Acasa Hyundai Noul Hyundai Santa Fe. Review pentru motor și transmisie

Noul Hyundai Santa Fe. Review pentru motor și transmisie

de Adrian Mitrea


Noul Hyundai Santa Fe arată cât de sus a ajuns marca sud-coreeană Hyundai. Am condus acest SUV flagship al Hyundai timp de o săptămână prin România și am luat la disecat fiecare aspect care contează pentru șofer și pasageri. În acest prim episod vă vorbesc despre motor și transmisie. Merită atenție deosebită. Hyundai n-a avut niciodată o transmisie automată atât de performantă și de plăcută. Iar în combinație cu un motor turbo diesel Smartstream D de nouă generație, dar „de școală veche”, mașina este o plăcere la condus.

Sub #destinațiicuunplin găsiți toate materialele 0-100.ro realizate cu acest Hyundai Santa Fe.

Prima parte a călătoriei mă găsește pe drumul dinspre București și Vrancea, spre Zaga Zaga Resort. Dar nu pe traseul clasic și periculos, numit E85. Am încercat să-l evit pe cât posibil. Din punctul meu de vedere, călătoriile cu mașina NU trebuie să fie despre aglomerație, grabă și nervi. Ci despre frumusețea locurilor noi și a traseelor nebătute.

Am descoperit astfel o rută foarte frumoasă către care aveți AICI link Google Maps.

Traseul e liber, asfaltul bun, iar combinația dintre câmpii și turmele de oi te face să uiți rapid de șoselele principale. Bine ai venit în lumea drumurilor secundare! Am găsit pe traseu chiar și drumuri neasfaltate, ca să testez ce poate noul Hyundai Santa Fe pe macadam. Imaginile vorbesc de la sine.

Noul Hyundai Santa Fe și transmisia lui modernă

Acest model vine cu o gamă mai largă de motorizări. Are inclusiv o variantă hibridă. Dar ce am eu aici este un motor turbo diesel de 2,2 litri.

Hyundai n-a avut niciodată o pereche atât de bună cu motor și cutie de viteze, cu accentul pe cutia de viteze pentru că ea este, într-adevăr, marea noutate, și a ajuns la un nivel atât de bun încât Hyundai se aliniază cu orice altă marcă producătoare de automobile și, după cum bine știți, cei de la Hyundai au capacitatea industrială de a-și face singuri motoarele și cutiile de viteze.

Motorul de pe această mașină dezvoltă 201 CP și 440 Nm cuplu maxim, iar ceea ce-l ajută foarte tare nu este nici capacitatea cilindrică de 2,2 litri, nici faptul că are 201 CP și nici cuplul, ci… cutia de viteze. Este o transmisie cu dublu ambreiaj cu, atenție (!), 8 trepte.

Ce înseamnă asta? Mașina – indiferent de viteza de deplasare – va găsi găsi tot timpul turația optimă ca să aibă cel mai bun consum și performanță pe măsură.

Drive: Smart, Eco, Sport sau Confort

Ca șofer poți interacționa cu motorul și cu transmisia acestei mașini atât prin blocul de comenzi de pe tunelul median, prin padele, dar și prin intermediul unui selector de moduri de condus. El are două poziții: o poziție Drive și o poziție Terrain. De la Drive poți schimba între patru moduri de condus. Una este Smart – cea pe care am folosit-o cel mai des – mai există mod Sport, Eco și Confort. Și Confort am folosit destul de mult. Ideea e că acest buton și diversele moduri de condus operează inclusiv asupra transmisiei și a software-ului. În modul Smart, de exemplu, mașina sime imediat cum se modifică stilul de condus și atunci ajustează răspunsul cutiei de viteze în consecință. Dacă o conduci mai sportiv, atunci va menține motorul în turație mai ridicată și transmisia va sta într-o treaptă inferioară.

Glamping la Zaga Zaga

Călătoria mea din acest episod se oprește la Zaga Zaga Resort, unde am încercat, pentru prima dată în viață, conceptul de glamping. Dacă n-ați fost niciodată aici, merită! În weekend e cam aglomerat, ce-i drept. Așa că vă recomand să veniți în timpul săptămânii. Aveți ce face. Așa-numita Delta Siretului oferă peisaje fantastice și o mulțime de activități posibile: aventura parc, plimbări cu barca, pescuit și, desigur, dormit în sânul naturii. În iurtă, ca mine, sau în case plutitoare ori bungalouri.

Rămâneți pe 0-100.ro să vedeți cum continuă călătoria mea alături de Hyundai Santa Fe prin România. Nu uitați să vă abonați pe YouTube în cazul în care n-ați făcut-o deja.


Realizarea acestui material a fost posibilă cu sprijinul Hyundai România, fără ca sponsorul să impună conținutul (mesajul).


Lasa un comentariu