Ford ia in calcul o noua investitie in uzina din Craiova si, desi proiectul nu este conditionat strict de crearea unui sistem de autostrazi in regiune, investitia va fi greu de pus in practica fara existenta unor drumuri mai bune si a unor cai fertate modernizate, a spus joi, 10 decembrie, la Craiova, Hans Klemm, ambasadorul SUA in Romania. Tatal lui Klemm a fost aproape patru decenii inginer la Ford, astfel ca vizita are pentru Klemm o semnificatie personala speciala.
„Ford are o cerere foarte importanta: infrastructura mai buna, practic sosele mai bune si linii feroviare mai bune. Nu doar Ford are nevoie de aceste lucruri, ci si Dacia, celalalt mare producator auto prezent aici. Ford ia in considerare o noua mare investitie in Craiova, investitie care ar creste productia in mod semnificativ, mult peste volumele din prezent. Insa pentru a face asta, este nevoie de un sistem de autostrazi de la Craiova catre Pitesti, dar si catre Europa, un sistem mult superior celui din prezent”, a declarat Klemm.
Oficialii Ford i-au transmis ambasadorului, potrivit spuselor acestuia, ca investiile noi la Craiova nu sunt conditionate strict de imbunatatirea infrastructurii, dar dezvoltarea acesteia ar ajuta mult: „Va fi foarte greu sa se ajunga la acel nivel crescut al productiei fara a avea infrastructura mai buna”.
Vizita lui Klemm la Ford Craiova are o semnificatie deosebita pentru el, personal.
„Tatal meu a fost inginer la Ford Motor Company timp de aproape 40 de ani. A lucrat si in SUA, dar si la Koln (Germania) si in Valencia (Spania), asa ca stia foarte bine operatiunile europene ale companiei. In timpul vacantelor de vara am si avut ocazia sa lucrez pe liniile de asamblare ale Ford in SUA, asa ca aceasta vizita la Craiova imi aduce amintiri frumoase”, a declarat Klemm.
El a subliniat ca uzina Ford din Craiova i s-a parut foarte moderna.
„Cand am spus mai devreme ca uzina este ultramoderna, chiar am vorbit serios pentru ca am fost in multe uzine auto, si ce vad aici chiar mi se pare uimitor din punct de vedere al tehnologiilor si metodelor care sunt folosite. (…) Ford ar trebui sa fie mandra de ce este aici. La fel si Craiova si Romania ar trebui sa fie mandre”, a spus Klemm.
Oficialul american a declarat ca rolul sau este dublu. Atat de a fi un reprezentat al autoritatilor americane in Romania, cat si un partener de incredere al companiilor americane care au investitii in Romania.
„Fiecare ambasador american este insarcinat de presedintele Obama sa ajute companiile americane ce activeaza pe piete externe, unde aceste companii vand produse si servicii si cauta sa faca investitii. Am aceasta responsabilitate si de-abia astept sa lucrez cu oamenii de la Ford si sunt mandru sa vad ce a facut Ford aici, dar si de angajatii romani”, a spus Hans Klemm.
Investitiile Ford in uzina craioveana se ridica la circa un miliard de euro in opt ani de la preluare.
Dupa un debut greoi al asamblarii la Craiova, cu utilitara usoara Ford Transit Connect, uzina Ford din Romania a inceput productia singurului “autoturism Ford made in Craiova” in 25 iunie 2012 (Ford B-MAX) si inca asteapta in fabricatie al doilea model.