Acasa Dacia Detalii complete despre noile Logan, Sandero și Sandero Stepway. Platformă nouă, fără diesel, dar cu transmisie CVT

Detalii complete despre noile Logan, Sandero și Sandero Stepway. Platformă nouă, fără diesel, dar cu transmisie CVT

de Adrian Mitrea

A treia generație pentru Dacia Logan, Dacia Sandero și Dacia Sandero Stepway vine cu schimbări majore pentru producătorul auto local. Aceste mașini sunt toate propuse fără motorizări diesel, însă o variantă de motorizare poate avea transmisie automată de tip CVT (cu variație continuă) în loc de transmisia pilotată (Easy-R) disponibilă până acum ca soluție „automată” la Dacia. Există și o motorizare benzină/GPL, numită ECO-G. Interiorul marchează o revoluție pentru Dacia, habitaclul fiind semnificativ îmbunătățit, nivelul de siguranță este mai bun, iar platforma tehnică este nouă.

„Pachetul” de motorizări cuprinde următoarele variante (toate Euro 6D-FULL):

  • SCe 65 (doar pe modelele Logan și Sandero, indisponibil pe Sandero Stepway) – este un motor de intrare în gamă, în 3 cilindri, cu capacitate de 1,0 litri, atmosferic, cuplat cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte.
  • TCe 90 – este un motor în 3 cilindri, cu capacitatea de 1,0 litri, echipat cu turbocompresor. Propulsorul acesta este oferit în două versiuni: cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte sau cu o cutie de viteze automată de tip CVT (Continuously Variable Transmission – Transmisie cu Variație Continuă).
  • TCe 100 ECO-G – este un motor nou în gamă, având 3 cilindri, capacitatea de 1,0 litri, echipat cu turbocompresor și cu alimentare mixtă benzină/GPL, cuplat cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte. Rezervorul de GPL are 40 litri, iar cel de benzină 50 de litri.

Platforma tehnică care stă la baza noilor modele Dacia este numită CMF, fiind utilizată de mai mulți ani de Alianța Renault-Nissan pe mașinile lor. Odată cu schimbarea de platformă, aceste trei noi modele Dacia primesc 6 airbag-uri în echiparea standard, iar noua arhitectură electronică permite instalarea unor noi sisteme de asistență la conducere, printre care frânarea activă de urgență – AEB (Active Emergency Brake) și apelul de urgență în caz de accident.

Noile modele au un parbriz mai înclinat și sunt mai lungi, ceea ce le oferă un aspect mai suplu și mai dinamic.

Semnătura luminoasă a Dacia se schimbă cu această ocazie, având iluminare DRL (lumini de zi) sub formă de Y. Farurile oferă tehnologie de iluminare cu LED (fază scurtă, fază lungă) și aprindere automată pe toate versiunile de echipare. Farurile noi cu LED oferă un fascicul luminos cu 37% mai lung (iluminare până la 110 metri) și cu 9% mai lat (iluminare până la 24 metri) față de farurile cu halogen de pe generația anterioară a modelelor, spune Dacia.

Noile automobile dispun de o banchetă spate care oferă spațiu suficient pentru trei adulți. În funcție de versiune, aceasta poate fi rabatată în proporție de 1/3-2/3.

Materialele folosite la interior sunt de o calitate superioară, în timp ce aspectul și forma noilor scaune din față oferă un plus de confort și o mai bună susținere, datorată în bună măsură noilor tetiere reglabile în înălțime. În funcție de versiune, șoferul are de acum posibilitatea să își regleze poziția scaunului pe verticală (+/- 35 mm). 

În plus, este posibil reglajul poziției volanului atât pe înălțime (+/- 2,1°) cât și în adâncime (+/- 25 mm), iar opțional este disponibilă o cotieră individuală sau centrală. Maneta schimbătorului de viteze este mai scurtă și mai ușor de utilizat.

Sistemul de direcție, cu asistare variabilă 100% electrică asigură o manevrare ușoară și precisă în special în cazul virajelor strânse și al parcării (efortul resimțit este cu 36% mai mic față de generația precedentă de modele).

În funcție de piață și de versiune, sunt disponibile, fie în serie, fie opțional, următoarele echipamente: un sistem nou de climatizare automată cu afișaj digital, scaune față încălzite (începând din aprilie 2021), card mâini libere cu deschidere de la distanță a portbagajului, frână de parcare electrică, cameră video de marșarier, senzori acustici față și spate pentru asistența la parcare și senzor de ploaie cu acționarea automată a ștergătoarelor de parbriz.

În fine, pentru prima oară la Dacia, o trapă de pavilion vitrată, cu deschidere electrică va fi disponibilă în cursul anului 2021 pe noul Sandero și pe noul Sandero Stepway.

Pe partea de conectivitate sunt oferite trei sisteme multimedia: Media Control, Media Display și Media Nav.

  • Media Control. În cazul acestui sistem, smartphone-ul poate fi așezat într-un locaș amplasat în partea superioară a planșei de bord. Situat astfel la îndemâna șoferului, smartphone-ul se poate transforma într-un sistem multimedia datorită noii aplicații gratuite Dacia Media Control și a unei conexiuni Bluetooth sau USB. Acest dispozitiv permite accesul ușor la radio, la fișierele muzicale, asigurând totodată preluarea și efectuarea apelurilor telefonice, ascultarea sau vizualizarea mesajelor, utilizarea aplicațiilor GPS și a multor alte funcții, precum recunoașterea vocală Siri sau Android. Pentru un plus de siguranță în timpul șofatului, comenzile radio sunt accesibile atât la volan cât și pe satelitul aflat în spatele volanului. Atât radio-ul cât și ascultarea fișierelor muzicale cu ajutorul prizei USB sunt disponibile și în cazul în care la Media Control nu este conectat un smartphone. Echipamentul cuprinde două difuzoare, o conexiune Bluetooth și USB, și ecranul digital TFT de 3,5 țoli amplasat între cadranele de bord, pe care sunt afișate și informațiile aparatului de radio. 
  • Media Display. Acest sistem vine cu patru difuzoare, iar consola centrală găzduiește un ecran tactil cu diagonala de 8 țoli, așezat în poziție înaltă și ușor înclinat către șofer, oferind astfel o mai bună vizibilitate și ergonomie. Interfața dispune de conectivitate Bluetooth și este compatibilă cu sistemele pentru smartphone Android Auto și Apple CarPlay. O nouă comandă asigură accesul la reglajele anumitor sisteme de asistență.
  • Media Nav. Acest sistem multimedia dispune de navigație și de conectivitate wireless pentru Apple CarPlay și Android Auto. Sistemul audio beneficiază în acest caz de 6 difuzoare.

Noua Dacia Logan

Când vine vorba de Logan – modelul de la care a pornit întreaga revoluție Dacia – a treia generație afișează un design cu linii fluide, datorat în mare măsură înclinării mai accentuate a parbrizului, dar și noilor proporții ale vehiculului (înălțime mai mică cu 10 mm, lungime mai mare cu 36 mm, un ampatament mai lung, o consolă spate mai scurtă).  Linia ușor descendentă a pavilionului, cu antena radio amplasată în partea din spate a acestuia, precum și efectul generat de îngustarea graduală a geamurilor laterale conferă vehiculului un aspect dinamic.

Spațiul disponibil la nivelul genunchilor pentru pasagerii din spate câștigă 42 mm și devine astfel unul din cele mai generoase de pe piață pentru un vehicul din acest segment. Spătarele scaunelor din față dispun de măsuțe rabatabile, similare celor disponibile pe spătarul fotoliilor din avioane. Lungimea măsuțelor poate fi reglată cu 70 mm, adaptându-se astfel nevoilor fiecărui ocupant.

Noul Logan dispune de unul din cele mai încăpătoare portbagaje de pe piață în segmentul B sedan, având o capacitate de 528 de litri, cu 18 litri mai mult față de modelul precedent. Spre comparație, acest volum este mai mare cu 200 de litri față de cel oferit de noul Sandero. Accesul la spațiul de bagaje este mai ușor datorită coborârii cu 19 mm a pragului de încărcare.

În toate nivelele de echipare, noul Logan dispune în serie de închidere centralizată, de sistem de deschidere a capotei portbagajului de la distanță fie cu ajutorul unui buton de pe cheia de contact fie a cardului mâini-libere. Închiderea portbagajului este manuală.

Pentru portbagaj este disponibil un kit de compartimentare. Cu ajutorul unor panouri amovibile și ușor de fixat între ele, interiorul portbagajului poate fi astfel împărțit în patru spații diferite, a căror dimensiune poate fi adaptată în funcție de nevoie.

Noul Logan va fi comercializat în România, Spania, Republica Cehă, Estonia, Letonia, Lituania, Polonia, Ungaria, Slovacia, Serbia, Bulgaria, Muntenegru, Macedonia, Bosnia-Herțegovina, Kosovo, Albania, Republica Moldova, Maroc, Noua Caledonie și Tahiti.

Noua Dacia Sandero

Sandero are o importanță deosebită pentru Dacia. Cele doue generații aflate pe piață din 2008 și până în prezent cumulează vânzări de 2,1 milioane unități la nivel internațional, din care se remarcă succesul versiunii Stepway, care cumulează 1,3 milioane unități din totalul variantelor de Sandero (deci circa 65%).

Personalitatea mașinii este compusă din profilul cu linii fluide, ale cărui repere vizuale sunt reprezentate de parbrizul mai înclinat și de noua formă a pavilionului, aplecat ușor spre spate și a cărui înălțime este cu 10 mm mai mică față de cea a modelului precedent. Deși garda la sol a rămas neschimbată (133 mm în sarcină), Noul Sandero pare mai puțin înalt, mai stabil și mai „așezat”, datorită ecartamentului ușor mărit și a roților mai bine dimensionate în raport cu pasajele acestora. În funcție de versiune, noul Sandero poate avea roți cu diametrul de 15 sau 16 țoli.

Atât în față, cât și în spate, blocurile optice sunt reunite de o nervură orizontală, care accentuează impresia de lățime mai mare a vehiculelor.

Portbagajul dispune (în funcție de versiune) de un planșeu cu două nivele, cu o capacitate totală de 328 litri (310 litri + 18 litri).

În ceea ce privește spațiile de depozitare, acestea oferă un volum total de 21 de litri (cu 2,5 litri mai mult față de modelele anterioare). Astfel de spații sunt disponibile atât sub cotiera centrală (1,4 litri), cât și în partea inferioară a panourilor de uși (față și spate), precum și în spatele scaunelor din față.

Noua Dacia Sandero Stepway

Modelul afișează elemente de design specifice universului modelelor crossover, printre care o gardă la sol supraînălțată, de 174 mm (+41 mm față de Sandero), datorată în principal diametrului mai mare al anvelopelor. Barele de pavilion au inscripții specifice, există și protecții laterale și la nivelul pasajelor roților. Jantele, cu diametrul de 16 țoli, sunt tip „flexwheel” (adică din tablă, cu spițe mari și capace din plastic), iar jantele din aliaj ușor sunt disponibile opțional.

Barele de pavilion ale modelului Sandero Stepway pot fi reconfigurate, cu ajutorul unei chei amplasate în torpedo. Barele pot fi demontate și apoi reașezate transversal, fiind capabile să susțină, în această configurație, o sarcină utilă de 80 de kilograme, echivalentă cu cea a barelor transversale obișnuite.

Siguranță sporită

Noile Logan, Sandero și Sandero Stepway sunt primele modele Dacia care beneficiază de platforma modulară CMF. Aceasta oferă o mai bună protecție în caz de impact datorită unei rezistențe și unei rigidități superioare. Structura a fost ranforsată atât la nivelul compartimentului motor (lonjeroanele sunt complet noi) cât și al habitaclului. Datorită noilor senzori de presiune amplasați în uși orice impact lateral este imediat detectat, permițând astfel declanșarea rapidă a noilor airbag-uri cortină și laterale care asigură protecția la nivelul abdomenului, toracelui și capului.

Noile Logan, Sandero și Sandero Stepway sunt echipate în serie cu șase airbag-uri și dispun de centuri de siguranță cu limitator de efort și pretensionare pentru toate locurile. În plus, este disponibil sistemul de apel de urgență în caz de accident (buton SOS situat la nivelul plafonului).

Pentru a oferi o mai bună protecție, scaunele din față beneficiază de un cadru cu structură ameliorată și de tetiere a căror configurație specială atenuează șocul resimțit asupra capului în cazul unui impact frontal.

Alături de limitatorul de viteză și de sistemul ESP de ultimă generație (ambele disponibile în serie), precum și de regulatorul de viteză (tempomat) cu comandă pe volan (în funcție de nivelul de echipare), noile Logan, Sandero și Sandero Stepway dispun de sisteme de asistență la conducere de ultimă generație:

  • Frânare automată de urgență: activ la viteze cuprinse între 7 și 170 km/h, sistemul detectează, datorită radarului frontal, distanța față de vehiculul aflat în față (atât la staționare, cât și în deplasare). În cazul în care este detectat un risc de coliziune, sistemul alertează șoferul atât vizual cât și acustic înainte de a: 1) amplifica performanța sistemului de frânare dacă șoferul frânează dar riscul rămâne prezent; 2) acționa automat frânele dacă șoferul nu apasă pedala.
  • Senzor de unghi mort: activ la viteze între 30 km/h și 140 km/h, acesta alertează șoferul asupra unei posibile ciocniri cu un alt vehicul aflat lateral sau în spate în timpul manevrelor de schimbare a benzii de rulare. Patru senzori cu ultrasunete (2 amplasați în spatele vehiculului și 2 lateral) detectează obiectele aflate în mișcare în zona de unghi mort. În cazul în care este detectat un pericol, un avertizor LED se aprinde în oglinda retrovizoare laterală de pe partea corespunzătoare.
  • Asistență la parcare: acest sistem, care cuprinde 4 senzori în partea frontală și alți 4 în partea din spate, o cameră video situată în spate și linii de ghidare dinamice, permite efectuarea cu ușurință a manevrelor datorită avertizoarelor sonore și vizuale. 
  • Asistență la plecarea din rampă:acest dispozitiv menține vehiculul pe loc timp de două secunde la pornirea de pe loc din rampă, permițând șoferului să ridice fără riscuri piciorul de pe pedala de frână înainte de a acționa accelerația.

Caracteristici tehnice

Dacia Logan 

Lungime: 4.396 mm
Lățime: 1.848 mm (2 007 mm cu oglinzile retrovizoare)
Înălțime: 1.501 mm 
Garda la sol: 135 mm

Volumul portbagajului: 528 litri

Dacia Sandero

Lungime: 4.088 mm
Lățime: 1.848 mm (2 007 mm cu oglinzile retrovizoare) 
Înălțime: 1.499 mm
Garda la sol: 133 mm în sarcină

Volumul portbagajului: 328 litri

Dacia Sandero Stepway

Lungime: 4.099 mm
Lățime: 1.848 mm (2.007 cu oglinzile retrovizoare)
Înălțime: 1.535 mm (1.587 mm cu barele de pavilion)
Garda la sol: 174 mm în sarcină

Volumul portbagajului: 328 litri



Citește și…


15 comentarii

Marius 29 septembrie 2020 - 16:04

Corectați lungimea la noul Logan. Sigur nu o să crească cu 360mm poate 36mm. Nu de alta dar intrăm în altă clasă deja 🙂

Reply
bbm 29 septembrie 2020 - 16:09

Dupa parerea mea, Loganul arata un pic aiurea in partea din spate, cam prea inalt portbagajul si luneta prea turtita. Dar, per total, nu e chiar un design rau. Partea din fata imi place la toate cele 3 modele, iar „semnatura luminoasa” (fata si spate) e chiar OK.
Dintre toate, mi se pare ca Sandero Stepway arata cel mai echilibrat, ajuta putin si garda la sol marita. E foarte ingenioasa faza cu barele de plafon, care pot fi rotite ca sa devina bare transversale. Salveaza niste costuri si e o chestie pe care n-am vazut-o in alta parte pana acum.
Interiorul e un mare pas inainte fata de generatia actuala. Chiar daca multi vor critica amplasarea ecranului multimedia (arata ca fiind adaugat ulterior, dupa ce si-au dat seama ca nu au un scran), asta este tendinta actuala de design si, in plus, ajuta foarte mult la racirea componentelor electronice dinauntru. Faptul ca e mult mai usor de urmarit fara a-ti lua ochii de la drum (am un Duster din 2016 si ecranul e mult prea jos ca sa poti face ceva pe el in mers) conteaza mult mai mult, dupa parerea mea.
La motorizari chiar mi se pare OK ca au renuntat la diesel. Majoritatea masinilor din clasa asta (atat ca dimensiuni, cat si ca pret) sunt masini de oras, cu ocazional iesiri in afara. Pentru drumurile din Romania cei 90-100 CP sunt suficienti pentru marea majoritate a soferilor, iar cei care n-au depasit inca adolescenta si considera ca „sub 200 CP nu e masina” oricum nu iau in calcul Dacia. Turbina compenseaza lipsa de cilindree si motoarele astea se vor descurca (chiar si intr-o depasire) mai bine decat un 1.6 aspirat de acum 8-10 ani.
Sunt curios cum o sa se comporte CVT-ul. Daca e de origine Nissan (cel mai probabil), am auzit lucruri nu foarte bune referitor la raspunsul cutiei, in sensul ca e cam „lenesa” si raspunde greu cand ai nevoie sa accelerezi mai brusc. O sa vedem dupa primele teste cum o sa fie parerile. Oricum, ma astept ca CVT-ul sa fie alegerea celor care merg preponderent in oras, unde oricum nu ai nevoie sa pleci cu scartait de roti, dar unde piciorul stang lucreaza din greu la ambreiaj in cazul unei cutii manuale.
Sa speram ca nu vor sari calul la preturi si ca un Stepway full n-o sa treaca de 13.500 de euro (adica un pic peste 1000 de euro in plus fata de modelul full de acum.

Reply
mip 30 septembrie 2020 - 00:10

@BBM …
„E foarte ingenioasa faza cu barele de plafon, care pot fi rotite ca sa devina bare transversale. Salveaza niste costuri si e o chestie pe care n-am vazut-o in alta parte pana acum.”
Exista la Subaru Outback 2020 … de asta stiu sigur. Am un coleg de munca care mi-a zis de sistemul asta. E practic pt ca nu tre sa iti mai cumperi bare transversale care costa si alea o gramada. Eu la Santa Fe, mi-am luat Thule, cu vreo 900 $Can.

CVT …
Nu as lua pt ca banui ca e de provenienta Nissan !!!
De cind le-au scos pe piata (2007) au avut belele ! Si inca au !!! (Din cauza asta am renuntat sa mai cumpar Nissan ca marca … am avut una, cu transmisie automata cu 4 trepte … super … „no problems” …)
Le-au introdus ca ajuta la un consum cu ceva mai mic … acu’ depinde de pretul optiunii asteia !
Cit despre cit e de „sprintaraaa” … uitati ! E vorba de o pierdere de vreo 2 secunde la sprintul 0-100 km/h !!! Daca nu mai mult ! La Toyota Corolla (motor 4 cilindrii de 1.8L cu vreo 132 CP) cam asa e … Aci avem de aface cu motoare mult mai mici si anemice !
Din ce am inteles pierderile de randament la CVT urca pina spre 40% raportat la una manuala care are 10-15% sau automatica 15-20% … Dpmdv au dat „o plama la un kkt” …

Motorizari … ca in EU … anemice … motoarele sunt fortate … consumul va fi doar pe hirtie mai bun. In viata reala ma indoiesc.

Daca as lua Dacia ? DAAA !!! Duster ! In special pt cele 5 usi cit si pt garda la sol mult mai buna !
Si as mai ridica-o macar 10 cm daca s-ar putea !
Succes DACIA !

Drumuri bune tuturor !

Reply
pop radu 2 octombrie 2020 - 16:29

De greutate nu se pomeneste nimic

Reply
Cristi 5 octombrie 2020 - 00:27

Vanzarile in Vest vor depinde in primul rand de scorul crash-test-ului la NCAP. Masinile arata bine, dar NCAP-ul va face diferenta… Mai ramane si problema caroseriei negalvanizate. Chiar asa de mult costa o instalatie de galvanizare? In rest, gadget-uri si chestii minore, unele aproape inutile, altele deja existente de multi ani pe la altii. Vad ca toti prezentatorii pun accent pe cum arata bordul, ca volanul are reglaj etc. Asta sa faca diferenta la o masina? Eu m-as uita la alte aspecte. Cum stam cu gama de motoare? Cum stam cu galvanizarea caroseriei si deformarea ei la impact ? Cum se comporta cu adevarat noua cutie de viteze automata? Cum sunt franele? Care va fi pretul real al unei masini echipate decent? Parerea mea este ca, daca pretul creste cu mai mult de cateva sute de Euro, devine deja necompetitiv tinand cont de motorizarea foarte-foarte slaba.

Reply
Sebastian 6 octombrie 2020 - 08:27

Cum ai vrea sa puna accentul ce lucrurile mentionate de tine? Cum ar putea sa isi dea cu parerea despre cutia de viteze sau frane daca a fost doar o prezentare statica, nu au facut test drive? Cum pot vorbi de preturi daca ele vor fi comunicate doar luna viitoare?

Reply
Cristi 10 octombrie 2020 - 00:39

Scuza-ma, ai dreptate! M-am luat dupa titlul ”Detalii complete…”. Eu am precizat doar ce ”detalii” m-ar fi interesat… Un singur lucru mi-a fost de folos – am vazut ce motoare anemice se vor pune pe noua Dacie… Ma gandeam la o masina noua, la un pret decent… Au pus intr-o caroserie moderna, niste motoare ff slabe. Degeaba arata bine, daca motorul este sub limita decentei… Nu sunt adeptul sutelor de cai putere, dar nici al carutelor… Pacat… Cred ca ma voi uita si pe la alti producatori, cu toata parerea de rau…

Reply
Gigi 5 octombrie 2020 - 07:13

Mi se pare total aiurea fără diesel. Ce să faci cu asemenea motorizări de Lăstun la mașinile astea? Chiar îmi făcusem planul să iau un diesel de vreo 95 sau 115 CP și au apărut cu glumele astea.

Reply
bbm 5 octombrie 2020 - 16:55

Eu zic sa ne luam adio de la motorizari puternice pe clasa asta de masini. In Europa n-o sa mai puna nimeni 150-200 CP pe masini compacte, din simplul motiv ca nu au nicio sansa sa indeplineasca normele de emisii la nivel de flota.
Pe masinile care se vand cel mai bine (compacte de oras, SUV-uri mici) vor pune motoare mici si economice, ca sa scoata cat mai putine emisii si sa contrabalanseze astfele cele cateva sute de masini puternice pe care inca o sa le mai vanda intr-un an. Toate marcile o sa pastreze unul-doua modele „de varf” (Passat, Talisman, Superb etc.), ai caror clienti vor avea dreptate sa strambe din nas la motoare de 1 litru si 100 CP (cand costa masina 40.000+ euro si are 2 tone, parca nu merge sa oferi motor mic si slab).
In plus, si clientii s-au lamurit ca din razboiul „cine ofera cei mai multi CP” de fapt toata lumea pierde. Ce rost are sa pui un motor mare, greu si care consuma mult pe o masina folosita preponderent in oras sau pe drumuri scurte? Doar ca se laude proprietarul cati CP are? Mentalitatea asta mai rezista, din pacate, doar in zona balcanica, dovada fiind si vanzarile foarte bune ale Dacia in vestul Europei, cu asa motoare mici si slabute cum a avut si pana acum.
Crede-ma ca Dacia merge foarte bine si pe autostrada (am mers cu Duster fara probleme la viteze legale, 130-140 KM/h), chiar si fara 200 CP. Chiar daca toata lumea pe la noi se crede pilot de curse si viseaza sute de CP sub capota, realitatea este ca deja 90-100 CP sunt suficienti pentru orice masina moderna sa ajunga la viteza de autostrada si sa accelereze decent, adica exact ce au nevoie 80%+ dintre soferi, pe care mai degraba ii intereseaza ca masina sa consume cat mai putin. Restul de „piloti de sosea” sa faca bine sa stranga bani de o masina mai puternica si sa lase masinile de 10-20.000 de euro celorlalti, pentru care nu conteaza asa de mult puterea.

Reply
Cristi 5 octombrie 2020 - 21:39

Cred ca nu ai citit cu atentie ce motorizari grozave se ofera: SCe 65, TCe 90 si noul TCe 100 ECO-G. Nu a cerut nimeni 150-200 de cai, ci doar un motor decent, la un pret rezonabil! Si nu mai face confuzie intre cuplul si robustetea unui motor diesel, cu caricaturile de motoare pe benzina supraturate! Ma indoiesc ca ai condus Duster pe benzina, probabil ca ai mers cu cel de 115CP pe motorina. Si repet, nu mai compara un minimotor pe benzina cu un diesel bine conceput. E suficient sa urci o panta mai acatarii si te prinzi imediat cum sta treaba. Nu mai vorbesc de consum si fiabilitate. Romania nu are numai drumuri de campie sau oras, mai are si deal, munte etc. Si romanasul, fiind sarac mai cara si bagaj! Stau si ma gandesc ca, probabil, o Dacie 1300 ar urca mai repede un deal decat un Logan cu noua motorizare Sce 65! Ia intreba cativa taximetristi posesori de Logan TCe90, poate mai afli cate ceva despre problemele acestui motor! Nu sunt fan motorina, dar nici sa dai o caruta de bani pe o masina cu motor ff slab nu mi se pare o afacere. Ma uitam pe wikipedia la datele tehnice ale Daciei 1310 model 1980:”Motorul de 1.289 cm³ avea o puterea maximă de 56 de cai putere (față de 55,2) la 5.250 rpm, iar cuplul maxim era de 94 de Nm la 3.500 rpm”.Caracteristici Sce65: Putere 65 CP @ 6250 rot/min
Cuplu 95 Nm @ 3600 rot/min.

Reply
bbm 6 octombrie 2020 - 13:03

Intr-adevar, Duster-ul meu e Diesel, dar am condus si masini pe benzina la viata mea, precum si diesel-uri cu 80 CP. E vorba de adaptat stilul de condus la masina pe care o ai la dispozitie. Dupa cum spuneam, toti visam la sute de CP si acceleratie de 5 secunde pana la 100 km/h, doar ca realitatea ne face sa ne uitam si la portofel 🙂 La preturile pe care le are Dacia, motoarele mi se par OK. Am prieteni cu motorul de 0,9 TCe (pe Logan si Clio) si nu mi s-a plans nimeni ca n-a putut urca vreun deal (si au cutreierat cam toata tara cu ele). Da, au spus ca trebuie calculate un pic depasirile (ca nu „se infinge”), dar n-au avut absolut nicio problema cu urcat dealuri sau cu ajuns la 100 km/h cu masina plina (oameni si bagaje). Un prieten si-a luat Duster cu motorul de 100 CP cu GPL si a fost foarte multumit de el dupa un drum pana la mare (peste 800 km dus-intors).
Daca tatal meu putea merge cu 90 km/h cu Dacia 1300 din 1972 incarcata cu 4 persoane (2 adulti si 2 copii) plus bagajele aferente la intoarcerea de la tara, sunt convins ca si noile Dacii cu motoarele de 90 CP si 100 CP se vor descurca mai mult decat OK.

Incearca sa intelegi ca nu toata lumea conduce sportiv sau vrea o masina care sa „rupa asfaltul” la plecarea de pe loc. Foarte multi soferi (eu as spune ca majoritatea) vor o masina fiabila, cu consum decent si care sa ajunga la viteze normale (90-100 km/h pe drum national) intr-un timp decent (10-12 secunde), eventual si sa se descurce rezonabil pe autostrada (sa nu se dezintegreze la 130 km/h). Bineinteles, toate astea la un pret cat mai mic.
Dacia exact asta isi propune: sa ofere acestor soferi o alternativa decenta atat ca pret, cat si ca dotari si costuri ulterioare de intretinere. Pana acum, se pare ca reteta oferita a fost pe placul multor sute de mii de clienti. Dupa cum am spus si mai devreme, se pare ca mai degraba a fost apreciata combinatia oferita de Dacia in vestul Europei, unde oamenii au inteles ca pentru mers prin oras si cateva zeci de km intre orase nu au nevoie de 100+ CP si ajung si aia 90 din 0,9 TCe. La noi la romani mai avem de lucrat la mentalitatea asta ca ne trebuie cat mai mult si, mai ales, mai mult decat are vecinul.
In plus, sa nu ne amagim ca motorul SCe de 65 CP va fi cel mai vandut sau ca e pus acolo pentru altceva decat ca sa contrabalanseze emisiile motoarelor mai poluante din gama.

Ca idee, probabil urmatoarea mea masina va fi tot Dacia, cu motorul de 100CP, daca va fi Sandero Stepway, sau 1.33 TCe de 150 CP, daca va fi Duster (acolo aerodinamica penalizeaza mai tare si niste putere in plus e binevenita).

Reply
Cristi 10 octombrie 2020 - 00:06

Sunt intru totul de acord. Si cu diesel-ul de pe Duster si cu gandul de a cumpara in viitor o Dacie cu motor avand putere, respectiv cuplu decente. O singura observatie privitoare la Dacia 1300 din 1972: ma indoiesc ca putea urca dealul cu 4 persoane si bagaje in mod decent. Iar un munte – nu mai vorbim – termenul ”fierbe motorul’ era consacrat in acele vremuri. Vad ca si tu te gandesti la gama superioara de motoare, asa cum e normal. Presupun ca limita de jos ar fi 0,9TCe, pentru deplasari scurte/decente intre orase sau mersul prin oras de zi cu zi. Ma intreb insa CE PRET vor avea motorizarile superioare si cine din Romania si alte tari – ma refer la persoane cu venituri modeste – le va mai putea cumpara? Iar in privinta fiabilitatii, un motor cu turbina pe benzina nu se poate compara cu diesel-ul la care s-a renuntat
Iar chestia cu persoanele din vest care cumpara Dacii pentru ca nu au nevoie de mai mult, scuza-ma, poate imi spui si la ce tari te referi si pe unde le-ai vazut! Prin vest, pe unde am mai fost si eu, se dadeau cu Dacii oamenii cu venituri mici, care nu-si permiteau ceva mai scump etc . Dacia este vazuta strict ca o masina low-budget si nu ca o mega-afacere. Si oricum, dupa ce iesea din garntia de 3 ani, se descotoroseau de ea. Si pe buna dreptate, masinile Dacia se degradeaza destul de repede in comparatie cu alte marci. Duster-ul este mai rasarit/fiabil si vesticii, care nu-si pot permite un SUV mai scump, se multumesc cu el, desi interiorul este destul de spartan si are si alte hibe, nu foarte mari dar nici de neglijat – mie, spre exemplu nu-mi place ca ambreiajul cupleaza sus si are franele subdimensionate.

Costin 5 octombrie 2020 - 21:41

Sloganul smart buy la superlativ. Arată bine, motoare decente de oraș și de câte o evadare din oraș, toate dotările esențiale și totul la un preț decent. Ca de obicei la același volum de mașină și aceleași dotări dai 3000-5000 în plus la concurență. Normal că se vând mai bine în vest, acolo oamenii sunt mai cumpătați și conduși de pragmatism nu de dorința de a epata.
Așteptăm drive testele pentru o apreciere mai corecta.

Reply
Florin 8 octombrie 2020 - 22:19

La exterior arata bine, chiar foarte bine. Se vede mana unui designer cu experienta. La motorizare: au cai putere destui dar cu cuplul au probleme; cred ca Dacie incarcata romaneste de mers in vacanta va fi un pic greoaie. Totul se va decide de pretul unei Dacii echipate decent.

Reply
Romeo ca fantastic 17 octombrie 2020 - 23:18

Nu comentez de regula dar dupa cativa ani buni de condus masini personale gen Tico, Matiz, Golf, acum conduc un Seat versiune sport. Am condus pana acum si Dacia Logan 1.4 MPI, 1.6 MPI (benzina) si Duster 1.5 pe motorina, deci pot avea o parare subiectiva. Stiu ca par rau acum dar Dacia Logan, Sandero si Duster s-au fabricat pe platforma veche Renault din 1995, deci tehnologie foarte veche, aceea usile se aud ca la un Clio 1995. Unii spun ca Loganul este fiabil si ieftin. Ok, fiabil era, nu cred ca mai este. Motorul 1.4 si 1.6 benzina erau fiabile, iar cel 1.5 DCI are traditie deja. Multi lauda aceste motorase mici cu turbina de parca ar fi nu stiu ce mari inovatii tehnologice. Pe bune? Le-a trebuit peste 10 ani ca sa puna o turbina la un motor de Matiz? Masinile astea noi sunt pur si simplu un Matiz cu turbina, un motor fortat, deloc economic. Pai ce economie face la mers cu 120km/ora pe autostrada? Ce economie face in oras? Cat de faibil este motorul? Mai poti sa vinzi la SH masina? Consumul este mai mare decat la un motor clasic. Despre fiabilitate…..ce sa zic? Motorul la Matiz ducea cam 180.000 de km dar era ieftin sa il faci. Motorul de matiz trepida la fel ca la masinile noi in 3 pistoane cand este rece. Eu am invatat pe la facultate niste chestii legate de arderea carburantului….este vorba de un calcul combustibil-aer si energie. Daca fortezi procesul…nu trebuie sa introduci ceva mai mult in ecuatie? Ca si comparatie……..dupa ce conduceam Dacia Duster, cand ma urcam in Seat vedeam diferenta enorma dintre marci…probabil de aceea nu imi voi cumpara noul model Dacia. Poate va face un salt, dar destul de tarziu, celalate marci fiind cu cel putin 2 pasi inainte. Renault ne-a dat tehnologie veche si nu ne-a respectat pe noi romanii, si-a batut joc de noi. Acum cand altii vor veni cu tehnologii noi, Renault vine cu o tehnologie veche de 5 ani. Tare, Nu? Vorbea cineva de siguranta si galvanizare….Pai de acolo le ies banii……nu dau 2 bani ca mor romanii in Dacia cu 3 stele. Cum sa mai fabrici o masina nesigura dupa anul 2007? Prima data am vazut display color pe un Mitsubishi Outlander in 2007. Dupa cat timp a aparut la Logan asa ceva?Trebuia spus ca a facut acest salt pentru ca nu mai vor nemtii sa cumpere masini nesigure. Multumim Renault!

Reply

Lasa un comentariu