Murano, cel mai luxos SUV adus de Nissan in Europa vreodata, a ajuns la a doua generatie. Masina iese in evidenta prin performante remarcabile si printr-o echipare standard in care sunt incluse absolut toate dotarile. Totusi, exista ceva ce face acest SUV neatragator in Romania.
Concept
Prima generatie Murano, aflata la vanzare intre 2002 si 2007, era la vremea ei o masina si mai rara pe strazile patriei noastre, pentru ca nu era importata oficial. Asta nu inseamna ca masina nu a fost reusita, dimpotriva….
click aici pentru galeria foto
Acum lucrurile s-au schimbat. Nissan trateaza cu mai mare interes clientii din Romania si Murano e un SUV mai bun ca oricand. Si nu sunt doar vorbe goale… vei vedea imediat de ce.
Design
Estetic vorbind, Murano poate intra lejer in categoria SUV-urilor ciudate. In prima faza n-ai putea spune daca e frumos sau urat. Proportiile sunt corecte, dar partea frontala mai putin conventionala il arunca pe Murano in lumea extraterestrilor.
De un gust discutabil sunt si cadranele iesite mult in relief ale ceasurilor de bord si iluminarea cu rosu a acestora din urma, care parca nu se potriveste aerului elegant si degajat din interior.
Tehnologie, confort si dotari
Spuneam mai devreme ca Murano e mai bun ca niciodata. Ar putea chiar trece drept SUV-ul mediu cu cel mai bun raport calitate pret de pe piata din Romania, pentru ca Nissan a facut risipa de tehnologie si confort la masina asta.
Scaunele sunt mari si moi, in detrimentul sustinerii laterale, asigurand un confort intalnit doar in SUV-uri de doua ori mai scumpe. Ca un plus de confort, pe langa scaunele din fata, chiar si cele din spate sunt incalzite.
Pentru ca totul a fost gandit pentru rasfat, scaunul si volanul se departeaza de corp dupa ce opresti motorul si deschizi usa sa cobori, dar memoreza pozitia pentru cand revii in masina.
Spatarul banchetei spate este reglabil, iar ridicarea acestuia se face electric, prin actionarea unor butoane aflate si in portbagaj si in stanga volanului. Murano e una dintre putinele masini in care in spate poti spune ca stai pe bancheta din spate la fel de comod ca pe unul dintre scaunele din fata. Asta si gratie spatarului reglabil manual.
O alta dotare interesanta este deschiderea si inchiderea electrica a haionului, functie ce se poate dezactiva. Si mai ingenioasa este plasarea subwooferului in portbagaj, in centrul rotii de rezerva de dimensiuni reduse. Apropos de subwoofer, instalatia audio Bose cu 11 difuzoare suna excelent!
In pofida plusurilor clare, se vede totusi ca Murano nu e chiar un SUV premium. Reglajele electrice ale scaunelor din fata nu au prea multe posibilitati, iar computerul de bord e dificil de utilizat.
Pe sosea
Pe de alta parte, noul Nissan Murano se revanseaza pe asfalt, ca pentru acest tip de drum a fost creat. Chiar daca dispune de un diferential blocabil manual, pozitionarea esapamentului foarte joasa in raport cu caroseria face ca traversarea unor drumuri forestiere mai accidentate sa fie problematica.
Asadar, Murano e un SUV pentru asfalt, ca majoritatea acestor tipuri de masini. Suspensia se remarca prin finete si silentiozitate, iar motorul printr-un consum neasteptat de bun pentru dimensiunea lui.
Vorbim de mai putin de 9 litri / 100 km in extraurban si circa 14-15 litri / 100 km in Bucuresti pentru un motor de 3,5 litri pe benzina de 256 de Cai Putere, montat pe un SUV de aproape doua tone!
Fiindca este cu variatie continua (CVT), cutia de viteze limiteaza prin constructie performantele motorului, insa acesta compenseaza prin cilindreea mare. Dincolo de faptul ca nu-i poti cere un comportament sportiv, transmisia atrage simpatie prin silentiozitate, iar o mare parte din meritul pentru consumul redus ii apartine. Murano din test atinge 100 de kilometri pe ora in fix 8 secunde.
Concurenti
Desi oferta de SUV-uri a crescut considerabil in ultimii ani, singurul rival direct pentru Murano este Hyundai ix55, dar poate fi considerat competitor si Volkswagen Touareg.
Concluzii
Dar tocmai acest motor este un impediment major in calea succesului pentru Murano. Pe langa faptul ca aceasta masina nu e la moda, impozitul si asigurarile sunt descurajant de mari.
Cu toate acestea, un Murano echipat ca cel din imagini costa putin sub 53.000 de euro, inclusiv TVA de 24%, fiind poate cea mai buna oferta privita prin prisma raportului calitate – pret.
click aici pentru caracteristici tehnice si specificatii ale modelului testat