Acasa Ford Ford despre B-MAX: este o masina premium si ne aduce venituri mari, dar rateaza la mustata cifrele pentru a fi o masina Ford de volum

Ford despre B-MAX: este o masina premium si ne aduce venituri mari, dar rateaza la mustata cifrele pentru a fi o masina Ford de volum

de Adrian Mitrea

Ford B-Max (sursa - Ford)

Ford B-MAX, masina de familie de segment B produsa exclusiv in Romania, are de navigat prin vremuri complicate in care SUV-urile din aceeasi clasa „fura” din clientii de monovolume si volumele de fabricatie rateaza la mustata tintele Ford pentru ceea ce este considerata o masina de volum a marcii. Chiar si asa, Ford of Europe spune ca B-MAX este o masina premium in cadrul companiei si aduce producatorului venituri mai mari decat alte modele.

„B-MAX are clienti loiali si foarte multumiti. Este clar o masina premium si aduce venituri mai mari”, a declarat pentru 0-100.ro, la Salonul Auto de la Geneva, Roelant de Waard, vicepresedinte Ford responsabil de marketing, vanzari si service.

Cu vanzari in scadere de la an la an, B-MAX traverseaza vremuri tulburi in care o decizie privind continuarea productiei acestui model cu o a doua generatie este dificil de luat si dificil de anticipat.

„Numarul de unitati minim pentru ca un automobil Ford sa fie considerat masina de volum incepe de la minimum 50.000 unitati/an. La 100.000 unitati/an incepe sa devina o afacere cu adevarat serioasa”, a spus Roelant de Waard.  „Nu cred ca Porsche sau McLaren ar fi de acord cu aceste cifre”, a glumit el.

In 2015 au fos produse 47.967 unitati Ford B-MAX, in 2014 au fost fabricate 52.829 exemplare, iar in 2013 un total de 68.339 modele B-MAX. Dupa cum arata cifrele, cererea pentru acest model a scazut constant de la momentul lansarii si pana in prezent.

„Mereu ne-am dorit sa vindem mai mult de 100.000 de unitati fabricate la Craiova, cautam solutii si incercam sa vedem ce alte modele putem introduce in fabricatie in aceasta uzina, dar nu avem ce sa anuntam in acest moment. Clar ne dorim volume mai mari”, a spus Roelant de Waard, pentru 0-100.ro.

Potrivit oficialului Ford, compania americana observa cum cererea pentru masini de familie (MAV/MPV) se muta tot mai mult spre segmentul SUV-urilor, iar in cazul clasei B a MPV-urilor, unde este incadrat B-MAX, clientela a migrat catre SUV-uri de oras, cum este EcoSport. Aceste premise duc la concluzia, logica dealtfel, ca EcoSport va urma sa fie produs in Romania.

„EcoSport si segmentul SUV-urilor de clasa B au cerere tot mai mare si cu cat volumele sunt mai mari cu atat mai atractiv este scenariul de a-l produce local”, a explicat Roelant de Waard. „Daca te uiti la volume, SUV-urile sunt castigatoare. Cota lor de piata este in crestere. Segmentul lui EcoSport este acum mai mare decat segmentul lui Kuga”, a adaugat el.

Producatorilor auto le este complicat sa faca profit cu masini mici, motiv pentru care strategia pentru o gama de clasa B (Fiesta, B-MAX, EcoSport, etc… – n.r.) este complicat de pus la punct.

„Exista niste costuri fixe mari pentru o masina si ai nevoie de volume de productie mari si marje rezonabile pentru a putea acoperi acele costuri. (…) Segmentul B este unul dintre cele mai complicate. Masinile mai mari aduc intotdeauna marje de profit mai mari. Trebuie sa fii eficient din punctul de vedere al costurilor si, in acelasi timp, trebuie sa faci acele masini atragatoare pentru clienti. Cred ca exemplul SUV-urilor de segment B arata clar cum se pot face bani in aceasta clasa”, a spus Roelant de Waard.

Analizate in unitati de timp mai mari, de cinci sau zece ani, segmentele auto au suferit transformari serioase. Masinile au devenit tot mai mari, iar in segmentele A si B s-a pus mare accent pe maximizarea spatiului interior, pastrand in acelasi timp cote de gabarit reduse. De asemenea a aparut o diversificare a sistemelor de propulsie. Daca acum 20 de ani toate masinile mici erau pe benzina, in ultimul deceniu motoarele diesel mici si eficiente au capatat o cota de piata tot mai mare in aceste clase, iar acum au aparut si versiuni electrice si hibride – tehnologii scumpe deocamdata pentru a putea deveni „de masa” si acceptate usor de catre clienti.

„Sunt in industria auto de multi, multi ani. Am vazut cum segmentele se transforma si cum dispar. Am vazut cum masinile de clasa mica erau mai toate cu doua usi plus hayon, iar acum toate au patru portiere si hayon. Este o evolutie constanta”, a spus Roelant de Waard.

citeste AICI toate stirile legate de Salonul Auto de la Geneva 2016

Roelant de Waard (sursa - Ford)

Lasa un comentariu