Acasa Eco Mazda MX-30, 100% electric, pornește de la 33.900 Euro în România

Mazda MX-30, 100% electric, pornește de la 33.900 Euro în România

de Adrian Mitrea

Mazda MX-30, primul automobil 100% electric de serie lansat de producătorul auto japonez Mazda, abia a fost dezvăluit la nivel mondial și au fost deja anunțate prețurile pentru România. Mașina are un preț de pornire de 28.487 Euro fără TVA, respectiv 33.900 Euro cu TVA (fără subvenții). Mașina are o autonomie medie reală de circa 200 km, asigurată de o baterie Litiu-ion de 35,5 kWh, răcită cu lichid. Deocamdată acest model nu are un rival direct, însă ce este important ține de faptul că anul 2020 devine cel în care majoritatea producătorilor auto mari oferă spre vânzare cel puțin un model 100% electric.

Din start, analizând specificațiile, sunt vizibile câteva plusuri și câteva minusuri ale modelului, însă cel mai probabil prețul competitiv va conta mai mult decât minusurile.

Plusuri. Mașina are baterie răcită cu lichid și o autonomie medie reală de circa 200 km, fiind decentă pentru deplasări urbane. Spațiul interior este generos, dată fiind caroseria de crossover compact – similară cu Mazda CX-30. Există posibilitatea încărcării rapide (fast charge), iar lista cu dotări standard este peste media pieței în acest nivel de preț. De asemenea, din ce se poate observa în fotografiile oficiale, calitatea interiorului pare să fie peste nivelul cu care ne-a obișnuit Mazda până acum.

Minusuri. Autonomia va fi considerată mică de o parte a publicului, mai ales în contextul în care modele precum Volkswagen ID.3 sau noul Renault ZOE Z.E. vin cu autonomii și baterii aproape duble (dpdv al capacității). Ușile spate cu deschidere inversă, ca la BMW i3, ar putea fi considerate nepractice, iar încărcarea la Curent Alternativ (AC) cu o putere de 6,6 kW este sub media pieței (stabilizată în medie la 11 kW, cu unele excepții care pot să se încarce la 22 kW sau chiar 43 kW).

Modelul va avea garanția de 3 ani în limita a 100.000 km, în timp ce a bateriei va fi de 8 ani în limita a 160.000 de km. Mazda MX-30 poate fi precomandată deja la toți dealerii Mazda din România și se estimează că primele unități vor fi livrate în a doua jumătate a anului 2020.

MX-30 a avut premiera mondială în 23 Octombrie 2019, la Salonul Auto de la Tokyo. Mazda spune că a creat acest model pentru clienții care nu doresc să sacrifice plăcerea de a conduce când cumpără o mașină electrică. „Cu portierele sale unice, materialele ecologice și bateria de dimensiuni corecte care oferă o autonomie de aproximativ 200 km, peste media zilnică de 48 km de condus a șoferului european, Mazda MX-30 marchează un alt pas pozitiv în abordarea complexă a Mazda pentru reducerea emisiilor în urma lansării recente a motorului inovator Skyactiv-X”, notează producătorul auto japonez.

Mazda mai punctează că MX-30 „este o mașină cu baterie, nu o baterie cu roți”. Ca orice alt model Mazda, MX-30 va oferi o senzație de condus naturală, cu un răspuns rapid al accelerației, pe viraje și la frânare.

Pe lângă tehnologiile de electrificare pe care le introducem în toată gama noastră, fiind un producător mai mic, ne-am concentrat toate eforturile pe crearea unei mașini electrice care anticipăm că va fi o a doua mașină pentru poseori, a cărui autonomie va satisface nevoile clienților. Mulți dintre jurnliștii care au condus vehiculul nostru de test au spus că este una dintre puținele mașini electrice pe care le-au condus și care au caracteristicile pozitive ale unei mașini obișnuite. În centrul fiecărui model Mazda proiectat se află plăcerea de a conduce și va fi la fel și în cazul mașinii noastre electrice.

Yasuhiro Aoyama președinte și CEO Mazda Motor Europe

La Mazda MX-30 acest lucru este realizat prin abordările tehnice inovatoare din pachetul e-Skyactiv. Acesta include integrarea bateriei în structura caroseriei vehiculului, ceea ce îmbunătățește rigiditatea generală a caroseriei și oferă un răspuns excelent la manevrele șoferului.

Totodată, având în vedere importanța sunetului pentru percepția șoferului asupra cuplului și vitezei, inginerii Mazda au creat, de asemenea, un sistem de sunet electronic în interiorul Mazda MX-30, care este sincronizat cu cuplul motorului în ceea ce privește frecvența și presiunea sunetului.

La interior sunt folosite materiale ecologice și o mare parte din pielea reală este înlocuită cu o alternativă vegană. În consola centrală este integrată și o plută de proveniență ecologică ce oferă un spațiu de stocare creativ.

Numele, MX-30, poate crea un pic de confuzie printre fanii Mazda pentru că MX este asociat de regulă cu MX-5, mica decapotabilă cu două locuri – cel mai bine vândut roadster din lume. Explicația? „Mazda a folosit prefixul MX pentru mai multe produse care au fost create în pofida tendințelor din industria auto de la un moment dat. Cu MX-5 am realizat un model sportiv cu două locuri când roadster-ul a fost renegat de alți producători. Cu Mazda MX-30, am dezvoltat o experiență complet nouă de model electric, cu ADN-ul Mazda cu design unic de interior și exterior și dinamică de condus aparte. Astfel, ne asigurăm că clienții noștri pot să experimenteze în continuare bucuria de a conduce pentru care Mazda este binecunoscută”, explică producătorul auto.


Dotări și specificații

Faruri LED adaptive
Vopsea metalizată
Scaune față electrice cu funcție de memorie
Display 8,8 inch
Climatizare automată
Proiecție laser pe parbriz 
Sistem complet airbag-uri inclusiv genunchi șofer
Asistent intelligent de frânare în oraș (SCBS)
Sistem avertizare depășire bandă (LDWS)
Sistem recunoaștere semne de circulație (TSR)
Sistem asistență menținere bandă de rulare (LKA)
Asistent inteligent la frânare (SBS)
Cameră video marșarier
Pilot automat adaptiv Mazda (MRCC)
Senzori de parcare față-spate
E-Call
Sistem spălare faruri
Senzori de ploaie & lumină
Apple Carplay + Android Auto
Alarmă efractie
Recepție radio digitală (DAB)
Sistem de Navigație integrat
Geamuri fumurii spate
Scaune față încălzite 
CaroserieSUV
Capacitate5 persoane
Lungime × lățime × înălțime4.395 mm x 1.795 mm x 1.570 mm
Ampatament2.655 mm
Tren de rularee-SKYACTIV
Suspensie fațăMacPherson
Suspensie spateBară de torsiune
DirecțiePinion și cremalieră
Frâne (față/spate)Discuri ventilate/Discuri pline
/frâne regenerative

Dimensiuni anvelope215/55 R18
BaterieTipBaterie
Litiu-ion
CelulăPrismatică
Voltaj total355 V
Putere electrică totală
(capacitatea bateriei)
35,5 kWh
MotorTipMotor
asincron
Sistem de răcireCu apă
ÎncărcareCurent ContinuuCOMBO
spec.
Curent AlternativMaximum 6,6 kW


42
Lasa un comentariu

avatar
5 Comment threads
37 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
13 Comment authors
CostinmipAdrian MitreaLucianDGarett Recent comment authors
  Subscribe  
noi vechi
Notifica-ma despre
pehash
Cititor
pehash

Forma carioseriei este dubioasa. Parca au vrut mai intai sa faca un monster truck, dar s-au razgandit. Chiar este nevoie de tot spatiul ala gol deasupra rotilor?

Costin
Cititor
Costin

Eu sper ca pana la urma lumea va reincepe sa gandeasca logic si sa inceapa sa renunte la nonsensul numit SUV, cu atat mai mult SUV-ul urban … nu o sa inteleg niciodata de ce-ti trebuie o masina care costa si consuma cat un 4×4, dar are spatiu si face treaba cat o masina mica de oras (gen Clio/Fabia/Mazda2). In plus toate caracterisiticile uni SUV (masa mai mare, Cx mai mare) penalizeaza o masina electrica, adica au cheltuit sa faca un SUV pe plusul de baterie … Din pacate vine cu o autonomie mult prea mica (sa nu spun mediocra,… Citeste mai mult »

Garett
Cititor
Garett

Cel putin in Romania inclinatia catre SUV-uri este direct legata de calitatea strazilor! 😉

Costin
Cititor
Costin

Faptul ca suspensiile unui SUV au curse mai lungi nu inseamna ca au si fiabilitate mai mare.
Primii care au scos SUV-uri, acum peste 10 ani recunoasteau ca masinile sunt gandite pt 95% rulaj pe sosele si doar 5% in afara … si se refereau la soselele din vest.
Concluzia ar fi ca nu castiga la fiabilitatea pe drumuri proaste … deci alta pacaleala.

garett
Cititor
garett

Eu am SUV/Crossover din 2012. Inainte am avut Logan 1st gen.
Dpmdv o garda la sol mai inalta este indispensabila in Romania, atat prin prisma filtrarii denivelarilor cat si din cea a vizibilitatii sporite.
„Bonus” specific national: urcarea bordurilor, mai ales cand sportul primariilor este sa le dubleze sau sa puna „metereze” utile doar prin prisma pretului mai mare de achizitie (prietenii stiu de ce!)

george
Cititor
george

Managerii din firmele auto vor un singur lucru, sa traga de timp. Sunt oameni la 50-60ani care mai au max 10-20ani pana la pensie. In timpul asta vor sa castige in continuare salarii si bonusuri de nivelul celor castigate in trecut. Asta e posibil doar cu motoare cu combustie, care au intretinere mare, complexitate mare, concurenta mica pe piata auto. Electricele inseamna intretinere aproape inexistenta, complexitate mica, concurenta mare, la fel ca pe piata telefoanelor mobile, adica profit mic. Toti managerii din industria auto stiu ca se va trece la electric. Problema lor e sa nu se treaca atat timp… Citeste mai mult »

Iulian
Cititor
Iulian

Ne spui si de unde ai informatiile acestea ? Ai o relatie directa cu „managerii din firmele auto” si ti s-au confesat ?

george
Cititor
george

Da

Garett
Cititor
Garett

Masina e o gluma proasta, autonomia e ridicola pentru 2019/2020, design-ul e discutabil iar interiorul ala cu pluta si panza reciclata arata rau de tot!

Naivu
Cititor
Naivu

Comparand dimensiunile si pretul, raman cu impresia ca Mazda MX-30 vrea sa concureze cu Nissan Leaf 40 kWh; si s-ar putea sa castige prin calitatea interiorului!
Cat priveste autonomia, toti ne-am dori minim 400-600 km, dar pusi sa alegem intre doar 200-300km si un pret mai mare cu 10-20.000 EUR, cati am alege varianta mai scumpa?!!!

Garett
Cititor
Garett

Simplu, varianta mai scumpa.
Paradoxal suntem prea saraci pentru autonomie mica (parafrazand o zicala celebra), masina electrica e o alternativa plauzibila doar in postura de masina unica, nu avem luxul unei masini electrice exclusiv pentru oras dubalte de o masina ICE pentru deplasari externe.
Doua sute de km pe hartie se traduc in 100-150 in realitate, complet insuficient pentru majoritatea deplasarilor.
Ce pare promitator este o declaratie a celor de la Mazda ca vor exista si variante REx cu motor Wankel.
Dar si atunci sper sa mai lucreze macar la designul interior si la materiale.

Radu Vochina
Cititor
Radu Vochina

De acord.

Referitor la REx, nu ar fi mai eficient ca de banii si greutatea respectiva sa mai adauge 10-20 kWh?!

Naivu
Cititor
Naivu

Salut Garett, Daca avem acei bani, este pacat sa nu platim si diferenta pana la o autonomie de 400-500km. Cumpararea unei masini este o achizitie importanta pe termen lung si pe care nu o faci de prea multe ori in viata. (Cand am prospectat piata ca sa cumpar o masina am pornit cu premiza ca un Sandero cu echipare medie e suficient sa ne duca confortabil din punctul A in punctul B si am sfarsit prin a plati aproape dublu pentru cel mai scump si cel mai echipat model din cele vizionate; 10 ani mai tarziu ma bucur ca am… Citeste mai mult »

Garett
Cititor
Garett

Salut Naivu, Dpmdv 35k euro este pretul maxim care se justifica pentru o masina folosita in Romania, chiar daca iti permiti mai mult. Pentru ca …drumuri proaste, nema autostrazi si soferi tampiti! Doua masini per familie mi se pare overkill, am avut o perioada si am renuntat, e doar o cheltuiala inutila. Si atunci automat vreau cat mai mult de la o masina. Stiu articolele respective, le-am citit dar nu sunt neaparat de acord cu concluzia lor. Ok, SE POATE TRAI cu o autonomie de 200km dar imho nu este nici pe departe o optiune ideala. Induce un stres suplimentar… Citeste mai mult »

Naivu
Cititor
Naivu

Dear Garett, tinand cont ca locuiesti in Galati, situatia ta este un pic diferita. Privind pe PlugShare, zona are statii de incarcare putine si rare si nu prea ai destinatii interesante la < 200km de drum (intr-un viitor luminos va fi altfel, dar pana atunci mai avem prezentul 🙂 ). In cazul tau, recunosc, investitia suplimentara intr-un plus de 200km autonomie sau intr-un Rex are mai mult sens decat, de exemplu, pentru un sibian. Ca ne place sau nu, dpdv electromobil si rutier exista doua Romanii: una pe culoarul Constanta-Bucuresti-(Pitesti-Ploiesti)-(Sibiu-Brasov)-(Deva-Cluj)-(Timisoara-Oradea) si cea din afara culoarului. “Doua masini per familie mi… Citeste mai mult »

garett
Cititor
garett

Salut, Stau la bloc dar am unde sa incarc, n-ar fi o problema. Mai degraba problematice ar fi locurile de parcare pentru doua masini. Ma rog, Smart e jumatate de masina! 😀 Nu-mi place, tbh, e „o chestie” ca sa fie, nu masina! N-am pastrat niciuna dintre masina, le-am dat pe amandoua si am luat una noua, benzinara (am avut si benzina si diesel, nu-ti imagina cine stie ce avioane, Logan si Grand Vitara, acum am un S-Cross) in ideea ca a. dieselul e mort dpdv al legislatiei si b. in 5 ani se maturizeaza suficient tehnologia electrica sau se… Citeste mai mult »

Naivu
Cititor
Naivu

Tesla Model 3 LongRange la 35k?!!! Poate in viitorul indepartat, acum nici modelul de baza nu se incadreaza la 35K!!!

Garett
Cititor
Garett

Stiu, evident, doar ca situatia e inca la inceput.
Pana acum nu au avut concurenta.
Realist vorbind targetul ar trebui sa fie o autonomie de 4-500 km cu reincarcare in 30 minute la un pret in jur de 35-40k max. Ce face VW cu ID.3, face bine, „Masina electrica a poporului”. Altfel nu va prinde decat la „upper-upper middle class” si doar pe ratiuni de „mofturi ecologice”.

Costin
Cititor
Costin

Nissan Leaf se lanseaza cu baterie de 62 KWh. Comparand cu cei 35kWh ai Mazda CX-30, si luand in calcul si aerodinamica mai buna a Leaf (doar din faptul ca e o compacta si nu un SUV), probabil ca Nissan Leaf va avea autonomie reala dubla decat Mazda CX-30.
Chiar daca pretul Leaf va fi cu 8-10 mii de euro peste CX-30, este clar ca un client cu majoritatea tziglelor pe casa va alege Leaf.
Sincer nu pricep logica celor de la Mazda.

Naivu
Cititor
Naivu

Nissan Leaf are ceva probleme cu bateria pt ca nu are racire cu lichid. Modelul cu 40kWh are autonomia reala cat alte masini cu 32kWh, asa ca cei 62kWh valoreaza doar cat 45kWh, nu chiar asa departe de 35kWh. In plus autonomia nu este totul, fata de Nissan Leaf, Mazda CX-30 arata aproape premium.

Costin
Cititor
Costin

Din cate stiu eu faptul ca are bateria racita cu aer, in loc de racire cu lichid, influenteaza major prin faptul ca nu poti face incarcari rapide succesiv – mare minus cand vrei sa faci totusi drumuri lungi … dar nu influenteaza autonomia.
Autonomia mai mica a lui Leaf versus Zoe, la aceiasi baterie de 40kWh vine din dimensiunile mai mari ale masinii (Leaf are dimensiuni de compacta, pe cand Zoe e segment B).
In privinta influentei racirii bateriei, l-as ruga pe Adrian sa ne spuna opinia lui, ca are experienta test drive-urilor cu masini electrice.

Lucian D
Cititor
Lucian D

In ce priveste autonomia, rog raportati acesti kWh, deci mii de Wh ca sa fie mai usor, la masa masinii (in Kg), ca astea sunt de „carat in spinare” de catre baterii, aceste kile. In felul asta obtineti un coeficient pentru fiecare masina studiata, si, cu cat coeficientul e mai mare, cu atat autonomia e mai mare. Deci se pot compara masinile intre ele prin acest coeficient simplu de obtinut. Racirea mai eficienta a bateriei influenteaza pozitiv durata ei de viata, pe langa ciclii de incarcare – descarcare si regimul de utilizare. O baterie care „sta” nefolosita, se degradeaza si… Citeste mai mult »

Naivu
Cititor
Naivu

„producătorii auto au în minte media de 60 km (distanță) zilnic”
Din pacate, consumatorul roman are in minte 600 km, cat are pe benzinar, si stramba din nas la autonomie de 200 km (mai ales cand stie ca pe clasa lui de masina exista 300, 400 sau chiar 550 km).
Stiu ca ma repet, dar sunt cu adevarat curios cum se va rezolva dilema cand vor avea de ales intre masini accesibile cu 200 km si masini mult mai scumpe dar cu 400 km 🙂 !!!

Garett
Cititor
Garett

Consumatorul roman e mai pragmatic, vezi ce ii ziceam lui Adrian mai jos: de ce sa stau 5 ore (ok, exagerez, stiu!) la incarcat cand pot sa realimentez in 5 minute? Doi la mana, in Romania nu ai o infrastructura interurbana alternativa. Trenurile merg cum o da Domnul, aeroporturile-s mai rare decat autostrazile etc, automat masina rmane cea mai buna optiune interurbana. Si o autonomie redusa iti creeaza mai multe probleme decat beneficii, stai sa cauti prize, astepti sa se incarce etc. Mi se pare normal sa strambe din nas cand ii oferi mai putin la pret mai mare, de… Citeste mai mult »

CC dd
Cititor
CC dd

Nu inteleg de ce ai plati pe o masina electrica 34000 Euro, cand o masina pe benzina super decenta ca dotari costa la jumatate. Cu un consum mediu de 6.5 l la suta la pret de aproximativ 1,3 euro pe litru poti parcurge cam 250000 km cu diferenta de bani, eu fac 10000 pe an adica 25 de ani. Nu stiu ce masina mai e in regula dupa 25 de ani. Dar asta doar de diferenta de bani de la achizitie ca daca socotim costul electricitatii consumate in aceeasi perioada de exploatare … nu mai are sens nici un calcul.… Citeste mai mult »

Costin
Cititor
Costin

Cred ca trebuie sa intelegem ca, in momentul de fata, masinile astea sunt gandite sa fie ofertate pe pietele mari (SUA, Europa Occidentala), locuri unde efortul pentru o masina de 34000 euro este ca in Romania pentru una de sub 7-8000 euro. Evident ca si la noi sunt oameni care-si permit masini scumpe, dar daca comparam pe cifre, raportate la populatie, in Germania se cumpara de 5 ori mai multe masini noi decat in Romania … Schimbarea la noi va merge cu niste pasi in urma fata de ei … dar va ajunge si la noi… si nu ca in… Citeste mai mult »

Costin
Cititor
Costin

Diesel/Gas „we have a problem” ! https://www.go4it.ro/stiinta/un-nou-design-de-acumulatori-li-ion-promite-incarcarea-vehiculelor-electrice-in-doar-10-minute-18529252/ Daca tehnologia de incarcare a acumulatorilor in 10 minute va fi disponibila la scara larga in 2025 … si cu 2500 de cicluri de incarcare ultrarapide … cred ca in tarile civilizate vor fi interzise la comercializare masinile termice cel tarziu in 2030. Daca se incarca in 10 minute, nici nu vei mai avea nevoie de autonomie de 600-800 km, si 300 fiind suficienti. Atunci lumea va spune „de ce sa dau 10-20000 euro in plus pentru autonomie dubla, cand incarc in 10 minute?” Nu subestimati evolutia tehnologiei … acum cand companiile auto… Citeste mai mult »