Acasa Audi Audi e-tron quattro, SUV electric, dezvăluit oficial. Urmează alte trei electrice Audi până în 2020

Audi e-tron quattro, SUV electric, dezvăluit oficial. Urmează alte trei electrice Audi până în 2020

de Adrian Mitrea

Audi a dezvăluit oficial, în San Francisco, SUA, primul său automobil electric, SUV-ul Audi e-tron quattro. Prețurile pentru piața germană încep de la 79.800 Euro cu tot cu TVA (19%), iar livrările vor fi onorate începând cu al doilea trimestru din 2019. Acesta este primul automobil dintr-o serie de mașini electrice Audi. Următorul model va fi Audi e-tron Sportback, în 2019, apoi un model ceva mai mare, în 2020, tot compact (probabil de dimensiunile unui A4, clasă C-D), iar apoi (tot în 2020) va fi lansat modelul Audi e-tron GT – un fel de mini Porsche Panamera electric, sub marca Audi.

Pentru testare și validare Audi a produs 250 de mașini Audi e-tron quattro pe care le-a încercat în mai multe regiuni ale lumii, la temperaturi negative extreme și până la temperaturile foarte ridicate din zonele deșertice.

SUV-ul electric Audi concurează pe piață cu Tesla Model X, Mercedes-Benz EQC și BMW iX3.

„Nu suntem primii care lansează o mașină electrică… Vorsprung însemnă că suntem primii care o fac bine. (…) Combinăm electromobilitatea cu tradiția de 100 de ani de a face automobile”, a declarat Bram Schot, CEO interimar al Audi AG, cu ocazia lansării din California. El a adăugat că este scoțian, la fel ca omul care a creat primul autovehicul electric, în 1832 (scoțianul Robert Anderson, care a patentat și creat un fel de „căruță electrică”).

Pentru SUA, locul în care Tesla face legea atât prin vânzările de mașini electrice, cât și prin rețeaua de încărcare, Audi a anunțat deschiderea a 2.000 de puncte de încărcare ultra-rapide, dintre care 160 sunt deja operaționale la nivel național, 40 fiind localizate doar în California.

Aceste stații pot încărca bateria de 95 kW a lui Audi e-tron quattro de la 0 la 90% în circa 30 de minute. Deci e vorba de stații de 150 kW DC (curent continuu). Clienții primesc la achiziția unui e-tron quattro și un pachet format din încărcări gratuite în limita a patru ani sau 1.000 kW (care termen se atinge primul). Bateria este amplasată în podeaua mașinii, ca la orice mașină electrică de serie. Pachetul de baterii este format din 32 de module, răcite cu lichid pe exterior, astfel încât în cazul unui impact fluidul se scurge sub celule, limitând riscul de amestec (și deci risc de incendiu mai mic).

Autonomia reală estimată este de circa 350-400 km, iar un sprint până la 100 km/h se face în 5,5 secunde.

Audi e-tron quattro este produs în Bruxelles, Belgia, și pe lângă faptul că este primul Audi electric de serie, devine și primul automobil de serie din lume fără oglinzi retrovizoare, acestea fiind înlocuite de camere video. Această idee a fost prezentată de mai multe mărci pe concepte, iar Audi devine primul brand care introduce această tehnologie în fabricația de serie. Potrivit oficialilor Audi, mașina este mai aerodinamică cu acest sistem de camere video pentru că „oglinzile” nu mai crează rezistență la înaintare la fel de mare.

Și Lexus ES vine cu această tehnologie, anunțul fiind făcut cu o săptămână înaintea Audi, dar se pare că modelul Lexus ES va fi comercializat astfel doar în Japonia (pentru început). Indiferent care dintre cele două mărci va fi prima care va începe efectiv să pună pe străzi sistemul DOM (Digital Outer Mirror), este clar că din 2019 două mărci vor propune așa ceva, iar în viitor tot mai multe mașini vor fi echipate cu așa ceva.

Audi e-tron quattro (sursa – Audi)


Link-uri și articole utile:

7 comentarii

MMm 18 septembrie 2018 - 09:15

Astia copiaza tot de la Tesla, pana si timpul de livrare: comanzi azi si iti vine daca ai bulan anu viitor in trimestru 2. Gurile rele spun ca nu o sa il primesti mai devreme de 2020… Astia is aia care se bat cu Tesla? Sau o fi aia din Sindelfingen care restilizeaza Denza si au lansat SUVu in Suedia, dar fara posibilitatea inca de a fi cumparat in Jermania? LoL

Reply
Sebastian 18 septembrie 2018 - 09:39

Prima masina fara oglinzi retrovizoare nu este Lexus ES? Din cate stiu eu, Lexus a lansat aceasta masina saptamana trecuta doar ca sa fie declarati ei primii care au facut acest lucru.

Reply
Florin 18 septembrie 2018 - 11:19

Mare treaba ar fi daca nemtii intra serios pe masini electrice. Nu prea imi vine sa cred, pentru ca tot businessul lor este orientat pe masini nefiabile cu costuri mari de intretinere. Asa mulg clientul. Iar electricele au costuri foarte mici de intretinere.

Reply
Florin 18 septembrie 2018 - 14:35

Ma mira foarte mult pozitionarea si geometria acestor „oglizi retrovizoare” electronice. Sistemul clasic n-avea incotro decat sa fie pus pe masina acolo unde e pus, si sa aibe dimensiunile pe care le are. Senzorii video insa sunt cat o moneda sau chiar mai mici. Lentilele la fel. Electronica si toate cele n-au nici un motiv sa se afle „la fata locului” ci oriunde „adanc” in interiorul masinii. Ma asteptam ca noile „oglizi” sa fie mutate undeva spre plafon si sa fie mult mai mici. Ar fi fost si mult mai protejate contra pietonilor/masinilor ce trec prea aproape, sau la parcari.

Reply
Geo 18 septembrie 2018 - 16:38

E doar o iluzie fiabilitatea la electrice, 80 la sută din defecțiuni nu sunt la grupul de propulsie ci sunt datorate complexității celorlalte echipamente.

Reply
SSeba 19 septembrie 2018 - 09:11

Ma astept sa se gaseasca ca are defapt un 1.2 TFSI ascuns pe undeva si un soft care porneste muzica sa-i acopere zgomotul :)))

Reply
Chris 1 octombrie 2018 - 23:54

1. Cei de la VW sunt din nou ingamfati: Sa spui „Vorsprung însemnă că suntem primii care o fac bine.” atunci cand ne e tuturor clar ca daca „aia altii” nu faceau masini electrice asumandu-si niste riscuri enorme Audi ne vindea in continuare cazane e neobrazare. Hai sa vedem cat sunt de bine facute. Experienta spune ca in primii 2-3 ani de productie va fi Dumnezeu cu mila.
2. Oferta de incarcare gratuita e clar copiata dupa Tesla. Danke Elon.
3. Momentan n-o sa vedeti multe e-tron pe strazi. Audi s-a grabit sa faca modelul DOAR pt ca in China din 2019 marcile trebuie sa produca un anumit procent de masini electrice (nu mai stiu exact conditiile, posibil ca 10%). Daca nu strangea China surubul nu se intampla nimic, asa ca in afara Chinei vor fi vandute doar in mod simbolic pana se stabilizeaza productia.
4. Toata indarjirea asta concurentiala incluzand si ingamfarea nu derajeaza pe nimeni. Amintiti-va ca Musk a patentat o gramada de inventii si le-a pus la dispozitie gratuit celorlalti. Scopul nu a fost niciodata sa devina un monopol sau sa ii ingroape pe altii, ceea ce VW are face oricand, scopul era sa ii forteze si pe marii producatori sa inceapa odata, sa se concureze cu el. Si iata ca o fac. Plini de ei, ca nu stiu altfel, dar reactioneaza conform planului, ceea ce e de bine.

Reply

Lasa un comentariu