Acasa Ford Angajatii Ford au acceptat, nefericiti, conditiile companiei pentru noul Contract Colectiv de Munca si asteapta ca fericirea sa vina odata cu noile proiecte

Angajatii Ford au acceptat, nefericiti, conditiile companiei pentru noul Contract Colectiv de Munca si asteapta ca fericirea sa vina odata cu noile proiecte

de Adrian Mitrea

Fabrica de motoare Ford Craiova (sursa – Ford)

Negocierile dintre Sindicatul Ford Automobile Craiova si Ford s-au incheiat, iar noul Contract Colectiv de Munca (CCM) pentru perioada 2016-2017 a fost inregistrat la Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM). Angajatii si, implicit, Sindicatul, au acceptat, nefericiti, oferta Ford, cu gandul la vremurile mai bune asteptate la uzina auto din Craiova odata cu venirea in uzina a unor noi proiecte.

Potrivit noului CCM, in urma negocierilor cu patronatul, nivelul veniturilor salariale totale ar urma sa fie aproape la nivelul celor de anul trecut, propunere care i-a nemultumit initial pe reprezentantii sindicatului in comisia de negociere, scrie Agerpres.

„Chiar daca avem nemultumirile noastre, contractul a fost semnat si inregistrat la ITM. Nimeni nu este fericit, dar aceasta este situatia pe piata muncii din zona”, a declarat Ovidiu Cioroianu, presedintele Sindicatului Ford Automobile Craiova, pentru Agerpres.

Noi opriri ale productiei nu sunt excluse la Ford Craiova, desi B-MAX a primit versiuni speciale si motor mai puternic pentru a deveni mai atractiv pentru public. Soarta lui B-MAX pare pecetuita in acest moment, fiind sanse mici sa existe si o a doua generatie.

Pentru Ford Craiova se intrezaresc insa noi oportunitati.

Acestea se refera la intrarea in fabricatie a urmatoarei generatii a modelului Ford EcoSport, nou model pentru care pregatirile au inceput deja, noi motoare sa fie adaugate in fabricatie in Uzina de Motoare si noi componente sa intre in fabricatie la Sectia Presaj, care din 2016 a inceput sa produca repere pentru S-MAX si Galaxy.

Reamintim ca Ford sta oarecum in expectativa si asteapta dezvoltarea infrastructurii de transport – lucru promis de guvernantii Romaniei, dar progresele sunt foarte mici. Cu alte cuvinte avem o multinationala care nu si-a tinut promisiunile initiale privind volumele de fabricatie si varietatea de modele, precum si niste autoritati romane care au ignorat ani la randul necesitatea de a dezvolta infrastructura de transport, incalcand de asemenea promisiunile facute.

Lasa un comentariu