Acasa Dacia In garajul nostru: Dacia Sandero 1,5 dCi

In garajul nostru: Dacia Sandero 1,5 dCi

de Adrian Niculescu
Dacia Sandero
Dacia Sandero

Dacia Sandero diesel este un model care s-a lasat mult asteptat, fiind lansat la mai bine de o jumatate de an de la inceperea vanzarilor pentru Sandero pe benzina. Desi vine intr-o perioada de criza in care clientii cauta sa cumpere masini cat mai ieftine, Sandero diesel are cativa asi in maneca. Dar sunt ei suficient de puternici pentru a combate ofertele concurentei? Pentru asta l-am si testat!

Concept

Sandero a fost lansat la aproape patru ani de la inceperea vanzarilor pentru veteranul Logan (2004) si a luat nastere din dorinta Dacia-Renault de a oferi clientelei o masina mai tinereasca si mai mica, dar care sa pastreze atuurile principale ale marcii: fiabilitate, raport bun calitate / pret si spatiu generos pentru pasageri.

Directorul Renault Technologie Roumanie (RTR), Philippe Prevel, povestea cum conducerea Renault a avut de ales intre mai multe proiecte, printre care un „Logan fara portbagaj” si un model care sa aibe aceeasi platforma tehnica a Logan, dar care sa fie diferit ca design. A iesit ceea ce numim azi Sandero.

Design
Dacia Sandero (sursa - 0-100.ro)
Dacia Sandero (sursa - 0-100.ro)

Masina are un design mai echilibrat decat celelalte modele din gama Dacia si este cea care se diferentiaza cel mai mult. Are faruri mai plonjate, un posterior simplu, cu linii indraznete, iar lateralele sunt marcate de o linie tip arc de cerc. Toate acestea ii confera lui Sandero un design modern, prietenos si relativ neutru in ceea ce priveste orientarea spre o anumita varsta sau sex.
Puternic contestat de unii, Dacia Sandero este insa masina visurilor altora, care au muncit din greu pentru un minim avans. Dar oare merita?

Raspunsul depinde de la caz la caz. In mod evident, Sandero nu a fost constuit sa fie o masina de fite, ci mai degraba o masina accesibila pentru tinerii modesti, pragmatici, cu un nivel de educatie mediu-superior si pentru care imaginea de marca conteaza mai putin.

Dacia Sandero a fot primul automobil din gama constructorului de la Mioveni care a venit cu uninterior revizuit si mai ales cu posibilitatea de a opta pentru o ambianta in doua culori: crem si gri inchis.

Modelul din garajul nostru, in varianta de echipare Prestige (cea mai scumpa), are acest tip de interior si efectele le-am observat imediat. Poate suna ciudat, dar la volan m-am simtit mai degajat, mai vesel si m-am putut bucura din plin de ….

Tehnologie, confort si dotari

Dacia Sandero (sursa - 0-100.ro)
Dacia Sandero (sursa - 0-100.ro)
E-adevarat ca pentru unii pare nepotrivita asocierea dintre Dacia, tehnologie, confort si dotari, dar mai ales motorul diesel de pe masina din test demonstreaza ca alaturarea acestor cuvinte nu este deloc fortata. Propulsorul diesel de 1,5 litri dezvolta 85 de Cai Putere si este binecunoscut de pe Dacia Logan, Renault

Clio si Renault Megane. Acest motor ii asigura lui Sandero un sprint de la 0 la 100 de kilometri pe ora in 13 secunde. Valoarea pare modesta, dar in realitate masina este deosebit de sprintena si se simte usoara datorita cuplului de 200 Newton metri pe care il dezvolta motorul. Tehnologia acestuia este de ultima generatie si se remarca prin consum si emisii poluante reduse (masina poarta semnatura Eco2). Si nu doar pe hartie!

Conforul oferit de Dacia Sandero este in media clasei B (masini de oras). Postul de condus este deosebit de placut pentru ca scaunul soferului si volanul reglabile pe inaltime te lasa sa-ti gasesti pozitia optima. Cu toate acestea, amplasarea tuturor comenzilor nu este la fel de ergonomica.

Dacia Sandero (sursa 0-100.ro)
Dacia Sandero (sursa 0-100.ro)

Astfel, trebuie sa te apleci usor spre inainte sau sa intinzi puternic bratul drept pentru a actiona climatizarea, geamurile electrice din fata si radio CD playerul (care citeste si formatul MP3).
Pe de alta parte, motorul vine sa te linisteasca… galagios. Adica are suficiente resurse incat sa nu-l simti slab si te face sa te simti in siguranta la volan, dar la peste 2.700 de rotatii pe minut devine deranjant de zgomotos. Oricum, intr-o utilizare normala, nu ai nevoie de turatii mai mari decat in depasiri.

Dotarile lui Sandero diesel Prestige sunt de maxima decenta si includ toate cele patru geamuri laterale actionabile electric, oglinzi reglabile electric si incalzite, servodirectie, radio CD cu MP3, ABS, airbag-uri frontale pentru sofer si pasager si aer conditionat cu reglare manuala a temperaturii.

In materie de siguranta masina nu sta rau. Este echipata cu ABS Bosh (versiunea 8.1) si a obtinut trei stele la testele Euro NCAP. Varianta echipata si cu airbag-uri laterale (200 de euro ca optionale), cum este si cea din test, poate obtine chiar echivalentul a patru stele din cinci posibile.

Pe sosea

Dacia Sandero (0-100.ro)
Dacia Sandero (0-100.ro)
Capitolul la care Dacia Sandero sta foarte bine este tinuta de drum. Si ma refer la comportamentul pe drumurile noastre, romanesti, pline de gropi cum le stii. Nu mica mi-a fost mirarea cand am vazut ca plasticul din interior nu zornaie pe asfalt prost. Suspensia se descurca chiar mai bine decat cea a altor masini cu pretentii mai ridicate, cum ar fi Peugeot 206, Peugeot 207 si Skoda Fabia. Cu alte cuvinte, partea care ia contact cu asfaltul este foarte potrivita pentru drumurile noastre si iti asigura o deplasare lina si confortabila.

Cum poate ai ghicit, Sandero nu este un model care sa impresioneze in curbe. Motorul diesel nu shimba cu nimic comportamentul masinii, ba chiar as spune ca o face sa derapeaze mai usor si accentueaza tendinta subviratoare a masinii. Oricum, reactiile masinii sunt previzibile chiar si in cazul derapajelor, iar puterea si cuplul oferite de motorul diesel adauga un pic de sare si piper in cazul in care vrei sa rupi monotonia prin cateva derapaje controlate.

Cutia de viteze cu cinci trepte, setata pentru economie de carburant, penalizeaza potenta motorului si schimba vitezele cam „neuns”, contrastul fiind puternic fata de cutiile de viteze de pe variantele pe benzina.

Concurenti

Lupta in clasa mica (segmentul B) este foarte acerba, mai ales ca odata cu instalarea crizei toti constructorii au facut tot posibilul sa aduca masinile de oras sub pragul de 10.000 de euro. Asadar, Dacia Sandero diesel concureaza cu modele precum Skoda Fabia, Ford Fiesta, Renault Clio, Peugeot 207, Citroen C3, Chevrolet Aveo, Fiat Grande Punto, Opel Corsa, Honda Jazz, Mazda2, Seat Ibiza, Nissan Micra, Toyota Yaris si Volkswagen Polo.

Concluzii

La un pret de 11.955 de euro, inclusiv TVA (modelul testat) si fara discount-uri, Dacia Sandero diesel poate avea probleme in fata concurentei, pretul de achizitie fiind cam mare pentru prestatia generala a masinii. Poate tocmai de aceea 60% dintre clienti prefera Logan sedan si doar 18% aleg Sandero.

Pe de alta parte, trebuie sa ai in vedere si costurile de intretinere ale unei masini, iar Dacia Sandero diesel este aici in avantaj, avand asigurari si revizii mai ieftine.

Fara vopsea metalizata, fara airbag-uri laterale si cu prima de casare inclusa, pretul lui Sandero diesel coboara spre valori mai normale pentru un model low-cost, la circa 10.600 de euro cu toate taxele incluse.

Caracteristici tehnice si specificatii ale modelului testat

Click aici pentru galeria foto

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre