Acasa Kia #RomanianRoads: KIA Stinger, negustorul asiatic

#RomanianRoads: KIA Stinger, negustorul asiatic

de Adrian Mitrea

Dacă KIA Stinger ar fi un personaj, ar putea fi descris precum un asiatic corpolent, cu un fizic atipic pentru țara lui, negustor de profesie. Se trage dintr-o familie bună de negustori, iar el este cel care, din neamul său, pare să fi ajuns cel mai departe.

Stinger are afaceri prospere în SUA, se bucură de recunoaștere și apreciere. E onest cu partenerii de business și cu clienții. Adesea oferă mai mult decât i se cere. Lasă de la el când consideră de cuviință, doar ca cei din jurul său să fie mulțumiți. Cu alte cuvinte, e o mașină apreciată în unele părți ale lumii pentru că oferă multe dotări pentru bani mai puțini decât mărcile premium.

Relațiile economice internaționale ale lui Stinger au devenit tot mai bune, astfel că a ajuns și în Europa. E la un nivel de business la care unii afaceriști europeni nu se vor ridica niciodată. Adică Stinger, ca vârf de gamă, este superior unor mașini europene lansate, în timp, în acest segment.

Dar în relațiile cu partenerii de afaceri germani, însă, Stinger nu se simte prea confortabil. Când ies împreună în oraș, sud-coreeanul Stinger e mereu cel care se îmbată primul și care nu ține la glume. Sau pur și simplu nu le înțelege. Cu cât europenii îl cunosc mai bine, cu atât li se pare că e mai parvenit.

Așadar, KIA Stinger place pentru exotismul său, fiind o mașină decentă, venită de nicăieri. Dar dacă ar fi fost făcută de BMW, Mercedes-Benz sau chiar Volkswagen, toată lumea ar fi putut concluziona că e un model semi-ratat: software slab pe partea de cutie de viteze, frâne mediocre, ținută de drum discutabilă.

Am împărțit KIA Stinger cu Alex Oagană (petrolicious.com) pe un traseu de peste 340 de kilometri, în ziua 7 a #RomanianRoads, pe traseul de mai jos.

Transfăgărășan este, pe bună dreptate, perla șoselelor montane ale României: e lung, peisajul variat și spectaculos. Ce-i lipsește, însă, este chiar asfaltul (la o calitate decentă). Dar atâta timp cât va continua să existe, Transfăgărășan merită parcurs măcar o dată pe an, indiferent ce mașină ai. Cu cât e mai puternică și mai ascultătoare, cu atât mai bine.


Am acceptat invitația AutoMarket.ro de a participa, ca jurnalist auto, în turul #RomanianRoads. Am fost 18 jurnaliști auto din patru țări (România, Republica Moldova, Spania, Portugalia) și șapte mașini sportive, porniți în explorarea celor mai frumoase drumuri din România. Până la finalul acestui roadshow fiecare om va conduce fiecare mașină. Un rezumat video al turului poate fi văzut AICI.

Mașinile:


specificații mașini #RomanianRoads

9
Lasa un comentariu

avatar
1 Comment threads
8 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
Mike SAdrian Mitreadodoi Recent comment authors
  Subscribe  
noi vechi
Notifica-ma despre
Mike S
Cititor
Mike S

Putin curios reviewul asta. Am tot zis ca nu comentez, dar…. Am condus-o si mi-a placut. Peste Insignia, Mondeo, Talisman sau orice VW in echipare echivalenta. Materiale bune, design discutabil si pe alocuri imprumutat, dar ambalat totusi unitar. Nu, nu cred ca e cazul sa mergem sa il comparam cu greii din segmentul premium. Si, desi blamat, softul cutiei ramane decent, iar suspensiile as spune ca sunt acolo sus. Curios cum altii il lauda si ii lauda pe asiatici pentru acest model, iar tu nu…