Acasa Masini Electrice Prețul lui Volkswagen ID.3 crește înainte de lansare, în pachet este inclus și un wall-box

Prețul lui Volkswagen ID.3 crește înainte de lansare, în pachet este inclus și un wall-box

de Adrian Mitrea

Volkswagen vine cu noutăți și lămuriri privind lansarea pe piață a celui mai important model al său din 2020: Volkswagen ID.3. Livrările către clienți vor fi onorate la începutul lunii Septembrie, prețurile au crescut cu circa 3.000 Euro față de anunțul inițial din Noiembrie 2019, iar în pachetul de livrare este inclus și un wall-box de încărcare acasă. Acesta din urmă este nou adăugat și poate explica, parțial, creșterea prețurilor. ID.3 va fi livrat inițial fără software-ul aferent sistemului de conectivitate cu telefonul mobil App Connect și fără software-ul complet de la sistemul head-up display cu realitate augmentată, a anunțat producătorul auto german. ID.3 vine pe o piață a mașinilor electrice extrem de competitivă, unde au un cuvânt greu de spus modele precum Nissan LEAF și Tesla Model 3, dar și BMW i3 sau Renault ZOE Z.E. dacă vorbim despre mașini cu doar puțin mai mici.

Producătorul auto german a fabricat 30.000 unități Volkswagen ID.3 1ST, o ediție specială de lansare, configurată diferit de toate mașinile ID.3 care vor fi fi livrate ulterior. Mașinile ID.3 1ST vor începe să ajungă în showroom-urile din România în a doua jumătate a lunii Iulie.

O surpriză pentru cei aproximativ 450 de clienți care au rezervat deja un Volkswagen ID.3 în România, plătind în avans 1.000 Euro, este faptul că prețurile lui ID.3 pentru România se aliniază acum cu cele din Germania, ceea ce înseamnă că pentru români mașina devine cu circa 3.000 Euro mai scumpă (cu tot cu TVA) față de prețurile anunțate în Noiembrie 2019, după cum urmează:

  • Volkswagen ID.3 1ST: preț nou = 32.809 Euro fără TVA (39.042 Euro cu TVA), față de prețul vechi de 30.252 Euro fără TVA (36.000 Euro cu tot cu TVA).
  • Volkswagen ID.3 1ST Plus: preț nou = 37.609 Euro fără TVA (44.754 Euro cu TVA), față de prețul vechi de 35.126 Euro fără TVA (41.800 Euro cu tot cu TVA).
  • Volkswagen ID.3 1ST Max: preț nou = 42.412 Euro fără TVA (50.470 Euro cu TVA), față de prețul vechi de 39.915 Euro fără TVA (47.500 Euro cu tot cu TVA).

Un wall-box pentru încărcarea mașinii acasă, cu putere 7,2 kW, va fi livrat odată cuID.3 1ST, indiferent de varianta de dotări. Acest echipament este oferit gratuit și n-a mai fost anunțat până acum, ceea ce poate explica parțial creșterea prețurilor. Opțional și contra-cost, acest wall-box poate livra o putere de încărcare crescută la 11 kW.

Toți cei care au comandat un ID.3 1ST fac parte din „1ST Mover Club”, beneficiind de un an de încărcări gratuite, în limita a 2.000 kW sau 600 Euro – care prag se atinge primul. În principiu ideea este ca această energie gratuită și furnizată din resurse regenerabile să acopere costul unui rulaj de 10.000 km.

Toți membrii 1ST Mover Club vor putea interacționa direct cu oficialii Volkswagen la nivel înalt, probabil din dorința companiei de a culege feedback cât mai direct cu putință de la utilizatori.

„Clubul ID.3 1ST Mover Club este diferit de la o țara la alta, acesta va fi personalizat și va avea inclus și un pachet de încărcare gratuită în cadrul rețelei de distribuitori, dar și o stație Moon Connect de 7,2 kW cu posibilitate de upgrade la 11 kW contra cost. Clienții vor beneficia și de homecheck cu instalare, precum și o revizie gratuită”, spune Volkwagen.

Problemele de software despre care toată lumea a vorbit, în ceea ce privește modelul ID.3, au fost confirmate și de Volkswagen în repetate rânduri. Compania a subliniat, totuși, că mașinile vor fi livrate la timp, în vara anului 2020, iar funcțiile software inactive la livrare vor deveni operaționale din primul trimestru al anului 2021, când proprietarii vor fi chemați la dealeri pentru deblocarea acelor funcții și pentru actualizare de software. În principiu este vorba despre funcția App Connect (conectivitate cu telefonul mobil) și despre sistemul de realitate augmentată (care proiectează informații pe parbriz).

Despre toate aceste detalii Volkswagen a realizat o conferință online, pe Skype, cu jurnaliști auto din toată lumea. Prezentarea pentru presă poate fi descărcată de AICI.

„Clienții prebooker de ID. 3 au la dispoziție două variante: prima ar fi aceea de a li se livra modelul ID. 3 1ST la începutul lunii Septembrie, la care se adauga și calitatea de membru exclusiv al ID.3 1ST Mover Club. Calitatea de membru vine cu numeroase beneficii printre care și o actualizare de software pentru două funcții digitale remarcabile, aceasta urmând a avea loc la începutul anului viitor. La lansarea din Septembrie, funcția App Connect precum și parte a funcțiilor head-up display nu vor fi încă activate. Cea de-a doua variantă, pentru clienții prebooker de ID. 3 1ST cu ceva mai multă răbdare, este aceea de a opta, la semnarea contractului, pentru o livrare în cel de-al patrulea trimestru al acestui an. La înmânarea cheilor către clienți, această ultimă versiune va fi echipată cu toate funcțiile”, explică Volkswagen.

Acest model Volkswagen, ID.3, pare să fi pus mari probleme companiei auto germane în ceea ce privește onorarea termenelor de livrare și dezvoltarea software, semn că realizarea unei mașini electrice de la zero poate fi complicată inclusiv pentru un colos ca Volkswagen, nu numai pentru start-up-uri precum Tesla. Recunoașterea dificultății proiectului ID.3 reiese inclusiv din citatul de mai jos.

„În sfârșit, clienții noștri de ID.3 au primit undă verde la plimbări fără emisii după lunga așteptare. În semn de mulțumire pentru loialitatea lor față de marcă și ca gest de apreciere pentru răbdarea de care au dat dovadă până la startul comenzilor, le oferim tuturor prebooker-ilor care doresc să intre în posesia ID.3 1ST în luna Septembrie calitatea de membru al ID.3 1ST Mover Club. Prin deschiderea acestei comunități, Volkswagen asigură un schimb de experiență în rândul tuturor ID.3 1ST Movers și stabilește o linie directă cu Volkswagen. Nu numai că va fi posibil un angajament direct față de întrebările clienților, dar va permite, de asemenea ca Volkswagen să colecteze feedback cu privire la experiențele zilnice, împreună cu comentariile șoferilor de ID. 3 pentru dezvoltări ulterioare”, a declarat Jürgen Stackmann, membru în consiliul director al mărcii Volkswagen, responsabil de vânzări.

Comenzile și livrările pentru modelul ID.3 (adică echipările „normale”, nu 1ST – n.r.) vor începe cu patru săpămâni mai târziu după livrarea variantelor 1ST, iar clienții prebooker vor avea ocazia să facă parte în exclusivitate din 1ST Mover Club până atunci, spune compania.

„Ultimele luni de lucru în condițiile dificile ale pandemiei au fost o mare provocare pentru întreaga echipă ID.3”, a spus Thomas Ulbrich, membru în Consiliul Director al mărcii Volkswagen, responsabil de mobilitate electrică.

Dintre cele trei versiuni de baterii disponibile – 45 kWh, 58 kWh și 77 kWh – ID.3 1ST va fi echipat cu versiunea de 58 kWh. Motorul dezvoltă o putere maximă de 150 kW (204 CP) și un cuplu maxim de 310 Nm, permițând mașinii să atingă 60 km/h în 3,4 secunde.

Tot specifică pentru ediția specială de lansare, 1ST, este și puterea de încărcare de 100 kW la curent continuu (50 kW standard pentru celelalte variante non-1ST și opțional 100 kW). La curent alternativ puterea de încărcare este de 11 kW.

Cele mai mici roți sunt de 18 inch și pot fi din tablă sau din aliaj ușor, în funcție de echipare, iar toate roțile de 19 și 20 inch sunt din aliaj ușor. Mai multe informații pot fi consultate în prezentarea media disponibilă AICI.

În cadrul ofensivei sale electrice, marca Volkswagen plănuiește să ofere modele electrice pe toate segmentele de autovehicule până în 2022. Volkswagen dorește să devină liderul de piață la nivel mondial și, din acest motiv, investește 33 miliarde Euro la nivel de Grup până în 2024. Circa 11 miliarde Euro sunt alocați doar mărcii Volkswagen. Până în 2025 marca Volkswagen se așteaptă să producă anual 1,5 milioane de mașini electrice.


Citește și…


28 comentarii

John Smith 17 iunie 2020 - 21:13

Astia-s bani de Tesla…

Reply
Claudiu 17 iunie 2020 - 21:54

Chestia cu scumpirea cu 3000 de euro in ceasul al 12lea e de porc. La ce profituri imense raporteaza grupul VAG cred ca puteau sa lase de la ei macar pentru editia asta…nu saraceau.
O statie de 7,2 kw am luat de pe alibaba cu 230 $ asa ca e doar praf in ochi sa indulceasca scumpirea. In cazul lor probabil costul real cu statia e pe la 100$.
O masina de 58kw cu 44.754 Euro? hmmm, cam scump daca e sa comparam cu o Kona de 64kw care costa 42900 Euro si ofera baterie mai mare, autonomie mai mare si culmea eficienta mai mare conform evdatabase.
În cadrul ofensivei sale electrice, marca Volkswagen se pare ca da cu stangu-n dreptu.
Nu m-ar mira ca unii sa renunte la rezervare.

Reply
Dan 17 iunie 2020 - 23:45

Am renuntat dupa prima luna, mi s au parut suspecti de la inceput!

Reply
adib 18 iunie 2020 - 08:25

„Acest echipament este oferit gratuit și n-a mai fost anunțat până acum” – acest echipament costa de fapt 3000 euro!!!

Din punctul meu de vedere, trebuiau sa lase la latitudinea clientului daca doreste wall box-ul si da in plus suma respectiva sau, masina trebuia vinduta la pretul anuntat initial… ca de aia s-a luat un avans!

In continuare, masina nu este destinata celor care stau la bloc si nu au optiunea de incarcare a acesteia la firma unde lucreaza.

Reply
Radu 18 iunie 2020 - 09:16

Ar fi dezamagitor, sunt fan Tesla dar pentru ca nu mi-o permit, am sperat sincer ca un ID.3 dotat mediu va fi mai accesibil decat un Model 3 SR+. Iar viitoarea versiune AWD cu 77 kWh ar fi peste Tesla LR AWD. Este adevarat ca spre deosebire de Tesla, VW se califica pentru Rabla+, dar asta este temporar.

Wallbox-ul cu siguranta nu justifica cresterea pretului si este nefolositor pentru cei care stam la bloc. Dezamagitoare si limitarea la 50 kW in versiunea de baza (vom avea si in Romania statii de 100+ KWh curand).

Posibil sa fie doar o strategie de pozitionare premium, si pretul real de vanzare (cu discount de la dealer) pentru un Plus sa fie sub 40.000 Eur?

Reply
Naivu 18 iunie 2020 - 14:36

Cei 3000EUR pot sa nu fie neaparat o scumpire ci o revenire la pretul de 40k vehiculat in perioada rezervarilor sau mai tarziu in septembrie. Nu stiu ce a provocat nici ieftinirea din martie nici scumpirea de acum, dar nu ma pot opri sa nu observ lipsa unui competitor direct. M-am uitat pe lista cu BEVuri disponibile in Romania in 2020 si nici una nu e fix pe clasa ID.3-ului, eKona si eNiro sunt un fel de SUVuri, Ioniq sau Leaf e+ sunt masini ceva mai lungi, iar restul modelelor sunt si mai diferite decat acestea 4. Poate cu ceva competitie nu ar mai fi cerut +3k!
Iarasi, multa lume lauda eKona pt calitate/pret dar cumva nu s-au inmatriculat prea multe pe la noi. La turul electric al Romaniei 2019 au reusit sa adune doar 4 modele relativ “de masa”, nici unul similar cu celalalt; sunt curios care va fi situatia la editia 2020!

Reply
george 18 iunie 2020 - 16:04

Nu vor sa vanda electrice. Nu ies bani din electrice. Totul e la imagine. VAG are prea multi angajati, spre 700k, sindicate puternice, manageri cu salarii babane. Toate rubedeniile si nepotii au pozitie asigurata in VAG. A incercat Herbert Diess sa schimbe ceva si l-au tras pe linie moarta de curand. A vrut sa taie cateva sacred cows pt a putea trece la electric, adica sa dea afara angajati si firme capusa care traiesc regeste pe langa VAG. Diess zicea de exp ca 1litru de cafea la o sedinta de management costa 60eur, pt ca sindicatele promoveaza firma interna cu full benefits care face cateringul. Costuri imense pt orice, si low-cost imens pt constructia de masini, pt ca managerii sa poata sifona si mai multi bani pe langa salariile si bonusurile imense. Din partea mea, sper sa dea faliment smecherii astia care traiesc sa-i faca pe fraieri, adica pe clienti.

Reply
Adrian Mitrea 18 iunie 2020 - 18:04

Ies bani din electrice, profitabilitatea este similară cu cea de la mașinile termice, au declarat chiar ieri în conferința de presă în care au anunțat și prețurile finale pentru ID.3.

Reply
dodoi 19 iunie 2020 - 09:32

Marketing! Ar vrea ei! Uite un studiu de anul trecut de McKinsey (firma de consulting cu 27000 de angajati, una dintre cele 3 mari firme de consulting din lume) la https://www.mckinsey.com/industries/automotive-and-assembly/our-insights/making-electric-vehicles-profitable# in care spun:
„However, there is a problem: today, most OEMs do not make a profit from the sale of EVs. In fact, these vehicles often cost $12,000 more to produce than comparable vehicles powered by internal-combustion engines (ICEs) in the small- to midsize-car segment and the small-utility-vehicle segment (Exhibit 1)”

Reply
george 19 iunie 2020 - 11:36

Care profit, la vanzare sau pe termen lung? Veniturile firmelor auto sunt impartite in 3: vanzare masina aprox 30%, venituri din finantari 30%, mentenanta pe termen lung, revizii, piese, reparatii 40%. La electrice ultima parte, cea mai consistenta, nu exista sau este foarte mica. In plus la electrice mai apare si concurenta sporita, care devine din ce in ce mai puternica pe masura ce se stabilizeaza tehnologia si intra mai multi jucatori pe piata. Oricine poate intra pe piata EV-urilor pt ca tehnologia este mult mai simpla. N-o sa mai fie ca pana acum, cateva firme care domina piata 150ani.

Reply
Naivu 18 iunie 2020 - 17:15

Apropos de statii de +50kW, am auzit ca grupul VAG a construit cateva la reprezentantele din Romania, dar ca nu sunt publice. Oare cine isi va cumpara ID.3, eUp sau eGolf se va putea folosi de ele?

Reply
Adrian Mitrea 18 iunie 2020 - 18:03

Da, toți clienții de mașini electrice Volkswagen pot încărca în rețeaua lor, prin serviciul WE charge.

Reply
Naivu 18 iunie 2020 - 19:43

Si chiar au deja statii de 75kW sau 100kW in Romania (cum planificasera)? Ati avut ocazia, de ex, sa vedeti ce putere are statia de la reprezentanta Porsche Bucuresti Nord? (am incercat sa gasesc pe net o harta a statiilor VW dar nu m-am descurcat)

Reply
Adrian Mitrea 18 iunie 2020 - 20:08

Majoritatea dealerilor au, știu sigur în Râmnicu Vâlcea, iar dacă vorbim de Porsche București Nord, acolo sunt mai multe stații fast charge, din ce știu eu 3, două de 50 kW și una de 75 kW. Nu am încărcat decât la una de 50 kW mai demult, în vizită, pentru că n-am încă o mașină VW să pot încărca la stațiile VW.

Reply
Costin 18 iunie 2020 - 17:40

Il vad in competie directa cu Nissan Leaf – pret de pornire 36.700 euro.
Daca din ambele scazi 10000 euro, avantajul rabla ajungi la 26700 versus 29000, fix o diferenta de 10% in plus la pret pentru ID3.
De ce sa dai 10% in plus pe o masina care ti se spune din start ca are un soft nefinalizat, cand poti sa iei o masina care este la 3-a generatie si nu vine cu incertitudini?
Am un VW Golf din 2014 si o Skoda Fabia din 2015 (deci pot fi considerat fan grup VW) … dar sa dai cu toate ecobonusurile 30000 euro pe un hatch mi se pare exagerat. Daca esti neamt nici nu te mai califici la ecobonusuri, ca ei au avut bun simt si au pus un plafon la valoarea masinii … si poti ajunge sa dai 50000 euro pe un hatch? Imi pare rau de VW, dar au mers prea departe. O sa-i manance Tesla cu Model 3 si Y asa cum i-au mancat si pe bursa.

Reply
Adrian Mitrea 18 iunie 2020 - 18:02

Cele două modele menționate de tine sunt în competiție directă, doar că:

Nissan LEAF de 36.700 Euro are baterie de 36 kWh net (40 kWh brut).
Nissan LEAF de 44.800 Euro are baterie de 56 kWh net (62 kWh brut).
Volkswagen ID.3 de 39.042 Euro are baterie de 58 kWh net (valoarea brută n-a fost comunicată).

Deci Volkswagen ID.3, chiar și după scumpirea cu 3.000 Euro, este mai ieftin cu 5.758 Euro față de LEAF-ul comparabil la specificații și autonomie.

Reply
Claudiu 18 iunie 2020 - 23:22

Valoarea bruta a bateriei la ID.3 e 62kwh https://ev-database.org/car/1202/Volkswagen-ID3-Pro
Mi se pare mie sau compari varianta de top Leaf care are „Lane Assist”, „Side Assist”, „Emergency Assist”, „Cruise control adaptiv” etc cu ID3 varianta cheala care are asemenea optiuni doar pe ID.3 Max (hightech) ce ajunge la 50.470 Euro?
Nu iau apararea la Nissan care oricum cere o galagie de bani pentru ce ofera.
In primul rand e descalificat prin lipsa managementului termic cu lichid

Reply
Lucian 18 iunie 2020 - 22:05

Trebuie sa aflu in cat timp ajung si alte masini la 60 km/h, ca sa pot compara cu VW ID 3.

Reply
Claudiu 19 iunie 2020 - 21:37

La ce te ajuta? Oricum toate masinile electrice accelereaza mult mai repede decat fosilele. Ca idee cam 3 secunde la Kona 0-60 km/h
https://www.youtube.com/watch?v=VHWYTTeVQtg

Reply
Vali 24 iunie 2020 - 12:13

Se mai poate schimba prețul pîna la livrare??? și e normal să-l mărească??

Reply
Adrian Mitrea 24 iunie 2020 - 12:18

Nu cred că va mai exista o nouă modificare de preț.
Toate mașinile Volkswagen înțeleg că au suferit scumpiri, în diferite procente, începând cu 1 Iunie 2020.
Da, e normal să mărească prețul sau să-l scadă. Orice comerciant poate face asta pentru produsele sau serviciile pe care le oferă (chiar dacă nouă, clienților, ne plac numai ieftinirile, nu și scumpirile).

Reply
Vali 24 iunie 2020 - 12:45

Pentru cei care vor opta să ia mașina în semestrul 4, vor fi fonduri la rabla +?Pentru ce ați opta?

Reply
Adrian Mitrea 24 iunie 2020 - 13:24

Am senzația că fondurile pentru Rabla Plus se vor epuiza mai repede în acest an, nu am informații că exista suplimentări (cred că nici Guvernul sau AFM nu știu în acest moment).
Pe scurt, mi se pare riscantă achiziția în trimestrul 4, din perspectiva programului Rabla Plus.

Reply
Vali 25 iunie 2020 - 11:33

Mulțumesc. Dacă mașinile sunt aduse în luna iulie, de ce se vor livra în septembrie? Se vor aduce mașini pentru testare? Era vorba de o jumătate de zi pentru a conduce un Id3.

Adrian Mitrea 25 iunie 2020 - 14:24

Primele mașini vor ajunge în showroom-uri în Iulie pentru ca publicul să le vadă și, eventual, conduce. Sunt doar câteva unități care ajung în Iulie, nu toate 450. Practic în Iulie se livrează mașinile de formare pentru dealeri, de expoziție, etc… iar la final de August-început de Septembrie se livrează mașinile de client.

Naivu 25 iunie 2020 - 17:48

Un articol interesant despre investitia VW in electromobilitate https://cleantechnica.com/2020/06/24/19x-more-invested-in-evs-ev-batteries-in-europe-last-year-than-in-2018/ ; ca investitie au depasit inclusiv China.

Reply
Naivu 1 iulie 2020 - 19:53

Știe cineva ce model de VW e cel din poza atașată? In afară de un „sR” stilizat pe fiecare latură nu am văzut altă indicație!

Reply

Lasa un comentariu