Acasa Ford Test Drive Ford Fiesta ST 2018

Test Drive Ford Fiesta ST 2018

de Adrian Mitrea

Ford Fiesta ST vine cu o rețetă nouă în 2018, unică în lumea hot hatch-urilor moderne: motor cu trei cilindri;  pachet opțional de performanță care include atât un diferențial mecanic autoblocant, cât și un sistem de optimizare a plecării de pe loc tip Launch Control în combinație cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte (sunt rare cutiile de viteze manuale capabile de Launch Control – Ford a introdus această „modă”). Și, mai presus de toate, o mașină mică și sportivă construită excelent în jurul ideii de înaltă performanță utilizabilă zilnic. Despre toate acestea, precum și despre minusurile noii generații Ford Fiesta ST, în acest review.


Detalii

Marcă: Ford

Model: Ford Fiesta ST

Producție: 2018

VIN: –

Caroserie: hatchback, 3 uși, 5 locuri

Preț (fără TVA): circa 23.416 Euro

Preț (cu TVA): circa 27.866 Euro

Motor: 1,5 litri (1.500 cc) turbo pe benzină, cu trei cilindri în linie (l3), 12 supape, montat transversal, injecție directă, intercooler. Puterea maximă este 147 kW / 200 CP la 6.000 rpm și cuplul maxim este 290 Nm disponibil între 1.600-4.000 rpm.

Transmisie: cutie de viteze manuală, 6 trepte, tracțiune față (FWD)

Anvelope: 205/40 R18

Acelerație 0-100 km/h: 6,5 secunde

Viteză maximă: 232 km/h

Consum mediu: 6 l/100 km

Emisii: Euro 6, 136 g CO2/km

Rezervor (litri): 42

Dimensiuni (mm): L 4.068 / w 1.735 / h 1.469

Portbagaj (litri): 311 / 1.093

Ampatament (mm): 2.493

Masă (DIN/EU): 1.187 kg / 1.262 kg

Cd: 0,34

Suspensii față: Brațe independente, arcuri elicoidale, bară stabilizatoare, frâne cu discuri ventilate.

Suspensii spate: Punte semi-independentă, arcuri elicoidale, frâne cu discuri pline.


Echipament standard (selecție)

Airbag-uri frontale pentru șofer și pasager; airbag-uri laterale pentru șofer și pasager; airbag-uri cortină; centuri de siguranță pretensionate; ABS; AFU; ESC/ESP; TPMS (monitorizarea presiunii in pneuri); cruise control și limitator de viteză; lumini de zi (DRL) cu LED; stopuri cu LED; asistență la pornirea din rampă (HSA); pachet asistență șofer (include afișaj de 4,2 inch TFT între ceasurile de bord, recunoașterea semnelor de circulație, sistem pentru activarea și dezactivarea automată a fazei lungi); cameră video pentru marșarier și senzori de parcare spate; sensor de ploaie și lumină; oglindă centrală cu funcție automată anti-orbire; sistem de acces și pornire mâini libere; geamuri acționate electric față; climatizare semi-automată; volan ajustabil pe înalțime și în adâncime; volan îmbrăcat în piele; oglinzi laterale reglabile electric, încălzite și rabatabile electric; scaune Recaro; scaun șofer reglabil pe înălțime; scaune față încălzite; cutie de viteze manuală cu 6 trepte; etrieri de frână vopsiți în roșu; jante din aliaj ușor de 18 țoli.


Echipamente opționale (selecție, prețuri orientative în Euro, fără TVA)

Vopsea exclusivă Ford Performance Blue (336 E); faruri full LED (630 E); BLIS – sistem de avertizare unghiuri moarte – (420 E); sistem multimedia Ford SYNC 3 8 inch cu sistem de navigație și sistem audio B&O Play (756 E); pachet Ford ST Performance (800 E).


Condus de Adrian Mitrea circa 130 km, cu un consum mediu real de 8,2 l/100 km. La finalul testului masina avea 2.415 km la bord.


Link-uri și documente utile

4
Lasa un comentariu

avatar
2 Comment threads
2 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
GabrielAdrian Mitreacosmin Recent comment authors
  Subscribe  
noi vechi
Notifica-ma despre
cosmin
Cititor
cosmin

Ma uit pe lista de preturi si vad ca preturile sunt destul de diferite fata de ce ai scris tu mai sus. Ai alta sursa? au modificat astia preturile dar pe site sunt unele vechi? Te intrebai de AC si cotiera in clip, cred ca ai condus un ST1 sau ST2. ST3 vad ca are si cotiera si AC automat dar si diferentele de pret sunt destul de mari, 3k e ceva..

Gabriel
Cititor

trei cilindri în linie (l4) >>>> cred ca trebuie l3