Ford Otosan preia uzina Ford din Craiova, începând cu al treilea trimestru din 2022, a anunțat Ford. Concret, Ford of Europe face un transfer de proprietate al uzinei din România către Ford Otosan. Tranzacția este de 575 + 140 milioane Euro, iar fiindcă tranzacția are loc în interiorul unui grup de afaceri în care Ford este puternic implicat, operațiunea este numită „transfer de proprietate”, nu „vânzare” efectivă.
Din punctul de vedere al operațiunilor din România, uzina din Craiova va produce în continuare modelele EcoSport și Puma. Când EcoSport va ieși din producție, până la final de 2022, va rămâne doar autoturismul Puma în producție la Craiova.
Puma va avea și o variantă full electrică din 2024, care va fi produsă tot în România. Sistemul de propulsie electric al modelului Puma va fi similar cu cel al modelelor Transit Courier și Tourneo Courier, care vor avea și ele variante electrice din 2024. Și aceste modele vor fi fabricate în România.
- Ford Craiova, transfer de proprietate de 575 milioane Euro către Ford Otosan (Turcia)
- Ford Puma electric vine în 2024, fabricat în România
- Ford Tourneo Courier electric vine în 2024, fabricat în România
- Ford Transit Courier electric vine în 2024, fabricat în România
- Numărul de angajați va fi păstrat și, eventual, mărit; nu vor exista concedieri
Ford Tourneo Courier și Ford Transit Courier (foto – Ford)
Ford Otosan vine în România
Din punct de vedere financiar, tranzacția este de 575 + 140 milioane Euro. Suma este de aproximativ zece ori mai mult decât Ford a plătit pentru uzina din Craiova în 2008.
Cei 140 milioane Euro – „plată condiționată” – vor fi dați de Ford Otosan dacă anumite volume de producție și de vânzare sunt atinse.
Capacitatea de producție instalată a Ford Craiova este de 250.000 vehicule pe an. Acest lucru înseamnă că 250.000 unități este numărul maxim de unități care pot fi produse. În prezent producția efectivă este ușor sub acest plafon.
Toate operațiunile Ford din România se vor desfășura sub o nouă entitate, numită Ford Romania Services, aflată sub umbrela Ford of Europe.
Planul cu transferul de propriete al uzinei Ford din Craiova vine ca urmare a unei reorganizări globale a concernului Ford. Printre cele mai importante măsuri se numără crearea diviziei de mașini electrice, numită Model E, precum și divizia de vehicule comerciale, numită Ford Pro.
Ford Otosan este un joint venture dintre Ford Motor Company (41%) și Koç Holding A.Ş. (41%), restul de 18% dintre acțiuni fiind tranzacționabile pe piața liberă.
Tocmai pentru că Ford Motor Company este acționar în acest joint venture, operațiunea de „vânzare” a Ford Craiova este numită transfer de proprietate.
Practic Ford n-ar avea cum să vândă tot către Ford o entitate și, simplu spus, din acest motiv operațiunea este numită „transfer de proprietate”.
Link-uri și documente utile
- Comunicat de presă transfer proprietate
- Comunicat de presă viitor electric Ford în Europa
- Prezentare Ford Otosan
- Despre Ford Otosan
1 comentariu
Un semnal puternic ca America își retrage investițiile d8n România. Părăsesc șobolanii corabia