Grupul Renault România – cu mărcile Dacia, Renault și Nissan – a încheiat un an 2018 cu rezultate foarte bune, iar 2019 va fi un an cel puțin la fel de interesant pentru că se va lansa oficial Duster Pick-Up, vor fi introduse ediții speciale pentru unele modele Dacia, va începe comercializarea pentru a cincea generație Renault Clio, iar electricul Nissan LEAF va beneficia de un an complet de vânzări – an 2019 în care se păstrează ecobonusul de 10.000 Euro acordat de stat la achiziția unei mașini electrice noi. Despre toate acestea poți citi în acest articol realizat în urma unei discuții cu Hakim Boutehra, directorul general al Renault Commercial Roumanie, divizia de vânzări a Grupului Renault România.
Toate cele trei mărci de sub umbrela Renault Commercial Roumanie au crescut substanțial ca vânzări sau cotă de piață, noul Duster este foarte bine primit de clienți și există mare interes pentru versiunile bine echipate, Renault Megane Sedan e lider în segmentul său, iar Nissan LEAF se bucură de interes foarte mare din partea clienților de mașini electrice.
„2018 a fost pentru noi un an foarte bun”, a spus Hakim Boutehra.
Deși cifrele pe baza cărora se fac raportările diferă destul de mult în România, în funcție de locul în care te uiți după aceste date (pentru că nu există un consens), rezultatele sunt cât se poate de clare chiar și în cele mai pesimiste statistici (totodată, probabil, cele mai realiste). Este vorba despre datele de înmatriculări raportate de DRPCIV.
Conform acestor date s-au înmatriculat 36.873 automobile Dacia noi în România în 2018 (+23%), 10.629 automobile Renault (+37%) și 2.962 automobile Nissan (+51%). Așadar, toate mărcile au avut creșteri fulminante într-o piață a autoturismelor care a crescut frumos și ea anul trecut (+23%, la un total de 130.919 mașini noi).
Renault a devenit chiar a doua marcă de import din România, după Skoda, devansând Volkswagen. Dacia este lider de piață absolut și așa a fost de când există statistici disponibile. Doar că Renault a fost mereu în top 5, sau chiar top 3, mereu „la cuțite” cu Volkswagen și Skoda. Anul trecut Renault a depășit Volkswagen, iar Skoda s-a detașat în lider de piață pe segmentul autoturismelor noi de import.
„Renault este acum un jucător foarte important în ambele segmente, B și C, ceea ce nu se întâmpla până acum”, a declarat directorul Renault Commercial Roumanie.
În 2019 vin noutăți interesante: Duster Pick-Up, ediții speciale ale modelelor Dacia și Renault Clio V.
Duster Pick-Up și ediții speciale Dacia
Probabil cel mai inedit ca apariție este Duster Pick-Up. Noul Duster Pick-Up.
Deși a mai existat o asemenea versiune – conversie făcută pe baza primei generații (realizată de Romturingia) – de data aceasta Duster Pick-Up se va vinde în rețeaua oficială de dealeri și va fi un model recunoscut mai oficial ca niciodată.
„Va fi o mașină orientată spre muncă, nu va fi ca Oroch”, a punctat Hakim Boutehra. Practic, Duster Pick-Up are mari șanse să devină cel mai accesibil pick-up de pe piață, având în spate toată rețeaua bine dezvoltată a Dacia pentru vânzări și service. Orientarea mașinii va fi una mai degrabă utilitară decât de hobby-timp liber, ceea ce înseamnă că finisajele vor fi mai degrabă spartane decât luxoase.
Cel mai probabil comercializarea lui Duster Pick-Up va demara în al doilea trimestru din 2019.
„Acum este în procedură de omologare spre a putea fi vândută. (…) Sunt implicați specialiștii de la Romturingia, specialiștii noștri de la RTR Titu și departamentul nostru de marketing”, a explicat Hakim Boutehra.
Tot legat de Duster Hakim Boutehra a mai spus că apariția motorizării pe benzină 1.3 TCe va duce vânzările de Duster pe benzină în România de la 20%, cât sunt acum, la circa 30% din totalul vânzărilor, dieselul urmând să scadă cu 10% ca mix în oferta Dacia Duster.
Versiunea de echipare de top, Prestige, este cumpărată de aproximativ 50% dintre clienții din România ai Duster.
„În 2019 vom avea ediții limitate și line-up animations, inclusiv pentru Duster. Vom avea cel puțin trei astfel de noutăți în gama Dacia, în acest an”, a declarat oficialul Renault.
Noul Clio. Renault Clio V
Noul Renault Clio, a cincea generație, va ajunge în România în al doilea semestru, iar pe final de 2019 va fi lansat și noul Captur.
Cu un design inspirat din cel al lui Megane IV, noul Renault Clio abia a fost prezentat online și, cel mai probabil, va fi expus fizic, ca premieră mondială, la Salonul Auto de la Geneva din Martie 2019.
Nissan LEAF și electricele Renault
Nissan LEAF a fost lansat anul trecut în România, fiind pentru prima dată când este comercializat oficial. Practic piața românească beneficiază direct de a doua generație a modelului japonez.
Doar că cererea mare din alte țări și cotele mici de producție alocate României au făcut ca această mașină să fie mai puțin vizibilă pe străzi în 2018, lucru care se va schimba în 2019.
În acest an va veni și o versiune cu baterie mai mare a lui LEAF (60 kWh), urmând ca aceasta să se comercializeze în paralel cu varianta standard (40 kWh).
„Nissan crește foarte frumos la vânzări în segmentul persoanelor fizice”, a declarat Hakim Boutehra.
Renault Zoe este deja un model bine consolidat pe piața mașinilor electrice din România, fiind mașina principală a programului Uber Green.
„Vedem încredere tot mai mare în automobilele electrice în România, piața se dubleaza în fiecare an. E drept, sunt cifre de vânzări mici, dar se dublează, în principal pe segmentul de persoane fizice. Rabla Plus face minuni!”, a declarat oficialul Renault.
El a spus că și Poliția Locală din Cluj a cumpărat Zoe, iar în Timișoara și Iași există interes din partea autorităților pentru electrica Zoe.
Renault Master EV, versiunea 100% electrică a utilitarei Master, prezentată online anul trecut, se va lansa în România în 2020, deci nu în acest an.
Link-uri și articole utile:
- Dacia Duster 1.3 TCe: costă între 15.250 Euro și 17.500 Euro cu TVA și poate atinge 200 km/h
- Nissan Leaf pornește de la 33.990 Euro cu TVA în România, rival pentru Volkswagen e-Golf
- Mașina electrică Renault Zoe este disponibilă în România cu un motor mai puternic
2 comentarii
Realmente m-ar interesa daca si cand se va echipa Logan/Sandero cu motorizarea 1,2 tce
Salut!
Motorizarea 1.2 TCe dispare de pe piață.
Este înlocuită de 1.3 TCe.
Dar un motor așa mare și puternic nu va fi oferit niciodată pe o mașină mică, ieftină și ușoară precum Logan ori Sandero… Deci n-o aștepta.