Acasa Honda #RomanianRoads: Honda Civic Type R, politicianul japonez

#RomanianRoads: Honda Civic Type R, politicianul japonez

de Adrian Mitrea

Personificat, modelul Honda Civic Type R pare un politician de vârstă mijlocie. E încă greu să-ți dai seama dacă apelează la tratamente cosmetice sau nu, dar iese în evidență peste tot pe unde apare: fizicul său însuși pare atipic, iar vestimentația sa e îndrăzneață.

Spre deosebire de alți politicieni ai lumii, politicianul japonez Type R e caracterizat de onoare și coloană vertebrală. Are substanță în ce gândește și face, iar familia din care se trage a muncit din greu timp de generații pentru a ajunge, cu toții, în elita societății japoneze. Se vede munca enormă depusă de Honda să facă o asemenea mașină, să o calibreze atât de neutru și previzibil încât parcă nici n-are 320 CP.

Are și o condiție fizică de invidiat, cum rar găsești la politicieni. A avea onoare și fizic în formă fac parte din cultura japoneză din care se trage.

În relațiile internaționale, când e luat la bani mărunți, politicianul Type R își cam arată limitele. N-are atât de multă substanță, nu știe prea multă istorie și crede că i se cuvine totul doar pentru că e puternic. Și mai ales pentru că alții îl consideră puternic.

În fapt el știe că lucrurile nu stau chiar așa, iar când deschide gura să țină discursuri… chiar și cei mai infocați fani ai săi sunt de părere că ar fi fost mai indicat să-și țină gura. Și asta pentru că ansamblul motor + eșapament nu spune nimic la acest model Honda, sună ca un banal motor de 1,8 litri natural aspirat și vreo 140 de Cai Putere.

„Vocea” sa nu captează atenția în niciun fel. E mai degrabă e un personaj al faptelor. Un personaj care face bine ce face (pentru că mașina merge impecabil), dar care habar n-are să „vorbească” despre asta (pentru că din punct de vedere acustic nu spune nimic).

Am împărțit Honda Civic Type R cu Ilie Toma (piataauto.md) pe un traseu de peste 200 de kilometri, în ziua 6 a #RomanianRoads, pe traseul de mai jos.

Aflat „la cuțite” cu Transfăgărășan, mai noul Transalpina are farmecul său aparte: e mai liber, un pic mai spectaculos pentru acțiunea de a conduce în sine. Pe de altă parte, peisajul e mai puțin ofertant, drumul e cam îngust în marea parte a traseului, iar ambele capete îi sunt străjuite de gropi în care am crezut că vom dezmembra toate mașinile din caravană. Este un drum frumos la care ajungi doar după ce treci pe sub furcile caudine.


Am acceptat invitația AutoMarket.ro de a participa, ca jurnalist auto, în turul #RomanianRoads. Am fost 18 jurnaliști auto din patru țări (România, Republica Moldova, Spania, Portugalia) și șapte mașini sportive, porniți în explorarea celor mai frumoase drumuri din România. Până la finalul acestui roadshow fiecare om va conduce fiecare mașină. Un rezumat video al zilei poate fi văzut AICI.

Mașinile:


specificații mașini #RomanianRoads

Lasa un comentariu