Salonul Auto de la Frankfurt (12- Septembrie) se pregătește să-și deschidă porțile, iar Volkswagen are șanse mari să atragă toată atenția. Marca auto germană lansează un automobil electric revoluționar, menit să ofere un raport imbatabil între autonomie, performațe, spațiu și preț. Iată, așadar, cinci motive pentru care merită să fii cu ochii pe Volkswagen la IAA 2019.
1
Volkswagen ID.3 are premiera mondială la Salon și va fi propus cu trei versiuni ale pachetului de baterii (45 kWh, 58 kWh, 77 kWh). Acestea corespund unor autonomii de 330 km, 420 km, respectiv 550 km, în regimul realist de măsurare WLTP. Totul ambalat într-o caroserie spațioasă, care oferă loc pentru cinci pasageri și asigură un spațiu cargo de 385 litri. Prețul de pornire este 30.000 Euro, iar versiunea intermediară (58 kWh) care se va vinde la început pornește de la circa 40.000 Euro. României i-au fost alocate 450 de unități, iar primii 15 care și-au rezervat un ID.3 (online, 1.000 Euro) sunt invitați la IAA 2019 să se numere și printre primii care văd efectiv mașina de serie, livrările urmând să fie onorate în T2 2020.
2
Platforma MEB care stă la baza lui ID.3 are debutul mondial la IAA, urmând ca din ea să se desprindă alte 50 de modele electrice, pănă în 2025, la mai multe dintre mărcile care fac parte din Volkswagen Group. De reținut că platforma aceasta are roți motrice spate și poate acomoda și tracțiune integrală. Opt fabrici, pe trei continente, vor folosi până în 2022 platforma MEB pentru a produce mașini electrice.
3
Pachetele de baterii propuse pornesc de la 45 kWh, aproximativ dublu față de cât avea e-Golf când a fost introdus pe piață. Asistăm la un moment în care autonomia oricărei mașini electrice a Volkswagen va sări bine de 250-300 km, chiar și în condiții de rulare ineficientă (viteză mare, climă rece, bagaje, etc…). Varianta ID.3 care va fi la vânzare la început are o autonomie de 420 km în regim de testare WLTP (standard apropiat de realitate).
4
Un nou logo și o nouă imagine de marcă pentru Volkswagen debutează la Salonul Auto de la Frankfurt, sigla fiind diferită și limbajul de design schimbat. Grafia este mai suplă, execuția siglei mai puțin butucănoasă, iar dimensiunea logo-ului este mai mare. ID.3 va fi primul model Volkswagen care va purta noua siglă, ca semn al schimbării.
5
Un total de trei milioane de mașini electrice Volkswagen sunt în plan pentru a fi produse și livrate, anual, până în 2025. Asta înseamnă că planul de investiții în electromobilitate al producătorului auto din Wolfsburg începe să-și arate primele roade, iar Volkswagen aspiră la titlul de cel mai mare producător de automobile electrice din lume.
Realizarea și promovarea acestui articol, precum și prezentarea noutăților auto de la IAA 2019, este posibilă cu sprijinul Volkswagen România, fără ca sponsorul să impună conținutul (mesajul).
17 comentarii
10.000 de euro intre varianta de 45 kWh si cea intermediara de 58? Ciudat…
Mai mult ca sigur nu e vorba doar de baterie, ci și de alte echipamente care vin la pachet pe versiunea intermediară.
La Nissan LEAF, spre exemplu, este o diferență de circa 6.000 Euro între versiunea de 40 kWh și cea de 62 kWh, pe echhipare identică a mașinii.
Am să întreb oficialii Volkswagen cu care vorbesc aici la IAA din ce rezultă diferența de 10.000 Euro între versiunile de baterie și revin cu răspuns aici sau chiar în articol separat (dacă va fi un răspuns detaliat).
Mai mult ca sigur e diferență și la echipamente, nu doar la baterie.
Super interesantă oferta celor de la VW. Dacă ai nevoie doar de o a doua mașină (de oraș), cea mai ieftină variantă pare foarte ispititoare. Sau poate și pentru drumuri prin jurul orașului. Și ai și o opțiune pentru drumuri un pic mai lungi.
Totuși, nu pot să trec peste cifrele un pic optimiste: e.g. 45 kWh/range 330km, asta ar însemna un consum de 13.6 kWh/100km. Tesla Model 3 și Hyundai Ioniq nu ating cifrele astea. Vom trăi și vom vedea.
VW eGolf era deja consumul pe acolo, vezi https://0-100.ro/2019/06/17/electricromania-ziua-4-reintalnire-cu-regele-e-golf/ + https://www.automarket.ro/stiri/cifrele-finale-ale-turului-romaniei-cu-masini-electrice-cat-am-mers-cat-92237.html . Nu vad de ce VW ID.3 ar avea consum mai mare!!!
Eu la i3 am consum mediu 12-14 kWh/100 km de primăvara până toamna, iar iarna urcă spre 18-20 kWh/100 km. Deci cifrele sunt plauzibile, nu sunt optimiste.
Mi-e greu să mai cred în vreo promisiune VW-Audi, după escrocheria planetară cu noxele dieselelor lor.
eu am fost la showroomul din plaza si imi ziceau ca acum in septembrie primesc detaliile oficiale cu preturi, dotari, specificatii etc. deci cat de curand aflam tot.
Cele mai urate masini de pe planeta sunt VW, cel putin de la Golf 5 incoace … o lipsa crasa de stil si design, incredibil.
In fine, despre performante n-am ce sa comentez, da’s urate cu spume! 😀
Dar cat timp de incarcare are bateria ?
În 30 de minute la o stație rapidă de 100 kW, ID.3 ia autonomie +260 km.
Și cam cate stații de 100kwh sunt in Romania?
Contează că sunt multe de 50 kW.
Bateria, fiind de 58 kWh, e clar că se va încărca complet în puțin peste o oră, la o stație de 50 kW.
Iar stațiile de 100 kW și peste (150 kW) vor exista până când ajunge fizic ID.3 în România (T2 2020).
Uite ceva info care te ajută să înțelegi mai bine https://0-100.ro/2019/04/22/anunt-neasteptat-al-p…
Frumoasa masina si incapatoare. Pretul variantei de baza e deasemenea foarte atractiv. Nu inteleg totusi masa proprie de peste 1900 kg pt un autoturism intre hatchback si monovolum. In tehnologia clasica, cu un motor economic, aceasta masina avea cel mult 1400 kg.
E vorba de masă maximă autorizată, de aceea. Mașina la gol are cu 300-350 kg mai puțin.
Salut,de vw e up ce se aude,din ce am văzut creste autonomia di scade prețul la 22000 €.Poți sa-mi confirmi informațiile?
Intotdeauna trebuie stat cu ochii pe VW, cine stie ce teste mai falsifica si cu ce mai otravesc orasele si planeta.