Timp de o săptămână am condus noul Hyundai Santa Fe prin România. Prilej numai bun ca să testez și să înțeleg mai bine ce înseamnă confortul și ergonomia dintr-un SUV flagship al Coreei de Sud. Concret, este pentru prima dată când Hyundai aduce în Europa o mașină atât de avansată și de luxoasă, semn că noi, clienții din Europa, am început să avem încredere în a plăti mai mulți bani pentru un Hyundai. Iată ce confort și ce tehnologie oferă noul Santa Fe în echipare de top.
Sub #destinațiicuunplin găsiți toate materialele 0-100.ro realizate cu acest Hyundai Santa Fe.
- Ep. 1: Hyundai Santa Fe – motor și transmisie
- Ep. 2: Hyundai Santa Fe – confort și ergonomie
- Ep. 3: Hyundai Santa Fe – conectivitate, infotainment, multimedia (va urma)
- Ep. 4: Hyundai Santa Fe – siguranță și tracțiune integrală (va urma)
A doua parte a călătoriei mă găsește pe drumul dinspre Vrancea (cu pornire de la Zaga Zaga Resort) spre Casa Străbunicului din Bucovina. Am evitat drumul direct, care trece pe la Roman, și m-am abătut către stânga, spre Barajul Bicaz și Poiana Largului. Ca timp ori kilometri călătoria nu se lungește prea mult, iar ce primești în schimb e de o frumusețe pură. Vă las AICI link Google Maps cu traseul.
Noul Hyundai Santa Fe și confortul lui exemplar
„În mașina asta totul pare în regulă!” – acestea sunt primele cuvinte pe care le-a rostit colegul meu videograf Marius atunci când s-a urcat în noul Santa Fe pentru prima dată. E mare lucru ca o mașină să lase din prima o asemenea impresie. Iar apoi să tot adauge elemente de finețe la acea primă impresie.
Dar acesta este adevărul. Fie că te urci la volan, în dreapta sau în spate, persistă senzația că totul e cum trebuie.
Noul Santa Fe este proiectat atent pentru a oferi confort sporit, inclusiv pe distanțe lungi. Cotierele (centrală și pe fețele de uși) sunt acolo unde trebuie, ambele scaune din față au multiple reglaje electrice, iar bancheta spate este culisabilă (manual) și are spătar reglabil (tot manual). Așadar, inclusiv pasagerii din spate își pot regla scaunele după bunul plac.
Scaunul șoferului se poate apropia și depărta de bord bord automat la pornirea, respectiv oprirea mașinii, pentru acces mai bun și pentru confort sporit la drum lung. Această setare există inclusiv pentru că șezutul e mare (ca lungime), ceea ce ar face mai dificilă urcarea și coborârea dacă scaunul ar sta mereu în aceeași poziție.
Scaunul pasagerului din dreapta-față poate fi reglat ușor, de către șofer sau de pasagerii din spate, prin intermediul blocului de comenzi amplasat pe laterala stângă a spătarului – o dotare specifică limuzinelor premium.
Ambele scaune din față sunt încălzite și ventilate, având 3 trepte de reglaj.
Comportamentul de mașină scumpă ar fi fost stricat fără niște suspensii bine proiectate pentru a oferi silențiozitate și confort. La noul Santa Fe setările sunt optime pentru un condus relaxat și confortabil, fără să compromită dinamica mașinii pe viraje. Sunt extrem de rare situațiile în care suspensia lui Santa Fe poate fi numită gălăgioasă.
Odihnă în casa din 1897 a „străbunicului”
Călătoria mea din acest episod se oprește la Casa Străbunicului, unde am dormit într-o casă-muzeu, veche de peste 120 de ani. Construită în 1897 și renovată recent, această pensiune te reconectează cu atmosfera de la țară. Lipsesc cu totul sunetele pe care un orășean le aude zi de zi. Aici e mai degrabă o liniște profundă în care se mai rătăcesc uneori câte un lătrat de câine ori un muget de vacă.
Amplasamentul Casa Străbunicului este format din casa mică (și veche), alături de o casă mare (mai nouă), un foișor, o terasă și o șură veche.
După renovare, locul a fost inițial gândit să fie muzeu. Dar a fost apoi reorientat spre servicii de cazare pentru a atrage mai mulți turiști în zonă. În definitiv nu e nimic rău în a dormi într-un muzeu, nu? După cum îi spune și numele, proprietatea se află la aceeași familie de peste 120 de ani, iar proprietarul actual este strănepotul familiei care a construit inițial casa (acum numită casa mică – muzeul).
Rămâneți pe 0-100.ro să vedeți cum continuă călătoria mea alături de Hyundai Santa Fe prin România. Nu uitați să vă abonați pe YouTube în cazul în care n-ați făcut-o deja.
Realizarea acestui material a fost posibilă cu sprijinul Hyundai România, fără ca sponsorul să impună conținutul (mesajul).
2 comentarii
Salut, suspensia acestui SUV se poate compara cu suspensia Hydractive 3+ de la Citroen C5 modelul dupa anul 2008? Stiu ca masinile nu sunt din aceiasi clasa dar acum sau pentru moment „etalonul” meu pentru suspensie/confort este Citroen C5. Stiu ca ai facut un test si cu C5. Frumos video, felicitari operatorului video si sa aveti grija de drona. Multumesc anticipat.
Salut!
Mulțumesc pentru comentariu și aprecieri!
Nu, n-are nicio treabă cu Hydractive ca principiu de funcționare ori confort resimțit. Oricum, etalonul acesta Hydractive este OK pentru o marcă de volum, însă pentru ca o mașină să fie completă trebuie să ofere și alte lucruri. De exemplu acel C5 era penalizat la alte capitole, cum am și evidențiat la vremea respectivă.
La Santa Fe ai o suspensie metalică clasică, robustă, cu rate excelente de compresie și detenție, și, mai ales, cu funcționare foarte silențioasă și un ruliu bine controlat astfel încât să ofere și confort și dinamică bună.
Adrian