Acasa Dacia Renault, Nissan si Dacia in Romania anului 2017: Multe modele noi vor fi lansate, dar exista riscul ca importul necontrolat de masini rulate sa afecteze piata

Renault, Nissan si Dacia in Romania anului 2017: Multe modele noi vor fi lansate, dar exista riscul ca importul necontrolat de masini rulate sa afecteze piata

de Adrian Mitrea

Renault Koleos (sursa - Renault)

Anul 2017 se anunta dificil pentru toate companiile care vand masini noi in Romania, din cauza faptului ca eliminarea Timbrului de Mediu lasa poarta deschisa pentru importul masiv de masini rulate, spune Hakim Boutehra, director general al Renault Commercial Roumanie (RCR). Totodata, marcile Grupului au multe noutati de lansat, ceea ce face ca pozitia companiei sa fie buna in piata, in 2017. Sunt asteptate noul Renault Koleos, Renault Captur restilizat, Renault Zoe cu autonomie marita, modelul Duster cu cutia automata EDC si noua generatie Nissan Micra.

Toate marcile aliantei Renault-Nissan prezente in Romania – Dacia, Renault si Nissan – au terminat anul 2016 cu cresteri semnificative ale vanzarilor, asta intr-un an dificil in care Programul Rabla a inceput foarte tarziu, iar suplimentarea numarului de locuri s-a facut intr-o maniera prea putin previzibila. A existat un fenomen de asteptare in randul cumparatorilor, ceea a dus la provocari logistice si financiare pentru toate companiile care vand masini noi in Romania, potrivit lui Boutehra.

„2017 va fi, de asemenea, un an diferit, in care vom avea provocari. Speram ca autoritatile vor gasi mijloacele de a impiedica imbatranirea si mai accentuata a parcului auto roman, (care are deja o vechime medie de peste 12 ani). Un astfel de demers ar putea contribui la reducerea poluarii si la imbunatatirea sigurantei rutiere”, a declarat Hakim Boutéhra, pentru 0-100.ro.

Intrebat daca nu cumva eliminarea Timbrului de Mediu va avea si efecte benefice, permitand oamenilor sa cumpere ce masina isi doresc, lasandu-i sa vada pe pielea lor ca un autovehicul foarte ieftin nu este neaparat si unul foarte bun, Boutehra a spus ca este posibil sa fie adevarat, dar cu niste „costuri uriase” pentru utilizatori, dar si pentru mediu, economie, siguranta rutiera.

„Dacia si Renault au facut mereu eforturi pentru a propune clientilor produse de calitate si bine echipate la un pret accesibil. Sosirea unui numar mare de masini uzate poluante ar avea un impact negativ asupra mediului si asupra sigurantei rutiere. Avem incredere ca clientii nostri vor sti sa aleaga intre un vehicul rulat si un automobil nou, cu toate avantajele pe care le prezinta acesta (garantie, costuri mici de intretinere, tehnologie moderna). Avem totodata convingerea ca autoritatile vor gasi mijloacele de a elimina riscurile legate de cresterea exponentiala a importurilor de masini rulate”, a precizat Hakim Boutéhra.

Renault va continua si in 2017 reinnoirea gamei de modele. In aprilie va fi lansat noul Renault Koleos, iar in a doua parte a anului o versiune restilizata a Renault Captur. Masina electrica Renault Zoe cu autonomie marita la 400 km (NEDC) va fi lansata in aceasta primavara.

Noul Nissan Micra este si el gata de lansare, tot in primavara.

Dacia Duster EDC (cu transmisie automata cu dublu ambreiaj) va fi disponibil tot in primavara, iar lansarea comerciala a celei de-a doua generatii a modelului va avea loc la inceputul anului 2018.

Toate aceste noutati pun marcile Aliantei Renault-Nissan intr-o pozitie buna pe piata, chiar daca vor exista „provocari” si „riscuri”, in opinia sefului RCR.

„Exista cu siguranta un risc pentru vanzarile de masini noi. Cred ca toata piata va fi influentata. Nu cred ca va mai creste, poate in cel mai bun caz va ramane stabila. Un scenariu pesimist ar fi o scadere cu 20.000 unitati a pietei de masini noi”, a declarat oficialul Renault Commercial Roumanie.

O noua nisa se extinde si in Romania, cea a masinilor electrice. Doar in Bucuresti sunt aproape 40 de statii de reincarcare, iar vanzarile de autovehicule electrice incep sa se vada si pe strada.

Potrivit lui Boutehra, vointa din partea autoritatilor exista, dar atrage atentia ca doar stimulentele financiare nu sunt suficiente pentru ca piata de electrice sa se dezvolte. Este nevoie si de alte masuri conexe.

Iata ce spune seful Renault Commercial Roumanie:

Masina electrica este o prioritate pentru noi. Vrem sa fim lideri de piata in Romania. Pentru a face asta avem o strategie clara pentru toata gama noastra de vehicule electrice. Avem Zoe, dar avem si Kangoo si vom mai avea si Renault Master electric pana la final de an. Deci avem tot felul de masini electrice pentru tot felul de clieti.

Pana acum piata autovehiculelor electrice a fost tractata de stimulentele financiare acordate de Guvern, insa doar ele nu pot conduce la dezvoltarea pietei. Degeaba cumperi masina daca nu ai unde sa o incarci. Este nevoie de parcari gratuite, acces pe benzi de circualtie speciale pentru masini electrice.

Daca statia de reincarcare sau accesul la ea este prea scump, nu are sens din punct de vedere economic.

Tot acest ecosistem de masuri este necesar pentru a crea o masa critica in jurul electricelor si sa se aseze o crestere naturala dupa aceea.

Credem ca dorinta din partea autoritatilor exista. Mai tine si de notorietate a acestor masini si de viziune. Daca firmele vor incepe sa includa automobilul electric in strategia lor de achizitii, de utilizare, pe masura ce vor incepe sa faca acest lucru vom vedea ca unele companii vor avea ca tinta un anumit numar de astfel de vehicule in parcul lor auto.

Distribuitori mari vor face astfel de achizitii, vor face statii de reincarcare si vor transmite acest mesaj prietenos cu mediul. In Franta, spre exemplu, alaturi de marile companii, printre primii clienti care au adoptat vehiculele electrice s-au numarat farmacistii, care au inclus mesajul eco in filosofia lor. Parcurg 40-60 km/zi, distanta care se incadreaza mult sub autonomia unei utilitare electrice precum Kangoo.

Hakim Boutehra (sursa - Renault)

Lasa un comentariu