Peste 8% dintre angajații Continental la nivel mondial au ajuns să fie din România, după ce grupul auto german și-a extins activitățile în țară atât prin atragerea de noi proiecte, cât și prin extinderea echipelor, reiese din informațiile făcute publice de companie. În România Continental a trecut de 20.000 de angajați în 2018, ceea ce înseamnă 8,1% din totalul de 244.000 de salariați pe care îi are la nivel mondial, în 60 de țări. Investițiile în România s-au ridicat la 240 milioane Euro anul trecut și vor continua și în 2019, iar marea miză a acestui an este implicarea companiei în transformarea orașelor României în orașe inteligente – așa zisele „smart cities”.
„Continental, companie tehnologică, își dorește să investească în parteneriate cu orașele românești în care își desfășoară activitatea, pentru a face mobilitatea mai sigură, interconectată și mai curată. Continental caută să identifice oportunitățile locale de cercetare-inovare și conectarea acestora cu subiecte și probleme globale de mobilitate, pentru a contribui la demararea de noi proiecte în această direcție în România”, se arată într-un comunicat de presă.
Grupul auto german este localizat în orașe precum Brașov, Carei, Iași, Nădab, Sibiu și Timișoara, sediul central pe România fiind localizat în Timișoara.
La începutul anului trecut compania anunța că urmează să investească 170 milioane Euro în 2018, în România, însă anul s-a încheiat cu investiții mai mari de atât, situate undeva la 240 milioane Euro. În ceea ce privește evoluția numărului de angajați, aceasta a fost ceva mai lentă decât previziunea inițială (+1.000 salariați în 2018) în principal din cauza dificultăților în a găsi forță de muncă calificată.
Motivele pentru care forța de muncă din industriile auto și tehnologie a ajuns să fie atât de căutată în România ține de creșterea competiției între diversele companii care activează pe același segment de piață pe teritoriul țării noastre, dar ține și de numărul mic de absolvenți ai universităților de profil, raportat la oferta de locuri de muncă.
Per total industria din zona tehnologiei auto traversează o perioadă înfloritoare, generată de două tendințe majore ce redefinesc automobilul chiar în acești ani: electrificare și automatizare (condus autonom).
Odată cu interesul mai crescut pentru condusul autonom, electrificare și tehnologie, în general, se deschid oportunități noi, cum este ideea orașelor inteligente, după cum declară șeful pe România al Continental.
„Comunitățile în care sunt locațiile noastre însumează 1 milion de locuitori, o populație în creștere ceea ce determină și o circulație mai intensă, iar acest fapt transformă traficul în provocarea majoră a viitorului. Toți ne dorim siguranță pe șosea, mobilitate, aer curat și locuri de parcare disponibile. Pentru a face acest lucru posibil e nevoie ca orașele să își regândească traficul și sistemele de transport. Orașele se pot folosi de tehnologiile dezvoltate de Continental – de exemplu, siguranța intersecțiilor – pentru a îmbunătăți traficul, pentru a reduce accidentele și emisiile de CO2”, a declarat Christian von Albrichsfeld, directorul general al Continental România.
Cu 244.000 angajați în 60 de țări, reiese o medie de puțin peste 4.000 de angajați per țară, însă România este de cinci ori peste această medie, prin cei peste 20.000 salariați de aici. O treime dintre ei sunt ingineri și informaticieni în centrele de cercetare și dezvoltare Continental din țară. Mai concret, aceștia sunt specialiști în software și IT&C, inginerie electrică, mecanică și de proces. Lucrează în echipe internaționale la tendințele cheie ale industriei auto: conectivitate, conducere autonomă, electromobilitate și folosesc metode precum inteligența artificială și big data.
„Gândim pe termen lung și suntem partenerul comunității. Am sprijinit renovarea și dotarea de laboratoare în special pentru universități din Sibiu, Timișoara și Iași, am sprijinit echipe de liceeni în competiții internaționale precum cele de robotică și ne-am implicat și în dezvoltarea sistemului de învățământ dual. Și toate aceste lucruri vom continua să le facem și în 2019 pentru a putea atrage cei mai talentați oameni de pe piață și pentru a dezvolta locațiile noastre din România”, a spus Anica Stoica, director național de resurse umane Continental România, într-un comunicat de presă. Aproximativ 600.000 de euro a fost bugetul de sponsorizare al companiei în 2018 pentru toate locațiile din țară.
Continental, companie cu profil tehnoogic fondată în 1871, a realizat în 2018, la nivel global, o cifră de afaceri preliminară de 44,4 miliarde Euro și are în prezent peste 244.000 angajați în 60 de țări.
În perioada 1999-2018, Continental a investit circa 1,6 miliarde Euro în activităţile din România. Toate cele cinci divizii Continental sunt reprezentate în România. Continental deţine șapte unităţi de producţie și patru centre de inginerie în Timişoara, Sibiu, Carei, Nădab, Brașov şi Iaşi. Continental este partener al unui joint-venture în Slatina şi are un centru de distribuţie al anvelopelor în București. Continental avea la finalul anului 2017 circa 19.700 de angajaţi în țară, din care 5.700 sunt ingineri și informaticieni în centrele de cercetare și dezvoltare. Continental și-a mărit echipa cu peste 1.000 de noi membri în acest an în România și se pregătește să încheie 2018 cu peste 20.500 angajați. Concernul german este astfel cel mai mare angajator privat din România, din domeniul auto și nu numai.
Link-uri și articole utile:
- O companie mixtă Osram – Continental pune la cale viitorul iluminării auto. În România se va lucra din Iași
- Fabrica de țevi A/C pentru autovehicule din Timișoara trece pe laser, investiție de 2,1 milioane Euro
- Continental a cumpărat fost platformă UMT din Timișoara pentru a depozita anvelope
- Tehnologie de 48V pentru biciclete electrice, dezvoltată la Sibiu și Timișoara
10 comentarii
Pentru ca si Timisoara sa poata deveni tot „smart city”, este necesar in primul rand ca ea sa redevina capitala Banatului si nu a Olteniei, asa cum a ajuns in prezent. (Comentariu editat de 0-100.ro din cauza limbajului și pentru aducerea unui atac la personă.)
Salut, Eduard, am editat comentariul tău pentru că aduce acuze pentru două persoane din companie, fără să existe și punctul lor de vedere. Cred că aveți acolo mecanismele necesare să clarificați intern nelămuririle interne, nu cu nume și prenume pe un site de știri. Mulțumesc că citești 0-100.ro!
Adrian, imi poti spune, te rog, daca articolele periodice si frecvente despre Continental Automotive Romania sunt platite de catre acestia? Sau macar o parte dintre ele? 🙂
Mersi frumos.
Salut, Tibi, sigur că-ți pot spune.
Pe scurt, nu.
Și am să-ți ofer și niște cifre:
În 2018 pe 0-100.ro au fost publicate 128 de articole, dintre care 4 despre Continental. Asta reprezintă 3,1% din ce înseamnă acest site într-un an, din punctul de vedere al informației. Ți se par mult 4 articole pe an despre cel mai mai mare angajator din industria auto din România?
Apoi articolul la care comentăm noi acum este primul și singurul articol despre Continental în 2019.
Tot în 2018 am publicat 14 articole despre Renault (fără Dacia sau Nissan), deci de peste 3 ori mai multe decât despre Continental. Grupul Renault este al doilea mare angajator din industria auto românească.
Cât despre publicitate sau sponsorizări, poți vedea clar la finalul materialului dacă el este susținut sau plătit de cineva, așa cum poți observa aici https://0-100.ro/2019/03/14/video-mazda-cx-30-pri…
Cam asta e povestea și sunt lucruri pe care le poți verifica și tu navigând pe site.
Sper că ți-am răspuns la întrebare.
Mulțumesc că citești 0-100.ro!
Mersi frumos de raspunsul detaliat. Eu am o anumita inclinatie negativa fata de CAR. Din mai multe motive.
Dar aici in Timisoara, CAR are o imagine foarte proasta. Si ei periodic isi cumpara articole prin presa nationala pentru a mai lucra la imagine.
Credeam ca si aici e cazul, dar m-ai convins ca nu 🙂
Cu plăcere!
Ai putea să detaliezi un pic poziția ta? Adică sunt curios să înțeleg de ce tu personal ai această înclinație negativă și de ce zici că toată Timișoara are ceva cu ei.
(Ca paranteză, o formă de feedback negativ întâlnesc și la articolele despre Dacia – alt mare angajator din RO. Toată lumea înjură Dacia, dar toată lumea cumpără Dacia. Ce avem noi românii de împărțit cu firmele mari? Ce e stricat în toată relația?)
Mersi anticipat, în caz că vei răspunde!
Raspund, cand vad. Era promovat si prin hotnews acum articolul…
Nu am nimic cu Dacia, fiind o companie fosta romaneasca. Conti are o imagine proasta in Timisoara din cauza diviziei de cauciucuri. Stau relativ aproape de fabrica si pot confirma o anumita poluare care se simte inspre apartamentul meu cand vantul bate nefericit catre mine.
Legat de CAR (Continental Automotive Romania), am lucrat 5 ani acolo si pot spune ca acea companie s-a romanizat in sensul nefericit pentru noi. Adica sunt multi oportunisti care isi vad propriul interes, se face un management axat pe multumirea celor din afara si mai putin a angajatilor.
E foarte mult de detaliat, dar pe scurt, recomandarea mea pentru oricine are in plan sa mearga la CAR ar fi sa nu: locatia este proasta pentru majoritatea celor din oras (mai putin cei din zona AEM), salariul este sub media pana si din automotive din Romania…
Înțeleg…
Treaba cu uzina de anvelope o știu, prima dată când am fost în Timișoara am fost șocat, dar anii care au urmat, inclusiv anul trecut când am fost, efectiv n-am mai simțit nimic. Apoi mai e și treaba asta de care să ținem cont: poluare = miros? Pentru că dacă e o chestiune strict legată de miros, atunci așa e peste tot în lume. Lângă brutărie miroase a pâine, lângă ferma de porci miroase a fermă de porci, lângă fabrica de țigări miroase a tutun. Asta e lumea în care trăim.
Acum inside-uri eu nu știu, e bine când există și mulțumiți și nemulțumiți, e democrație. Și vorba aia, toarnă Dumnezeu cu locuri de muncă în zona aia a țării, ești norocos că ai de unde alege!
Succes și mersi de info!
Sigur e 1971?
Nu, 1871, am corectat. Scuze și mersi de sesizare!