Acasa Ford #RomanianRoads: Ford Fiesta ST, americanul de bani gata

#RomanianRoads: Ford Fiesta ST, americanul de bani gata

de Adrian Mitrea

Am petrecut ziua a cincea din #RomanianRoads alături de Ford Fiesta ST și Cristiana Oprea. Dacă Fiesta ST ar fi un personaj… l-aș descrie precum un american de bani gata, tânăr, ambițios, provenit din familie bună de peste Ocean, dar crescut și educat în Europa. Și cu o condiție fizică de invidiat.

În afara originilor sale, Fiesta ST contrazice orice știi sau crezi că știi. N-are cutie de viteze automată, deși este o mașină americană. În schimb, are o manuală foarte bună. N-are mulți cilindri sau motor mare, precum mașinile americane. Are în schimb un propulsor de 1,5 litri, cu 3 cilindri, ceea ce este – conform multor ingineri auto – o capacitate cilindrică ideală pentru un motor pe combustie: 0,5 litri per cilindru. Nu e o mașină mare, așa cum sunt automobilele americane, ci se arată într-un pachet super compact și performant gata oricând să livreze adrenalină. Nu e o mașină greoi de condus și „barcă”, ci se află la polul opus.

Personajul Ford Fiesta ST contrazice orice gând preconceput despre America și americani, ba chiar le demonstrază europenilor că, la ei acasă, americanul poate face mai mult și mai bine (decât hot hatch-urile comparabile, europene).

Dar înainte să primească toate distincțiile posibile și toți laurii, americanul Ford Fiesta ST mai are de demonstrat fiabilitate și performanță pe termen lung, din moment ce clientela subapreciază motoarele în trei cilindri și e atât de reticentă în ceea ce le privește.

Am împărțit Ford Fiesta ST cu Cristiana Oprea (EMOTICAR) pe un traseu de circa 230 de kilometri, în ziua 5 a #RomanianRoads, pe traseul de mai jos.

Traseu mai puțin spectaculos, dar relevant pentru România: un pic de autostradă, mai mult drum național, asfalt de calități diferite – adică un regim de test drive realist pentru Ford Fiesta ST. Chiar dacă a fost creat pentru altceva, hot hatch-ul Ford m-a convins că poate fi o mașină cu care poți trăi zi de zi. Este agresiv când e cazul și normal, chiar confortabil, atunci când ai chef să rulezi relaxat. O mașină mai polivalentă decât mă așteptam. Review i-am făcut mai demult, AICI.


Am acceptat invitația AutoMarket.ro de a participa, ca jurnalist auto, în turul #RomanianRoads. Am fost 18 jurnaliști auto din patru țări (România, Republica Moldova, Spania, Portugalia) și șapte mașini sportive, porniți în explorarea celor mai frumoase drumuri din România. Până la finalul acestui roadshow fiecare om va conduce fiecare mașină. Un rezumat video al turului poate fi văzut AICI.

Mașinile:


specificații mașini #RomanianRoads

Lasa un comentariu