Acasa Eco Nissan Leaf pornește de la 33.990 Euro cu TVA în România, rival pentru Volkswagen e-Golf

Nissan Leaf pornește de la 33.990 Euro cu TVA în România, rival pentru Volkswagen e-Golf

de Adrian Mitrea

Prezentare Nissan Leaf in Romania (sursa – Nissan)

A doua generație a mașinii electrice Nissan Leaf este comercializată oficial și în România (prima generație nu a fost), iar prețul de pornire este de 33.990 Euro cu tot cu TVA, a anunțat Nissan România, Joi, 3 Mai, cu ocazia unei prezentări a mașinii în avanpremieră pentru presă și potențiali clienți. Nissan Leaf este cea mai bine vândută mașină electrică din lume, iar principalul său concurent pe piață este Volkswagen e-Golf. Bateria standard cu care vine noul Nissan Leaf are o capacitate de 40 kWh, urmând ca pe final de 2018 să înceapă și livrările pentru o versiune cu baterie mai mare și motor mai puternic.

Mașina dispune de o baterie de 40 kWh (litiu-ion) și are un motor electric ce dezvoltă 110 kW (150 CP între 3.283-9.795 rpm) și 320 Nm (între 0-3.283 rpm). Timpii de reîncărcare standard anunțați de producător sunt 16 ore (la priză de 3 kW), 8 ore (6 kW), 40 de minute (de la 0 la 80% din capacitatea bateriei, la stație de reîncărcare rapidă – 50 kW).

Viteza maximă pe care o poate atinge mașina este 144 km/h. Autonomia medie este 270 km (WLTP), ceea ce probabil va însemna circa 250 km reali, iar autonomia în oraș este de 415 km (WLTP), ceea ce probabil va însemna 380 km reali.

Noul Nissan Leaf are 4.480 mm lungime, 1.790 mm lățime, 1.535/1.545 mm înălțime, un ampatament de 2.700 mm, ecartament față 1.540 mm, ecartament spate 1.555 mm, gardă la sol minimă 150 mm și un coeficient aerodinamic de 0,28. Masa mașinii este 1.505 kg (DIN) (la gol, fără șofer), respectiv 1.580 kg (EU) (cu șofer de 75 kg).

Dimensiunea anvelopelor poate fi 205/55 R16 sau 215/50 R17.

Concurentul direct al lui Nissan Leaf pe piață este Volkswagen e-Golf.

Design-ul noului Nissan Leaf este inspirat de concept car-ul IDS, prezentat la Salonul Auto Tokyo în 2015.

Prețuri Nissan Leaf în România și versiuni

  • Nissan Leaf Visia (40 kWh): 33.990 Euro cu TVA
  • Nissan Leaf Accenta (40 kWh): 35.100 Euro cu TVA
  • Nissan Leaf N-Connecta (40 kWh): 36.900 Euro cu TVA
  • Nissan Leaf Tekna (40 kWh): 38.900 Euro cu TVA

Mașina este eligibilă în programul Rabla Plus prin care Guvernul acordă un bonus de 45.000 Lei celor care achiziționează o mașină 100% electrică (aproape 10.000 Euro din prețul cu TVA). Pentru piața din România sunt alocate în primă fază 30 de unități Nissan Leaf.

Leaf este cea mai vândută mașina electrică din istorie, chiar daca în șapte ani s-au vândut 300.000 de unități, pe o piață mondială unde se vând anual peste 80 de milioane de mașini noi de toate tipurile. În Europa, Leaf și-a găsit in medie între 15.000 și 20.000 de clienți în fiecare an între 2014 și 2017. Anul trecut Leaf a fost al doilea cel mai vândut model electric din Europa, după Renault ZOE, iar la nivel mondial este lider de piață detașat. Toate aceste mașini au parcurs, însumat, peste patru miliarde de kilometri cu zero emisii de eșapament, conform datelor Nissan.

La avanpremiera din România au fost invitați și soții Ramsey (Chris și Julie) care au participat la Mongol Rally cu un Nissan Leaf din prima generație. Ei au parcurs circa 16.000 km în 56 de zile cu această mașină, iar pentru aceasta au avut nevoie de 111 încărcări. Chris Ramsey a povestit că a încărcat mașina în cele mai neobișnuite locuri, cum ar fi direct la un un punct de transformare al energiei, la multe stații de pompieri din Rusia, iar în turcia un frizer și-a deconectat baraca de la curent pentru a-i ajuta pe ei să încarce. Scopul lor a fost să arate că se poate să participi la un raliu chiar și cu o mașină electrică. În această aventură au avut doar o pană de cauciuc și nicio altă problemă cu mașina. Soții Ramsey au marcat participarea în premieră a unei mașini electrice în Mongol Rally.

Chris Ramsey (sursa – Nissan)

Revenind la noul Nissan Leaf, acest model este pionierul strategiei Nissan Intelligent Mobility care are ca scop redefinirea rolului mașinii, ce va deveni mai mult decat un mijloc de transport.

„Nissan Intelligent Mobility derivă din modul în care vehiculul este condus, cum este propulsat și cum se integreaza în societate. Noul Nissan Leaf este expresia cea mai evoluată a strategiei Nissan Intelligent Mobility, prin tehnologiile ProPILOT, grupul motopropulsor 100% electric și capacitatea unică de a relaționa cu și de a furniza energie clădirilor la care este conectat pentru alimentare”, menționează Nissan.

Nucleul funcțiilor Nissan Intelligent Power pentru Nissan LEAF este sistemul de propulsie 100% electric, care oferă eficiență energetică ameliorată, dar și cuplu și putere sporite pentru performanțe dinamice mai bune. Complementară acestui nou sistem de propulsie este bateria litiu-ion de generație nouă care oferă putere mai mare, dar și capacitate de stocare a energiei mai mare.

ProPILOT Park. Când este activată, această tehnologie va prelua controlul asupra coloanei de direcție, accelerației, frânei și transmisiei pentru a ghida cu precizie și în mod complet autonom vehiculul în locul de parcare.

e-Pedal este un sistem revoluționar ce va transforma modul în care vehiculele sunt conduse. Permite șoferului să porneasca, să accelereze, să decelereze sau să oprească vehiculul folosind o singură pedală, cea de accelerație. Atunci când pedala este complet eliberată, frâna regenerativă intervine automat, iar vehiculul este oprit complet în mod gradual. Vehiculul își păstrează poziția staționară chiar și pe suprafețe înclinate, până când pedala de accelerație este apăsată din nou. Pedala de frână clasică trebuie folosită în situații în care se impune frânarea (mai) bruscă.

ProPILOT. Poate fi folosit în timpul rulării pe autostradă pe o singură bandă, transformând condusul într-o experiență mai relaxantă și mai puțin stresantă. Este un prim pas spre automobilul autonom realizat de Nissan.

Vehicle-to-Grid (V2G). Combină două modalități de încărcare ce permit vehiculului electric să fie complet integrat în rețeaua de electricitate. Ajută la creșterea capacității de a gestiona fluxuri neprogramate de energie regenerabilă, ajutând la integrarea surselor alternative de energie. Sistemul permite accesul proprietarilor de vehicule electrice Nissan să se conecteze la rețeaua de electricitate și să joace un rol activ, oferind și posibilitatea unei surse alternative de venit. Atunci când va fi generalizată și aplicată la scară largă, tehnologia V2G va schimba regulile jocului pentru posesorii de vehicule electrice Nissan întrucât vor deveni participanți activi pe piața de energie.

xStorage. Pentru a contribui la o societate durabilă trebuie găsite soluții mai bune în fiecare zi. Sistemul de stocare a energiei, xStorage, derivă din experiența celor mai buni din industrie pentru a eficientiza consumul de energie casnic. xStorage Home stochează energia în intervalele orare cele mai economice controlând când și cum această energie este utilizată, ajutându-i pe consumatori să economisească, dar și optimizând întregul sistem energetic. Integrează în mod armonios într-o singură unitate tot arsenalul hardware și software necesar pentru a gestiona și stoca energia de care o casă are nevoie. Utilizat pentru a furniza servicii de tip rețea (grid services), X-Storage Home ar putea încărca din rețea și descărca în rețea pentru a genera flexibilitatea necesară creșterii utilizării energiei regenerabile.

Clienții vor beneficia și de o interfață de tip aplicație smartphone cu care este echipat noul Leaf care le va permite să monitorizeze statusul de încărcare a vehiculului, să găsească cea mai apropiată stație de încărcare și să activeze funcțiile de pre-încalzire sau pre-climatizare a vehiculului.

Afișajul display-ului tactil de 7 inch a fost revizuit pentru acces mai facil la principalele funcții: tehnologiile Safety Shield, status de încărcare, indicatorul de autonomie și alte informatii oferite de sistemele audio și de navigație.

În unele țări, Apple CarPlay și Android Auto vor fi disponibile în sistemele de infotainment ale vehiculelor dotate cu sistem de navigație.

11 comentarii

electricianul de serviciu 3 mai 2018 - 19:13

1,557 kg greutate, in caz ca se intreaba si altii ca mine

Reply
Adrian Mitrea 3 mai 2018 - 20:26

Mersi că ai menționat. Am trecut și în articol.

Cifrele corecte sunt, de fapt, acestea de mai jos:

Masa mașinii este 1.505 kg (DIN) (la gol, fără șofer), respectiv 1.580 kg (EU) (cu șofer de 75 kg).

Reply
Florin 7 aprilie 2019 - 15:24

Te salut Adrian,ce ai alege intre nissan leaf și bmw i3 Rex? Apropo,costurile de întreținere pt motorașul în 2 cilindri de la bmw care sunt?Mulțumesc, drumuri bune!

Reply
Adrian Mitrea 8 aprilie 2019 - 08:48

Salut!

1. Aș avea ca primă opțiune Nissan LEAF e+ (cu baterie de 62 kWh).
2. Aș avea ca a doua opțiune BMW i3 cu baterie de 43 kWh, dar fără REx.
3. Nissan LEAF cu baterie de 40 kWh.

Ideea e că LEAF e+ împacă foarte bine următoarele aspecte: spațiu, putere, autonomie/baterie mare. Și are cel mai bun preț raportat la toate aceste atuuri. Prin extensie aceeași rațiune se aplică și la LEAF 40 kWh, doar că bateria e la fel ca cea pe care o oferă toți.

BMW i3 REx este o opțiune proastă pentru că este cu circa 4.000 Euro mai scump decât versiunea fără REx, iar ecobonusul pentru el este 5.000 Euro în loc de 10.000 Euro. Deci e o mașină cu 9.000 Euro mai scumpă pentru client. În plus, nici nu se mai produce pentru Europa, din Decembrie 2018, de când a fost lansată versiunea cu baterie de 120 Ah/43 kWh. Toate i3-urile cu probleme de pe net sunt REx, despre cele 100% electrice sunt doar câteva incidente izolate legate de fiabilitate.

Las mai jos și niște link-uri care să te lămurească suplimentar.

M-aș mai uita și la e-Golf. Ideea e că e-Golf și i3 au cea mai bună disponibilitate în România. Poți avea mașina în 3 luni. Pentru restul trebuie să aștepți 6-12 luni.
https://0-100.ro/2018/05/02/bmw-i3-rex-ce-este-ca
https://0-100.ro/2019/02/05/masina-hibrida-intre-

Succes!

Reply
Ionut 4 mai 2018 - 11:16

Din pacate, in acest articol nu se mentioneaza ca aceasta electrica vine fara active battery cooling, ceea ce e un mare neajuns daca rulezi in exterior si doresti sa o reincarci fastcharge. trist!

Reply
Toni 6 mai 2018 - 10:32

Asta asa e, e o masina de masa, consumabila, nu ca i3-ul sa te tina 20 de ani. Cred insa ca 8 ani e o durata decenta pentru ritmul actual de progres in domeniul ev.

Reply
Andrei 6 mai 2018 - 10:28

Preturile sunt ok, mai ales la versiunile bine echipate. La versiunea de baza probabil ca au vrut sa ciupeasca ceva mai mult din prima de la stat (firesc). Cele 30 de exemplare sunt putine, nu ajung probabil nici pentru dealeri, prietenii lor si vedete iar urmatoarele nu vor veni mai devreme de noiembrie cand trece valul de lansare din Europa. Oricum chiar si cu eficienta de porc si #rapidgate as alege leaf-ul oricand in locul lui e-golf.

Reply
ioolian 22 mai 2018 - 10:10

salut! am observat peste tot, in toate publicatii din ro, ca toti se leaga de vw. rivalul lui vw. dragilor, nissan este mult peste vw. la noi in ro este doar perceptia cum ca vw face si drege…

Reply
Cornel 23 mai 2018 - 16:50

O masina ce intereseaza pe prea putini. La 33.900 iei un VW GTI si te bucuri de el si de viata, lasand povara luptei cu poluarea lui Ionut Dolanescu si a celor asemeni lui.

Reply
mihai 24 mai 2018 - 01:00

Super .
Ei zic 378 km masuratoare NEDC autonomie.
Totusi eu zic ca nu poti face Bucuresti-Constanta( autostrada A2) in 2h cu ea. Mai degraba in 3 ruland constant cu 90km/h …
Bateria de 40 kwh e ok pentru Zoe si poate si i3 dar pentru Leaf se impunea ceva mai mult (Si Chevrolet Bolt e mai puternic si merge mai departe cu 70km)
Personal astept modelul cu 60kwh (care va fi probabil 39000 Euro chel in Romania)
Asta sau statii de incarcare pe A2 (dar astea vad ca se lasa asteptate).
In rest am testat BMW i3 (prin BCR e-go) si pot sa zic ca nu prea mai are sens sa mai cumpar masina cu motor traditional. .Comfortul fonic si la condus e imbatabil…

Reply
Ovidiu 13 iulie 2019 - 00:18

Nu reusesc sa ma conectez cu Iphone X la Leaf 2018, ma poate ajuta cineva?

Reply

Lasa un comentariu