost anunțată de vicepreședintele BCR în conferință de presă și explicată de directorul operațional. Dacă ei au mințit, atunci și eu am scris prostii, în lipsa posibilității de a verifica informația suplimentar.
La momentul publicării articolului nu exista app BCR eGO în App Store, au lăsat lansarea aplicației pentru 4 Decembrie 2017.
Mersi de info update din Google Play!

Reply
C Bucur 8 decembrie 2017 - 10:10

Aplicatia are 2.2/5 rating. Multi se plang ca nu merge. Serviciul asta chiar exista?

Reply

Lasa un comentariu