Test Drive Nissan Qashqai 2024 (facelift) – o bună ocazie de a descoperi un hibrid foarte avansat care se conduce la fel de fin precum o mașină electrică și care n-are deloc legătură fizică între motorul termic și roți. Ce modificări aduce acest facelift, plus impresii de condus, puteți vedea în acest review, realizat cu ocazia testelor internaționale pentru presă, organizate în Faro, Portugalia.
Nissan Qashqai facelift este propus pe piață, odată cu acest facelift din 2024, cu motorizări pe benzină și hibride (benzină + electric). După cum probabil știți deja, diesel nu mai există pe Qashqai încă din 2021.
Motorul de bază este pe benzină, de 1,33 litri, cu patru cilindri, turbo, cu injecție directă. Dezvolvă o putere maximă de 140 Cai Putere (CP) și un cuplu maxim de 240 Newton-metru (Nm). Această variantă are transmisie manuală cu 6 trepte. Este cel mai accesibil Qashqai.
Test Drive Nissan Qashqai – hibridul merită atenție
Motorizarea cea mai interesantă este, însă, cea hibridă. Adică fix mașina din review. Sistemul hibrid este format dintr-un motor pe benzină de 1,5 litri, cu 3 cilindri, turbo. Plus un motor electric (190 CP, 330 Nm), desigur.
Mașina este pusă în mișcare doar de motorul electric. Rolul motorului termic este acela de a furniza curent pentru motorul electric. În acest ansamblu există și o baterie cu capacitate de 2 kWh – destul de mică (tipică hibridelor). Rolul bateriei este să fie un fel de zonă tampon (buffer) pentru stocarea și eliberarea de energie electrică.
Cu un consum mediu real de 5 litri/100 km în test drive, costul de operare pentru această mașină este de sub 10 Euro/100 km.
Acest cost echivalează cu o mașină electrică similară: SUV de segment C, putere 190 CP. Dacă această electrică ar fi alimentată la rețelele de încărcare publice, costul de operare ar fi tot de sub 10 Euro/100 km.
Desigur, acest calcul folosește scenariul de utilizare normal pentru o mașină hibridă. Totodată, vorbim de cel mai dezavantajos scenariu de încărcare pentru o mașină electrică. Dar ideea rămâne: Qashqai este exemplul de SUV hibrid care poate reprezenta o alternativă pentru cine n-are posibilitatea să integreze o mașină electrică în viața sa.
Mașina electrică perfectă nu există încă
Test Drive Renault Scenic E-Tech (2024)