Volkswagen ID.3, automobil compact, 100% electric, care marchează debutul pe piață a noii platforme electrice MEB a Volkswagen Group, poate fi acum rezervat online, precum mașinile Tesla, iar primele detalii dezvăluie că ID.3 are trăsături împrumutate de la BMW i3, indicând astfel și care va fi unul dintre cei mai impotanți rivali pe piața mașinilor electrice, deși Volkswagen este o marcă de volum, iar BMW o marcă premium. Pentru România sunt disponibile 450 de unități Volkswagen ID.3, pentru anul 2020, iar ele pot fi rezervate începând de Miercuri, 8 Mai 2019, odată cu deschiderea comenzilor pentru alte 28 de țări.
Pe piața mașinilor electrice compacte Volkswagen ID.3 va concura cu BMW i3, Nissan LEAF și chiar Volkswagen e-Golf.
Modelul ID.3 poate fi rezervat online (precomandă) pentru 1.000 Euro, avans 100% returnabil în cazul în care clienții se răzgândesc până la momentul comenzii efective – prin aceeași strategie aplicată și de Tesla.
Din primele detalii reiese că ID.3 are trăsături specifice modelului BMW i3 cu care va concura pe piață: caroserie mai înaltă (decât e-Golf), roți motrice spate, roți înguste și cu diametru mare.
Cert este că toate detaliile despre ID.3 vor fi cunoscute în toamnă, prin Septembrie, iar premiera mondială pentru publicul larg va fi la Salonul Auto de la Frankfurt. Primele mașini vor ajunge la clienți în vara lui 2020 (cel mai probabil în Iunie).
(Corespondență de la conferința Volkswagen din Berlin)
La nivel mondial vor fi disponibile 30.000 unități Volkswagen ID.3 1st – adică o versiune specială disponibilă inițial – și 450 dintre acestea pot fi rezervate/comandate/cumpărate de clienții din România. ID.3 1st va avea trei variante de personalizare: Confort, Style și Hero 1st, Plus și Max.
Mașina poate avea o autonomie cuprinsă între 330 și 550 km (WLTP), în funcție de capacitatea bateriei. Vor fi trei versiuni ale bateriei (45 kWh, 58 kWh, 77 kWh – valori nete), iar varianta ID.3 1st va avea bateria intermediară (58 kWh), ce poate asigura o autonomie de 420 km WLTP (real probabil undeva între 300-400 km, în funcție de vreme, viteză și stilul de condus).
Prețul de pornire, fără subvenții, cu TVA, va fi de sub 30.000 Euro pentru varianta cu baterie mică (autonomie 330 km WLTP), în timp ce versiunea ID.3 1st va porni de la sub 40.000 Euro (cu TVA, fără subvenții).
Practic, în anul 2020 vor fi livrate mai întâi versiunile mai scumpe: ediția de lansare ID.3 1st. Apoi vor începe să fie comercializate efectiv și variantele cu baterie mică, precum și cele cu bateria mare.
Clienții de ID.3 vor beneficia de 2.000 kWh, gratuit, energie suficientă pentru a parcurge minimum 10.000 km (la un consum mediu pesimist de 20 kWh/100 km). Pentru a beneficia de această energie gratuit clienții trebuie să folosească aplicația We Charge (pentru stațiile proprii sau parnere Volkswagen) sau rețeaua pan-europeană IONITY.
UPDATE-uri:
- (14:45) În primele 45 de minute de la deschiderea rezervărilor, 7 clienți din România au plătit 1.000 Euro pentru a-și rezerva un Volkswagen ID.3, potrivit reprezentanților Volkswagen România.
- (14:50) Un spațiu special în Berlin este amenajat, până în Iunie 2019, pentru ca oricine să poată vedea mașina precum în fotografiile din acest articol. Nu se poate intra în ea, dar publicul își poate face o idee despre proporțiile caroseriei și despre design. Locația din Berlin unde poate fi văzuta mașina este AICI.
- (15:05) Volkswagen ID.3 este echipată cu tehnologie Self Driving Level 3.
- (15:20) Din cauza unor probleme cu harta, butonul de rezervare nu funcționează pentru toți dealerii Volkswagen din România, iar rezervările pot fi făcute doar la unii dealeri, cum sunt Auto Mitric Suceava sau Midocar Otopeni.
- (17:05) Comenzile pot fi preluate la toți dealerii, prin platforma online, problema cu harta fiind acum remediată.
- (17:10) Capacitățile bateriilor sunt nete, nu brute (așa cum le comunică unii producători auto).
- (18:25) Cota de mașini Volkswagen ID.3 alocată României, 450 unități, este de peste două ori mai mare decât cota alocată Austriei (200 unități).
Link-uri și articole utile:
- Comunicat presa Volkswagen ID.3 (EN)
- Comunicat de presa rezervari online Volkswagen ID.3 (EN)
- Discurs Jürgen Stackman (EN)
27 comentarii
Sunteti mari analisti auto si voi. Are trasaturi de i3. Roti inguste, tractiune spate. Da ce ma, i3-ul a inventat rotile inguste si tractiunea spate? Sunteti jalnici cu afirmatia asta, fratilor. Asta este trendul mai oameni buni! Vehiculele electrice economice trebuie sa aibe roti inguste sa fie eficiente energetic. Sunt mai inalte pentru ca sub bancheta spate de obicei se pun bateriile care ridica canapeaua, automat si plafonul. Deci nu e ceva ce a inventat bmw-ul. E ceva ce se practica in industrie.
E foarte simplu, în loc să jignești, mai bine vino cu exemple.
De Tesla de ce n-ai zis nimic (legat de comparația cu rezervările). Puteai să zici „Da ce mă, a inventat Tesla rezervările online?”
Ideea acestor exemple este ca oamenii să aibă niște referințe, să înțeleagă ce văd și la ce să se aștepte.
Ia spune-mi, de când n-a mai lansat VW o mașină cu roți motrice spate?
Vrei să fii mai puțin hater și mai puțin agresiv, te rog?
Excellent. Doar ca deja Tesla e cu ani buni înainte, și la nivel software și hardware.
Ca preț e departe de a fi accesibil și va fi cumpărat tot ca a doua mașina de cei care își PERMIT.
Probabil ca o Dacia Logan electrica e necesara și nu un vw golf electric.
Competiția ar fi mai degrabă kia e-niro sau Hyundai kona care nu au performante de self driving la nivel Tesla dar au autonomii de pana la 500km.
BMW i3 este în varianta normala doar o mașinuța de oraș (chiar și i3s are 14cp in plus dar nu prea e de alergat pe autostradă mai mult de 60km) .
Dar e bine ca exista competiție în zona mașinilor electrice. Preturile vor scădea și performanta se va îmbunătăți.
din nefericire pentru Tesla insa, exista multe lucruri care fac o masina sa fie buna, nu doar ca e electrica sau nu. ca nu degeaba sunt anumite marci pe combustibili clasici mult mai bine vandute, indiferent ca sunt scumpe sau nu. nu neg meritele Tesla dar eu masina doar cu tableta si fara butoane, nu mersi, nu cumpar. ca asa arata tesla 3. ba mai e si mult mai scumpa ca in state. nu imi recuperez banii de la una normala la o electrica nici in 20 de ani la cat merg eu.
Se spune in articol ca varianta cu baterie de 58kWh are o autonomie de 420 Km.
Dar mai jos se precizeaza un consum mediu de 20kWh/Km, de unde rezulta o autonomie sub 300Km.
Stim oare despre ce vorbim?
Știm.
Valoarea WLTP este o autonomie maximă teoretică. Și este și posibilă să fie atinsă în practică.
Dar autonomia reală va fi mai mică, probabil undeva între 300-400 km, REAL.
O mașină electrică precum aceasta poate consuma între 13 și 30 kWh/100 în funcție de vreme și viteza de deplasare.
Deci chiar și în cazul unui consum mediu real, pesimist, de 20 kWh/100 km, ai acoperire pentru 10.000 km.
Dacă vei avea o medie de consum mai mică, atunci vei putea parcurge mai mulți kilometri. Asta e ideea.
Eu la i3 94 Ah am autonomie WLTP 300 km, dar media REALP e undeva la 190-200 km.
Salut, merci pentru articol. Interesant anuntul VW. Se vede ca s-au ambitionat tare nemtii incepand cu scandalul cu emisiile la Diesel, si acum actioneaza in consecinta. Prima intrebare care-mi vine in minte este: in cat timp se incarca bateria de la cele 3 modele prezentate de la 30% la 80% si care-i puterea minima pentru incarcare in curent continuu (DC Charging Station max. Power) pe care o „cere” noua masinuta ID.3 pentru very fast charging? Evident, ma intereseaza si maxima! (explicit: daca folosesc o statie de 120 sau 150kW DC, se incarca mai repede? – asta e intrebarea, legat de limita superioara). Si inca ceva, ce inseamna ID si ce inseamna 3? 🙂 un fel de „Golf TDI” sau „Golf TSI”? Merci!
Cer scuze, m-am grabit ca fata mare la maritat cu intrebarile mele; am citit comunicatul si rezulta ca ID = Intelligent Design iar 3 vine (cred) de la cele 3 variante constructive de baterii, respectiv 48, 58 si 77kWh. Ar mai fi un comment de carcotas, cer iar scuze celor lezati: ce facem daca blocam 1000 Euro 1 an jumate si ne trezim ca fondul pentru mediu modifica in jos subventia pentru masini 100% electrice? 🙁 – sper sa nu se intample asta! 🙂
Salut! Întrebările tale au fost pertinente de la început, dar n-am avut când să răspund, scuze!
ID vine de la Intelligent Design, da.
3 vine de la segment – mijlocul gamei. Aici VW au fost mereu foarte buni, cu Beetle și apoi Golf. Probabil va mai urma ID.2 (echivalent Polo ca dimensiuni) și ID.1 (echivalent up! sau între up! și Polo). Probabil va urma și ID.4 (echivalent Jetta/Passat – segmentele C-D).
Cam asta e ideea.
Excelent, multumesc frumos! Eu sunt fan si utilizator Skoda de 20 ani, asa ca imi vine repede alta intrebare, si anume: noua Scala, ce e conceputa pe aceeasi noua platforma tehnologica a VW, va avea oare o varianta 100% electrica sau macar un hibrid serie cu generator pe benzina/CNG_benzina tehnologie gen Nissan e-POWER? Si aici ar mai fi o intrebare, Scala s-ar incadra la ID.3 sau ID.4 in cazul in care s-ar decide sa fie fabricata si varianta 100% electrica? Merci din nou, cand ai timp, nu-i bai.
Salut, Scala e mai degrabă un ID.3 mai mic (mai scund). Dar nu va fi electrică. Prima Skoda 100% electrică va un SUV din ce știu, fabricat pe platforma MEB. Vezi mașina galbenă (concept) din acest material (Vision iV) https://0-100.ro/2019/03/19/video-skoda-kamiq-pri…
Scala are platforma MQB, Vision iV are platformă MEB (electrică).
Pentru o imagine mai completă asupra electricelor Volkswagen Group mai vezi și SEAT el-Born https://www.seat.com/company/news/cars/seat-el-bo…
Acest el-Born este ID.3-ul sub sigla SEAT.
Legat de subvenție, în cel mai rău caz scade la jumătate, iar 5.000 E tot înseamă cca. 15% din prețul mașinii, adică un bonus consistent. În plus, te poți răzgândi până în Septembrie și îți recuperezi banii. Deja în toamnă va fi mai clar dacă va mai exista bonus 10.000 E și în 2020.
DA, merita oricum, chiar daca subventia o sa scada, ceea ce nu cred nici eu; statul are tot interesul sa incurajeze proliferarea masinilor electrice si va mentine sau MARI probabil aceasta subventie pentru ca o sa-si scoata ulterior banii investiti atat din taxele la comertul cu statii de incarcare cat si la cele din vanzarea in evidenta crestere de energie electrica. Plus incurajarea investitiilor in capacitati mici si „verzi” (eoliene, fotovoltaice, microhidro, etc) care sa asigure energia necesara inclusiv pentru aceste masini electrice.
Din ce am înțeles se va putea încărca la 75 kW sau 100 kW (n-am reținut exact și nici n-am văzut scris pe undeva). Deci dacă vei încărca la stații mai puternice de 50 kW (75 kW, 100 kW, 125 kW, 150 kW, 175 kW, acest ID.3 se va încărca cu o viteză mai mare față de majoritatea electricelor actuale, care sunt limitate hardware la maximum 50 kW. Pe scurt, ID.3 este compatibil cu noile generații de stații și vei putea face plin (10-90%) în mai puțin de 1h, chiar și la stații de 50 kW (foarte răspândite acum). Sau în 30 min la stații de 100 kW (deocamdată n-avem niciuna, dar vor veni).
Super! Pai aici e tot „schepsisul” – sa fie disponibile si statii de peste 100kW putere instalata sa stii ca la o adica, daca te grabesti tare, te bazezi ca nu stai mai mult de 30min ca sa mai faci inca cel putin 200kM pentru ca te grabesti undeva unde ai interes.
da ideea este ca toti copiaza bmw ar trebui sa plateasca toti drepturi de autor bmw
Foarte dragutz pentru cine crede in ponei roz. Deci cumperi o masina cu 30 mii de coco, mergi maxim 200 km cu o incarcare si in 5 ani trebuie sa-i schimbi bateriile (componenta cea mai scumpa a masinii) pentru ca, se stie, bateriile pe Li daca sunt descarcate sub 50% se uzeaza foarte repede. Ca sa dureze mai mult, trebuie incarcate mereu pe la 70-80%. Poluarea per ansamblu nu scade, pentru ca ai nevoie in continuare de tabla, cupru, plastic, etc iar energia potentiala aflata acum in benzina/motorina din rezervoarele masinilor clasice trebuie inlocuita cu echivalentul in curent electric. Deci, pe bani mai multi doar se muta poluarea dintr-un loc in altul. Parerea mea e ca de actualitate sunt hibridele, electricele simple nu au viitor pana la rezolvarea problemei bateriilor (incarcare sub 5 minute si autonomie si anduranta 500-600km si 10 ani folosire fara batai de cap.
Tesla, in afara de modelul S care seamana cu Jaguar xf, pare un i-phone pe roti si are un bord sinistru care cred ca i-a oripilat pe designer-ii italieni. Ultimele masini americane frumoase erau asa-zisele iahturi pe roti ale anilor 60-70.
Pt. cine e interesat, un articol destul de lung si bine documentat, despre cum legacy automakers cum e VAG, nu fac nimic de fapt sa intre serios pe piata EV. Micile chestii care le fac sunt doar show mediatic.
https://cleantechnica.com/2019/05/12/another-tesla-killer-missing-in-action-vw-group-falls-short-charts/
Lansarea VW ID.3 seamana prea mult cu lansarea I-Phone X (scuze daca am gresit generatia la iphone).
Suntem constant bombardati cu reclame la un produs care nu stim exact nici cum arata, nici ce poate face si nici nu este momentan disponibil!
Inteleg ca este o strategie de marketing: crearea unui orizont de asteptare si obtinerea unui „plus” prin manipulare emotionala. Este in mare parte si vina consumatorilor ca producatorii apeleaza la asa ceva, dar mi-ar place daca achizitia unei masini ar fi tratata mai serios decat a unui telefon mobil.
E deranjant si faptul ca nu poti afla un pret pana nu ceri „oferta personalizata” (cu aceasta ocazie ii multumesc lui Adrian Mitrea cand ne informeaza macar cu aproximatie cat costa niste masini reale cu dotari rezonabile). Aceeasi politica de ascundere a preturilor si la Nissan; banuiesc ca a vazut toata lumea reclama de la Nissan Leaf: „Preț de la 20 800 € (fără TVA)*, Dobândă de la 0%**, Rata de leasing de la 288 € (fără TVA)** „; va exista macar UN client care sa cumpere un Nissan Leaf cu doar 20800 si sa plateasca doar 288 rata de leasing?!!!
In rest, VW ID.3 va fi probabil o masina f buna (sau cel putin mai buna decat eGolf … pt ca altfel faceau in continuare eGolf!)
Vor face în continuare e-Golf, din ce am înțeles eu (cel puțin o perioadă).
Eu aș zice că strategia seamănă foarte mult cu ce face Tesla, iar de acolo s-au „îmbolnăvit” toți (producătorii auto).
La Apple e o MARE diferență. Apărea Jobs pe scenă și scotea telefonul din buzunar. Prezenta specificațiile toate, iar apoi zicea „în magazine de mâine”. Acum face Tim Cook asta. E o mare, mare, diferență! Apple arată când e gata de vânzare produsul (în majoritatea cazurilor).
Legat de Nissan LEAF, sigur vor exista clienți care să beneficieze de acea ofertă, dacă pe aceea o vor. Ideea e că un automobil e un produs prea complicat să fie exact cel din reclamă pe gustul tău, iar variațiile de aici apar: că vrei altă culoare, alte jante, etc… Dar dacă vrei oferta aceea din reclamă, o ai. Ce nu spune oferta este valoarea avansului și valoarea reziduală, dacă există. Dar grupul RCI (finanțatorul de casă al Renault, Nissan, Dacia) chiar are oferte de finanțare bune. Inclusiv fratele meu a cumpărat în trecut un Logan MCV nou cu dobândă 0% (care chiar a fost 0%). Nu-mi venea să cred!
Maine se face o luna de la lansarea ID.3 si, cel putin pe net, campania de promovare continua la cote maxime (prin comparatie, Leaf e o prezenta discreta iar de Zoe aproape nu se aude, desi modelele exista fizic in Romania). Sunt cam carcotas, dar se justifica atata reclama pt maxim 450 de automobile (cota alocata Romaniei) pe care oricum vor lua bani abia la anul? Sau nu au primit suficiente cereri de rezervare; la cat % din 450 or fi ajuns?!
Li se face atâta publicitate pentru că 450 de bucăți sunt foarte multe și fără publicitate nu vinzi atâta… Atât vând în prezent toate mărcile, toate modelele (pe piața din RO).
Am gasit o animatie interesanta pe https://playtech.ro/2019/tesla-evolutie-vanzari/ cu evolutia numarului total de masini electrice si plug-in hibrid vandute in SUA, pentru fiecare model; animatia incepe cu 2012 si se opreste in aprilie 2019.
Articolul este din categoria „oda pt Tesla”, dar animatia chiar e draguta; recomand derularea de mai multe ori, altfel veti rata inceputul evolutiei la cateva din modelele care fac astazi legea pe piata autoturismelor BEV.
De remarcat ca, daca pana la inceputul lui 2015, in primii trei erau doua modele hibride (Volt si Prius) si unul electric (Nissan Leaf), in prezent, daca tii cont ca Volt nu se mai fabrica, primele 4 modele sunt doar electrice!