Ford Puma ST este primul automobil de înaltă performanță, de serie, fabricat vreodată în România. Mai mult, este produs exclusiv în România, iar fabrica din Craiova devine astfel și o unitate care construiește automobile din gama Ford Performance. Are 200 CP și atinge 100 km/h în 6,7 secunde. V-am prezentat static Puma ST când a fost dezvăluit presei, iar acum, iată, a venit vremea pentru un review detaliat.
Detalii
Marcă: Ford
Model: Ford Puma / Ford Puma ST / Ford Puma 1.5 EcoBoost
Producție: 2020
Caroserie: SUV B, 5 locuri
Preț (fără TVA): 28.571 Euro
Preț (cu TVA): cca. 34.000 Euro
Motor: 1,5 litri (1.496 cc), pe benzină, turbo, cu 3 cilindri în linie (l3), 12 supape, montat transversal, injecție mixtă directă/indirectă, intercooler. Puterea maximă este 147 kW / 200 CP la 6.000 rpm și cuplul maxim este 320 Nm disponibil între 2.500 – 3.500 rpm.
Emisii: Euro 6, 155 g CO2/km
Consum mediu omologat (WLTP): 6,9 l/100 km
Acelerație 0-100 km/h: 6,7 secunde
Viteză maximă: 220 km/h
Transmisie: manuală cu 6 trepte + marșarier, roți motrice față (FWD)
Anvelope: Michelin Pilot Alpin 5 225/40 R19 93W
Rezervor (litri): 45
Dimensiuni (mm): L 4.226 / w 1.805 / h 1.533
Portbagaj (litri): 456 / 1.216
Ampatament (mm): 2.588
Masă (DIN/EU): 1.283 kg / 1.358 kg
Cd: –
Punte față: Brațe independente, tip McPherson, arcuri elicoidale, bară stabilizatoare, frâne cu discuri ventilate.
Punte spate: Punte semi-independentă, arcuri elicoidale, frâne cu discuri pline.
Condus de Adrian Mitrea circa 150 km, cu un consum mediu real de cca. 8 l/100 km. La finalul testului mașina avea cca. 2.320 km.
Link-uri și documente utile:
- Premieră Ford Puma ST, primul automobil de înaltă performanță produs în România
- Noutăți la Ford Craiova: investiții de 30 mil. USD și Puma ST, confirmate pentru 2020
- Ford Puma se lansează de la 16.500 Euro. Mai târziu prețul ar putea fi modificat
- Ford, dezlănțuit în Europa: electrificare masivă a întregii game și modele noi. Printre ele: noul Kuga, noul Explorer, versiuni hibride ale Focus și Fiesta
- Test Drive Ford EcoSport
- Adio, Ford B-MAX. Uzina din Craiova a produs ultimul exemplar
19 comentarii
Bravo!
Singurele Ford care au fost si sunt masini adevarate au fost Crown Victoria si Explorer. Ce e sub 3000cc e pierdere de bani si reparatii frecvente. Daca mergi cu Puma doua ore in regim de forta, scoti sufletul din motor. Pentru ca obtine putere la turatii foarte inalte, deci uzura prematura. Motoarele mari sunt mult mai andurante ptr ca nu au nevoie de turatii mari ptr putere. Oricand prefer canapeaua unei americane clasice in locul taburetelor, fie ele si Recaro. Deci, nu!
Deci, e clar. Un sarac parlit, maxim cu Opel Astra H, adus din Jermania, ne spune cum motoarele mici isi dau repede suflul.
Deci, da.
Zise bogatul cu Matiz. Sa-ti traiasca ascutitoarea cu trei cutite!
Un test drive complet asa cum ne-ai obisnuit. Multumim Adrian !
Nu-i nimic mai bun in segmentul SUV-urilor mici de familie la banii astia. Motorul vine de la Fiesta de raliu deci nu se pune problema fiabilitatii.
Esti constient ca la Fiesta de raliu i se schimba motorul dupa fiecare cursa? 🙂
Nici pe departe. Cine are buget sa schimbe un motor de curse dupa fiecare raliu? Nici macar Tempestini nu-si permite. Nici in WRC in mod obisnuit nu se schimba motorul. Un motor care merge la curse, desi e fortata comparatia pt ca Puma are motor in 3 cilindri si Fiesta R5 e in 4, inseamna ca arr materiale folosite, de la cilindri, pistoane, garnituri, chiulasa, etc. de cea mai buna calitate. Nu poti merge la curse cu materiale de serie. De asta experienta de raliu ajuta la fabricarea unei masini mai speciale. Nu inseamna ca 200 de cai sunt totul.
Care este rolul unui SUV doar cu tractiune fata? Daca tot vrei un Ford cu tractiune fata , pentru oras, este preferat Fiesta, cel putin consuma mai putin si gasesti mai repede loc de parcare… Nu inteleg fabricantii care fac SUV-uri doar cu tractiune fata si nu inteleg cum se vand astfel de masini? Nu inteleg de ce sa-ti cumperi un SUV pentru oras? Sa faci impresie?
Cateva motive pentru care am cumparat puma si nu fiesta: portbagaj mult mai mare (456l fata de 300 parca?), masina mai inalta (la cum am eu parcarea, cu fiesta mi-as zgaria bara la intrare), este mai stabila in viraje, spatiul la interior este o ceva mai mare si poate si designul. In plus, la momentul cumpararii fiesta venea fara mild hybrid ( care pe mine ma interesa pentru cuplul in plus de vreo 40N/m pe care-l adauga)
Sincer, pentru o masina de oras, portabajul de aprox 500 l nu este important, vrei so o transformi in camion? Cu parcarea peste bordura iti dau dreptate, dar doar in tara noastra se permite parcarea pe trotuar. Spatiul interior nu este vizibil mai mare, ambele folosesc aceeasi platforma. O Puma nu este mai stabila decat o Fiesta. Sunt curios, cat mergi in mod electric, nu am gasit nicaieri specificat cat se merge in mod electric si cu ce viteza?
O folosesc atat in oras, cat si in afara, pentru modul cum o folsoesc eu, portbagajul este destul de important. Masina este mild hybrid, nu hybrid, ceea ce inseamna ca nu poate merge doar electric, dar acumuleaza energie la frana si o foloseste la plecare, in rampa si cand apesi mai tare acceleratia. In plus, frana regenerativa scade destul de mult viteza masinii, ceea ce inseamna uzura mai mica pe frane (ajuta in special la munte, unde nu prea mai am nevoie sa apas frana, doar iau piciorul de pe acceleratie).
In cazul meu, nu o parchez peste borduri, ci in subteran, subteran al carui rampa de intrare are un unghi foarte prost si ai sanse mai sa-ti agati bara.
Legat de stabilitate, din cate am inteles, Puma are un pic alte suspensii mai bune pentru viraje (ceva mai naspa cand iei gropi totusi), anvelope mai late si jante mai inalte (R17-R19). Ca spatiu insa sunt cumparabile, desi puma pare un pic mai mare la interior (dar n-ai sanse sa duci comfortabil mai mult de 4 persoana odata)
Nici un RO nu se permite parcarea pe trotuar decat in locrui special amenajate in acest sens. Nu cred ca sunt max 30 in toata tara. So, faza cu parcarea iese din calcul
Ma intreb de ce automobilele de inalta performanta nu sunt aproape niciodata hibride (sau masinile de curse). Teoretic, cel putin la demaraj, hibridul ar fi avantajat fata de ICE. Daca ar fi pus mild-hybrid si pe Puma ST n-ar fi avut performante mai bune?
Hibridele au motoare de tip Atkinson si sunt (mult) mai lente decat cele pe benzina. Am inchiriat acum vreo 3 ani un hibrid pentru vreo 2 saptamani si mi s-a parut mult mai lent decat masinile pe benzina pe care le aveam la acel moment si care nu erau de performanta.
la consum de 8/100…..te apropii de autonomia uneia electrice scumpe
in rest, motor mic care cu mult forcing sigur va ceda curand
deci scump, consumator si poate putin fiabil
succes in vanzari
Imi place ca are 200 CP, 320 Nm, 220 km/h samd, dar nu-mi place ca are 8 l/100, doar tractiune fata si ca are un pret exagerat de mare, de 34,000 de euro! In concluzie, nu merita sa faci un efort investitional pentru aceasta masina… bani aruncati aiurea, la niste performante pe care le regasesti usor alaturi de multe altele la „japoneze” sau „nordice”. Poate ca, la un pret de sus 25,000 de euro, ar fi avut succes. S-au mai fabricat si alte tipuri de masini la Craiova care n-au avut cine stie ce succes la vanzari!
Nici nu ai cu ce sa compari masina asta… poate tot cu cele din familia Ford!
Aceasta masina nu este competitiva pe piata in conditiile in care la aceeasi bani iei noua Octavia 4 RS cu 2.0 245 cai cu vmax 250kmh, portbagaj de 600 de l, directie progresiva, dif blocabil mecanic si suspensie spate independenta… de dotari standard ca matrix led adaptiv, stopuri si semnale dinamice, navi de 10. bord digital de 12 nu mai zic… toate la 32k eurcu tva
Link sau nu te cred.
Nu contest faptul că Octavia RS n-o fi mașină bună, dar costă un pic mai mult decât scrii tu acolo.