Acasa Eco IONITY bagă spaima în fanii mașinilor electrice cu noile tarife: 0,79 Euro/1 kWh

IONITY bagă spaima în fanii mașinilor electrice cu noile tarife: 0,79 Euro/1 kWh

de Adrian Mitrea

IONITY, una dintre marile rețele pan-europene de încărcare rapidă pentru mașini electrice, a anunțat un nou plan tarifar, cu costuri care merg până la 0,79 Euro/1 kWh (adică 3,76 Lei/1 kWh). Anunțul a stârnit un val de critici și nemulțumiri, utilizatorii postând sute de mesaje critice în prima oră de la publicarea noii politici privind tarifele. La un consum mediu extraurban de 20 kWh/100 km pentru o mașină electrică obișnuită, parcurgerea unei distanțe de 100 km ar costa 15,8 Euro (75,3 Lei), echivalentul unui consum de circa 10-12 litri de benzină sau motorină la o mașină pe combustie.

Rețeaua IONITY, fondată de BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company și Volkswagen Group, precizează că aceste prețuri sunt valabile pentru clienții liberi de contract, adică cei care nu au un sistem de facturare preferențial agreat cu producătorul auto de la care și-a cumpărat mașina. În teorie, un client de BMW electric, spre exemplu, ar avea niște tarife preferențiale (probabil mai mici) în baza contractului dintre utilizatorul mașinii și compania auto mamă, care trimite lunar o factură pentru serviciile de încărcare.

IONITY nu dă însă exemple precum „în baza unui contract prețurile pot coborî până la 0,33 Euro pentru 1 kWh” (preț vehiculat pe rețelele de socializare ca fiind preferențial pentru clienții de Audi electrice în Germania).

Așadar, transparența privind politica de prețuri a IONITY este redusă în acest moment, deși stabilirea unui preț de referință clar pentru 1 kWh este un lucru bun. Până acum, în funcție de țară, au funcționat modele de tarifare pe minut (indiferent de cantitatea de energie absorbită de mașină în unitatea de timp tarifată) sau pe sesiune de încărcare, indiferent de durata acesteia și de cantitatea de energie consumată de mașină.

În definitiv, stabilirea unui preț clar pentru 1 kWh, în acest caz 0,79 Euro, face ca tarifarea să fie mai corectă (ca schemă de tarifare). Însă cei mai mulți utilizatori de automobile electrice spun că prețurile sunt prohibitive, exagerate, că se vor întoarce la diesel, că nu vor folosi rețeaua IONITY și tot așa. Puteți citi comentariile de la anunțul de pe pagina de Facebook a IONITY.

IONITY a prins având în Europa de Vest, unde sunt în total 200 de stații de încărcare fast charge, cu peste 860 de puncte de încărcare (de regulă o stație de încărcare are mai multe porturi de alimentare cu energie electrică).

Dată fiind anvergura producătorilor auto care au fondat IONITY este de așteptat ca rețeaua să continue să se dezvolte, inclusiv în România, în următorii ani.

Stațiile de încărcare rapidă din rețeaua IONITY livrează puteri cuprinse între 50 și 350 kW.

Controversele legate de politica de prețuri sunt cu atât mai aprinse cu cât 1 kWh în rețeaua de Supercharger-e Tesla costă la nivel european circa 0,25 Euro, de trei ori mai puțin decât în cazul IONITY. Totuși, este posibil ca prețurile preferențiale să se apropie de valoarea unui kWh vândut de Tesla.

Mișcarea IONITY poate fi văzută și ca una „politică”, făcută astfel încât să „forțeze” și alte companii auto care vând mașini electrice, cum sunt Jaguar și Tesla, să intre și ele în „familia IONITY”, urmând ca apoi să propună clienților prețuri mai mici pentru 1 kWh.

Detalii despre acest subiect, pentru cine dorește să aprofundeze, se găsesc pe site-ul IONITY și în comunicatul oficial despre noile tarife.


Citește și…


29 comentarii

JHS74 17 ianuarie 2020 - 21:32

Fraierii verzi vor primi ceea ce merita! Dar intr-o buna zi o sa se revolte tot poporul european impotriva dictaturii socialisto-ecologiste impuse de mass-media stangista ticaloasa!

Reply
Victor 18 ianuarie 2020 - 15:02

Haha, exact frate! De o juma de ora rid incontinuu de cand am vazut stirea pe hotnews (nu citesc 0-100). Parca acu cateva luni eram luat in balon ptr ca eram multumit de masina mea diesel cu 320 cai care are un consum surprinzator de mic!
Va rog sa-i scrieti lui Greta sa ia masuri! E innaceptabil ca sa creasca pretul curentului!!!

Reply
FRAIER ESTI TU 30 martie 2020 - 06:22

La noi un Kwh costa aprox. 60 de bani. Faceți calculele cu ce exista la noi. Nu cred ca cineva de la bloc din cartier visează Priza Ionity la parcare la un tarif de 60 bani Kwh, bine cu excepția celor 2 de mai sus…

Reply
Ionuț 12 iunie 2020 - 17:11

Este o strategie de a inhiba cat mai mult deocamdată cumpărarea unui autoturism electric, mărind prețul la energie electrica, sau a amâna astfel încât cei care dețin ionity să producă un autoturism electric competitiv cu Tesla . Strategie capitalistă de monopol, concurența unor companii foarte mari pentru a controla piața.

Reply
Marius 17 ianuarie 2020 - 21:35

Este de fapt un fel de a „alunga” posesorii de alte BEV (Tesla in primul rand). Au ales manevra „pret prohibitiv”, in comparatie cu Tesla care utilizeaza „exclusivitate Tesla”. Cred ca acei posesori Tesla care incarcau la reteaua Ionity vor reveni „en masse” la incarcarea Supercharger, mai ieftina, mai fiabila si mai usor de folosit pentru Tesla.

Reply
Marian 17 ianuarie 2020 - 21:57

E vreo mirare ca un grup format tocmai din marii producatori auto traditionali pune la cale o retea de statii de alimentare electrica la preturi care te fac sa iti iei gandul de la masinile electrice? Nu, nu e deloc de mirare. Si la fel n-o sa fie deloc de mirare cand, in 10 ani, o sa incerce sa-ti dea curentul gratis la statie, numai sa le cumperi masinile electrice. Mastodonti cu inertie de petrolier (pun intended), gandire ramasa in urma cu 50 de ani si metode parsive ca intotdeauna.

Reply
Unul-Altul 17 ianuarie 2020 - 21:58

Deci sa mergi 2000 km cu un pret echivalent a 10 l/100km o faci de 2-3 ori pe an. In restul anului folosesti panourile solare de pe propria casa. Deci 6000km folosesti 10 l/100km si inca 24.000km in an folosesti cu 0l/100km. Si oricum iesi mai ieftin!

Reply
Adrian Mitrea 17 ianuarie 2020 - 22:15

Așa este, dar poate sunt și oameni care stau la bloc care aspiră la un automobil electric. Fiind dependenți de prețurile prohibitive ale kWh, sunt „condamnați” să rămână la benzină sau diesel în continuare.

Reply
MiP 18 ianuarie 2020 - 01:30

Ehei, sa vedeti voi cum o sa fie cind si statele vor introduce in pret tot soiul de taxe/accize, etc … asa cum gasim acu in pretul carburantilor !!! Masini scumpe, energie mai scumpa decit carburantii actuali … toate avantajele actuale vor fi spulberate, asa ca ioc mobilitate durabila !!!

Reply
Cristi 28 iulie 2020 - 22:36

Cred ca ai dreptate. Cand va inclina balanta spre consum preponderent de energie electrica, vor impune taxe pe acest consum. Totusi pe termen lung vor scadea preturile masinilor electrice iar coroborat cu un pret putin mai mic pe 100km si cu costul intretinerii care este mai mic, se va trece totusi pe masini electrice.
Dintotdeauna, cand veniturile unui tari au scazut in baza taxelor existente, s-au inventat taxe noi pe un serviciu/bun cu spectru larg de folosinta.

Reply
Naivu 18 ianuarie 2020 - 08:46

Statiile Ionity fiind de obicei departe de aglomeratii pot afecta oamenii de la bloc doar cand pleaca la drum lung, in rest (inca) au statiile gratuite sau la pret rezonabil din orase. Poate pretul vrea sa reflecte si calitatea ofertei, 350kW (pt o masina care se poate incarca cu >50kW) inseamna altceva decat o statie de 50kW, iar “time is money”! Asta ne aduce aminte ca statiile acelea au costuri de intretinere si amortizare, ca piata incarcarilor este f tanara, cu putini jucatori si ca ne putem astepta oricand la variatii majore peste noapte.
Sau poate proprietary Ionity chiar incearca sa tempereze psihologic apetitul pt BEV?!

Reply
Cătălin 19 ianuarie 2020 - 12:20

Proprietarii Ionity incearca sa prelungeasca viata masinilor pe comb fosili, ce nu ati inteles?

Reply
dividivus 18 ianuarie 2020 - 13:17

Da, dar acele panouri solare costa ca sa fie achizitionate, are o capaitate de incarcare anume, care depinde mult si de cantitatea de energie solara pe care primeste (Iarna nu-i ca vara, Romania nu-i ca Arabia Saudita), noaptea mergi cu masina cat a putut incarca panoul solar ziua cand „bate” soarele, iar daca nu, mai trebuie sa achizitionezi si niste acumlatori statici pentru incarcare noaptea, care tot costa,si pe urma vezi ca zilnic poti incarca pentru 30-40 km reali (cand defapt tu mergi 30.000 km/an), vara, cu „cost 0 RON/100 km”, adica ai mai cheltuit inca o treime din costul masinii pentru ceva pe care o vei schimba in 5 ani, pentru ca vor fi disponibile alte panouri solare mai eficiente, acumlator cu mai mare capacitate, etc. Si toate aceste periferii, panoul solar, acumlatorii au produs CO2-ul lor in timpul fabricatiei.
Eu sugerez, ca daca tot trebuie scazut eliminarea de CO2, atunci ar trebui taxate acele activitai, care cresc productia de CO2, adica omul la efort fizic elimina mai mult CO2, sa taxam activitatea fizica intensiva.

Reply
Dinu 17 ianuarie 2020 - 23:13

typo: stabiliarea -> stabilirea

Reply
Adrian Mitrea 17 ianuarie 2020 - 23:15

Corectat, mulțumesc!

Reply
Mihai 18 ianuarie 2020 - 03:47

Mda, aparent o ultima miscare pentru a forta vanzarea de dieseluri toxice. Nu cred deloc in declarațiile vw, bmw si restul cand e vorba de conflicte de interese. Asa cum am mai comentat au in plan sa vanda electrice in 10 ani ca main business. Pana atunci au investit imens in mașinile tradiționale si vor exploata la maxim asta. Tesla nu are de exemplu genul asta de conflicte de interese(are bube mari cu autopilotul care a promis self driving din 2016 si inca nu e) . Se dovedește din păcate ca bicicleta rămâne singura metoda prin care poti rămâne ecologist si independent (5000km /an pentru mine inclusiv iarna ) desi evident on Romania e periculos. In timp totuși va aparea concurenta reala pe piata.

Reply
Garett 19 ianuarie 2020 - 10:57

Asta-i din categoria „cum sa te impusti in picior vanand rate”! 😀
Mult succes in a convinge soferii sa faca tranzitia la full-electric cand „un plin” de curent costa dublu fata de un plin de benzina pe aceeasi distanta!

Reply
gabriel 20 ianuarie 2020 - 10:15

Nu inteleg, voi cat credeati ca tine pomana cu incarcarea gratuita? Cine trebuie sa achite facturile la energia electrica consumata? Si ce sa vezi, Enel Distributie tocmai ce m-a notificat ca in noul contract am tarife majorate, dupa calculele mele cu aprox 40%.

Reply
voevod 20 ianuarie 2020 - 10:20

O comparație detaliată e disponibila in acest video. https://insideevs.com/news/393549/bjoern-nyland-ionity-prices/

Ceva detalii am găsit si in comentarii de pe forumul Tesla, de exemplu https://forums.tesla.com/forum/forums/massive-price-increase-ionity-fastchargers-europe-31012020

Am pus aceste linkuri pentru informare. Observ că mulți reacționează fara o informare rațională in prealabil. Ionity trebuie să câștige bani și e greu de crezut ca ei nu s-au gândit la problemele pe care oricine le poate ridica.

Reply
Naivu 20 ianuarie 2020 - 14:34

Ma amuza cum se plang/bucura de scumpirea tarifului la niste statii aflate la minim 1000km persoane care nici macar nu au masina electrica.
Hai sa nu exageram influenta acestei manevre economice private, IONITY este o retea importanta dar nu singura (IONITY este prezenta in tari avansate dpdv al electromobilitatii, in care exista muuulte alternative la IONITY, nu stiu ca si cota de piata, dar ca si nr de statii de incarcare rapida cele 200 statii IONITY reprezinta doar cateva procente), statiile IONITY sunt din principiu construite in afara localitatilor deci va afecta doar incarcarea pt traficul long-distance nu si pt traficul urban, pt cine isi va face abonament pretul va fi substantial mai mic (e.g. la 0,33 EUR/kWh, un BMW i3 cu baterie de 33kWh care alimenteaza de la 20-95% ar plati tot vreo 8EUR).
Va imaginati germanul mediu, posesor de Audi eTron, ca nu mai pleaca in weekend pt ca plinul il costa 70EUR (30EUR cu abonament) in loc de 8 EUR sau ca isi reziliaza contractul de leasing ca sa economiseasca vreo 100 EUR pe luna?

Reply
Garett 21 ianuarie 2020 - 08:14

Nu e vorba de plans/bucurie ci de impact. Este de natura sa dea de gandit.
Masinile electrice sunt inca in faza de „novelty”, de „hipstereala”, nu exista o justificare practica de a le cumpara. Motivatia ecologica este doar marginala, in final tot banii vorbesc…
Exceptand Tesla si poate gama premium, acel „oomph” al propulsiei electrice nu prea exista la masinile mainstream. Eu m-am chinuit sa scot niste acceleratii care sa ma bage in scaun de la Leaf, la Zoe nici nu s-a pus problema, pleaca de pe loc ca un Logan beat! Daca adaugi in ecuatie si viteza media/maxima (Adrian mentiona 90-120 km/h in regim de autostrada pentru Leaf), pretul initial cu cel putin 10-15.000 mai mare fata de o masina clasica plus constrangerile inerente legate de incarcare motivatia de cumparare devine discutabila.
Iar povestea cu pretul redus pentru abonament…
Cum zici si tu Ionity este doar unul dintre furnizori dar cel mai probabil toti ceilalti vor urma acelasi model de business, ce faci, te abonezi la 3-4 simultan?

Reply
Naivu 28 ianuarie 2020 - 16:08

Impactul este doar psihologic si se va risipi rapid; nu ma astept ca de maine-poimaine ceilalti furnizori sa se alinieze la 0,79 EUR / kWh. Am studiat un pic problema si am constatat ca:
– reteaua Ionity a fost infiintata in octombrie 2017, a deschis prima statie in aprilie 2018 si va fi complet dezvoltata la finele lui 2020 cand va avea 400 statii (acum are 200); f probabil, decizia de a factura 8 EUR / incarcare indiferent de nr de kWh a fost luata in 2017;
– in 2017, bateriile aveau 22-32 kWh: doar Zoe avea 40 kWh, Leaf si i3 aveau sa primeasca baterie de 40 in 2018, VW abia in 2020 iar Jaguar I-Pace, Mercedes EQC, Audi e-Tron au aparut in 2018-2019, Tesla avea sa faca vanzari semnificative in Europa abia in 2019. Un plin de 8 EUR insemna in majoritatea cazurilor ceva pana in 20-25kWh, ceea ce revenea la 0,32-0,40 EUR/kWh (cat este acum cu abonament);
– in 2019 deja bateriile sub 40kWh sunt rezervate pt minimasini si se vand multe masini cu baterii de 70-100kWh; in plus Tesla a fost cel mai vandut BEV in 2019 (si mai toate cu baterii de 70 sau 100kWh)
– Tesla va dezvolta reteaua SuperCarger destinata exclusiv Tesla;
– ca regula generala nu faci abonament direct cu Ionity, iti faci abonament la o terta firma care poata oferi acces la majoritatea statiilor (e.g. „Mercedes me Charge” ofera 0,29 EUR/kWh la IONITY chargers https://insideevs.com/news/394015/ mercedes-me-charge-300000-charging-points/ );
– de fapt pretul de 0,79 EUR/kWh e doar pt Tesla.
In concluzie, reteaua Ionity a oferit, in perioada de dezvoltare, un pret promotional pe care l-a mentinut aproape 2 ani; conditiile economice s-au schimbat iar promotia s-a terminat; Ionity detine doar o mica parte din stattile de incarcare, iar cine chiar vrea de la Ionity va putea gasi oferte in jur de 0,30 EUR/kWh (pret similar cu alte retele).

Reply
Naivu 20 ianuarie 2020 - 15:20

„Până acum, în funcție de țară, au funcționat modele de tarifare pe minut”. Mi se pare o idee f buna tarifarea incarcarii la minut, eventual un tarif combinat: pretul kWh incarcati (la pretul platit furnizorului de energie electrica) + pret la minut pt utilizarea statiei. Ar aduce avantaje sensibile in ce priveste congestionarea statiilor de incarcare:
– nu va mai renta sa stai sa incarce pana la 100%, va fi de preferat o incarcare pana la 80-90%, pe domeniul unde viteza de incarcare este maxima
– va fi mai multa grija sa nu se uite masina in statia de incarcare
– masinile cu chargere de 50kW d.c. vor avea tendinta sa lase statiile de 350kW masinilor cu chargere > 100kW; si producatorii auto vor fi stimulati sa puna chargere mai performante
– daca tariful la minut s-ar aplica si statiilor de 22kW a.c., ar fi o presiune ca producatorii auto sa inlocuiasca chargerele de 7-11kW cu cele de 22kW

Reply
pehash 28 ianuarie 2020 - 16:09

Până nu afli cât este tariful preferențial pentru clienții producătorilor din Ionity, comparația este imposibila. Nici Tesla nu face profit din rețeaua de Superchargers.

Realitatea este că aceste stații DCFC costă o grămadă de bani și nici un producător nu este interesat să-și ajute competitorii. Tesla a adăugat deja adaptoare CCS Combo 2 la stațiile din Europa (de nevoie, că îi obligă legislația UE), dar tot nu te poți duce cu o mașină de la alt producător să încarci la ei, oricât ai fi dispus să plătești.

Reply
Naivu 29 ianuarie 2020 - 15:59

Se stiu deja tarifele, un simplu search pe google si am gasit pretul pt Audi, pt Mercedes si pt Porsche. Tarifele preferentiale sunt de 0,29-0,33 EUR/kWh (nu departe de 0,25 EUR a lui Tesla); in lei ar fi cam 1,5 lei/kWh (similare cu preturile practicate in Romania: 1,45-1,95 lei/kWh); deci nimic iesit din comun!!!
Avem tendinta sa dorim kWh de incarcare la pretul kWh de acasa, insa trebuie sa luam in considerare si costurile de administrare, intretinere si, de ce nu, amortizare a statiilor de incarcare. Pe viitor ma astept sa fie tarife variabile cu viteza de incarcare maxima a statiei, pt ca statia de 350kW nu costa la fel (si nu te serveste la fel) ca cea de 50kW, ca sa nu mai vorbesc de cea de 22kW a.c.

Reply
Naivu 4 februarie 2020 - 16:07

Pentru cine mai crede ca electricele sunt doar niste mofturi prea putin practice destinate exclusiv eco-inraitilor: in ianuarie 2020 in Franta Renault Zoe a fost a treia masina ca inmatriculari (depasita doar de Peugeot 208 si Clio); in total doar in ianuarie 2020 s-au vandut 10952 BEV (8,2% din total inmatriculari, de 3 ori mai mult ca in ianuarie 2019) (dintr-o stire de pe Automarket despre … Dacia)

Reply
Alui 6 februarie 2020 - 08:11

De aia zic eu ca PHEV-urile sunt solutia. Planuiesc sa-mi cumpar si un BMW X5 PHEV cu bateria de 22 KWh si range real de minim 50 de km in orice conditii. La drumuri lungi bag benzina si nu pierd vremea cu incarcatul bateriei. Am deja un Mini Countryman PHEV condus acum de sotie, dar bateria de 10KWh e cam mica ca sa acopere distanta zilnica casa-scoala-lucru plus incazirea masinii dimineata si seara, cu incarcarea gratuita doar la serviciu.

Reply
Naivu 6 februarie 2020 - 22:05

Ai deja un PHEV, in care poti “la drumuri lungi bag benzina”. De ce vrei doua? La drumuri lungi (in concediu presupun) nu plecati impreuna intr-o singura masina? (Banuiesc ca nu sunteti cuplu “modern” care trebuie sa plece fiecare in concediu cu masina lui/ei, eventual in locuri diferite si cu alti parteneri 🙂 ). De ce nu iei un BEV? Jaguar I Pace sau Audi eTron par sa fie cam la acelasi pret si prestanta cu BMW X5 PHEV!
Sau ia BMW X5 PHEV si schimba Mini-ul sotiei cu un VW eUp (are acum baterie de 22kWh si cu Rabla Plus il cumperi la pret de Logan full-option)!

Reply
Naivu 7 februarie 2020 - 13:08

Scuze, corecție, eUp are baterie de 32kWh (de 3 ori cat Mini PHEV-ul soției).

Reply

Lasa un comentariu