Uzina Ford din Craiova este singura unitate de productie Ford din lume in care este fabricat un singur model. Cu o productie de 50.000-60.000 unitati B-MAX pe an si circa 100.000 de motoare 1.0 EcoBoost pe an, volumele sunt mici la Craiova, iar o solutie pentru a tine forta de munca ocupata este producerea unor piese pentru alte modele: masinile de familie Ford S-MAX si Ford Galaxy – ambele fabricate in Spania pentru piata europeana.
Concret, din aceasta vara, sectia Presaj de la Ford Craiova a inceput sa produca 31 de repere de caroserie pentru modelele S-MAX si Galaxy. Toate aceste piese din tabla sunt utilizate in interiorul masinilor, la structura caroseriei, pentru a-i creste rezistenta, potrivit oficialilor Ford Romania.
Aceasta “incarcare” a activitatii se adauga proceselor necesare productiei lui Ford B-MAX in Craiova.
Uzina Ford din Romania produce in prezent 270 de masini B-MAX pe zi, capacitatea fiind insa de 700 de masini/zi. In uzina de vehicule Ford Craiova lucreaza un singur schimb complet (8 ore), iar un al doilea schimb are program de lucru redus.
Pe de alta parte, in uzina de motoare a Ford din Craiova lucreaza in doua schimburi la asamblare si trei schimburi la uzinare.
Planurile pentru un nou model au fost adesea reiterate de oficiali Ford in discutii cu presa, insa un anunt oficial cu data inceperii productiei nu a fost facut. Totusi, in uzina au inceput pregatirile pentru noul model.
Investitiile Ford in uzina craioveana se ridica la circa un miliard de euro in opt ani de la preluare. Dupa un debut greoi al asamblarii la Craiova, cu utilitara usoara Ford Transit Connect, uzina Ford din Romania a inceput productia singurului “autoturism Ford made in Craiova” in 25 iunie 2012 (Ford B-MAX) si inca asteapta in fabricatie al doilea model.