Ford Fiesta ST vine cu o rețetă nouă în 2018, unică în lumea hot hatch-urilor moderne: motor cu trei cilindri; pachet opțional de performanță care include atât un diferențial mecanic autoblocant, cât și un sistem de optimizare a plecării de pe loc tip Launch Control în combinație cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte (sunt rare cutiile de viteze manuale capabile de Launch Control – Ford a introdus această „modă”). Și, mai presus de toate, o mașină mică și sportivă construită excelent în jurul ideii de înaltă performanță utilizabilă zilnic. Despre toate acestea, precum și despre minusurile noii generații Ford Fiesta ST, în acest review.
Detalii
Marcă: Ford
Model: Ford Fiesta ST
Producție: 2018
VIN: –
Caroserie: hatchback, 3 uși, 5 locuri
Preț (fără TVA): circa 23.416 Euro
Preț (cu TVA): circa 27.866 Euro
Motor: 1,5 litri (1.500 cc) turbo pe benzină, cu trei cilindri în linie (l3), 12 supape, montat transversal, injecție directă, intercooler. Puterea maximă este 147 kW / 200 CP la 6.000 rpm și cuplul maxim este 290 Nm disponibil între 1.600-4.000 rpm.
Transmisie: cutie de viteze manuală, 6 trepte, tracțiune față (FWD)
Anvelope: 205/40 R18
Acelerație 0-100 km/h: 6,5 secunde
Viteză maximă: 232 km/h
Consum mediu: 6 l/100 km
Emisii: Euro 6, 136 g CO2/km
Rezervor (litri): 42
Dimensiuni (mm): L 4.068 / w 1.735 / h 1.469
Portbagaj (litri): 311 / 1.093
Ampatament (mm): 2.493
Masă (DIN/EU): 1.187 kg / 1.262 kg
Cd: 0,34
Suspensii față: Brațe independente, arcuri elicoidale, bară stabilizatoare, frâne cu discuri ventilate.
Suspensii spate: Punte semi-independentă, arcuri elicoidale, frâne cu discuri pline.
Echipament standard (selecție)
Airbag-uri frontale pentru șofer și pasager; airbag-uri laterale pentru șofer și pasager; airbag-uri cortină; centuri de siguranță pretensionate; ABS; AFU; ESC/ESP; TPMS (monitorizarea presiunii in pneuri); cruise control și limitator de viteză; lumini de zi (DRL) cu LED; stopuri cu LED; asistență la pornirea din rampă (HSA); pachet asistență șofer (include afișaj de 4,2 inch TFT între ceasurile de bord, recunoașterea semnelor de circulație, sistem pentru activarea și dezactivarea automată a fazei lungi); cameră video pentru marșarier și senzori de parcare spate; sensor de ploaie și lumină; oglindă centrală cu funcție automată anti-orbire; sistem de acces și pornire mâini libere; geamuri acționate electric față; climatizare semi-automată; volan ajustabil pe înalțime și în adâncime; volan îmbrăcat în piele; oglinzi laterale reglabile electric, încălzite și rabatabile electric; scaune Recaro; scaun șofer reglabil pe înălțime; scaune față încălzite; cutie de viteze manuală cu 6 trepte; etrieri de frână vopsiți în roșu; jante din aliaj ușor de 18 țoli.
Echipamente opționale (selecție, prețuri orientative în Euro, fără TVA)
Vopsea exclusivă Ford Performance Blue (336 E); faruri full LED (630 E); BLIS – sistem de avertizare unghiuri moarte – (420 E); sistem multimedia Ford SYNC 3 8 inch cu sistem de navigație și sistem audio B&O Play (756 E); pachet Ford ST Performance (800 E).
Condus de Adrian Mitrea circa 130 km, cu un consum mediu real de 8,2 l/100 km. La finalul testului masina avea 2.415 km la bord.
Link-uri și documente utile
- Listă prețuri, dotări standard și opționale Ford Fiesta ST 2018 (RO)
- Specificatii tehnice detaliate Ford Fiesta ST 2018 (RO)
4 comentarii
Ma uit pe lista de preturi si vad ca preturile sunt destul de diferite fata de ce ai scris tu mai sus. Ai alta sursa? au modificat astia preturile dar pe site sunt unele vechi? Te intrebai de AC si cotiera in clip, cred ca ai condus un ST1 sau ST2. ST3 vad ca are si cotiera si AC automat dar si diferentele de pret sunt destul de mari, 3k e ceva..
Eu am condus o configurație de Germania, sunt unele diferențe între țări. Eu probabil am condus un fel de ST2. Cred că ai observat că în România sunt disponibile două dintre cele trei echipări ST…
trei cilindri în linie (l4) >>>> cred ca trebuie l3
Am actualizat, mulțumesc!