Acasa Eco Piața pentru mașinile cu propulsie alternativă a crescut cu aproape 40% în UE, în 2017

Piața pentru mașinile cu propulsie alternativă a crescut cu aproape 40% în UE, în 2017

de Adrian Mitrea

Masina electrica la incarcat (sursa – Daimler)

La nivelul întregii Uniuni Europene (UE) au fost înmatriculate în 2017 852.933 automobile cu propulsie alternativă (AFV), cu 39,7% mai multe decât în 2016, reprezentând 5,7% din totalul automobilelor noi înmatriculate în UE anul trecut. Evident, cele mai multe mașini cu propulsie alternativă au fost hibride (benzină+electric), iar cele electrice încă reprezintă o piață de nișă, dar în creștere. În România au fost înmatriculate 2.039 mașini hibride în tot anul 2017 (+87,2%) și 188 automobile electrice (+154,1%), arată datele Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), transmise presei din România de către Asociația Constructorilor Auto din România (ACAROM).

Merită notat și faptul că automobilele propulsate de propan sau gaz natural au avut și ele o creștere de 27,3%, reflectând scăderea interesului pentru mașinile diesel și pe benzină în unele țări din UE.

  • +53,7% este creșterea pieței de mașini electrice (BEV) în UE la nivel de 2017.
  • +28,9% este creșterea pieței de mașini hibride (PHEV și HEV) în UE la nivel de 2017.
  • +39% este creșterea pieței de mașini cu propulsie alternativă (AFV) în UE la nivel de 2017.

Din modul în care sunt prezentate datele în raportul oficial emis de ACEA reiese faptul că piața mașinilor electrice și hibride este la început nu numai prin cifrele absolute, ci și prin modul de raportare al datelor, în unele țări, inclusiv România, nefăcându-se clar diferența între mașinile electrice și hibride de tip plug-in (deci reîncărcabile la priză) în rapoartele care circulă între entitățile care culeg, interpretează și transmit aceste date.

O analiză a cifrelor de înmatriculări furnizate de DRPCIV a făcut totuși posibilă prezentarea de date corecte în acest articol înclusiv pentru piața din România. La noi în țară top trei pe modele este condus de BMW i3 (63), Renault Zoe (38) și Mercedes-Benz B 250 e (19), iar top cinci este încheiat de Volkswagen e-Golf (16) și Volkswagen e-up! (13).

Oricum, este clar că mai avem mult de lucru până când datele colectate, interpretate și prezentate vor putea avea calitatea și precizia care există acum în raportările pentru mașinile pe benzină sau diesel.

AICI poți consulta documentul oficial, iar mai jos tabelele de înmatriculări cu mașini electrice și hibride (câte unul pentru fiecare).

Piata masini electrice in UE 2017 (sursa – ACEA)

Piata masini hibride in UE 2017 (sursa – ACEA)

1 comentariu

Kap 1 februarie 2018 - 10:40

Din document reiese că exceptând electricele și hibridele electrice, sunt menționate gazul natural (GNC), GPL-ul și etanolul.
Și ca statistica asta să aibă mai multă relevanță ar fi fost nevoie:
1. să conțină date din toate țările (de exemplu tări înapoiate ca România sau Bulgaria nu au o statistică raportată pe anul trecut pentru asemenea autovehicule, cu gaz);
2. să conțină numărul conversiilor cu instalații GPL efectuate anual, pentru că exact acolo este procentul mai mare în cazul acestui combustibil, evident datorită compatibilității cu motoarele pe benzină;
Ar mai fi fost și punctul 3, mai greu de realizat: să EXCLUDĂ electricele înmatriculate de reprezentanțe în scop comercial, care simulează creșteri de două cifre ale vânzărilor și falsifică un interes mai mare decât cel real.

Reply

Lasa un comentariu